Net terug uit Duitsland, zal later wel een paar plaatjes toevoegen.
BMW E46 330i
- Tom V
BMW E46 330i
Na enige tijd zoeken door Nederland een leuke E46 330i kunnen vinden. Vond de kwaliteit van het aanbod behoorlijk tegenvallen, van de tien die ik bekeken heb waren er twee met een onderhoudshistorie waarvan dit er een was. Aantal leuke zaken zijn toch wel schuif/kantel, HK en wat Powerflex in het onderstel, het totaalplaatje klopte dus mocht deze van eigenaar wisselen. Meteen een setje wintervelgen/banden erbij wat wel weer goed uit kwam voor een weekendje Duitsland.

-
Re: BMW E46 330i
Wintervelgen staan goed! Evenals het M-tech pakket op de pre facelift neus. Have fun ermee.
- Vanreijmersdal
Mooi! Veel plezier ermee.
-
- Auto: M3P, 130i
De aanhouder wint!
Plannen met de auto of voornamelijk rijden?

Plannen met de auto of voornamelijk rijden?
- Tom V
De auto staat op die foto's nog op de 17" zomervelgen, bevallen wel goed. Wintersetje is een set styling 133.
Er zitten wel wat zaken die ik aan wil pakken, om te beginnen in ieder geval de uitlaat. Er zit nu een Remus demper onder met een paar eindpijpen die niet om aan te zien zijn, niet echt zichtbaar op de foto gelukkig. Ik heb een originele demper gevonden, denk dat die er vrij snel onder mag. Verder zijn er nog wel wat puntjes hier en daar maar dat is wel te verwachten bij een 16 jaar oude auto. Maakt het ook wel leuk.
Ion, de auto is voornamelijk gewoon voor rijden, geen bijzondere modificaties op de planning. Niet zoals de E36 touring in ieder geval.
Vlak voordat ik wilde vertrekken voor een paar dagen Duitsland werkte de blower ineens niet meer, de welbekende kachelweerstand had de geest gegeven. Was door de vorige eigenaar zo'n 4 jaar terug al eens vervangen maar het blijft een zwak onderdeel. Ik herinner me nog dat m'n pa z'n E39 in de tijd dat hij die reed ook al twee keer een nieuw egeltje mocht kopen.

Wintersloffen eronder.

Er zitten wel wat zaken die ik aan wil pakken, om te beginnen in ieder geval de uitlaat. Er zit nu een Remus demper onder met een paar eindpijpen die niet om aan te zien zijn, niet echt zichtbaar op de foto gelukkig. Ik heb een originele demper gevonden, denk dat die er vrij snel onder mag. Verder zijn er nog wel wat puntjes hier en daar maar dat is wel te verwachten bij een 16 jaar oude auto. Maakt het ook wel leuk.
Ion, de auto is voornamelijk gewoon voor rijden, geen bijzondere modificaties op de planning. Niet zoals de E36 touring in ieder geval.
Vlak voordat ik wilde vertrekken voor een paar dagen Duitsland werkte de blower ineens niet meer, de welbekende kachelweerstand had de geest gegeven. Was door de vorige eigenaar zo'n 4 jaar terug al eens vervangen maar het blijft een zwak onderdeel. Ik herinner me nog dat m'n pa z'n E39 in de tijd dat hij die reed ook al twee keer een nieuw egeltje mocht kopen.
Wintersloffen eronder.
- GTRene
mooie auto, ook mooi met die sportstoelen 

-
Ach, als dat alles is...Tom V schreef:Vlak voordat ik wilde vertrekken voor een paar dagen Duitsland werkte de blower ineens niet meer, de welbekende kachelweerstand had de geest gegeven. Was door de vorige eigenaar zo'n 4 jaar terug al eens vervangen maar het blijft een zwak onderdeel. Ik herinner me nog dat m'n pa z'n E39 in de tijd dat hij die reed ook al twee keer een nieuw egeltje mocht kopen.

Veel plezier ermee. Vast leuker rijden dan een Up!
- Reind
Ik vind de wintervelgen mooier dan de zomerjetsers.
- GTRene
me too, zo op de foto in elk geval 

- Martin van der Zwaard
Hou er rekening mee dat zo'n weerstand ook defect kan gaan door een kachelmotor die zwaar loopt. Als ie nu op relatief korte termijn weer gaan dan weet je dat de motor ook niet al te best meer is.
Verder mooie auto met top motor! En +1 wat betreft de winterwielen.
Verder mooie auto met top motor! En +1 wat betreft de winterwielen.
- Martijn_bmw
toevallig de oude auto van Jeroen? ( http://www.bmwe21.net/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Ziet er netjes uit, veel plezier er mee

- Tim N
Mooi M-tech 1 op een sedan vind ik erg geslaagd altijd. En voor de zomer een setje Styling 72 eronder ipv de CH's om het af te maken. 

- Tom V
Dank voor de tip Martin, zal de blowerwerking in de gaten houden.
Klopt! Ik heb Jeroen hier ook wel eens op het forum gezien maar eerder hebben we geen contact gehad. Deze auto via Marktplaats gevonden en zo ook contact gelegd met Jeroen. Was gezellig!Martijn_bmw schreef:toevallig de oude auto van Jeroen? ( http://www.bmwe21.net/" onclick="window.open(this.href);return false; )
- Knot
Lekkere uitvoering!
Wielen blijft persoonlijk, ik hou het bij de styling 44, had ze ook op de E36 en vind het prachtig, anders 68 die ik op de E46 328i had.
Die egel is een aparte inderdaad, ik had met de E38 de kachelkraan die voor vreemde warm/koud taferelen zorgde. Vind in mijn 330i nu ook soms dat ie wat vreemd doet. Dan stel je m op 18 in en lijkt het wel 20 of 21.
Wielen blijft persoonlijk, ik hou het bij de styling 44, had ze ook op de E36 en vind het prachtig, anders 68 die ik op de E46 328i had.
Die egel is een aparte inderdaad, ik had met de E38 de kachelkraan die voor vreemde warm/koud taferelen zorgde. Vind in mijn 330i nu ook soms dat ie wat vreemd doet. Dan stel je m op 18 in en lijkt het wel 20 of 21.
- Martin van der Zwaard
Dat zou dan wellicht in een tempsensor kunnen zitten Rody.
- Knot
Zitten die in/op het dashbord?
Anders gewoon tijd voor wat anders
Anders gewoon tijd voor wat anders

- Martin van der Zwaard
Achter zo'n roostertje in je bedieningspaneel volgens mij.
- Martijn_bmw
leuk, daar heb je een goeie koop aanTom V schreef:Dank voor de tip Martin, zal de blowerwerking in de gaten houden.
Klopt! Ik heb Jeroen hier ook wel eens op het forum gezien maar eerder hebben we geen contact gehad. Deze auto via Marktplaats gevonden en zo ook contact gelegd met Jeroen. Was gezellig!Martijn_bmw schreef:toevallig de oude auto van Jeroen? ( http://www.bmwe21.net/" onclick="window.open(this.href);return false; )

@knot, zit idd achter het roostertje wat je op het AC paneel ziet zitten, misschien een keer de stofzuiger er op zetten? schijnt wel eens te helpen.
-
OnlineKasteel
Echt een leuk wiel het winterwiel, kende m niet (bewust iig)Reind schreef:Ik vind de wintervelgen mooier dan de zomerjetsers.

-
Leuk ding Tom V. Veel DF km's toegewenst. 

- Tom V
Grappig, al die fans van het winterwiel. Is inderdaad een leuke set al vind ik de zomerset leuker. Ieder zijn voorkeur.
Paar foto's van de wintertrip.

Naar winterberg om een dagje te boarden en de dag ervoor / erna wat binnendoor de sturen. Had erg mooi weer, net na verse sneeuw en net na het weekend. Had eigen snowboard niet meegenomen dus een gehuurd.

Megavies na de Winterbergse parkeerplaatsen.

Dus meteen weer gewassen.

Prachtige omgeving en ik was nog best verbaasd over de kwaliteit van het gebied daar. Pistes zijn natuurlijk niet lang maar het zit prima in elkaar voor een paar dagen sneeuwvermaak. Bij thuiskomst lag er post van het CJIB op de mat, dat was wel jammer.
Paar foto's van de wintertrip.
Naar winterberg om een dagje te boarden en de dag ervoor / erna wat binnendoor de sturen. Had erg mooi weer, net na verse sneeuw en net na het weekend. Had eigen snowboard niet meegenomen dus een gehuurd.
Megavies na de Winterbergse parkeerplaatsen.
Dus meteen weer gewassen.
Prachtige omgeving en ik was nog best verbaasd over de kwaliteit van het gebied daar. Pistes zijn natuurlijk niet lang maar het zit prima in elkaar voor een paar dagen sneeuwvermaak. Bij thuiskomst lag er post van het CJIB op de mat, dat was wel jammer.
- GTRene
leuk
nu vallen ze wel wat beter op van opzij, dan zouden ze wel een maatje groter mogen voor de looks, magoed het zijn 'maar' wintervelgen

nu vallen ze wel wat beter op van opzij, dan zouden ze wel een maatje groter mogen voor de looks, magoed het zijn 'maar' wintervelgen

- Tommy
Werden die velgen niet gehyped vanwege de 320i WTCC? Heb ze ooit ook bijna gekocht voor wintertoepassing, maar werd uiteindelijk acs type III
Ik zie dat jenna ook in winterberg was op je laatste foto

Ik zie dat jenna ook in winterberg was op je laatste foto

- Tom V
Ik meen van wel ja. Ze zijn er inmiddels weer onderuit want het voorjaar is wel weer begonnen.
@Tim N trouwens, Styling 72 zou leuk zijn, nog niet actief gezocht, wellicht eens doen. Leuke set onder de mtech 1 inderdaad.
@Tim N trouwens, Styling 72 zou leuk zijn, nog niet actief gezocht, wellicht eens doen. Leuke set onder de mtech 1 inderdaad.