Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 02 mar 2016, 00:00

:df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 02 mar 2016, 00:53

hadden we deze al? prachtig sommige stukken meer echt geluid en je ziet nu ook de achterspoilert opkomen
en een snelle start die bijna misgaat :lol:

https://vimeo.com/157257019" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Macboy » 02 mar 2016, 01:04

Downforce Hans schreef:
Macboy schreef:Je moet dan niet degene quoten die al maanden roept dat het een GT3 met handbak is wijsneus
Als dit jou antwoord op mijn commentaar is dan ben ik je even kwijt.
Wat ik hier quote is het enige dat op jou sloeg. Dat spoiler gedeelte was helemaal niet tegen jou gericht. Sorry voor de verwarring.

Mijn wijsneus opmerking richting jou gaat erom dat jij roept dat de 911 R niets anders is dan een GT3 zonder achtervleugel. Dat is dus precies wat ik al maanden hier roep. Als je dit draadje vanaf pagina 4 en 5 leest dan zie je dat mijn kritiek daaruit bestaat dat Porsche geen GT3 met handbak aanbiedt en dat ze daar zelf ook op terugkomen zonder dat toe te willen geven en daarom de R presenteren als iets bijzonders terwijl het dus eigenlijk gewoon een afgeleide is van de GT3.

Dat ik de 911 R dus porno vind is logisch, omdat ik de GT3 met handbak porno vind.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door FreudeamFahren » 02 mar 2016, 06:17

Misschien moet je Preuningers toelichting even kijken... Er zijn toch nog best wat delen R specifiek ontwikkeld of aangepast.

Focus op plezier ipv de snelste op circuit zijn, 1250 kg droog, 500 pk, 450 nm koppel, enkelmassa vliegwiel... :love: De mijne zilvergrijs graag, geen strepen, wel airco, geen radio. Hoe minder franje, hoe beter.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 02 mar 2016, 08:13

FreudeamFahren schreef:Misschien moet je Preuningers toelichting even kijken... Er zijn toch nog best wat delen R specifiek ontwikkeld of aangepast.

Focus op plezier ipv de snelste op circuit zijn, 1250 kg droog, 500 pk, 450 nm koppel, enkelmassa vliegwiel... :love: De mijne zilvergrijs graag, geen strepen, wel airco, geen radio. Hoe minder franje, hoe beter.
Mijn optie zou dan zijn een GT3 spoiler erop voor de looks.

Een normale(...) elfer kan ik me voorstellen met die uitklapbare spoiler, stilstaand niet mooi imho, ik vind een modernere Elfer qua profiel dan alsof er wat vergeten is, te rond allemaal.

De 911R is juist dik en her en der wat racefranje, maar de achterspoiler 'vergeten'. Heb daar niks mee. driekwart van voren mooi, totdat je de spoiler mist in 't plaatje.

En neen ik ben geen purist, Preuninger legde 't al uit. :lol:

:coffee:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Macboy » 02 mar 2016, 10:52

FaF ik heb alles gelezen en gevolgd en had het al laten rusten zoals ik eerlijk toegaf, maar Hans laaide de discussie weer op en besloot uitgerekend mij te quoten terwijl ik het dus juist met hem eens ben. Vandaar die uitleg.

Maar goed hoe het ook zij, voor mij is de 911 R de meest briljante in het gamma. Gewoon een saai kleurtje erop en dan heb je de grootste sleeper in autoland te pakken. Juist zonder die vleugel heerlijk als daily te gebruiken.

Evenals Robin kan ik hem dan niet als circuit of trackday auto zien, juist omdat hij de vleugel mist. Maar zo is hij dus ook niet bedoeld, maar als een echte fun auto. Zie ook het introductiefilmpje: lekker toeren door de bergen ermee, heerlijk. Daar waar een GT3 op het circuit wordt gepresenteerd en gefilmd.

Ik zie hem dus als een collectable zoals de 911 Sport Classic. Ook omdat de 911 R gelimiteerd is. Daar waar een gemiddelde GT3 echt veel vaker gebruikt wordt waar die voor is bedoeld: knallen en trackdays. Voor de duidelijkheid: ik vergelijk de 911 R dus niet technisch met de 911 Sport Classic. Die laatste was immers een afgeleide van de Carrera S.

De 911 R is een afgeleide van de GT3. Maar dan voor straat gebruik. Zoals jij zegt puur voor plezier bedoeld. En dát maakt hem voor mij ook tot de meest begeerlijke Porsche van het moment.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door dvh » 02 mar 2016, 11:07

Joop schreef:Sounds promising als je Andreas Preuninger mag geloven...

...eigenlijk beloven ze een auto die rijdt als in dit filmpje uiteengezet: RVDP, alleen dan niet 100% nanny-free... Ben ook wel benieuwd naar de eerste reviews...

:-)
Mooie Porsche ook.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 02 mar 2016, 12:10

Ja geef mij dan maar 'n 964 RS of ouder als 't dan toch 'puur' moet.

Preuninger legde al uit dat de meesturende achteras er voor de fun opzit om ook te melden dat dit dan wel de meest pure Elfer in decennia is. Electrische besturing, CBC remmerij en ABS plus Cupbanden helpen daar niet helemaal aan mee toch?:)

Hoe prijsvast 'een Elfer' ook is en bouwkwaliteit kom ik ook niet aan, maar de 911R ligt er toch wel 'n beetje dik bovenop vind ik, tov een GT3RS...

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 02 mar 2016, 14:43

Ha, die Fappers;

Aangezien de 911R bij intekening al was uitverkocht zijn de nieuwe modellen die Ruf in Genève toont misschien een alternatief. Ik vind vooral de SCR 4.2 (gebaseerd op de 964 maar met een nauwelijks zichtbaar verlengde wielbasis) erg fraai.

Afbeelding

http://www.evo.co.uk/porsche/911/17456/ ... -in-geneva
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 02 mar 2016, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 02 mar 2016, 15:03

prachtig, niet dat ik hem in oranje zou kopen, maar qua looks mooi :df:

de link werkt niet goed, page not found op die website.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 02 mar 2016, 15:46

Ha, die GTRene;

Thnx, link aangepast. Oranje zou ook mijn kleur niet zijn. Misschien geel, als een soort Son of Yellowbird....

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 02 mar 2016, 15:47

Ruf, ik dacht er gisteren aan: Dan doe je toch gewoon 'n Ruf ipv een 911R?

Wist ik veel dat ze een 964 achtige nieuw uitbrachten?

Mooi spul. Maar je ziet die 7cm langere wielbasis wel in het profiel.


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 02 mar 2016, 15:49

RUF heeft er weer mooi spul staan :hungry:

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 02 mar 2016, 17:08

Ha, die Robin;
Robin schreef:.... Maar je ziet die 7cm langere wielbasis wel in het profiel ....
Echt onzichtbaar is het natuurlijk niet, maar het verschil is ongeveer net zo subtiel als bij de oer-911 en de latere (ook zo'n +7cm) LWB-versie. Zonder plaatje had ik bij de mededeling van die verlengde wielbasis een auto verwacht met een wat uitgerekt silhouet en daarvan is hier zeker geen sprake. Zal allemaal wel weer kubieke euro's kosten, maar beter niet goedkoop dan niet te koop, toch?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Sperdy » 04 mar 2016, 22:08

Geweldig die R
- 1250kg
- 500pk atmo
:hot:

@Knot: een goed aangeklede 991 991.2 S gaat over de 175 K

Ben nu bezig met een Carrera 2 PDK 911 991.2 (non S), met nauwelijks opties (ben gelukkig niet zo van de opties). Komt op net 130 K uit. Als die besteld is, kom ik met een plaatje. Wordt operational lease. Heerlijke daily!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Macboy » 05 mar 2016, 02:07

Geweldig Sperdy ben zeer benieuwd :thumbup:

Die 911 R is wel echt insane hoor :love:

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door flieger » 05 mar 2016, 08:00

Macboy, je krijgt toch gelijk: http://www.autoblog.nl/nieuws/goed-nieu ... post-85193" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd hoe ze dit tzt gaan uitleggen. Bij de huidige GT3 zeiden ze dat deze zo snel was dat een handbak teveel zou vertragen. Ook ben ik benieuwd naar de verhouding PDK/Handbak in verkopen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door MarkS » 05 mar 2016, 09:35

Dat was al effetjes bekend. GT3 RS blijft alleen PDK.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Bert ///M3 » 05 mar 2016, 10:13

Veruit de meeste GT3s zien nooit een circuit en worden gebruikt om over de boulevard te rijden. Dat sommigen een handbak willen hebben daar kan ik me wat bij voorstellen.

Als het over rondetijden op een circuit gaat dan is er misschien maar 1% van de gebruikers die in zo'n auto met een handbak ook maar in de buurt komt van de tijden van de PDK auto.

GT3 RS is gewoon een racewagen op kentekenplaten met maar 1 doel, zo hard mogelijk gaan. Daar heeft een handbak niks meer in te zoeken.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Macboy » 05 mar 2016, 10:43

Pure snelheid is minder relevant bij dit soort autos. Plezier is voornaamste dat telt. Mensen die alleen de snelste rondetijden willen maken - en geld hebben - kopen wel een 911 GT3 CUP zonder kenteken. Voor de echte trackdays. Daar snap ik het wel. Maar de meeste GT3 of GT3 RS op kenteken worden voornamelijk voor de fun gekocht. Kijk maar rond op de Ring.

Dat Porsche nu een GT3 handbak gaat aanbieden wist ik niet, was volgens mij ook helemaal niet bekend, maar is voor mij toch wel het definitieve bewijs dat er ook bij Porsche GT afdeling prutsers rondlopen die beseffen dat ze toch een grote inschattingsfout hebben gemaakt. De klant is dus toch koning. Bovendien kost het ook niet zo gek veel om handbak en PDK aan te bieden en de klant te laten kiezen. Zie ook de 911 R het kan allemaal gewoon. Het was gewoon echt een keuze van Porsche en duidelijk een verkeerde. Dat de GT3 RS wel alleen met PDK leverbaar blijft vind ik prima en snap ik goed. Dat geeft die auto ook meer bestaansrecht. Maar de standaard GT3 had gewoon met handbak leverbaar moeten zijn.

Geweldig nieuws derhalve :thumbup:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Bert ///M3 » 05 mar 2016, 11:01

Juist niet. Je kan voor heel leuke bedragen een gebruikte GT3 CUP kopen. Maar de running cost van die auto's zijn van een andere wereld en een amateur die een paar trackdays per jaar rijd heeft in no time zijn bak aan gort liggen doordat ze niet met een seq bak overweg kunnen. GT3 Cup is een auto voor professionals en zeker de 996 en 997 modellen zijn bijvoorbeeld nog lastiger te rijden als de straatauto met handbak.

De GT3 RS valt precies in dat gat. Voor de weekend racer die wat over de ring wil rijden of trackdays doet. Betrouwbare techniek, je hoeft niet de godganse dag aan zo'n apparaat te sleutelen, af en toe nieuwe banden en remblokken en verder rammen met die handel.

Dus zelfs als je hem op een trailer vervoert dan kan je als hobbyrijder beter gewoon een GT3 RS zonder kenteken kopen. Tenzij je trackdays rijd met een support team wat mee komt.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 05 mar 2016, 11:11

Nu ik dit allemaal lees, vraag ik mij af hoe Ferrari hier altijd mee is weggekomen.

Geweldige non-discussie...derhalve :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Riceaux » 05 mar 2016, 23:50

Robin schreef:Nu ik dit allemaal lees, vraag ik mij af hoe Ferrari hier altijd mee is weggekomen.

Geweldige non-discussie...derhalve :tooth:
Andere klandizie. Kijk maar eens rond bij de Ring hoeveel Ferrari's je daar ziet. Af en toe een 458 Speciale, verder geen Ferrari's te bekennen. Porsche GT3's (RS) daarentegen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.p

Bericht door Macboy » 06 mar 2016, 08:49

Je hebt dus rijders en poetsers. Probeer dat al wat langer duidelijk te maken maar heel echt geweldig doe ik het kennelijk niet. Maar goed op de Ring zag je vroeger heel vaak een GT3, enkel net handbak leverbaar. En niet voor niets. PDK werd je af fabriek ingeluld. Welke dealer je ook kwam: een handbak in de showroom kon je wel vergeten. Kennelijk was er bij de Porsche directie een of andere idioot die dacht we moeten Ferrari nadoen. Dat was ook zo, maar bij de GT divisie van Porsche mochten ze nog wel alles doen wat ze wilden. Daarom bleef de GT3 enkel met handbak leverbaar en was de PDK niet eens beschikbaar.

Kijk je dan naar de Ring dan zie je op de touristenfahrten dat het om de fun gaat. Tijden meten mocht niet eens, maar gewoon heerlijk knallen. Handbak klinkt ook gewoon het gaafste (heb daar tig filmpjes van gepost als "bewijs"). Tussen haakjes want smaken verschillen - je hebt immers rijders en poetsers. Pick your choice.

Waarom de PDK dan toch de meest verkochte versie is met zeer grote afstand op de handbak ? Omdat een gemiddelde Porsche rijder een vrouw is met een handtas in de PC Hoofdstraat. Omdat een bankier heeft gelezen dat Porsche een sportwagen is. Daarom zie je ook zoveel PDK bakken zelfs zonder de echte flippers achter het stuur, maar met die onzin tiptronic knoppen. Hoeveel bewijs wil je dat het allemaal poetsers zijn ?

Als je dan op de Ring keek, dan had je ook heel veel 911 S met PDK kunnen zien. Die rijden er ook zeker wel, maar toch veel meer in een handbak GT3. De meeste Ferraris komen er alleen om te pronken: de duidelijkste poetsers. Begrijp me niet verkeerd: een Ferrari is voor mij porno. Niks negatief over. We praten hier alleen over de handbak/automaat discussie.

Het is denk ik duidelijk dat ik hier jullie iets door de strot probeer te drukken. En dat zal ik blijven doen zolang mensen het niet blijven snappen dat een echte purist en liefhebber gewoon een handbak wil. Dat mensen PDK prefereren boven een handbak is helemaal niets mis mee. Zoveel mensen zoveel wensen. Maar hoe hard je er ook mee rijdt: je bent niet die échte purist.

Als ik zelf de prijzen van de 718 ga opvragen zal ik 80% zeker voor de PDK kiezen. Dat heeft ook te maken met hoe ik dan de auto ga inzetten. Maar ik geef dan meteen toe dat ik dan dus een poetser ben. Dat is dus het probleem hier. Geef nou gewoon eens toe wat de real shit is en geniet vervolgens van dat andere. Prima. Leven en laten leven.

Maar als het feit dat Porsche nu alsnog handbak gaat aanbieden in de GT3 niet het definitieve wetenschappelijke bewijs is dan weet ik het niet meer.


:popcorn:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door Robin » 06 mar 2016, 09:05

Dus de tig GT3s die daar op de Parkplatz staan(...) is dan een gegeven om te zeggen dat er meer gereden ipv gepoetst wordt tov Ferrari en consorten?

En dat 't andere klandizie is dat zal zeker, maar Ferrari heeft ook Corsa Clienti en dat soort dingen wereldwijd, maar ze zitten niet(vaak/nooit) op de Ring. Maar wel ergens anders.

Ik denk dat 't dus even wat 'genuanceerder' ligt.

:coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Geertmans en 3 gasten