6-pots AP BBK te koop, welke van een E92 M3 komt. Het is een customized set op maat, alvorens AP een specifieke E9x M3 kit heeft uitgebracht.
Ik wou deze converteren naar een Z4M kit, maar kon voor een zeer goede prijs een volledig nieuwe kit krijgen. Ook zou het een tijd duren voor AP de bracket en bell spare parts kon leveren voor de Z4M en ik wou sneller aan het nieuwe seizoen beginnen.
Inhoud:
- 2 AP5575 6-piston calipers (product nr CP5270-101c)
- 2 CP2494-2230-1 brackets (niet direct terug gevonden op welke modellen deze past, Z4M al zeker niet)
- 2 CP2494-1589 bells (volgens http://www.cslregister.com/forum/showthread.php?t=5169" onclick="window.open(this.href);return false; zou deze ook op E46 M3 moeten passen)
- 2 AP brake discs, maar deze zitten onder hun minimum thickness en moeten vervangen worden (kunnen wel gebruikt worden om te passen)
Prijs: nieuwe kit kost zo'n 3500 euro, 1.000 euro lijkt me wel fair voor deze setup. Prijs is uiteraard bespreekbaar.
[E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:53
[E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
- Bijlagen
-
- 2016-02-28 18.41.11-resized.jpg (620.41 KiB) 1639 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
hoe groot en dik zijn die schijven origineel dan, de e9x M3 heeft iets van 360x 30 oid dacht ik.
ik heb eens dat soort originele M3 schijven op een Z3M geprobeerd, dus die 360x30, dacht ow, dat past ook nog...draaide de schijf iets vaster, wilde toen ronddraaien maar ging niet, dus eens kijken en denken en weer kijken...omdat de M3 e9x schijf veel hoger is dan van bv de CSL e46 en M3 e36, kwam die tegen de stofplaat aan en die drukte weer tegen de stuurkogel aan en dus daar vast
dus dat ging niet passen op een Z3M
ik heb eens dat soort originele M3 schijven op een Z3M geprobeerd, dus die 360x30, dacht ow, dat past ook nog...draaide de schijf iets vaster, wilde toen ronddraaien maar ging niet, dus eens kijken en denken en weer kijken...omdat de M3 e9x schijf veel hoger is dan van bv de CSL e46 en M3 e36, kwam die tegen de stofplaat aan en die drukte weer tegen de stuurkogel aan en dus daar vast

dus dat ging niet passen op een Z3M
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: [E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
Ging ook over een Z4M rené 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
I know, maar dacht dat de Z4 M niet heel veel verschil maakt, ja de pootjes voor de klauwen steken 5 mm oid verder naar buiten (straal)Tim N schreef:Ging ook over een Z4M rené
De Z4M heeft bv CSL schijven (e46 M3) en ik heb ook e46 M3 spindle liggen die is bijna hetzelfde als de e36 M3 qua remschijf/remklauw (de e46 M3 dus + 5mm langer pootjes)
dus wellicht heeft de Z4 dan ook datzelfde probleem dat de remschijf van de M3 e9 te diep/ver naar achter komt
zeg maar

-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:53
Re: [E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
Ik zou eens moeten kijken welke remschijven het precies zijn, zal dit hier een van de dagen posten.
Het scheelt hem allemaal niet veel om dat te doen passen, maar aangezien ik er niet wild van werd om alles op te meten en op maat te laten maken (zonder goed voorbeeld) wou ik originele AP onderdelen en die hebben een erg lange levertijd.
Het scheelt hem allemaal niet veel om dat te doen passen, maar aangezien ik er niet wild van werd om alles op te meten en op maat te laten maken (zonder goed voorbeeld) wou ik originele AP onderdelen en die hebben een erg lange levertijd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:53
Re: [E9x] M3 AP 5575 BBK (front)
Verkocht! Mag een slotje op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten