Motorcheckup, zelf je motor(olie) conditie testen
- Roy RS
Motorcheckup, zelf je motor(olie) conditie testen
Ik vond op het net iets over motorcheckup, leek me wel geinig om bij een oliewissel preventief altijd zo'n testje te doen als het daadwerkelijk duidelijke info geeft over de conditie van de motor, volgens de site kun je zien of er condenswater, dan wel koelwater, benzine, vervuiling in de olie zit, wat natuurlijk het nodige over de motor zegt.
iemand die dit ook gebruikt, of betere alternatieven, voor het geld hoeven we het niet te laten, maar werkt het een beetje?
http://www.motorcheckup.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
iemand die dit ook gebruikt, of betere alternatieven, voor het geld hoeven we het niet te laten, maar werkt het een beetje?
http://www.motorcheckup.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Motorcheckup, zelf je motor(olie) conditie testen
D'r is/was hier wel iemand op DF die z'n motortolie naar een lab heeft gebracht voor analyse. Is ergens een uitgebreid draadje over.
- Riceaux
- Fabian
Besteld, een 6-pack, gewoon om eens te proberen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Briljant spul natuurlijk.
Ik hoop dat het compatible is met de magneten die ik om mijn brandstofleiding heb zitten voor een beter verbruik, en mijn speciale obd dongle die me vet cool meer pk´s geeft.

Ik hoop dat het compatible is met de magneten die ik om mijn brandstofleiding heb zitten voor een beter verbruik, en mijn speciale obd dongle die me vet cool meer pk´s geeft.
- daNpy
TUV Sud en TNO zijn niet echt vergelijkbaar, maar vooruit. Ik wil eerst dat rapport wel eens zien.TUV Sud vergelijkbaar met de Nederlandse TNO onderschrijft en bevestigt de functionaliteit, werking en constante kwaliteit. MOTORcheckUP is gepatenteerd (Patent Reg. nr.:EP1825256).
TUV Sud zit er ook niet op te wachten haar naam aan zoiets te verbinden.
- HJ2
Is dit met dat koffiefilterpapier?!
TUV lijkt mij overigens meer KEMA dan TNO...
TUV lijkt mij overigens meer KEMA dan TNO...
-
OnlineLuco
TUV staat goed bekend maar ik heb in duitsland goedgekeurde zijspancombinaties gezien die tuv gekeurd waren maar hier echt niet goedgekeurd zouden worden.
Ze zijn dus ook niet op alle gebieden goed.
Ze zijn dus ook niet op alle gebieden goed.
- Roy RS
Ik snap natuurlijk dat het geen echte diagnose is, maar ik dacht misschien kan je er een beetje geruststelling uit halen of op tijd een defect traceren, voordat je échte symptonen krijgt...
- Roy RS
Ik heb de test gedaan met de afgedraaide olie van de KTM, niet zozeer dat ik het idee heb dan ineens alles te weten, maar meer ter geruststelling dat er geen overmatige vervuiling, water of benzine in de olie zit. De test is redelijk helder af te lezen en het is ook geen rocket science natuurlijk. De test gaf precies aan wat je zou verwachten bij een blok met 16000 km, geen water of benzine in de olie. Als die test nu twijfel op zou roepen, dan had ik wellicht een olieanalyse gedaan ofzo
Ik had mijn resultaat naar Motorcheckup gemaild met de vraag naar hun mening en of ik de test goed interpreteerde, ze belde me netjes op en verklaarden precies hoe eea in elkaar stak en dat ik het juist geïnterpreteerd had. Ze gaven ook aan dat ze bij twijfel voor 98 euro incl btw een analyse aanbieden, dan vond ik dan wel weer goede service.
verder allemaal niet heel spannend, maar ik vond t wel grappig om eens te doen.
Ik had mijn resultaat naar Motorcheckup gemaild met de vraag naar hun mening en of ik de test goed interpreteerde, ze belde me netjes op en verklaarden precies hoe eea in elkaar stak en dat ik het juist geïnterpreteerd had. Ze gaven ook aan dat ze bij twijfel voor 98 euro incl btw een analyse aanbieden, dan vond ik dan wel weer goede service.
verder allemaal niet heel spannend, maar ik vond t wel grappig om eens te doen.
- Fabian
Ik heb de set ook binnen, (was het alweer vergeten eigenlijk
). Zal vanavond de peilstokken er eens uit trekken!

- Roy RS
bij mij was het resultaat de volgende dag het duidelijkst ,maar na een uurtje was ik al wat wijzer.