Bugatti veyron, eindelijk een leuk filmpje!!!!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Roman

Bericht door Roman » 11 jun 2007, 12:24

Kan me nog dat artikel herinneren waar de Veyron, Enzo, CGT en Zonda naar door frankrijk toeren.

Door krappe bochtige wegen kon de CGT en Enzo de Veyron amper tot niet bijhouden zelfs.

Hij mag dan niet de lichtste zijn, (Enzo weegt trouwens ook nog zo'n 1400kg) maar hij heb zo'n fenomenale grip en met dat vermogen dat bijna of misschien zelfs wel niets de auto in normale omstandigheden kan bijhouden.

Er zullen waarschijnlijk wel circuits zijn waar er snellere dan een Veyron zullen zijn. Maar hoeveel van die supercars zien het circuit nou eigenlijk?
En dan nog zal de Veyron op een aantal circuits de andere supercars, ook de McLaren de baas zijn.

Maar ja, mag het ook voor dat geld :shock:

Rabbit

Bericht door Rabbit » 11 jun 2007, 12:45

Ik heb een ambigu gevoel met betrekking tot deze bak.

Ik vind hem mooi, hij is subliem, en heeft uiteraard bakken power ( check de acceleratie rond 5min 20. DAMN

Maar hij lijkt me anderzijds ook steriel. Een echt product van Piechs grootheidswaanzin. perfectie in elke zin, en daardoor misschien wat steriel.
Op dat vlak scoort een SLR of een ENZO of nog beter pagani beter bij mij.

Maar ondanks bovenstaande vind ik deze bak toch echt overdreven stoer.

*kwijl*

Daniel

Bericht door Daniel » 11 jun 2007, 13:29

Dat is een beetje het Phaeton-syndroom. Echt een hele goede auto, alle mogelijke luxe maar tegelijkertijd ontbreekt de beleving.

Rabbit

Bericht door Rabbit » 11 jun 2007, 13:49

Daniel schreef:Dat is een beetje het Phaeton-syndroom. Echt een hele goede auto, alle mogelijke luxe maar tegelijkertijd ontbreekt de beleving.
ja, ik zou het niet beter kunnen omschrijven.

Het feit dat je 360 km/u op het gemak kunt doen, dat fascineert me bijzonder, maar t feit dat je er niets van bewust bent, of er iets van voelt, dat tempert de fascinatie al een stuk :?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jun 2007, 13:51

Rabbit schreef:
Daniel schreef:Dat is een beetje het Phaeton-syndroom. Echt een hele goede auto, alle mogelijke luxe maar tegelijkertijd ontbreekt de beleving.

Het feit dat je 360 km/u op het gemak kunt doen, dat fascineert me bijzonder, maar t feit dat je er niets van bewust bent, of er iets van voelt, dat tempert de fascinatie al een stuk :?
Een Boeing 747/400 doet eigenlijk 't zelfde.

:P

Roman

Bericht door Roman » 11 jun 2007, 14:08

Rabbit schreef:

Je schijnt de g krachten toch heel goed te voelen hoor bij het accelereren en deaccelereren. En bochten ook natuurlijk.
Het uitlaat geluid had wel wat harder gemogen (mijn enigste ervaring met de Veyron, haalde mij in op de snelweg hier. Klinkt erg goed trouwens, maar kon wel harder vind ik)

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 16:32

Al had 600 miljoen euro op de bank staan kocht ik echt niet een baffer van 1900kg voor veels te veel geld. Zou mij geen goed gevoel geven.

Je wordt gewoon in da arse gefukt met veredelde skoda troep.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jun 2007, 16:40

Andre schreef:Al had 600 miljoen euro op de bank staan kocht ik echt niet een baffer van 1900kg voor veels te veel geld. Zou mij geen goed gevoel geven.

Je wordt gewoon in da arse gefukt met veredelde skoda troep.
Hahaha

Skoda troep. In zag laatst inderdaad nog een Fabia met een 7 speed DSG bak en een V16 blok met 4 turbo's. :lol:

Robin

Bericht door Robin » 11 jun 2007, 16:43

:lol:

Die lui die een Veyron hebben aangeschaft moeten hier eens een kijkje nemen. weten ze wat ze missen voor dubbel het geld.

http://www.caparo-t1.com/

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 16:43

Ja klopt wouter die skoda kost dan 1/20 van de prijs van een veyron. Zelfde troep voor minder zeg maar.

:)

Roman

Bericht door Roman » 11 jun 2007, 16:53

Robin schreef::lol:

Die lui die een Veyron hebben aangeschaft moeten hier eens een kijkje nemen. weten ze wat ze missen voor dubbel het geld.

http://www.caparo-t1.com/
Maar die auto kun je niet overal rijden, die is dus NIET overal legaal op de weg.

En je hebt geen enkel comfort of niks.

Maakt mij persoonlijk niks uit, maar mensen die een Veyron (kunnen) kopen wel.

Of je het nu wat vind of niet, de Veyron is een ongeloofelijk stuk engineering.

Robin

Bericht door Robin » 11 jun 2007, 16:58

Roman, is een straatauto, die Caparo. Tuurlijk is een Veyron comfortabeler, da's een M5/A8 ook want die wegen beide ook 1900/2000kg.

Veyron had ECHT toptechniek mogen heten als ie 1500kg of minder had gewogen met die specs. Ik zou bijna roepen:Hier is geen kunst aan. 8 liter(8 LITERRRRRR)motor met 4(VIER) turbo's en dan op 1000pk komen!(het zijn zegmaar 4 Audi S3 TFSi blokken a 250pk, de S3 heeft 265, specifiek nog beter....)

TVR had de Speed 12. 1100kg. 8 liter V12 zonder turbo's. 700/800pk. Op de bank had 't exemplaar van Peter Wheeler(ex CEO TVR) 940pk....

Enorme prestatie zo'n Veyron, maar waar zitten de vleugels, kunnen ze 't idee verkopen aan Airbus.LOL :P

Roman

Bericht door Roman » 11 jun 2007, 17:05

Robin schreef:Roman, is een straatauto, die Caparo. Tuurlijk is een Veyron comfortabeler, da's een M5/A8 ook want die wegen beide ook 1900/2000kg.

Veyron had ECHT toptechniek mogen heten als ie 1500kg of minder had gewogen met die specs. Ik zou bijna roepen:Hier is geen kunst aan. 8 liter(8 LITERRRRRR)motor met 4(VIER) turbo's en dan op 1000pk komen!(het zijn zegmaar 4 Audi S3 TFSi blokken a 250pk, de S3 heeft 265, specifiek nog beter....)

TVR had de Speed 12. 1100kg. 8 liter V12 zonder turbo's. 700/800pk. Op de bank had 't exemplaar van Peter Wheeler(ex CEO TVR) 940pk....

Enorme prestatie zo'n Veyron, maar waar zitten de vleugels, kunnen ze 't idee verkopen aan Airbus.LOL :P
1000pk is wat ze over hielden toen ze het omlaag schroefden he, vergeet dat niet :wink:

Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Alleen eeh, die Caparo... rij die hier maar niet rond dan want ze halen je de weg af en het is over met de pret :(

Zo'n creatie valt hier alleen te registreren als circuit auto. Dus als je race licentie hebt mag je hem officieel van stage naar stage rijden. In dit geval omdat het geen rally auto is en er dus geen stages over de openbare weg plaats vinden kun je het echt vergeten.

Nederland/VK en Duitsland (denk ik) zijn nog een van de weinige plekken in de EU waar ze niet zeuren met je auto.
Je kan hier in sommige gevallen niet eens van bandenprofiel veranderen zonder dat te melden en te moeten betalen om het te laten "homologeren" :evil:

Daniel

Bericht door Daniel » 11 jun 2007, 17:21

Robin schreef: TVR had de Speed 12. 1100kg. 8 liter V12 zonder turbo's. 700/800pk. Op de bank had 't exemplaar van Peter Wheeler(ex CEO TVR) 940pk....
Ja, en zodra ze hem daar vanaf reden flikkerde het ding uit elkaar. Met een TVR geniet je wel van het reizen: elke rit doe je drie keer. Een keertje heen, terug om de verloren onderdelen op te halen en weer heen.

En nu weet ik zeker dat ik Andre niet meer serieus hoef te nemen :wink:

Robin

Bericht door Robin » 11 jun 2007, 18:27

Je hoeft Andre nooit serieus te nemen Daniel, als HIJ jouw maar op 'n ronde zet binnen notime is hij al tevreden. :P

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 18:35

sja...

Is best wel hard voor de echte BMW fan's dat de meest meedogenloze auto ooit, gemaakt is door VAG

Al gaat er bij iedere auto 4 ton bij aan verlies dan nog is het een uniek stukje marketing dat op een andere manier wel weer geld binnenbrengt.

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 18:40

Die mensen die een veyron kopen schaar ik onder de paris hilton generatie. Alles wat duur is is het beste. Een louis vouitton handtasje koffers zijn zeker ook beter dan een samsonite?

Voor mij is een sportauto top gemaakt en geslaagd als ie het in ieder geval een dag kan uithouden op een circuit. Een porsche haalt dat wel als de veyron dat gaat halen voor een miljoen euro grote vraagtekens. Je koop 10xGT3 voor 1 veyron. Gaat veyron 10x zo lang mee geeft een veryon 10x zoveel plezier nee in tegendeel.

Als ik de keuze had en ik mocht kiezen uit een GT3 en Veyron en moest hem 10 jaar houden en mocht hem niet verkopen. Koos ik met alle plezier de GT3. Weet zeker dat ie mij meer plezier biedt dan de Veyron.

Maik

Bericht door Maik » 11 jun 2007, 18:46

Rebel schreef:sja...

Is best wel hard voor de echte BMW fan's dat de meest meedogenloze auto ooit, gemaakt is door VAG

Al gaat er bij iedere auto 4 ton bij aan verlies dan nog is het een uniek stukje marketing dat op een andere manier wel weer geld binnenbrengt.
Inderdaad, voor mij 100x liever een Veyron dan een M1(1 serie) bv. Alles boven de 1000kg is toch al een boot, doe dan mij de bruutste autobahn/route du soleil racer maar, en weet je wat? hij is maar 25x zo duur dan een M1...... koopje dus :idea: :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 11 jun 2007, 18:52

Robin schreef:Je hoeft Andre nooit serieus te nemen Daniel, als HIJ jouw maar op 'n ronde zet binnen notime is hij al tevreden. :P
Als hij dan in zijn 130i rijdt en ik in een Veyron wil ik het nog wel eens zien ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 18:52

Punt is dat de mensen die een Veyron kopen, die GT3 ook al lang hebben.

Een veyron koop je niet voor te racen of hard mee over de snelweg te vegen.
Een veyron is puur liefhebberij. Zelfde als een dure horloge of een schilderij.
Beleggen lijkt me niet van toepassing, of je moet hem laten sealen en bewaren.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 18:54

Hoeveel is de verhouding PK/kilo's van een Veyron tov een 130i......(ff voor de gein :wink: )

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 18:58

Rebel dat weet ik dat mensen die veyron kopen ook al een gt3 hebben.

Daar gaat het niet om. Ik zou me gewoon vet genaaid voelen dat ik meer dan een miljoen voor een auto neertel die bij 20 graden buiten temp al last heeft van te hete turbo etc. Als ik dan echt geld voor een liefhebbers auto zou neertellen dan zou ik een auto kopen waar over nagedacht is en dat is natuurlijk de mclaren f1.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 19:01

Andre volgens mij boeit dat die eigenaren een hol.
Zo een ding wil je gewoon in je garage hebben staan.

Je moet het zien zoals sommige leden hier auto's sparen in een vitrinekast.
Er zijn leden die hebben een miniatuurauto van 600 euro of duurder.
Zoiets is ook belachelijk, maar voor hun is het een passie.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 19:09

Sterker nog, als ik 600 miljoen had, kocht ik liever een Veyron erbij dan een schilderij..

Andre, enig idee hoeveel dit schilderij kost hier beneden? ("De Olijfboomgaard van Vincent v Gogh)
Zou jij dit liever bezitten dan een Veyron? :wink:
Ik persoonlijk niet. Vind er geen hol aan....noem me maar een cultuurbarbaar, zal me worst wezen.

En toch zijn er massa milionairs die dit zouden willen bezitten

[img:1000:666]http://www.ringrebel.nl/york/IMG_8049.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 11 jun 2007, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 11 jun 2007, 19:09

Met auto s moet je rammen en rossen gebruiken tot het bot. Elke knaak die het kost moet 36 dubbel terug krijgen in driving fun anders hoef ik die troep niet 600 miljoen op de bank of niet. Zo denk ik er over. Mocht ik ooit 600 miljoen bijelkaar krijgen mogen jullie mij aan deze uitspraak herinneren.

Zo n schilderij is natuurlijk een top belegging. En 400 klap beter dan een veyron. Maar ik zou zo n schilderij nooit kopen voor zo veel miljoenen euro s zelfs al is het goeie belegging.

Ik zou willen genieten van mijn geld. Helikopters raceauto s raceteams vliegtuigen en als er dan nog geld over is waar ik niet wist waar ik ermee heen kon ging ik armen helpen, zieke kindjes etc. Ging een eigen hospitaal oprichten. Maar ging zeker geen doeloze extreem overpriced hok kopen als veyron.
Laatst gewijzigd door Andre op 11 jun 2007, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie