BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
MarkS

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 26 feb 2016, 00:30

Afbeelding
Afbeelding

De reden dat er geen M2 cabrio komt

Haartjes wapperend door de wind terwijl je het rubber van de achterwielen gumt? Nuh-uh, not gonna happen.

Wie een 2-serie wil zonder dakje en inclusief vlotte performance blijft aangewezen op de M235i Cabrio. Een M2 Cabrio gaat er namelijk niet komen. Dat zegt BMW engineering chef Frank Isenberg volgens CarAdvice. Een M235i Cabrio is een prima cruiser voor de weg en een M2 is je maatje op het circuit, aldus Isenberg. Een dakloze variant sloopt de aerodynamica en maakt de auto zwaarder. Niet iets dat bij de M2 past, vinden de Duitsers.

Hoewel de M4 en de M6 wel over een cabrioversie beschikken, was de 1M ook uitsluitend verkrijgbaar als coupé. De beslissing van BMW is daarom niet heel vreemd. Weet wel: een M2 is met 1.449 kg al geen lichtgewicht. Extra kilo’s door een cabrio-constructie kan funest zijn voor het speelse rijgedrag. Hoe rap de coupé ook is, die 1449 kg stoot mij tegen het been. Ter vergelijking: Een M3 E46 weegt 1470 kg en een M3 CSL ongeveer 1350 kg. BMW, jullie weten wat je te doen staat. Trek die drie magische letters uit de kast. En als het niet goed uitpakt maakt dat toch niks uit. Jullie doen immers toch al aan badgeverkrachting.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 26 feb 2016, 02:22

Arthur schreef:MPara wilde gewoon ff het laatste woord, of gelijk, hebben :)
Of, zoals ik laatst las, hij maakt er een semantische discussie van :coffee:
Mja het zal wel, maar SMG is geen automaat. Niet omdat ik het zeg, omdat het zo is.

Hij kán ook automatisch schakelen. Maar het is toch echt een ordinaire 6-bak met een enkele koppeling.

Ik zal ook maar niet zeggen waar SMG voor staat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 feb 2016, 07:14

MParallel schreef:
Mja het zal wel, maar SMG is geen automaat. Niet omdat ik het zeg, omdat het zo is.

Hij kán ook automatisch schakelen. Maar het is toch echt een ordinaire 6-bak met een enkele koppeling.

In dit geval;

Semantisch Manuele Getriebe :tooth:

Fabian

Bericht door Fabian » 26 feb 2016, 10:21

MParallel schreef:

:ongeveer als: Mja het zal wel, maar SMG is wel een automaat. Niet omdat ik het zeg, omdat het zo is. :ongeveer als:

Hij heeft geen koppelingspedaal, en volgens de wet is het dan een automaat. Zou mooi zijn dat je met en automatenrijbewijs niet in een M3 SMG mag rijden :clap:

Snap echt wel wat je zegt hoor en feitelijk heb je een punt dat SMG een oridinaire handbak is. En dat punt wil je overal maken. Maar elke auto zonder koppelingspedaal is een automaat, punt :verveeld:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 feb 2016, 10:26

romo schreef:^wat een gelul over het Cayman sturen, laat dat nu net het zwakke punt van die auto zijn.........
Dat is jouw beleving he Robert.. Niet iedereen deelt die met jou :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2016, 10:27

Tjeemig hebben jullie het nou nog steeds over dat hok........ :blabla: :please:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 feb 2016, 10:44

Ik begrijp niet dat er zolang doorgedramd word over manual vs DCT en of SMG nou een automaat is ja of nee.

Heb je voorkeur voor rijden met flippers bestel je DCT. Heb je voorkeur voor rijden met handbak bestel je handbak.

Word een beetje eentonig de laatste 20 pagina's.

Joy

Bericht door Joy » 26 feb 2016, 10:53

Dat is het gevolg als men elkaar wil overtuigen van zijn of haar gelijk. Ieder z'n voorkeur en daarom zijn er ook meerdere keuzes.

RVV

Bericht door RVV » 26 feb 2016, 10:58

Op een gegeven moment valt er ook niks zinnigs te melden zolang er niemand hiero op DF er in heeft gereden. Dan blijft over het napraten van uitgekauwde statements en het copypasten van uitspraken over testen en ervaringen gelezen op andere fora.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2016, 11:21

MarkS schreef:Die achterlichten zijn ook aanwezig op de blauwe en witte. :wink:

Een witte en een blauwe naast elkaar, buiten, in het zonlicht in Nederland ... Wordt lastig denk ik.

Of binnenkort even in Rijswijk spieken.
lol, ja, echter in zwart vallen ze iets minder op, springen ze er iets minder uit, vind die hoek uit de achterlichten niet
zo mooi, in zwart valt het iets minder op :mrgreen:

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 feb 2016, 11:43

Ja we zitten 'n beetje in 'n vicueuze cirkel hier, deze ook als ie niet oppast:)

Andre

Bericht door Andre » 26 feb 2016, 12:09

Een witte met DCT:)

De handbak rijders die in Nederland bestellen krijgen in Den Haag een standbeeld en bij BMW in Rijswijk graveren ze je naam op de muur:)

MarkS

Bericht door MarkS » 26 feb 2016, 12:53

RVV schreef:Op een gegeven moment valt er ook niks zinnigs te melden zolang er niemand hiero op DF er in heeft gereden. Dan blijft over het napraten van uitgekauwde statements en het copypasten van uitspraken over testen en ervaringen gelezen op andere fora.
Waarmee je ongeveer 80% van het forum beschrijft.

Want tenzij iedereen hier straks in een M2 rijdt zullen we het vooral daarvan moeten hebben.
En de "reviews" van Romo natuurlijk. Maar die zijn ook al aardig uitgekauwd. ;-)

Macboy

Bericht door Macboy » 26 feb 2016, 13:57

Ach het is gewoon vermakelijk. Flinke korrel zout en elkaar beetje bewust op de hak nemen toch. We zijn hier allemaal mannen. Beetje op forum afreageren is soms goed voor een man.

We weten ook allemaal wel dat iedereen recht op een eigen mening heeft. En dat een ander iemand niet mag verbieden om DCT te bestellen of een handbak. Duuuh.

Is dat niet een beetje saai en een open deur ? Leuke aan een forum zijn juist die open discussies, mits met respect voor iedereen [EDIT] en mensen in hun waarde laten.

Dat gebeurt hier toch gewoon ? Dus niet nu allemaal de forum dominees gaan uithangen. Lekker blijven discussieren en bevalt het je niet dan kies je maar een ander draadje uit !

Ik zeg handbak nemen en DCT is maar kut ;)

@Mark: dat LBB in de verste verte niet op Estoril lijkt en dat het daarom een "kut" kleur is wisten we vanaf dag 1 al wel. Dat er mensen in Canada zijn die dat niet weten, tja, zegt wat over die mensen toch ? Het forum stond er maanden vol van. Er zit daar wat groens/turqoise in en in binnenlicht en op fotos komt die kleur niet tot zijn recht. In dit draadje stond bij diverse fotos ook dat de kleur absoluut niet overeenkomt met de werkelijkheid. Anders gezegd: waarom denk je dat ik een jaar geleden al begon met zeiken over de beperkte kleur keuze ? Dat was niet omdat hetgene wat aangeboden is zo perfect was. LBB is nu eenmaal het enige dat op blauw lijkt. Dus je hebt dan weinig keus. Uiteindelijk een prima kleur - begrijp me niet verkeerd ! - maar mag niet in de schaduw staan van iets als Estoril blau. Overigens: dont shoot the messenger (ik val jou dus niet aan).

@Fabian: dank je wel :thumbup:
Laatst gewijzigd door Macboy op 26 feb 2016, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 26 feb 2016, 14:37

Macboy schreef:
Is dat niet een beetje saai en een open deur ? Leuke aan een forum zijn juist die open discussies, mits met respect voor iedereen - behalve voor Robin zijn keuzes - en mensen in hun waarde laten.
Idd. Zonder discussies zou DF wel kunnen opdoeken :)

MarkS

Bericht door MarkS » 26 feb 2016, 14:41

Macboy schreef:Ik zeg handbak nemen en DCT is maar kut
Ik was jouw reviews even helemaal vergeten Macboy! :mrgreen:
Macboy schreef:@Mark: dat LBB in de verste verte niet op Estoril lijkt en dat het daarom een "kut" kleur is wisten we vanaf dag 1 al wel. Dat er mensen in Canada zijn die dat niet weten, tja, zegt wat over die mensen toch ? Het forum stond er maanden vol van. Er zit daar wat groens/turqoise in en in binnenlicht en op fotos komt die kleur niet tot zijn recht. In dit draadje stond bij diverse fotos ook dat de kleur absoluut niet overeenkomt met de werkelijkheid. Anders gezegd: waarom denk je dat ik een jaar geleden al begon met zeiken over de beperkte kleur keuze ? Dat was niet omdat hetgene wat aangeboden is zo perfect was. LBB is nu eenmaal het enige dat op blauw lijkt. Dus je hebt dan weinig keus. Uiteindelijk een prima kleur - begrijp me niet verkeerd ! - maar mag niet in de schaduw staan van iets als Estoril blau. Overigens: dont shoot the messenger (ik val jou dus niet aan).
No offence taken. Als ik bimmerposts repost is dat idd ook niet noodzakelijkerwijs mijn eigen mening/conclusie. Ik moet ze beiden echt IRL eens gaan bekijken. Gelukkig heb ik nog even de tijd, aangezien die dingen toch al zijn uitverkocht. Kreeg bericht van de dealer dat ze binnenkort een exemplaar krijgen voor testritten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2016, 15:23

GTRene schreef:
MarkS schreef:Die achterlichten zijn ook aanwezig op de blauwe en witte. :wink:

Een witte en een blauwe naast elkaar, buiten, in het zonlicht in Nederland ... Wordt lastig denk ik.

Of binnenkort even in Rijswijk spieken.
lol, ja, echter in zwart vallen ze iets minder op, springen ze er iets minder uit, vind die hoek uit de achterlichten niet
zo mooi, in zwart valt het iets minder op :mrgreen:

Afbeelding

Wie ben jij? ga je eens voorstellen in het voorsteltopic.................. :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 26 feb 2016, 15:43

:mrgreen:

MarkS

Bericht door MarkS » 29 feb 2016, 16:15

Slightly Off topic ...

M4 competition package

Laatst gewijzigd door MarkS op 29 feb 2016, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 feb 2016, 19:48

Te koop: 2 barkrukken voor €50

MarkS

Bericht door MarkS » 29 feb 2016, 20:13

Mmm 2? :wink:

Handbak? Kleur?

dvh

Bericht door dvh » 29 feb 2016, 20:18

Zijn teruggebracht. Teveel vlekken onder het neonlicht.

Andre

Bericht door Andre » 03 mar 2016, 14:03

M2 is te modern jullie moeten oldskool:)

De eerste test meters met de E30 M3 Rally auto

https://www.facebook.com/andre.devries. ... 104647890/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2016, 16:57

Andre schreef:M2 is te modern jullie moeten oldskool:)

De eerste test meters met de E30 M3 Rally auto

https://www.facebook.com/andre.devries. ... 104647890/" onclick="window.open(this.href);return false;
damn dat klinkt lekker and a nice turn :df:

Tristan

Bericht door Tristan » 03 mar 2016, 17:00

Klinkt super!

Lijkt me geweldig om dit los te laten op landwegen.

Plaats reactie