ibiza20vt trackproject - In de showroom bij seat.. Almost ready!
- TurboClouseau
Re: 2001 Ibiza 1.8T // INNOVATE stuff !
Lekker hoor! Vanwaar de keuze om van DNRT kooi naar een laskooi?
- GTRene
leuk ding, met 300pk zal zoiets ook wel aardig gaan, wat weegt ie straks ongeveer?
- MSGHibiza
Dit omdat er al zo veel in de wagen zit en aan gedaan is (heb +/- 20k aan facturen erbij) dat ik het eigenlijk gewoon helemaal af wil maken, het complete plaatje met een laskooi.René Kloeze schreef:Lekker hoor! Vanwaar de keuze om van DNRT kooi naar een laskooi?
Plus als ik de DNRT kooi wilmonteren op voetplaten volgens de eisen zal er alsnog genoeg gelast moeten worden. samen met de stoelframes die ik gewoon ook gelast wil hebben.
Thanks, rijd zeker leuk door ! ook icm dat er een hybrid turbo opzit, spoelt als een tietGTRene schreef:leuk ding, met 300pk zal zoiets ook wel aardig gaan, wat weegt ie straks ongeveer?

Ik heb een uitweegrapport dat hij op de 1130 zat, en dit was met volle tank en bestuurder.
En compleet interieur.
Dus laat ik het zo zeggen, ik hoop op de 1100 uit te komen straks, alles wat ik eronder zit is mooi meegenomen.
- Bert ///M3
Wat voor tijden rij je nu?
Mbt die kooien ik zou het gewoon bij die schroefkooi houden als je niet heel veel meer aanpassen gaat.
Laskooien zijn natuurlijk top maar zolang je gewoon op straatvering rijd en niet op full slicks weet ik niet of het veel brengt in termen van performance.
Probleem is namelijk altijd dat als je iets stijver maakt het andere deel de klappen opvangt. Ik heb een laskooi in mijn M3 zitten maar daar merk je oa ook dat je alles, schokdempers en subframes en noem het allemaal maar op in massieve bussen hebben moet, anders doe je het effect alsnog teniet.
Het maakt je koets ook meteen onbruikbaar. Zo'n laskooi is gewoon te verwijderen, leg je het tapijt terug en je hebt weer een straatauto. Dat is bij een gelaste kooi alweer wat lastiger.
Mbt die kooien ik zou het gewoon bij die schroefkooi houden als je niet heel veel meer aanpassen gaat.
Laskooien zijn natuurlijk top maar zolang je gewoon op straatvering rijd en niet op full slicks weet ik niet of het veel brengt in termen van performance.
Probleem is namelijk altijd dat als je iets stijver maakt het andere deel de klappen opvangt. Ik heb een laskooi in mijn M3 zitten maar daar merk je oa ook dat je alles, schokdempers en subframes en noem het allemaal maar op in massieve bussen hebben moet, anders doe je het effect alsnog teniet.
Het maakt je koets ook meteen onbruikbaar. Zo'n laskooi is gewoon te verwijderen, leg je het tapijt terug en je hebt weer een straatauto. Dat is bij een gelaste kooi alweer wat lastiger.
- MSGHibiza
Bert ///M3 schreef:Wat voor tijden rij je nu?
Hoi Bert,
In principe rijd ik op r888, en een KW v3 set dus lijkt me niet echt een 'straatset' al is het natuurlijk geen intraxx oid.
Mijn motor ligt in massive steunen (vibratech), en mijn complete onderstel zit in de powerflex paars.
In mijn draagarmen zitten ook massive vibratech bussen.
Ook heb ik voor en achter nog een antirollkit die weer op de draagarmen en achter as zit.
Dus denk dat zo al met al het plaatje wel compleet is toch?
Wat je zegt van wat de schroefkooi betreft is wel een feit.
Maar mijn complete interieur heb ik al niet meer.
Maargoed, het is het overwegen waard....
- Bert ///M3
KW of Intrax maakt niet zo veel uit, maar V3 is gewoon een sportieve straatset. Net als dat powerflex paars gewoon beweging toelaat. Je hebt bij KW setjes voor circuit, bijvoorbeeld de clubsport kits. En ook voor race gebruik, bijvoorbeeld KW competition.
Auto's op slicks staan 2-3 keer zo hard op hun veren en haast alles is massief. Topmounts, montagepunten, alle bushings etc. Dan heb je voordeel van een laskooi IMHO. Vanuit een performance standpunt. Een dikke laskooi is wel veiliger.
Theoretisch zal het nu ook wel helpen maar ik betwijfel of je het daadwerkelijk merken gaat, tenzij je koets nu zo slap als een vaatdoek is.
Je kan er natuurlijk ook nu een laskooi in steken onder het motto dan is het maar klaar, mocht je hem in de toekomst verder willen modificeren
Auto's op slicks staan 2-3 keer zo hard op hun veren en haast alles is massief. Topmounts, montagepunten, alle bushings etc. Dan heb je voordeel van een laskooi IMHO. Vanuit een performance standpunt. Een dikke laskooi is wel veiliger.
Theoretisch zal het nu ook wel helpen maar ik betwijfel of je het daadwerkelijk merken gaat, tenzij je koets nu zo slap als een vaatdoek is.
Je kan er natuurlijk ook nu een laskooi in steken onder het motto dan is het maar klaar, mocht je hem in de toekomst verder willen modificeren

- MSGHibiza
Ik snap je punt inderdaad.Bert ///M3 schreef:KW of Intrax maakt niet zo veel uit, maar V3 is gewoon een sportieve straatset. Net als dat powerflex paars gewoon beweging toelaat. Je hebt bij KW setjes voor circuit, bijvoorbeeld de clubsport kits. En ook voor race gebruik, bijvoorbeeld KW competition.
Ook heb ik laatst camber topmounts gekocht dus daar word het ook massief

De wagen gaat zeker niet zomaar weg, dus het is ook voor de toekomst inderdaad.
Ik was bezig met een huisje, vandaar de DNRT kooi.
Echter heb ik nu zo goed als zeker een nieuwe baan waar het tot begin 2017 duurt dat ik een vast contract krijg met een mooi salaris, heb ik nog even de tijd om dit jaar de wagen 'af ' te bouwen

- MSGHibiza
Kreeg een appie dat de laatste innovate meter samen met de rvs lamda lasmoer binnen is gekomen :tu:
Betreft Boost / Shiftlight

Betreft Boost / Shiftlight

- MSGHibiza
Re: cupra 1.8T JBS04 tracktool - zuruck!
Aftrappen hier weer opnieuw!!!!
Van de meters die allemaal binnen zijn gekomen een mockup gemaakt:

-
Dit was de laatste klus in mijn box..
Hierna ging de ibiza naar een plekje met wat meer sleutelmogelijkheden...

-

Van de meters die allemaal binnen zijn gekomen een mockup gemaakt:
-
Dit was de laatste klus in mijn box..
Hierna ging de ibiza naar een plekje met wat meer sleutelmogelijkheden...

-
- Djessey
Mooi project!
Hoe voelt dat nou, zo'n CAE shifter?
Hoe voelt dat nou, zo'n CAE shifter?
- MSGHibiza
Alle 4 de KW stelringen vernieuwd van de V3, ook wat nieuwe bouten aangeschaft voor het onderstel.

Inmiddels ook mijn BE rijbewijs gehaald..
Ritje ring tussendoor (zonder ibiza)

Kleppendeksel in de Harley wrinkle zwart en adapters voor de TFSI bobines gemonteerd.

-
Beginnen met demonteren voor wat leuks
op de nieuwe werkplek.
Hier zie je overigens dat we de originele stoelbalken op het carosserie al hebben verwijderd inclusief de originele stoelsledes.

Inmiddels ook mijn BE rijbewijs gehaald..
Ritje ring tussendoor (zonder ibiza)
Kleppendeksel in de Harley wrinkle zwart en adapters voor de TFSI bobines gemonteerd.
-
Beginnen met demonteren voor wat leuks

Hier zie je overigens dat we de originele stoelbalken op het carosserie al hebben verwijderd inclusief de originele stoelsledes.
- MSGHibiza
Spagetti gedemonteerd

-
Isolatie krabbennnnnn

-
Wat spul laten flocken als proef, erg dik!!

Sfeerpicca!

-
Isolatie krabbennnnnn

-
Wat spul laten flocken als proef, erg dik!!
Sfeerpicca!
- MSGHibiza
2de set teamdynamics aangeschaft !
Met Yokohama parada's , voor op de straat, zonde om daar de R888 op te rijden..

-
Handrem meuk binnen gekregen, alles van wilwood gedaan, inclusief remverdeler.

-
Kuip passen voor stoelframes.. inclusief handrem en shifter proefpassen..

-
Ondertussen ook nog een paar keer op de Ring geweest... ik werd gek dat ik niet kon rijden dan maar met de daily

Met Yokohama parada's , voor op de straat, zonde om daar de R888 op te rijden..
-
Handrem meuk binnen gekregen, alles van wilwood gedaan, inclusief remverdeler.
-
Kuip passen voor stoelframes.. inclusief handrem en shifter proefpassen..
-
Ondertussen ook nog een paar keer op de Ring geweest... ik werd gek dat ik niet kon rijden dan maar met de daily

- MSGHibiza
Uiteindelijk stoelpositie bepaald samen met de handrem, deze toch maar omhoog gezet.. Handig voor als je nog eens iemand tegen komt bij het stoplicht ofzo... Niet dat ik hem daar voor bouw maar toch...

Pickup dayyyyyyyyyyyyy @Rens Rematech (Topservice zie rolkooiadviezen gevraagd, aanrader!!)

Nog wat carbonio gekocht..

En (toendertijd) sneakpeak rolkooi..

Pickup dayyyyyyyyyyyyy @Rens Rematech (Topservice zie rolkooiadviezen gevraagd, aanrader!!)
Nog wat carbonio gekocht..
En (toendertijd) sneakpeak rolkooi..
- MSGHibiza
Later (omdat ik elke keer huurde) een Hapert kanteltrailer aangeschaft, deze ga ik van de winter nog even opfrissen met mijn maatje.

Hier wat foto's die ik van Rens kreeg (toendertijd)
Volledig volgens laatste AnnexJregelementen gebouwd.
Met extra geponste plaat aan de A en B stijl..

Hier weer terug gebracht bij onze Loods... ff stoelpositie uitgeprobeerd (hier zie je overigens ook de nieuwe stoelframes)

Hier wat foto's die ik van Rens kreeg (toendertijd)
Volledig volgens laatste AnnexJregelementen gebouwd.
Met extra geponste plaat aan de A en B stijl..
Hier weer terug gebracht bij onze Loods... ff stoelpositie uitgeprobeerd (hier zie je overigens ook de nieuwe stoelframes)
- lykel
En hij blijft maar dikker worden die ibiza!!
- MSGHibiza
Nu begon pas het echte werk... aanpassen doorbakken etc..
Golf 2 parafaanbakje pas gemaakt om onder de kooi door te gaan..

-
Koplamp unit gemaakt voor op de baan..

-
Minilaptopje met Vagcom gefixt.. ideaal..

Golf 2 parafaanbakje pas gemaakt om onder de kooi door te gaan..
-
Koplamp unit gemaakt voor op de baan..
-
Minilaptopje met Vagcom gefixt.. ideaal..
- MSGHibiza
Begonnen met wielkasten kaal te maken om carosserie door te lassen.

-

-
Carosserie rondom voetplaten doorgelast .. (better safe then sorry)

-
Oude gordelpijp eruit geslepen (overbodig nu) en achterste veertorens doorlassen..

-

-
Carosserie rondom voetplaten doorgelast .. (better safe then sorry)
-
Oude gordelpijp eruit geslepen (overbodig nu) en achterste veertorens doorlassen..
- MSGHibiza
En als we achter doorlassen moet de rest natuurlijk ook...

-
Motor Raus!!!!

-
Extra dashboard gefixt om pas te maken..

-
Veertorens voor kaal maken voor doorlassen..

-
Zelfde geld uiteraard voor de wielkasten... (bitumen troep (gewicht) en kaal om überhaupt te kunnen doorlassen)

-
Motor Raus!!!!
-
Extra dashboard gefixt om pas te maken..
-
Veertorens voor kaal maken voor doorlassen..
-
Zelfde geld uiteraard voor de wielkasten... (bitumen troep (gewicht) en kaal om überhaupt te kunnen doorlassen)
- MSGHibiza
Beginnen dash pasmaken..
Eerst het extra dash zwaar verziekt, hoeken eruit gehaald voor de maatvoeringen.

-
Strak op de pijp..

-

-

-

-
En zo strak zat ie aan het einde van de dag al

Eerst het extra dash zwaar verziekt, hoeken eruit gehaald voor de maatvoeringen.
-
Strak op de pijp..

-
-
-
-
En zo strak zat ie aan het einde van de dag al

- MSGHibiza
Custom topmounts gemaakt voor de Ibiza...

-
Doorlassen hier 90%

-

-

-

-

-

-
Doorlassen hier 90%
-
-
-
-
-
- MSGHibiza
KW v3 opgeknapt..

-

-

-

-

-

-

-
-
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door MSGHibiza op 19 dec 2016, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
wat een werk
je steekt er goed tijd in, mooie spulletjes, denk dat je hem niet weer kent qua rijden met al die extra stijfheid en natuurlijk wat meer geluid zonder die kit/isolatie.

je steekt er goed tijd in, mooie spulletjes, denk dat je hem niet weer kent qua rijden met al die extra stijfheid en natuurlijk wat meer geluid zonder die kit/isolatie.
- MSGHibiza
Alles in de 2K epoxy gezet..

-

- Gordelplaten erin gebakken.. en in epoxy ook..

-

-
GERSE TFSI oliedop gemonteerd.

-
Deuren leeggeslepen

- R8 TFSI bobines gemonteerd

- Gordelogen links en rechts gemonteerd

-
- Gordelplaten erin gebakken.. en in epoxy ook..
-
-
GERSE TFSI oliedop gemonteerd.
-
Deuren leeggeslepen
- R8 TFSI bobines gemonteerd
- Gordelogen links en rechts gemonteerd
- MSGHibiza
Complete onderstel uit de rubbers geperst en naar de coater gebracht (toendertijd)

-
Rolframe gemaakt voor de ibiza 40x40 kokers.

-

- ROLLEN BIATCHHHHHHHHHHH

- Voorste veertorens ook in de 2k Epoxy gezet.

- Extra achterklep gefixt, deze is op de sonja bakker tour geweest

-
Rolframe gemaakt voor de ibiza 40x40 kokers.
-
- ROLLEN BIATCHHHHHHHHHHH

- Voorste veertorens ook in de 2k Epoxy gezet.
- Extra achterklep gefixt, deze is op de sonja bakker tour geweest