Bert ///M3 schreef:Het enige wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom je met een sierra start.
Uit sommige onderdelen die je noemt zoals Intrax 4way dempers, motorconversie, widebody, instelbare achteras etc neem ik aan dat het om een project gaat met behoorlijke financiële waarde.
Ik had dan iets anders gedaan. Bijvoorbeeld een 135i. Zijn tweedehands niet al te duur meer. Mosselman turbo conversie heb je over de 400 PK, M3 voor en achter ophanging, setje andere remmen, Intrax 4 way en je bent al een heel eind. Is allemaal al uitgevonden en zo beschikbaar.
Probleem met iets als een Sierra ombouwen met custom ophangingen etc is dat het altijd heel veel tijd kost om de puntjes op de i te krijgen. Met name qua driveability enz.
Als een auto ouder dan 25 jaar is kun je 'm aanmerkelijk makkelijker de US inkrijgen (zonder US typegoedkeuring) actually - feitelijk mag dan ineens alles het land in. Alles wat jonger is moet in feite US-spec zijn dus zo gek vind ik de keuze nog niet.
Gaaf plan verder!
With that said, als je volgend jaar aan de start staat zou ik persoonlijk prefereren om asap daar over die berg te gaan om de boel te scouten. Je tijdlijn lijkt mij ambitieus maar met de juiste middelen haalbaar. Ik kan niet in je portomonnee kijken en ik weet ook niet over wat voor een resources je beschikt (qua plek om 't op te bouwen en qua team) maar dit gaat wel een vracht tijd kosten om te realiseren als je nog moet beginnen. Als de safetymaatregelen van een Europese race/rallyauto voldoen daar zou ik zelf liever beginnen met een bestaand project zodat je je organisatorisch kunt voorbereiden om op een ander continent (!) aan de start te staan - feitelijk zijn het 2 projecten in 1

:
- bouwen van een toffe Sierra
- deelnemen aan een Hillclimb in de US
Succes ermee in ieder geval, ben benieuwd!