Dan is die Autovisie review zo slecht nog niet.
BMW M2
- MarkS
Re: BMW M2
"Mannen", hier nog een "purist" die voor de handbak gaat ...
- dvh
Zo issie top.Macboy schreef:Wat een geniaal gaaf ding![]()
- Riceaux
De zwarte M2 staat ondertussen weer in Rijswijk. Foutje 
- Sperdy
http://youtu.be/esH3VV3_90Q
Leuke review!
Goed scheurijzer die M2! Looks vind ik nog steeds niets, maar dat zie je niet als je erin zit (in tegenstelling tot een lelijk wijf ...
(humor).
Die levertijden - wat ik zo van jullie hoor - zijn inderdaad absurd. Rico denkt dat het marketing is, ik denk van niet. Zo'n werkwijze is extreem risicovol, dan lopen mensen weg en kiezen voor wat anders. Denk gewoon dat de vraag overweldigend is.
N.B. Zeg, die gozer had wat weg va Giovanni van Bronkhorst .. heeft 'ie inmiddels al een ander job dan? Daar drink ik een advocaatje op (humor 2).
Leuke review!
Goed scheurijzer die M2! Looks vind ik nog steeds niets, maar dat zie je niet als je erin zit (in tegenstelling tot een lelijk wijf ...
Die levertijden - wat ik zo van jullie hoor - zijn inderdaad absurd. Rico denkt dat het marketing is, ik denk van niet. Zo'n werkwijze is extreem risicovol, dan lopen mensen weg en kiezen voor wat anders. Denk gewoon dat de vraag overweldigend is.
N.B. Zeg, die gozer had wat weg va Giovanni van Bronkhorst .. heeft 'ie inmiddels al een ander job dan? Daar drink ik een advocaatje op (humor 2).
Laatst gewijzigd door Sperdy op 23 feb 2016, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
Waarom beginnen ze dan pas met uitlevering in april als die dingen nu al klaar staan Sperdy?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
http://www.theverge.com/2016/2/23/11094 ... ive-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Daaruit;
Daaruit;
On the track, the cars were equipped with the DCT transmission, which is good, if not anywhere near Porsche PDK good. (I’d rather shift for myself in this car anyhow.)
It is actually better with the six-speed manual. It is more fun on a legal road than it is on a racetrack. It has personality. It is visceral.
- MarkS
Zullen we afspreken dat we hier alleen iets over posten als er een reviewer/tester is die de voorkeur geeft aan de DCT boven de handbak? Dat zou namelijk pas bijzonder zijn en eerlijk gezegd verwacht ik die voorlopig nog niet, zeker niet uit de US. Die hebben jaren lang alleen maar automaat gereden en zijn allang blij dat ze een keer zelf mogen schakelen.

- Macboy
Re: BMW
Wat mij betreft is het dus juist de tijd voor een beetje tegengeluid op dat gebied. Na al die jaren enkel positieve geluiden over de DCT te hebben gehoord. Vooral bij alle M3/M4 reviews wereldwijd.
- MarkS
Heb nog nergens in die M2 tests gehoord of gelezen "waarom" (=onderbouwd) ze voorkeur hebben voor de handbak. Anders dan persoonlijke voorkeur. In het zelfde artikel als bovenstaande fragmenten staan staat ook over de handbak "long throws". Er wordt dan ook nog even een linkje gemaakt naar PDK. Tja. Wacht wel even op de euro/uk reviews en ga binnenkort zelf rijden.
- MParallel
- Auto: BMW
Dct minder rijbeleving...minder een met de auto...echte rijders poken zelf.
Tja, tis maar net waar je zelf de grens wilt trekken.
Diezelfde argumenten kun je ook lolaten op stuur- en rembekrachtiging en gesynchroniseerde bakken.
Ik hoor hier niemand klagen dat auto X niet eens leverbaar is zonder stuurbekrachtiging. Een echte kerel stuurt toch zelf? En veel minder gevoel zo.
En handbak leuk? Maar dan willen we ook een echte handbak, zonder synchro's, zodat je zelf moet dubbel clutchen. Die synchro's nemen dat zomaar van me over. Veel minder rijbeleving!
En dan nu aankomen dat een dct/pdk/smg/etc minder rijbelevenis geeft, omdat een random andere functie ook voor je gedaan wordt...
Ieder zijn ding en als je schakelen leuk vindt, prima. Maar iet hele minder rijbelevenis enzo beargumentatie, kan aangetekend de prullenbak in.
Tja, tis maar net waar je zelf de grens wilt trekken.
Diezelfde argumenten kun je ook lolaten op stuur- en rembekrachtiging en gesynchroniseerde bakken.
Ik hoor hier niemand klagen dat auto X niet eens leverbaar is zonder stuurbekrachtiging. Een echte kerel stuurt toch zelf? En veel minder gevoel zo.
En handbak leuk? Maar dan willen we ook een echte handbak, zonder synchro's, zodat je zelf moet dubbel clutchen. Die synchro's nemen dat zomaar van me over. Veel minder rijbeleving!
En dan nu aankomen dat een dct/pdk/smg/etc minder rijbelevenis geeft, omdat een random andere functie ook voor je gedaan wordt...
Ieder zijn ding en als je schakelen leuk vindt, prima. Maar iet hele minder rijbelevenis enzo beargumentatie, kan aangetekend de prullenbak in.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Jij rijdt automaat (SMG)? 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Van 1 naar 2 schakelen kun je de syncros eruit rossen. Maar dat was een M kwaaltje?:)
C&D testte de handbak. Interessante cijfers allemaal, ik weet niks van quarter miles etc, maar ok:
http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Comments:
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1229580" onclick="window.open(this.href);return false;
Testrapportje:
http://media.caranddriver.com/files/201 ... m22016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
C&D testte de handbak. Interessante cijfers allemaal, ik weet niks van quarter miles etc, maar ok:
http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Comments:
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1229580" onclick="window.open(this.href);return false;
Testrapportje:
http://media.caranddriver.com/files/201 ... m22016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- MParallel
Ik weet waar je heen wilt, maar die vlieger gaat helaas niet op. Ik rijd beide.Arthur schreef:Jij rijdt automaat (SMG)?
Was duidelijk dat het om het groter geheel gaat, niet wat ik rijd.
Punt blijft gehandhaafd.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Precies Mpara, ik snap die 'extra beleving' van de handbak ook nooit. Een handbak werkt beter als je de hooligan uit gaat hangen. In alle andere gevallen mooi de dct nemen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Haha, maakt mij ook niet uit. Zou wss ook de DCT nemen 
- MParallel
Ik zou ook voor de DCT gegaan zijn.
Toen ik de M3 erbij kocht, had ik zo mijn twijfels over die SMG. Maar eigenlijk was het omgekeerde waar. Na uit de M3 weer in de 328i overstappen, dan is dat zelf schakelen maar een 'klus'.
Ja je hebt meer controle, maar voor het rijden zelf heb ik er niet minder plezier om.
Omdat het dan om SMG1 gaat, is het nog een beetje half/half. Geen electronisch gaspedaan, dus je kunt alsnog zelf revmatchen als je terugschakelen vraagt. Vergt even wat oefening, omdat je niet zelf de koppeling intrapt, maar leer je ook.
Toen ik de M3 erbij kocht, had ik zo mijn twijfels over die SMG. Maar eigenlijk was het omgekeerde waar. Na uit de M3 weer in de 328i overstappen, dan is dat zelf schakelen maar een 'klus'.
Ja je hebt meer controle, maar voor het rijden zelf heb ik er niet minder plezier om.
Omdat het dan om SMG1 gaat, is het nog een beetje half/half. Geen electronisch gaspedaan, dus je kunt alsnog zelf revmatchen als je terugschakelen vraagt. Vergt even wat oefening, omdat je niet zelf de koppeling intrapt, maar leer je ook.
- Bert ///M3
De SMG in een E36 revmatched wel als je terugschakelt. Alleen gaat het niet via het electronische gaspedaal maar via de ICV.
- MarkS
Ik zou met zowel de handbak als de DCT prima uit de voeten kunnen op circuit of openbare weg, met rustig rijden of de hooligan uithangen. Bankrekening en garage laten alleen geen twee M2s toe en als ik zou mogen/moeten kiezen dan gaat voorkeur uit naar de DCT. Heb genoeg handgeschakeld gereden, blijf dat ook nog wel doen, maar wil ook wel eens wat anders uitproberen.
- RVV
SMG in de M3 en M5 die ik heb gehad vond ik echt een toegevoegde waarde
- MParallel
Meen je dat nou? Is mij niet opgevallen. Ik zie het ook nergens terug in wat voor documentatie.Bert ///M3 schreef:De SMG in een E36 revmatched wel als je terugschakelt. Alleen gaat het niet via het electronische gaspedaal maar via de ICV.
Ik heb nog wel eens zitten fantaseren, wat als ze de cruise control motor zouden gebruiken om de gasklep te bedienen.
De ICV heeft toch niet zo'n fijne verstelling?
En is dat dan in auto modus? Of ook in manual modus?
Nou hier ga ik volgende keer eens op letten.
Ps Arthur: SMG is geen automaat
- Bert ///M3
Nee in de manual modes. Automaat weet ik niet maar ik verwacht dat het wel zo is.
Ik weet niet of hij het altijd doet. Maar probeer het volgende maar eens, op een rotonde af rijden met een flinke vaart, stevig remmen en bijvoorbeeld terug van 4 naar 2. Liefst ook raam open. Je hoort hem namelijk die throttle blip geven.
Icv staat gewoon 100% open als hij dat doet, heeft niet zo veel met fijngevoeligheid te maken. De doorvoer is wel kleiner als van je gaskleppen maar als je motor onbelast draait (dus ontkoppeld) dan heb niet veel lucht nodig voor een dotje gas.
Ik weet niet of hij het altijd doet. Maar probeer het volgende maar eens, op een rotonde af rijden met een flinke vaart, stevig remmen en bijvoorbeeld terug van 4 naar 2. Liefst ook raam open. Je hoort hem namelijk die throttle blip geven.
Icv staat gewoon 100% open als hij dat doet, heeft niet zo veel met fijngevoeligheid te maken. De doorvoer is wel kleiner als van je gaskleppen maar als je motor onbelast draait (dus ontkoppeld) dan heb niet veel lucht nodig voor een dotje gas.
- MParallel
Bert, ik weet dat je al vele jaren smg1 rijdt. Ik heb uit pure nieuwsgierigheid 2 bekenden van me, die ook alweer jaren een e36 m3 smg rijden, naar hun reactie gevraagd, maar die keken me verbaasd aan.
Niet dat dat verder wat zegt, maar goed, ik ga er zeker op letten.
Je zou ook denken dat het juist iets zou zijn voor auto modus en manueel, dat je het ook zelf kunt doen.
Misschien is me icv ook wel vuil, want had een storing in DIS en stationair sttat die nu licht te schudden.
Niet dat dat verder wat zegt, maar goed, ik ga er zeker op letten.
Je zou ook denken dat het juist iets zou zijn voor auto modus en manueel, dat je het ook zelf kunt doen.
Misschien is me icv ook wel vuil, want had een storing in DIS en stationair sttat die nu licht te schudden.
- Macboy
Ik heb niet anders gedaan de hele dag ....Bert ///M3 schreef:Maar probeer het volgende maar eens, op een rotonde af rijden met een flinke vaart, stevig remmen en bijvoorbeeld terug van 4 naar 2.
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Maar niet in een e36.
- Macboy
Het voelde wel zo oud