Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nu een huis kopen

Bericht door dvh » 19 feb 2016, 13:22

Ik zat zelfs nog op 5.5% met mijn vorige huis.
Die is ook al verkocht. Dus ik kan lekker clean door naar het volgende.

Moet ook zeggen dat het allemaal erg vlot ging bij de bank. We waren zo klaar. Ik wist al wat ik wilde qua hypotheek. Nog even alles nagelopen en dat was het.
Vind het vooral fijn dat ik vrij tot 20% boetevrij af kan lossen per jaar. Zonder verlies van rente of hypotheekvorm .

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 feb 2016, 13:30

Dat is mooi. Maar 20% is meer dan genoeg. Voor mij dan :) Dat spaar ik toch niet per jaar bij elkaar :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 feb 2016, 15:03

Feli David !

Mooie rente en ook nog 20 jaar, dat kan niet veel beter lijkt me.

Als je de markt bekijkt dan lijkt de rente voorlopig op dit niveau te blijven. Een huis gaat niet meer die waarde stijging geven die in het verleden uiteraard wel het geval was en ook als argument gebruikt werd om vooral te kopen.

Intussen geven banken aan dat met de door de ECB gehanteerde negatieve rente, de verdien modellen onder druk staan, de Rabo gaf al aan dat men terug wil naar meer gezonde rente tarieven (dus ook voor spaarders).

Wellicht is het nu het juiste moment voor een hypotheek bij een bank. Als je zelf voor bank kan spelen heb ik liever een hoge rente :lol:

De AFM ziet dat ook en waarschuwt reeds;

http://www.nu.nl/geldzaken/4216681/afm- ... leent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 19 feb 2016, 15:10

mooi huis man, gefeliciteerd :thumbup:

En wat is gedateerd, de 70ties look komt helemaal terug :D

ErikS

Bericht door ErikS » 19 feb 2016, 15:12

Ik heb ook alles rond.
20 jaar voor 3.05%.

Is in mijn situatie nog net even wat lekkerder.
Lekkerste is dat ik voor een huis wat 150.000 duurder is, hetzelfde bruto per maand betaal......
En de aflossing is 3,5* zo hoog. :tooth: :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 19 feb 2016, 15:54

Feli David en Erik !!

Peric

Bericht door Peric » 19 feb 2016, 16:49

Gefeliciteerd David, mooi stulpje!

En even een flauwe..
dvh schreef:Ben benieuwd wat huizen de komende 10 jaar gaan doen. Heb het idee dat ze nu ook niet echt meer zakken.
Als het goed onderheid is zal dat wel meevallen.. :P

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 19 feb 2016, 19:04

Oké mag ik ook? :D

Vorig jaar december gekocht met een hypotheek van 2,65% voor 20 jaar vast en 12,5% jaarlijks boetevrij aflossen. Maar even realistisch gedacht: mocht ik dat geld bij elkaar kunnen sparen koop ik er natuurlijk een extra auto van... :df:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 feb 2016, 19:53

Super huis David!

Gefeliciteerd :D

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 19 feb 2016, 21:36

Leuk huis David! De tuin lijkt me heerlijk. Wel met oud en nieuw je auto binnen zetten daar.. Maar goed dat je een garage hebt!

Nooit in dit topic gemeld, maar ons nieuwbouwhuis is bijna af!
Sleuteloverdracht is 31-03, dus nu écht aftellen.. Het zou in eerste instantie in oktober/november vorig jaar af zijn, dus we wachten al een tijdje. :)

Hypotheek staat op 10 jaar lang 2,95%, en max. 10% per jaar aflossen.

Heb even geen recente foto in de buurt, maar dit was in november volgend jaar:

Rijtjeshuis, maar wel zelf 'ontworpen'. Dus eigen indeling, eigen kleur kozijnen, eigen formaat kozijnen, breedte van het huis, aanbouw of niet, kleur stenen, kleur dakpannen etcetera. En een tuin van 20 meter diep op het zuiden. :D Het is die ene waar m'n vriendin voor staat.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Barend op 20 feb 2016, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 feb 2016, 22:05

Van harte David, Erik en Barend! Mooie rentes ook. Ik zit nog 7 jaar aan 4,1% vast al is mijn hypotheekman ATM aan het kijken of er nog wat te regelen valt. :) Bij mijn hypotheek helaas slechts 10% boetevrij extra aflossen, had achteraf ook 20% moeten zijn. Vorig jaar al tegen die 10% aan gebotst en dit jaar weer. Had nu liever wat meer ruimte gehad op dit vlak. Ook hier maar eens kijken wat er te regelen valt.

Veel klus en verhuisplezier iig, neem aan dat die mooie groene badkamertegels blijven David? :D

Barend

Bericht door Barend » 19 feb 2016, 22:17

Wouter81 schreef:Vorig jaar al tegen die 10% aan gebotst en dit jaar weer.
Je weet dat het pas februari is hé? ;)

dvh

Bericht door dvh » 19 feb 2016, 22:23

Badkamer(s) en wc's worden vóór we erin gaan nog veranderd Wouter ;)
En de rest daarna... Alles dus eigenlijk :)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 20 feb 2016, 02:35

Gefeliciteerd, ziet er prima uit David :thumbup: ...

Ik heb zelf het liefst een zo hoog mogelijke rente overigens ;) , helaas moet die wel een beetje marktconform blijven van de belastingdienst ...

ErikS

Bericht door ErikS » 20 feb 2016, 08:14

Tja.... Jij betaald de rente aan jezelf zeker? :tooth: :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 20 feb 2016, 08:39

Ik wil over 4 jaar helemaal geen rente meer hebben :TV kijken:

@Erik, wat heb je voor iets gekocht?

ErikS

Bericht door ErikS » 20 feb 2016, 09:44

In dit project

Op de eerste foto, dus het 'oranje' huis, met grote punt dak.
En dan incl uitbouw van 2.4 meter..... Voorlopig kunnen we dus heerlijk vooruit. ;-)

dvh

Bericht door dvh » 20 feb 2016, 09:54

Nice.
Nieuwbouw is altijd wel prettig.
Wij zijn altijd meer van de oude meuk waar nog een sloot met geld achteraan moet.. :*-)

ErikS

Bericht door ErikS » 20 feb 2016, 11:41

dvh schreef:Nice.
Nieuwbouw is altijd wel prettig.
Wij zijn altijd meer van de oude meuk waar nog een sloot met geld achteraan moet.. :*-)
Tja, wel naar gekeken..... Maar zo'n jonge wijk & mega lage energiekosten vind ik voorlopig nog wel prettig.
En alles nieuw, dan kan je weer ffkes vooruit. :-)

Jouw stekkie is ook top zo. Heerlijk de ruimte!

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 20 feb 2016, 14:33

Ook onder de DF-ers wel wat huizenontwikkelingen zie ik :). Wij hebben ons huis inmiddels onder voorbehoud van financiering ook verkocht. We hebben een optie op een bouwkavel van 550m2 om daar zelf een huis op te zetten inclusief een garage van > 60m2 zodat ik mijn nu gehuurde loods voor het automobiel spul ook niet meer nodig heb :)

We hinkelen nu nog een beetje op twee gedachten en gaan de komende paar weken ook wat huizen bekijken die ons wel aanspreken en die ook redelijk af zijn. Het kan dus ook zo maar zijn dat het een bestaand huis wordt in plaats van zelf nieuw bouwen. Dit is bijvoorbeeld een huis wat we de komende week gaan bekijken.

Toevallig vanochtend op een chaletperk hier in de buurt wezen kijken naar tijdelijke bewoning voor het geval we er toch zelf voor kiezen om zelf te gaan bouwen.

Hoe dan ook hoeven wij ons voorlopig ook niet te vervelen :)

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 20 feb 2016, 15:20

Mooi hoor Paskal.... :wink:

Hier ook eind vorig jaar van huis gewisseld, ben van een nieuwbouwhuis in een Vinex-wijk waar ik 16 jaar gewoond heb naar een vrij-staand huis gegaan van 1920.
Ook ouwe meuk dus waar 20a30 jaar niks meer aan gebeurt was, ben nu zelf zo veel mogelijk bezig (wat scheelt in de kosten ) om het naar m'n wens te maken.
Voordeel was financieel gezien zeker de lage rente waardoor er meer geld overblijft om te verbouwen.

Ook nu natuurlijk veel meer ruimte in en om het huis, en ook voor de auto's ruimte om te parkeren op eigen terrein en een garage :D ,heel wat anders als in een vinex wijk parkeren dat wil je als autoliefhebber niet eigenlijk.........En nu ook een huis in oude stijl, glas in lood, erkertjes en heel veel andere oude elementen wat me aan trok.
Wel heel veel kluswerk, maar dat wist ik bij de aankoop. :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 feb 2016, 17:20

Mooi huis paskal!

Of zelf iets bouwen is natuurlijk ook heel gaaf, heel veel om overna te denken lijkt me maar dan heb je ook wel echt alles naar je eigen zin en inzicht

Barend

Bericht door Barend » 20 feb 2016, 17:41

Paskal schreef: Dit is bijvoorbeeld een huis wat we de komende week gaan bekijken.
De buitenkant spreekt me niet direct aan, maar die ruimtes binnen zijn prachtig. Die trap in de hal, die kamer met die grote ramen, die keuken zo. Mooie tuin erbij!

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 20 feb 2016, 18:47

Martijn_bmw schreef:Mooi huis paskal!

Of zelf iets bouwen is natuurlijk ook heel gaaf, heel veel om overna te denken lijkt me maar dan heb je ook wel echt alles naar je eigen zin en inzicht
Da's inderdaad wel heel wat om over na te denken, zeker gezien het feit we over 10 wk geacht worden ons huis uit te zijn. En eens mbt eigen zin, smaak en inzicht, maar daar staat wel tegenover dat de zelfbouwkavel ongeveer de helft is qua grootte tov de kavel van het gelinkte huis. BIj dat huis is de dubbele garage in gedachten al verlengd met een metertje of zes ;)
Daarnaast kan het het zelf (laten) bouwen ook nog wel wat voeten in aarde qua stress, financiële onzekerheden etc :).

Hoe dan ook wel leuke zaken om mee bezig te zijn :)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 feb 2016, 18:59

Dat huis waar je naar linkt is al zo netjes en helemaal af, volgens mij zou ik alle stress van het zelf ontwerpen en laten bouwen helemaal niet willen hebben. Plus dat je zeker een jaar op vakantiepark moet wonen...

Dat huis is echt helemaal mijn smaak, prachtig!

Zelf overigens begin dit jaar de sleutels van mijn eerste woning gekregen en hoop er volgend weekend in te trekken. Gewoon een normale gezinswoning van een jaar of 20 oud die door de vorige eigenaar al op de nodige plekken is aangepakt (douche, badkamer, verlengde schuur, uitbouw kamer, dakkapel etc). Ik hoefde alleen de vloeren te doen en alles een nieuw fris kleurtje te geven, ideaal :D
Kinderen staan hier nog niet op de planning, maar ik zou er makkelijk drie kwijt kunnen dus hij is op de groei gekocht :tooth: Ik verwacht er echter een jaar of 5 á 10 in te wonen en dan op naar iets vrijstaands :)

Plaats reactie