255 zelfsErikS schreef:Mijn autogekte was vroeg aanwezig.
De eerste auto waar ik echt gek van was, was de e36 320 msport zwart zwart van m'n opa.
Daarna had ie 'n e46 320 zwart zwart op n breedset style 68 met 245 brede banden achter.... weet 't nog als de dag van gisteren!
Toevallig, joy!
Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Walter schreef:Edit: nou eentje dan. Mijn moeder had een vlek gemaakt op mijn foldertje van de Supra 3.0i. Ik was zo ontdaan dat ze naar de dealer is gereden om een nieuwe te halen.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Die folders waren inderdaad behoorlijk heilig. Dan was er weer Autorai 1984/85/86/87.... (vul maar in) en dan was het letterlijk ALLE materiaal verzamelen wat er lag. Dan ging je naar huis met 4 grote tassen vol met pennen etc.
Op de RAI zelf natuurlijk proberen in alle afgesloten auto's te komen, al dan niet als de standhouder met een geïnteresseerde bezig was en niet oplette.
Ik weet ook dat we in geloof ik 1985 nog de (een na) laatste F1 op Zandvoort meegemaakt hebben. We zaten op de grote tribune en het lawaai was mega indrukwekkend. Daar is de interesse in motorsport grondig ingestampt.
Op wintersport in Zwitserland zaten we eind jaren 80 in een groot complex met grote ondergrondse privé garage. Stonden we daar met een Honda, de rest van de auto's waren 560 SEC, Ferrari 328, Audi 200 Turbo, en Maserati's. Dat zag je nooit bij elkaar in NL, zelfs niet op de PC Hooftstraat.
Op de RAI zelf natuurlijk proberen in alle afgesloten auto's te komen, al dan niet als de standhouder met een geïnteresseerde bezig was en niet oplette.
Ik weet ook dat we in geloof ik 1985 nog de (een na) laatste F1 op Zandvoort meegemaakt hebben. We zaten op de grote tribune en het lawaai was mega indrukwekkend. Daar is de interesse in motorsport grondig ingestampt.
Op wintersport in Zwitserland zaten we eind jaren 80 in een groot complex met grote ondergrondse privé garage. Stonden we daar met een Honda, de rest van de auto's waren 560 SEC, Ferrari 328, Audi 200 Turbo, en Maserati's. Dat zag je nooit bij elkaar in NL, zelfs niet op de PC Hooftstraat.
-
ErikS
- Berichten: 18979
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
klopt, 255 was dat zelfs..... Wist niet wat ik zag....Tim N schreef:255 zelfsErikS schreef:Mijn autogekte was vroeg aanwezig.
De eerste auto waar ik echt gek van was, was de e36 320 msport zwart zwart van m'n opa.
Daarna had ie 'n e46 320 zwart zwart op n breedset style 68 met 245 brede banden achter.... weet 't nog als de dag van gisteren!
Toevallig, joy!
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Vakantie Zuid-Duitsland: München 1989, we kwamen net uit Stuttgart waar we in 't Mercedes Museum waren geweest. Bij 'n Intercontinental Hotel ofzo in M zag ik 'n zilveren 959 geparkeerd. Bek viel open.
M'n ouders vonden 't wel best. Wij in de tram vragen naar Flössergasse'nummer zoveel.
Dat was 'n reis vanuit 't centrum met OV...was industriezone. Klein hokkerig gebouw/loods. Gaat deur open:
Koenig Competition rijdt daar weg. (basis Testarossa 800/1000pk, F40 looks) TE-RING. Paar foto's nog ergens. Wat info gekregen van Koenig en 'n sleutelhanger:)
En da's maar één anecdote.
Wij zijn met de IVA klas inside Ferrari's heilgdom geweest (fabriek en Fiorano) in 1992...17 F40's buiten op 'n rij onder 'n golfplaten afdakje...
M'n ouders vonden 't wel best. Wij in de tram vragen naar Flössergasse'nummer zoveel.
Dat was 'n reis vanuit 't centrum met OV...was industriezone. Klein hokkerig gebouw/loods. Gaat deur open:
Koenig Competition rijdt daar weg. (basis Testarossa 800/1000pk, F40 looks) TE-RING. Paar foto's nog ergens. Wat info gekregen van Koenig en 'n sleutelhanger:)
En da's maar één anecdote.
Wij zijn met de IVA klas inside Ferrari's heilgdom geweest (fabriek en Fiorano) in 1992...17 F40's buiten op 'n rij onder 'n golfplaten afdakje...
- Edwin de Haas
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
- Locatie: Rossum Gld
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Leuk topic,
Hier ook iemand die alle merken\vermogens etc. kende.
Vanaf ong. '85 fanatiek folders verzamelen, en dan met behulp van prijslijst en tiepmachine een auto samenstellen zoals ik h'm leuk vond (tja configurator op internet bestond nog niet
Prijslijst van de MB 560 SEL was zeer interessant.
Met de brommer naar Vught (vanuit Zaltbommel) om aldaar bij de BMW dealer een folder van de E32 750 proberen te scoren, de verkoper had er maar een paar, maar beloofde als ik na een maand terug kwam, hij er genoeg had. Dus na een week of 5 weer op de Tomos naar Vught en de verkoper vertelde dat zijn voorraad nog niet was aangevuld.
Maar beloofd was beloofd dus kreeg ik de folder van de 750i\iL mee, nou dan kon de maand niet meer stuk.
Plus ieder jaar spannend als het Autotest jaarboek uitkwam en veel tijdschriften lezen.
En toen ik m'n rijbewijs had vele kilometers gemaakt om folders te verzamelen en af en toe een proefrit erbij. Vertelde er wel altijd bij, dat ik de auto niet wilde kopen, maar benieuwd was hou hij reed. Het mooiste was denk ik daarbij de W140 300 SE.
Sportwagens vond/vindt ik ook wel interessant, maar een 911 - 328 etc. heeft me nooit helemaal kunnen bekoren. Escort RS Cosworth was voor mij een droom, verkoper van Ford had voor mij een proefrit geregeld, maar "een week" voordat het ging gebeuren werd de demo beschadigt/plat gereden
, als compensatie toen een weekend de Escort RS2000 meegekregen, was toch ook als heel wat met 150 pk.
En nu,
-150 pk is niks als je voorruit wilt komen,
-soms komen er auto's voorbij waarbij ik denk wat is dat?
-werk als binnenkomst inspectie medewerker bij een bedrijfswagen groothandel,meestal met trucks, maar als er een Dodge Ram binnenkomt, ben ik niet te beroerd om even naar de busjes over te lopen
of een C63, maar denk toch al gauw: het is leuk, maar niet praktisch.
-mijn huidige auto is een Focus station, al 2 jaar en ik weet nog steeds niet wat zijn topsnelheid is.
-verkoper op werk heeft zo'n C300 Hybride? en als tie op z'n diesel motor voorbij komt, denk ik wat een armoede dat geluid, dan was een W124 300D toch heel wat beter om aan te horen.
-en op de computer kijk ik toch meer naar de youngtimers, mocht ik ooit een grote zak geld vinden.
Hoop nog veel van auto's te kunnen genieten, maar zo als het was, wordt het niet meer.
Hier ook iemand die alle merken\vermogens etc. kende.
Vanaf ong. '85 fanatiek folders verzamelen, en dan met behulp van prijslijst en tiepmachine een auto samenstellen zoals ik h'm leuk vond (tja configurator op internet bestond nog niet
Prijslijst van de MB 560 SEL was zeer interessant.
Met de brommer naar Vught (vanuit Zaltbommel) om aldaar bij de BMW dealer een folder van de E32 750 proberen te scoren, de verkoper had er maar een paar, maar beloofde als ik na een maand terug kwam, hij er genoeg had. Dus na een week of 5 weer op de Tomos naar Vught en de verkoper vertelde dat zijn voorraad nog niet was aangevuld.
Maar beloofd was beloofd dus kreeg ik de folder van de 750i\iL mee, nou dan kon de maand niet meer stuk.
Plus ieder jaar spannend als het Autotest jaarboek uitkwam en veel tijdschriften lezen.
En toen ik m'n rijbewijs had vele kilometers gemaakt om folders te verzamelen en af en toe een proefrit erbij. Vertelde er wel altijd bij, dat ik de auto niet wilde kopen, maar benieuwd was hou hij reed. Het mooiste was denk ik daarbij de W140 300 SE.
Sportwagens vond/vindt ik ook wel interessant, maar een 911 - 328 etc. heeft me nooit helemaal kunnen bekoren. Escort RS Cosworth was voor mij een droom, verkoper van Ford had voor mij een proefrit geregeld, maar "een week" voordat het ging gebeuren werd de demo beschadigt/plat gereden
En nu,
-150 pk is niks als je voorruit wilt komen,
-soms komen er auto's voorbij waarbij ik denk wat is dat?
-werk als binnenkomst inspectie medewerker bij een bedrijfswagen groothandel,meestal met trucks, maar als er een Dodge Ram binnenkomt, ben ik niet te beroerd om even naar de busjes over te lopen
-mijn huidige auto is een Focus station, al 2 jaar en ik weet nog steeds niet wat zijn topsnelheid is.
-verkoper op werk heeft zo'n C300 Hybride? en als tie op z'n diesel motor voorbij komt, denk ik wat een armoede dat geluid, dan was een W124 300D toch heel wat beter om aan te horen.
-en op de computer kijk ik toch meer naar de youngtimers, mocht ik ooit een grote zak geld vinden.
Hoop nog veel van auto's te kunnen genieten, maar zo als het was, wordt het niet meer.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
De 560 SEL. De ultieme droom. Ken de folder nog steeds uit mijn hoofd, die man en vrouw achter het stuur. En die moeilijke woorden in die folders. Daar had Ford (wat mijn ouders altijd reden) geen last van. En die 560 SEL had dus geen achterbank maar twee zitplaatsen achterin met elektrische verstelling van de stoelen. Machtig mooi was dat. Kwam ook voorbij in Beverly Hills cop. De tijd dat Mercedes Benz nog mijlenver vooruit liep op de rest.
Kwam op mijn 12e regelmatig bij de dealer folders vragen. Vooral Mercedes en BMW. Maar BMW kwam in sie tijd niet echt in de buurt van Mercedes. En kreeg ze ook altijd mee. Heb de mooiste folders hier nog steeds liggen. Laatst veel weggegooid, je hebt er geen drol aan. Maar toch paar mooie bewaard.
En op gegeven moment was er een programma, volgens mij Carbase of zo ? Dan kon je op floppy alle modellen invoeren en met elkaar vergelijken en dan op de Matrix printer uitdraaien.
Kwam op mijn 12e regelmatig bij de dealer folders vragen. Vooral Mercedes en BMW. Maar BMW kwam in sie tijd niet echt in de buurt van Mercedes. En kreeg ze ook altijd mee. Heb de mooiste folders hier nog steeds liggen. Laatst veel weggegooid, je hebt er geen drol aan. Maar toch paar mooie bewaard.
En op gegeven moment was er een programma, volgens mij Carbase of zo ? Dan kon je op floppy alle modellen invoeren en met elkaar vergelijken en dan op de Matrix printer uitdraaien.
- Robin
- Berichten: 56037
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
560SEL was van alle sedans ook mijn 'droomwagen' mid 80s. Totdat W124 500E en natuurlijk E34 M5 kwamen.
Maar vanaf E32 750i werd ik wakker van 't merk BMW. En kreeg ik langzamerhand minder met Mercedes.
Meegereden met 'n 560SEC van 'n klasgenoot IVA , zonder kats. Jezes wat snel. We spreken 1991.
Eerste merken waar ik als kind/puber fan van was: Ferrari, Mercedes, Lancia en Audi(Quattro begin 80s)

Maar vanaf E32 750i werd ik wakker van 't merk BMW. En kreeg ik langzamerhand minder met Mercedes.
Meegereden met 'n 560SEC van 'n klasgenoot IVA , zonder kats. Jezes wat snel. We spreken 1991.
Eerste merken waar ik als kind/puber fan van was: Ferrari, Mercedes, Lancia en Audi(Quattro begin 80s)
- Edwin de Haas
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
- Locatie: Rossum Gld
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
In Beverly Hill weet ik het niet Macboy, maar hier waren die Coupe zitplaatsen een optie.
In de prijslijst van '87 staan ze voor ƒ 8.285,- voor de 560 SEL en ƒ 18.526,- voor de 500 SEL.
Leuk zo'n oude prijslijst, een hoop accessoires die er voor veel geld in staan, zijn nu bijna bij "iedereen" standaard
R. buitenspiegel, alleen op de 560 std. anders ƒ 690,-, airco op 560 std. anders ƒ 8.422,-
4 elektrisch bedienbare ramen std. op 500/560 SEL anders ƒ 3.314,-
In de prijslijst van '87 staan ze voor ƒ 8.285,- voor de 560 SEL en ƒ 18.526,- voor de 500 SEL.
Leuk zo'n oude prijslijst, een hoop accessoires die er voor veel geld in staan, zijn nu bijna bij "iedereen" standaard
R. buitenspiegel, alleen op de 560 std. anders ƒ 690,-, airco op 560 std. anders ƒ 8.422,-
4 elektrisch bedienbare ramen std. op 500/560 SEL anders ƒ 3.314,-
- Joy
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Je zou bijna zeggen dat de 560 een koopje was tov zijn mindere broeders als veel luxe gewenst was. Wat was het prijsverschil tussen de 560 en 500?
- Edwin de Haas
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
- Locatie: Rossum Gld
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Valt wel mee,
ƒ163.470,- voor de 500 SEL en ƒ234.690,- voor de 560 SEL (july 1987)
En dan kon je nog steeds 3200 gulden uitgeven aan een radio/cd-speler (ƒ8500 voor de mindere modellen
ƒ4740,- voor 1 airbag, ƒ5742,- voor ASR en wat ik altijd zeer intrigerend heb gevonden ƒ784,- voor een vlaggestok L. en ƒ784,- voor een vlaggestok R.
ƒ163.470,- voor de 500 SEL en ƒ234.690,- voor de 560 SEL (july 1987)
En dan kon je nog steeds 3200 gulden uitgeven aan een radio/cd-speler (ƒ8500 voor de mindere modellen
ƒ4740,- voor 1 airbag, ƒ5742,- voor ASR en wat ik altijd zeer intrigerend heb gevonden ƒ784,- voor een vlaggestok L. en ƒ784,- voor een vlaggestok R.
- Joy
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Ah ok dat is wel een serieus prijsverschil nog.
ASR toen ook al, wist ik niet.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Heerlijk blijf maar komen met dit soort gave en nostalgische info
Edwin de Haas schreef:In Beverly Hill weet ik het niet Macboy, maar hier waren die Coupe zitplaatsen een optie. In de prijslijst van '87 staan ze voor ƒ 8.285,- voor de 560 SEL en ƒ 18.526,- voor de 500 SEL.
R. buitenspiegel, alleen op de 560 std. anders ƒ 690,-, airco op 560 std. anders ƒ 8.422,-
4 elektrisch bedienbare ramen std. op 500/560 SEL anders ƒ 3.314,-
Edwin de Haas schreef:Valt wel mee,
ƒ163.470,- voor de 500 SEL en ƒ234.690,- voor de 560 SEL (july 1987)
En dan kon je nog steeds 3200 gulden uitgeven aan een radio/cd-speler (ƒ8500 voor de mindere modellen
ƒ4740,- voor 1 airbag, ƒ5742,- voor ASR en wat ik altijd zeer intrigerend heb gevonden ƒ784,- voor een vlaggestok L. en ƒ784,- voor een vlaggestok R.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last va
Uit de film Beverly Hills Cop uit 1984: was kennelijk dus toch een 500 SEL maar goed, beiden dikke porno destijds !

- Arthur
- Berichten: 43705
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Die beide rechts, op de foto, bedoel je?

-
OnlineMarcH
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Ha, lees op de vorige pagina over het kijken naar de hoogste waarde van de snelheidsmeter. Hoe herkenbaar.
Bij het doorstruinen van de showrooms keek ik overigens als eerste of de auto een automaat had. Zo ja, dan liep ik gelijk door naar de volgende want een automaat vond ik niets.
Mijn ouders lieten zich ook enigszins meeslepen in de autogekte. Meehelpen om het nieuwste kenteken te spotten bijvoorbeeld.
Bij het doorstruinen van de showrooms keek ik overigens als eerste of de auto een automaat had. Zo ja, dan liep ik gelijk door naar de volgende want een automaat vond ik niets.
Mijn ouders lieten zich ook enigszins meeslepen in de autogekte. Meehelpen om het nieuwste kenteken te spotten bijvoorbeeld.
- Edwin de Haas
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
- Locatie: Rossum Gld
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Ik pak er even een prijslijst van maart 1990 bij 
500 SE ƒ 165.850,-
500 SEL ƒ 183.150,-
560 SE ƒ 240.700,-
560 SEL ƒ 255.800,-
maar dan kon je altijd er nog wat bij kopen.
Hydropneumatische vering voor 11774 op de 500 en voor 9138 op de 560 SEL
Coupe zitplaatsen 20070 / 9032
Voorverwarming voor motor en interieur 5077
Reiscomputer 2498
Radio / cd speler 8997 / 3362
Airbag L. en R. 9638
Gordijn voor achterruit 2579
Gordijn voor zijruiten 2579
Koelbox in kofferbak 7701
Airco met climat control 10968 / 1845
Lichtmetalen velgen 3606 voor de 500, op de 560 standaard
Verwarmde voorstoelen 1597
En dan zijn er nog wat "kleine" dingetjes bij te kopen
500 SE ƒ 165.850,-
500 SEL ƒ 183.150,-
560 SE ƒ 240.700,-
560 SEL ƒ 255.800,-
maar dan kon je altijd er nog wat bij kopen.
Hydropneumatische vering voor 11774 op de 500 en voor 9138 op de 560 SEL
Coupe zitplaatsen 20070 / 9032
Voorverwarming voor motor en interieur 5077
Reiscomputer 2498
Radio / cd speler 8997 / 3362
Airbag L. en R. 9638
Gordijn voor achterruit 2579
Gordijn voor zijruiten 2579
Koelbox in kofferbak 7701
Airco met climat control 10968 / 1845
Lichtmetalen velgen 3606 voor de 500, op de 560 standaard
Verwarmde voorstoelen 1597
En dan zijn er nog wat "kleine" dingetjes bij te kopen
- Joy
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Haha, een koelbox kostte hfl 7701,00? Jemig...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Geweldig Edwin wat een bedragen
Schrik vooral van die Radio CD speler en airbag. Toen natuurlijk nieuw en uniek. En die gordijnen voor Hfl 5159 ! Schrik eigenlijk wel van alles behalve de stoelverwarming, die juist wat goedkoop lijkt. Wel duidelijk dat als je wat rigoureus met die optielijst bezig was bij het samenstellen van een 500 SEL je beter direct voor de 560 SEL kon gaan.
Heb in de garage de originele folders nog wel liggen, maar nooit de prijslijsten gezien volgens mij.

Schrik vooral van die Radio CD speler en airbag. Toen natuurlijk nieuw en uniek. En die gordijnen voor Hfl 5159 ! Schrik eigenlijk wel van alles behalve de stoelverwarming, die juist wat goedkoop lijkt. Wel duidelijk dat als je wat rigoureus met die optielijst bezig was bij het samenstellen van een 500 SEL je beter direct voor de 560 SEL kon gaan.
Heb in de garage de originele folders nog wel liggen, maar nooit de prijslijsten gezien volgens mij.
MarcH schreef:Meehelpen om het nieuwste kenteken te spotten bijvoorbeeld.
- jos_br
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Mijn ouders hadden werkelijk niets met auto's, dit was meer een noodzakelijk kwaad. Het onbegrip over mijn "folderverzamelwoede" bereikte ooit toch wel een hoogtepunt toen ik (heb altijd op internaten gezeten) kans had gezien twee koffers netjes vol met folders, mijn kleren in plastic tassen had gepropt en dit dus zo mee wilde nemen in een VW Variant.1600 (1969). Maar, ik heb ook twee broertjes die ook de nodige spullen meenamen aangezien dit dan de grote vakantie was en je alles diende mee te nemen.......
.Ze hebben het er nog over...........
Jos.
Jos.
- Edwin de Haas
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
- Locatie: Rossum Gld
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Dit topic brengt vele herinneringen boven.
Zoveel zelfs dat ik een folder heb aangevraagd van de huidige S-klasse (met prijslijst), kijken wat er veranderd is in "folderland"
Gaat een stuk makkelijker als vroeger. Niet meer op de fiets\brommer\vader die vroeg of ik nog ergens langs moest
\zelf met de auto, nu gewoon met een muisklik.
Heb ook nog vele brieven geschreven, telefoon hadden we niet.
Heb nog even de prijslijst van mei '91 er bij gepakt ook interessant, W140 was net op de markt.
500 SEL kostte ƒ 250.000,-
600 SEL ƒ 342.500,-
560 SEC ƒ 293.550,-
Maar nog dan kon je leuk uitleven met wat extra's. Als ik het goed heb kostte de 320 SE waar ik even een rondje mee mocht rijden(dealer in Helmond) ƒ 200.000,- en had nog steeds wieldopppen
(vanaf prijs ƒ 167.700,-)
Voor de 500 bv. kostte adaptief dempingssysteem met niveau regeling op de achteras 9649,- \ 600 6189,-
coupe zitplaatsen 14.120,- \ 12.237,-
voorverwarmingsinstallatie voor interieur en motor 6001,-
wilde je er nog een a.b. bij 2942,-
airbag L. en R. 9719,- of alleen L. 5060,- \ op de 600 L.en R. std.
airco met automatische regeling was een extra zonder meerprijs op de 500 en std. op de 600
Radio Becker 6130,- \ std. op de 600, kon je er nog voor alle modellen nog een soundsyteem bij kopen voor 3953,- en een cd-wisselaar voor 3766,-
sluitbekrachtiging 2306,- \ std. op de 600
en natuurlijk nog wat kleine dingetjes als lederen bekleding zonder meerprijs op de 600.
Zoveel zelfs dat ik een folder heb aangevraagd van de huidige S-klasse (met prijslijst), kijken wat er veranderd is in "folderland"
Gaat een stuk makkelijker als vroeger. Niet meer op de fiets\brommer\vader die vroeg of ik nog ergens langs moest
Heb ook nog vele brieven geschreven, telefoon hadden we niet.
Heb nog even de prijslijst van mei '91 er bij gepakt ook interessant, W140 was net op de markt.
500 SEL kostte ƒ 250.000,-
600 SEL ƒ 342.500,-
560 SEC ƒ 293.550,-
Maar nog dan kon je leuk uitleven met wat extra's. Als ik het goed heb kostte de 320 SE waar ik even een rondje mee mocht rijden(dealer in Helmond) ƒ 200.000,- en had nog steeds wieldopppen
Voor de 500 bv. kostte adaptief dempingssysteem met niveau regeling op de achteras 9649,- \ 600 6189,-
coupe zitplaatsen 14.120,- \ 12.237,-
voorverwarmingsinstallatie voor interieur en motor 6001,-
wilde je er nog een a.b. bij 2942,-
airbag L. en R. 9719,- of alleen L. 5060,- \ op de 600 L.en R. std.
airco met automatische regeling was een extra zonder meerprijs op de 500 en std. op de 600
Radio Becker 6130,- \ std. op de 600, kon je er nog voor alle modellen nog een soundsyteem bij kopen voor 3953,- en een cd-wisselaar voor 3766,-
sluitbekrachtiging 2306,- \ std. op de 600
en natuurlijk nog wat kleine dingetjes als lederen bekleding zonder meerprijs op de 600.
- smiley
- Berichten: 9717
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Over kilometertellers gesproken.
Die van de chiron.....

Die van de chiron.....
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Autogekte: hebben we er allemaal last van ?
Fantastisch Edwin !!!
Zal nooit meer vergeten Autoweek de S klasse in 1992 volgens mij. Kostte 100.000 en had voor 90.000 aan opties erop
Zal nooit meer vergeten Autoweek de S klasse in 1992 volgens mij. Kostte 100.000 en had voor 90.000 aan opties erop
Edwin de Haas schreef:Dit topic brengt vele herinneringen boven. Heb nog even de prijslijst van mei '91 er bij gepakt ook interessant, W140 was net op de markt.
