De leaseprijzen zijn eindelijk bekend
Voor mij wordt het (24mnd en 50.000 km) met alle gewenste opties €1478 per maand full operational ex brandstof ex btw. Dat viel me toch wel enorm tegen.
Besparing leaseprijs: € 0 per maand
Extra kosten brandstof: €400 per maand
Extra bijtelling: €167 per maand
Brandstof reken ik bij de 120d op 1:15,5 gemiddeld en de Focus 1:8,5 gemiddeld. Bijtelling is 25% over €55.000 vs 20% over €49.500. De BMW was €53.000 trouwens. Dat bedrag hiervoor gaat over bijtelling en heb veel accessoires erop kunnen krijgen buiten de fabriek om. De leaseprijs gaat dus over €53.000 vs €55.000 en ligt dus dicht bij elkaar.
De opties kosten maar €75 per maand dus dat valt me wel enorm mee. De totaal prijs had ik echter lager verwacht. De auto kost nu namelijk in de lease praktisch hetzelfde als de 120d. Meestal is benzine - bij gelijke aanschafprijs - toch wel wat goedkoper. Dat betekent dat de afschrijving niet zo heel gunstig is en dat verbaast mij.
Ik had stiekum gehoopt op een ongeveer €250 lagere leaseprijs zodat de meerkosten rond €300 zouden uitkomen. Dan was het mij mogelijk wel waard geweest. Maar €567 per maand extra voor een gelijk geprijsde Focus RS is me toch wat te veel van het goede denk ik. Daarbij neig ik altijd meer richting 55.000km per jaar dan 50.000km per jaar. Ook aardig wat uitschieters naar de 60.000km. Dat heeft uiteraard meer gevolgen in mijn nadeel.
Misschien toch maar leaseprijzen bij Ford opvragen en hebben die wat meer vertrouwen in hun product ?
Hoe zien jullie dit ?