Elektrische vloerverwarming of "gewone"

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Forza

Elektrische vloerverwarming of "gewone"

Bericht door Forza » 13 feb 2016, 11:48

Dag heren (en dames)

Ik ben bezig met het verbouwen van mijn badkamer. Aangezien alles eruit gaat en de badkamer volledig nieuw wordt wil ik het meteen goed doen en ook vloerverwarming aanleggen. De loodgieter zegt dat ik het beste de verwarmingleidingen (die nu toch al in de vloer liggen) gewoon in lussen moet leggen, dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Dat snap ik ook, echter woon ik in een appartementencomplex. De buren stoken zoveel dat al de hele winter de thermostaat niet aangeweest is (op 17 graden). Dan lijkt mij het niet zinvol om de radiator leiding nog een paar keer te lussen als vloerverwarming omdat er toch nooit gestookt wordt. Ik zat dus zelf aan elektrische vloerverwarming te denken. Het is ook niet nodig als echte verwarming maar alleen om de vloer warmer aan te laten voelen. Het gaat ook maar om 5 m2.

Wat denken jullie?

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Elektrische vloerverwarming of "gewone"

Bericht door matthyssie » 13 feb 2016, 12:12

Hier ook elektrische vloerverwarming in de badkamer. Werkt prima, mooi in te stellen qua tijd (bijv 's ochtends en 's avonds aan). Staat zo ingesteld zodat het 'koude' van de tegels af is. Graad of 18/19 geeft-ie dan aan. Weet niet precies of dat klopt. Badkamer wordt gewoon 'gestookt' dmv CV, dus de vloerverwarming is puur en alleen voor de vloer.

Matjes liggen verwerkt in de tegellijm. Zijn erg dun en dus waarschijnlijk makkelijker te plaatsen dan slangen/buizen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 feb 2016, 12:15

Doe dan gelijk je spiegel ook met verwarming. Heb ik ook en gaat aan als ik de verlichting aandoe. Dan heb je na het douchen ook een onbeslagen spiegel.

Peric

Bericht door Peric » 13 feb 2016, 12:47

Je kunt ook gewoon een beetje zeep op je spiegel smeren, beslaat 'ie ook niet..

Arthur

Bericht door Arthur » 13 feb 2016, 13:01

Je kunt ook sokken aandoen in de badkamer...

allen

Bericht door allen » 13 feb 2016, 13:47

Gewoon zorgen dat er iemand in huis is die iedere dag (om de dag van mijn part) even de spiegel afneemt. Beslaat het nooit. Of ik heb toevallig wonderspiegels. Zit in iedere geval geen verwarming in. :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 13 feb 2016, 14:00

Als er vloerleiding al ligt dan is vloerverwarming volgens mij onnodig idd.
Arthur schreef:Je kunt ook sokken aandoen in de badkamer...
:mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 13 feb 2016, 14:08

Oké dan, laat maar...
Vloerverwarming is ook maar luxe, dacht dat daar spiegelverwarming prima bij zou passen. Dan neem je toch lekker je spiegel af.
Dan is alles onzin te noemen. Kraan, emmer, washandje en je bent klaar. Extra trui aan en verwarming hoeft ook niet meer. Dus zo gek zijn die sokken nog niet:)

Knot

Bericht door Knot » 13 feb 2016, 14:44

Spiegel afnemen heb ik nog nooit van gehoord, gewoon zorgen dat je ventilatie hebt!

Arthur

Bericht door Arthur » 13 feb 2016, 14:51

Dat is vaak ook handig, ja:)

allen

Bericht door allen » 13 feb 2016, 14:55

Eigenlijk net als met autoruiten Knot. Gewoon schoon houden, dan beslaat het minder snel. Ventilatie staat uiteraard altijd aan hier. We merken het weleens bij een lui weekje. Dan kan de spiegel wat beslaan na het douchen. Helpt echt, geloof me maar! :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 feb 2016, 15:12

Heb netzos Art verwarming acher spiegel. Kost geen fluit en werkt perfect. Heb in 2e badkamer deels normale vloerverwarming deels ellektrisch. Elektrisch is erg makelijk maar alles warmer dan de ergste kou van tegels halen kost aardig wat qua verbruik.

Forza

Bericht door Forza » 13 feb 2016, 15:17

Bedankt voor de tips. De verwarmde spiegel heb ik inderdaad al klaar staan, hoewel er ook actieve ventilatie is.

Het wordt gewoon een elektrische. Het is toch alleen om de vloer aangenaam te laten voelen en daar wil ik niet heel mijn appartement voor gaan stoken.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 feb 2016, 13:23

Heb geen goede ventilatie volgens mij. Heb ook geen gesloten douche cabine. Wel glazen deuren, maar open aan de bovenzijde. De spiegel staat 150cm van de douche. Nog nooit beslagen spiegel gehad. Hebben jullie stoomcabine of zo ?

In plafond wel zon rond gat boven de douche, dat zal de ventilatie dan wel zijn ? Werkt dat dan zo goed ?

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2016, 13:26

Macboy schreef:Heb geen goede ventilatie volgens mij. Heb ook geen gesloten douche cabine. Wel glazen deuren, maar open aan de bovenzijde. De spiegel staat 150cm van de douche. Nog nooit beslagen spiegel gehad. Hebben jullie stoomcabine of zo ?

In plafond wel zon rond gat boven de douche, dat zal de ventilatie dan wel zijn ? Werkt dat dan zo goed ?
wij douchen met warm water, met koud water slaat de spiegel niet aan :-)

ff serieus, dat gat zal wel mechanische ventilatie zijn macboy, of natuurlijke ventilatie.
Verder is de wandafwerking en plafond afwerking van invloed, volledig betegelde wanden heb je eerder aanslag op je spiegel, idem met bv kunststof schroten op plafond.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 feb 2016, 15:58

Een badkamer verwarmingskachel van de Gamma, a €20,-- of zo, doet wonderen in een kleine badkamer.

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2016, 16:13

mmmmmmm een elektrische kachel van inferieure kwaliteit is zeer verstandig in een badkamer :bag:

hanske

Bericht door hanske » 15 feb 2016, 00:19

tomgtr schreef:Heb netzos Art verwarming acher spiegel. Kost geen fluit en werkt perfect.
Het is maar wat je "kost geen fluit" noemt. Hier in de badkamer hangt boven het badmeubel een spiegel van +/- 200cm x 100cm, destijds (12 jaar geleden) ook geïnformeerd naar spiegelverwarming maar dit werd me toch echt iets te gortig. Wij waren complete nieuwbouw aan het plegen dus dan komen er toch al veel onvoorzien kosten op je af, het houd ergens op.
Hieronder een linkje naar een kleinere variant (160x63). Wij hadden geen standaard maat dus het moest speciaal gefabriceerd worden, kassa dus!!!

http://spiegels.vision2form.nl/nl/infra ... 0watt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar nu maar weer ontopic.

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2016, 07:17

Er zit nogal een verschil tussen een verwarmde spiegel tegen het aanslaan of een spiegel gebruiken als verwarming voor je badkamer :lollerdelol:
Om een gemiddelde spiegel alleen condensvrij te houden is tussen de 20 en 100 watt voldoende.
Die spiegels met 1000 watt of meer hebben een hele andere functie.

Arthur

Bericht door Arthur » 15 feb 2016, 07:43

Volgens mij heb ik er gewoon 1 of 2 "verwarmingsmatten" achter. Qua kosten stelde het niets voor.
Weet niet meer wat of waar maar zoiets: http://www.sanitairwinkel.nl/spiegels/s ... erwarming/" onclick="window.open(this.href);return false;

hanske

Bericht door hanske » 15 feb 2016, 16:36

Luco schreef:Er zit nogal een verschil tussen een verwarmde spiegel tegen het aanslaan of een spiegel gebruiken als verwarming voor je badkamer :lollerdelol:
Laten we het erop houden dat ik er graag warmpjes bij zit. :D

Sorry, heb idd een verkeerde link vermeld. :oops:
Het ging ons destijds ook puur om ontwaseming van de spiegel omdat we een open inloop douche hebben-> dus veel vocht in de ruimte.
Wat ik (op een onhandige manier) duidelijk wilde maken is dat een spiegelverwarmingsmat destijds niet standaard leverbaar was in deze afmeting en alleen op speciale bestelling op maat geleverd kon worden. De kosten hiervan sloegen nergens op en overstegen het bedrag genoemd in mijn (verkeerde)link. Tegenwoordig zal dit wellicht goedkoper zijn doordat het steeds vaker toegepast wordt.

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2016, 17:22

Duidelijk, een matje of folie kost 3 tientjes tegenwoordig, ligt een beetje aan de afmetingen :blink:

Plaats reactie