Draadje mag weg of op slot, verkoop gaat niet meer door.
- GTRene
Draadje mag weg of op slot, verkoop gaat niet meer door.
De motor en delen verkoop gaat niet meer door, te zonde om deze fraaie auto te gebruiken.
Heb er te lang over na kunnen denken, duurde mij ook te lang voor ik aan de beurt ben bij de tunert,
zou 3 maanden duren maar nu al meer dan 5 maand verder en gezien hij nog steeds druk is op het
andere werk, maar besloten wat anders te doen.
Auto blijft dus compleet met al die veranderingen en vernieuwingen al gedaan, hij gaat dan zo de verkoop in
via de gratis kanalen ala autoscout e.d. daar is die nu ook te vinden.
dit draadje mag dus weg of opslot.
Heb er te lang over na kunnen denken, duurde mij ook te lang voor ik aan de beurt ben bij de tunert,
zou 3 maanden duren maar nu al meer dan 5 maand verder en gezien hij nog steeds druk is op het
andere werk, maar besloten wat anders te doen.
Auto blijft dus compleet met al die veranderingen en vernieuwingen al gedaan, hij gaat dan zo de verkoop in
via de gratis kanalen ala autoscout e.d. daar is die nu ook te vinden.
dit draadje mag dus weg of opslot.
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 mar 2016, 15:47, 7 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Re: M54B30 306S3 Z3 coupe 3.0 motor handbak en aanbouwdelen
schopje omhoog 

- GTRene
ff weer in de kijker zetten 

- Macboy
Sta je ook op MP ? Anders kan het wel even duren met dit soort dingen. Moet je net tegenaan lopen.
- GTRene
yep, ook op MP ...maar nu daar dus ook wegMacboy schreef:Sta je ook op MP ? Anders kan het wel even duren met dit soort dingen. Moet je net tegenaan lopen.

Laatst gewijzigd door GTRene op 02 mar 2016, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
prijs iets aangepast voor deze deal en kick omhoog 

-
Denk dat het moeilijk wordt zon prijs voor een 3 liter, net 3 x S62 de deur uitgegaan bij een kennis aan een opkoper + een S85 voor jawel nog geen 10 rootjes 

-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ja de prijs is echt flink hoog. Zeker voor een blok/aandrijflijn met zoveel ervaring. Hoe mooi hij ook loopt, die 270dkm liegen er niet om.
- GTRene
je krijgt er ook wat er omheen zit bij, dat heb je normaal gesproken ook vaak niet zo compleet en je dan al met al nog voor hoge kosten komt te staan, nu heb je alles wat bij elkaar past en hoort.
@Paul, weet niet wat die kennis van je doet, maar das wel heel goedkoop en denk dat je dan wel moet uitleggen hoe en of wat en km standen en of hoe compleet enz enz, dat soort kale vermeldingen en wat roepen helpt ook niet echt als je begrijpt wat ik bedoel
voor de rest, als je serieuze interesse hebt kan je me een pm sturen
@Paul, weet niet wat die kennis van je doet, maar das wel heel goedkoop en denk dat je dan wel moet uitleggen hoe en of wat en km standen en of hoe compleet enz enz, dat soort kale vermeldingen en wat roepen helpt ook niet echt als je begrijpt wat ik bedoel

voor de rest, als je serieuze interesse hebt kan je me een pm sturen

- Knot
Onderdelen zijn los peperduur inderdaad maar mocht die van mij ploffen en ik sleutelruimte hebben zou ik er niet meer dan 1500 voor over hebben maar da's voor een ieder persoonlijk.
- GTRene
dat is ook zo, heb de prijs afgerond naar xxxx,-euro
zat al te denken, je kan het ook leuk in een e30 zetten, of e36 compact, ook leuk en relatief licht.
mooiste zou zijn in een Z3 roadster waar de motor niet zo goed meer van is en of hoge kmst, die dingen zijn
heel af en toe al onder de 3k te koop zag ik laatst, dan past het helemaal mooi, dan en licht en dikke 3.0 er in,
eventueel chip kuurtje naar bijna 250pk of supercharger set (wel duurder) naar 400<>500 pk
maar dan moet je weer meer aanpassen aan zo'n basis Z3 qua remmen en onderstel e.d.
Beste kan je dan een Z3 nemen van tot 31-1997 ivm makkelijk op kenteken zetten
Ik krijg namelijk ook al een beetje spijt, te lang al met deze Z3 coupe 3.0 combo gereden en prachtige auto vind ik,
verder vrij zeldzaam en redelijk wat opties...hm,
zat laatst al te denken, of zal ik snel een goedkope tot en met 31-1997 z3 roadster kopen (coupe's kwamen schijnbaar in 1998) en die laten opbouwen, dan kan deze mooi zo blijven als die is

zat al te denken, je kan het ook leuk in een e30 zetten, of e36 compact, ook leuk en relatief licht.
mooiste zou zijn in een Z3 roadster waar de motor niet zo goed meer van is en of hoge kmst, die dingen zijn
heel af en toe al onder de 3k te koop zag ik laatst, dan past het helemaal mooi, dan en licht en dikke 3.0 er in,
eventueel chip kuurtje naar bijna 250pk of supercharger set (wel duurder) naar 400<>500 pk

maar dan moet je weer meer aanpassen aan zo'n basis Z3 qua remmen en onderstel e.d.
Beste kan je dan een Z3 nemen van tot 31-1997 ivm makkelijk op kenteken zetten
Ik krijg namelijk ook al een beetje spijt, te lang al met deze Z3 coupe 3.0 combo gereden en prachtige auto vind ik,
verder vrij zeldzaam en redelijk wat opties...hm,
zat laatst al te denken, of zal ik snel een goedkope tot en met 31-1997 z3 roadster kopen (coupe's kwamen schijnbaar in 1998) en die laten opbouwen, dan kan deze mooi zo blijven als die is

Laatst gewijzigd door GTRene op 02 mar 2016, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
Ik vroeg me stiekem eigenlijk al af of het zin heeft om deze om te bouwen. Het is namelijk geen traag ding en mocht je bijvoorbeeld een supercharger installeren heb je gewoon dik vermogen voor relatief weinig geld.
De stap naar de V8 ombouw is verhoudingsgewijs zeer omslachtig en prijzig tov de vermogenswinst.
De stap naar de V8 ombouw is verhoudingsgewijs zeer omslachtig en prijzig tov de vermogenswinst.
- GTRene
klopt, maar wou dat ooit eens graag, maar hoe langer ik tijd heb om te denken hoe lastiger het wordtJoy schreef:Ik vroeg me stiekem eigenlijk al af of het zin heeft om deze om te bouwen. Het is namelijk geen traag ding en mocht je bijvoorbeeld een supercharger installeren heb je gewoon dik vermogen voor relatief weinig geld.

en heb bijna alle onderdelen al gekocht, dus ook motor en bak en aandrijfas enz enz.
magoed, dat kan ook in de Z3 roadster van zeg 3 tot 4k waar je wel een leuke donor voor kan vinden tot 31-12-1997
maar wel iets minder interessant om het in een roadster te zetten, best lastig dat overdenken

De basis 3.0 heb je genoeg aan qua prestaties, loopt ook mooi en sinds ik dat andere onderstel eronder heb en heb verlaagd e.d. is het echt een super fijne stuur kar geworden, nog best rap ook.
Dus helemaal als je er zo'n SC setje op zet, di kosten iets van 4<>5k en dan heb je over de 400pk op het standaard blok, oke wellicht beter een nwe versterkte koppeling erin, maar dan heb je ook al een snel ding
en blijft de kar redelijk origineel en of makkelijk terug te zetten indien gewenst, achja

- Joy
Ach ja, je moet niks dus tijd zat over goed over na te denken. Ik zou de coupe-koets kiezen inderdaad. Een roadster is toch weer wat slapper allemaal. Ook het windgeruis en dergelijke is een puntje.
- Knot
Mooiste is die V8 in een auto met een geploft blok natuurlijk dan MOET je wel..... nu is he lastig, ik weet (nu ook) hoe lekker dat blok loopt.
- GTRene
In een lichtere auto komt zo'n motor nog meer tot z'n recht en idd een fijne motor, pakt mooi op en trekt lekker door, bijna ala m3 maar dan wat romiger klinkende maar dan niet tot zulke hoge rpm getallen.Knot schreef:Mooiste is die V8 in een auto met een geploft blok natuurlijk dan MOET je wel..... nu is he lastig, ik weet (nu ook) hoe lekker dat blok loopt.

je hebt er ook leuke setjes voor die je er ook weer kan afschroeven en mee kan nemen voor de next car bv.
hier bv 310pk voor 3.900,-
http://www.schaper-automotive.com/produ ... 3-3-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of 340pk voor die 3.900,-
http://www.schaper-automotive.com/produ ... 3-3-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of 390pk voor 5.000,- maar daar heb je dan ook bv een versterkte koppeling bij.
- Schnor
Zou inderdaad een leuk blok zijn voor in mijn E30 maar sinds kort omgegaan van M50 naar M52 met M50 inlaat.
Wat ik me wel afvraag:
Hoe doe je dat met de EWS? Een sleutel kun je niet meegeven want de auto gaat niet naar de sloop. Een EWS laten uitprogrameren kost meestal ook wel iets meer dan een paar tientjes.... Bedragen van 400 euro zijn volgens mij niet vreemd.
Wat ik me wel afvraag:
Hoe doe je dat met de EWS? Een sleutel kun je niet meegeven want de auto gaat niet naar de sloop. Een EWS laten uitprogrameren kost meestal ook wel iets meer dan een paar tientjes.... Bedragen van 400 euro zijn volgens mij niet vreemd.
- GTRene
Ik heb geen flauw ideeSchnor schreef:Zou inderdaad een leuk blok zijn voor in mijn E30 maar sinds kort omgegaan van M50 naar M52 met M50 inlaat.
Wat ik me wel afvraag:

de sleutels behoud ik idd, en der zal een andere computer in komen, weet niet welk deel blijft om alles ook het alarm e.d. goed te laten werken.
Stel dat de EWS wel er uit geprogrammeerd moet worden voor de volgende eigenaar, kan dat wellicht ook via
die mensen wat aan mijn auto gaan werken en die alles eruit halen, don't know geen verstand van, ze willen het vast ook allemaal inbouwen in de volgende kar.
zag net op youtube dat er videos zijn zodat je zoiets zelf kan? lol, scheelt weer.
https://www.youtube.com/results?search_ ... +bypas+bmw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Schnor schreef:Zou inderdaad een leuk blok zijn voor in mijn E30 maar sinds kort omgegaan van M50 naar M52 met M50 inlaat.
Wat ik me wel afvraag:
EWS eruit laten programmeren is een eitje... en tref je de verkeerde zul je s 50 tientjes betalen

- GTRene
update:
Van de week 23-02-2016 alvast de kleppendeksel pakkingen en rubbers vernieuwd, die worden na wat jaren hard en gaan dan zweten, daar had deze motor nu ook iets last van, nu dus vers.
Omdat ik er toch bij moest, meteen de Vanos gereviseerd, deze bleek nog in goede staat, maar had de delen al
besteld en dus alles seals/rubbers e.d. vervangen met geupgrade materialen, beter dan OEM en levenslange garantie zo schijnt.
Verder wilde ik ook to be safe de DISA klep upgraden, maar die was schijnbaar al onlangs gedaan bij deze goed onderhouden auto, zelfs alle rubber slangen en leidingen zijn nog ala nieuw dus geen omkijken naar.
Heb nog niet wat gehoord van de motorbouwer, maar echt lang zal het niet meer duren denk ik eer de motor en delen uit deze auto gaan.
Dus wees er op tijd bij, anders houd ik de motor zelf en laat die bv in een 2002 of e30 zetten
Van de week 23-02-2016 alvast de kleppendeksel pakkingen en rubbers vernieuwd, die worden na wat jaren hard en gaan dan zweten, daar had deze motor nu ook iets last van, nu dus vers.
Omdat ik er toch bij moest, meteen de Vanos gereviseerd, deze bleek nog in goede staat, maar had de delen al
besteld en dus alles seals/rubbers e.d. vervangen met geupgrade materialen, beter dan OEM en levenslange garantie zo schijnt.
Verder wilde ik ook to be safe de DISA klep upgraden, maar die was schijnbaar al onlangs gedaan bij deze goed onderhouden auto, zelfs alle rubber slangen en leidingen zijn nog ala nieuw dus geen omkijken naar.
Heb nog niet wat gehoord van de motorbouwer, maar echt lang zal het niet meer duren denk ik eer de motor en delen uit deze auto gaan.
Dus wees er op tijd bij, anders houd ik de motor zelf en laat die bv in een 2002 of e30 zetten

- Tim N
Denk dat je met 2500,00 te hoog in zet Rene, zeker met een km stand van 269.000 op het blokje.
Zie dus tzt het draadje met die 2002 M54 build wel verschijnen

- GTRene
Je krijgt er dan ook veel bij (en compleet) en de motor is goed onderhouden, loopt heel mooi en weer wat zakenTim N schreef:Denk dat je met 2500,00 te hoog in zet Rene, zeker met een km stand van 269.000 op het blokje.
ververst, ik denk dat de 2.500,-euro een heel mooie prijs is, ook voor wat je er allemaal bij krijgt en alles van dezelfde auto, dus op elkaar afgestemd zeg maar.
Afijn, maakt ook niet uit, zit trouwens ook te denken van (nu alles zo verrekte lang duurt....doe ik ook niet meer zo)
dat ik bv een harde 2002 koop en daar de S65 met 6-bak e.d. in gat zetten, dan minder gedoe met keuring en papieren...en de 3.0 blijft compleet zo die is

Dan heb ik ook minder 'last' er van als die (bv 2002) dan bv ook nog eens een aantal maanden in die garage staat voor opbouwen e.d. (ik wordt gek van mezelf

magoed zo'n 2002 zal dan wellicht aardig verstevigd moeten worden, of je kan zo'n soort track car waar al veel aan veranderd is ombouwen weer naar meer road car

Het is dat ik al die S65 delen e.d. al heb gekocht, de volgende auto's moeten in de basis al klaar zijn

- Riceaux
Tsja voor 2500 euro haal je ook een 330i uit Duitsland met een vergelijkbare km-stand. Als je daarvan alleen de motor gebruikt kan je de rest van de onderdelen verkopen en betaal je netto een stuk minder.
En ik zou je gewoon aan je plan houden! Je bent een groot Z3-fan, die dingen ken je van binnen en van buiten, daardoor een stuk minder stress aan je kop als daar iets mee gebeurd!
En ik zou je gewoon aan je plan houden! Je bent een groot Z3-fan, die dingen ken je van binnen en van buiten, daardoor een stuk minder stress aan je kop als daar iets mee gebeurd!

- GTRene
alle klanten lopen weg zo met jullie advies
voor 'anderen' jullie helpen er mij niet echt mee met wat kan en niet kan, kijk ook eens hoeveel er nog veel meer kosten dan wat ik aanbied 
en ik weet wat ik heb.
Graag geen prijs adviezen in dit verkoop draadje, wil je het toch graag dat soort 'raad' kwijt, kies dan voor de pm functie, bvd

en ik weet wat ik heb.
Graag geen prijs adviezen in dit verkoop draadje, wil je het toch graag dat soort 'raad' kwijt, kies dan voor de pm functie, bvd

- Niels
- Auto: Prius+