Help Knot de winter door....
- Macboy
Re: Help Knot de winter door....
Die Subaru Spec B is de ex van Pol denk ik ? Geweldig ding sublieme auto helemaal voor dat geld. Zuipt 1:6 is enige nadeel.
En mijn ex M135i dan voor rond €30k ?
En mijn ex M135i dan voor rond €30k ?
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Fixed. Suggesties alvast welkomKnot schreef:Voorlopig voorzien...bedankt.
binnenkort "Help knot de lente in"

Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 22 jan 2016, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Legacy SpecB met de ez30R loopt niet gemiddeld 1:6 maar 1:8
Dat heb ik ca 280.000km lang getest
Mijn onderhouds kosten waren precies 1cent per km. Ja dat leest u goed.
Enige nadeel waren eigenlijk de onderbemeten remmen (is tie weer) en de koplampen.
Die gingen echt om de havenklap kapot, maar dat is op te lossen door van die aldi xenon erin te frotten.
Zo'n specB Loopt ook gewoon 258 op de teller.
Laat je niet verleiden tot de automaat, vergeleken met de 6bak is dat echt 100 jaar terug in de tijd.
Motor is zijdeacht en toch zeer krachtig.
Als je hem laat chippen zou je zweren dat er een turbo inzit zo sleurt hij eraan onderin.
De koppen zijn door porsche engineering ontworpen en waren in feite de voorbode van waar porsche nu zijn wagens mee uitrust. Je gaat dan op 350Nm/265pk uit komen. Zet je er ook nog een katloos systeem onder dan peuteren de experts er nog wel 10 pk meer uit (maar mogelijk elke apk een probleem). Het geluid wordt dan absoluut Porsche. Kan geen BMW tegenop.
Dus redelijke no brainer.
Even dit kijken
https://www.youtube.com/watch?v=nwEUGcpAdfg" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de testrit wel even opletten.
Met warme motor en warme bak even haaks omgooien bij lage snelheid.
Gaat hij bonken dan heb je wel recht op 2k korting.
Dan komt er een homokineet en middendif revisie aan.
Via de subaru dealer zijn dat soort zaken kostbaar.
Ben je handig doe je het zelf (muv dat middendif) en pak je ook de wiellagers mee.
Dan zul je zien dat Subaru net Lego is.
Ander punt zijn de kats, die zijn bij ca 250kkm gewoon "op", kosten via de dealer 2x 2300 euro, kosten via Deijne en een middagje vloeken en kale knokkels 75 euro. Ja dat staat er echt. 75 euronen.
Ook de pook even goed roeren er zitten kunststof schijven in die slijten, maar zijn ook weer met wat gevloek bij gebrek aan kleine japanse dameshanden, zelf te wisselen.
Ik zou het doen

Dat heb ik ca 280.000km lang getest

Mijn onderhouds kosten waren precies 1cent per km. Ja dat leest u goed.
Enige nadeel waren eigenlijk de onderbemeten remmen (is tie weer) en de koplampen.
Die gingen echt om de havenklap kapot, maar dat is op te lossen door van die aldi xenon erin te frotten.
Zo'n specB Loopt ook gewoon 258 op de teller.
Laat je niet verleiden tot de automaat, vergeleken met de 6bak is dat echt 100 jaar terug in de tijd.
Motor is zijdeacht en toch zeer krachtig.
Als je hem laat chippen zou je zweren dat er een turbo inzit zo sleurt hij eraan onderin.
De koppen zijn door porsche engineering ontworpen en waren in feite de voorbode van waar porsche nu zijn wagens mee uitrust. Je gaat dan op 350Nm/265pk uit komen. Zet je er ook nog een katloos systeem onder dan peuteren de experts er nog wel 10 pk meer uit (maar mogelijk elke apk een probleem). Het geluid wordt dan absoluut Porsche. Kan geen BMW tegenop.

Dus redelijke no brainer.
Even dit kijken

https://www.youtube.com/watch?v=nwEUGcpAdfg" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de testrit wel even opletten.
Met warme motor en warme bak even haaks omgooien bij lage snelheid.
Gaat hij bonken dan heb je wel recht op 2k korting.
Dan komt er een homokineet en middendif revisie aan.
Via de subaru dealer zijn dat soort zaken kostbaar.
Ben je handig doe je het zelf (muv dat middendif) en pak je ook de wiellagers mee.
Dan zul je zien dat Subaru net Lego is.
Ander punt zijn de kats, die zijn bij ca 250kkm gewoon "op", kosten via de dealer 2x 2300 euro, kosten via Deijne en een middagje vloeken en kale knokkels 75 euro. Ja dat staat er echt. 75 euronen.
Ook de pook even goed roeren er zitten kunststof schijven in die slijten, maar zijn ook weer met wat gevloek bij gebrek aan kleine japanse dameshanden, zelf te wisselen.
Ik zou het doen

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Tering dat geluid! 

- Knot
F1 geluiden 

- Erik
- Auto: BMW ///M
- Riceaux
- dvh
Dat ie nog heel is!
- Knot
Wel nieuwe schijven/blokken rondom, frisse banden en nieuwe accu. We zijn wel 2 jaar verder bijna inmiddels, 20k erbij.... denk dat 15 een meer reele prijs is.
- Tom V
Daar zal hij met die vraagprijs ook wel op uit willen komen.
-
Arthur schreef:Jammer dat het geen automaat is![]()
67k nieuw... Ik zal straks eens ff de helft bieden, wie weet![]()
Nog even contact met hem gezocht omdat ik nu naar een M135i kijk.
Advertentie is al van markplaats maar verkoper was er niet van gediend dat ik naar die van hem informeerde. Hij is beetje gefrustreerd en agressief. Ik had eerder een keer een bod gedaan dat volgens hem te laag was en dan ben je voor eens en altijd afgeschreven.
Kreeg de indruk dat hij hem nog wel heeft overigend, maar ik ga dus voor een andere!
- dvh
Klinkt als een fijne vent.
Op gummen zijn er ook nog wat draadjes over te vinden.
Op gummen zijn er ook nog wat draadjes over te vinden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Lekker ventje dan idd. Mooi een andere zoeken dan.
- Martin van der Zwaard
Als het om de grijze in Rhoon gaat, die is als het goed is wel verkocht.
Maatje van me was er mee bezig en die appte me vorige week ofzo dat ie verkocht is.
Maatje van me was er mee bezig en die appte me vorige week ofzo dat ie verkocht is.
-
Ja die is het inderdaad. Ik rouw er niet om....Martin van der Zwaard schreef:Als het om de grijze in Rhoon gaat, die is als het goed is wel verkocht.
- Roy RS
de winter is voorbij, slotje

correctie, de winter is er helemaal niet geweest

correctie, de winter is er helemaal niet geweest
- Knot
Naja, de 330i staat nogsteeds op winterbanden en hij vevalt voorlopig nog prima!
-
Niet helemaal on topic maar als we het toch over de m135i hebben: wat vinden jullie van deze? Met name van de prijs? Is best een leuk ding en staat er heel goed bij maar a) is best incourant met rood leer, drie deurs en x drive en b) grote beurt, remmen achter en remmen voor zijn aan de beurt
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... utive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... utive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Na A en B gelezen te hebben zocht ik verder. Zeker als tijdelijke auto. Je wilt er ook weer makkelijk vanaf komen, neem ik aan?
-
Ja, absoluut. Max een jaar in rijden. In de praktijk is het dan meestal minder.Arthur schreef:Na A en B gelezen te hebben zocht ik verder. Zeker als tijdelijke auto. Je wilt er ook weer makkelijk vanaf komen, neem ik aan?
- JP
Import na 6 maanden maar wel €2k bpm minder dan vergelijkbare nl'se modellen die te koop staan?Twist schreef:Niet helemaal on topic maar als we het toch over de m135i hebben: wat vinden jullie van deze? Met name van de prijs? Is best een leuk ding en staat er heel goed bij maar a) is best incourant met rood leer, drie deurs en x drive en b) grote beurt, remmen achter en remmen voor zijn aan de beurt
Bij serieuze interesse zou ik hem eens goed nakijken met lakdiktemeter ed. De laatste maanden zie ik een overvloed aan schadeimports op mp staan. Zeg niet dat déze met schade is geimporteerd, maar zou het zeker goed nakijken.
-
Grote kans dat dit geen schade is, papieren en historie zijn allemaal in orde. Ik vermoed een handige taxateurJP schreef:Import na 6 maanden maar wel €2k bpm minder dan vergelijkbare nl'se modellen die te koop staan?Twist schreef:Niet helemaal on topic maar als we het toch over de m135i hebben: wat vinden jullie van deze? Met name van de prijs? Is best een leuk ding en staat er heel goed bij maar a) is best incourant met rood leer, drie deurs en x drive en b) grote beurt, remmen achter en remmen voor zijn aan de beurt
Bij serieuze interesse zou ik hem eens goed nakijken met lakdiktemeter ed. De laatste maanden zie ik een overvloed aan schadeimports op mp staan. Zeg niet dat déze met schade is geimporteerd, maar zou het zeker goed nakijken.
- JP
- Tim N
Zwart met rood leder zou mij wel bekoren, echter id X-drive dan weer een mindere optie.