BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: BMW M2

Bericht door matthyssie » 21 jan 2016, 11:56

Je betaalt in NL ALTIJD voor de DCT bak. Of je hem nou als handbak bestelt of niet. Je betaalt dus altijd die €3900. BMW NL berekent de extra BPM voor de handbak gewoon door aan de koper, zonder de €3900 van de DCT eraf te trekken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jan 2016, 12:11

Wit is toch ook wel skitterend :bag:

Met soewarte achterruiten(ook op de LBB besteld)

Verdomme was altijd binnen 'n nanoseconde eruit welke kleur ik 'wil', behalve op dit kloteding:)

Heb je maar keus uit 4 en dat maakt 'm nou...

:tooth:

Tim N

Bericht door Tim N » 21 jan 2016, 12:14

Als de HB ++ extra kost in NL, waarom koopt men dan nog de HB in NL en niet uber die grenze?
Bedoel, prima als het makkelijker is om in NL te kopen maar 5K verdienen bij aankoop door hem in D te kopen is toch geen kleingeld?

DCT
catalogus netto 51056
btw 10722
bpm 185g/km 18212
totaal 79900

HB (grofweg)
catalogus netto 46150
btw 9700
bpm 199g/km 24900
totaal 80750

Zou dus eigenlijk nagenoeg gelijk moeten zijn wat kostprijs betreft in NL

En in Duitsland catalogusprijs vanaf 57.000 zag ik staan? Wat doet de btw daar op auto's? Kun je daar dan natuurlijk zonder btw kopen.
Laatst gewijzigd door Tim N op 21 jan 2016, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jan 2016, 12:34

Tim N schreef:Als de HB ++ extra kost in NL, waarom koopt men dan nog de HB in NL en niet uber die grenze?
Bedoel, prima als het makkelijker is om in NL te kopen maar 5K verdienen bij aankoop door hem in D te kopen is toch geen kleingeld?

Onder de streep maakt het niks uit, want bij inruil weten ze precies wat de nieuwprijs was en dat je hem zelf hebt ingevoerd, dus krijg je er minder voor terug. (tenzij particulier verkocht)

Broekzak vestzak IMO

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jan 2016, 12:37

MParallel schreef:
romo schreef:Combinatie water en olie temp digitale weergave;

Afbeelding
Ik ben echt scheel geloof ik, Ik zie werkelijk nergens een oliekannetje als indicator.

Ik zie 23*C, ik dacht in eerste instantie de buitentemp.

Dan symbool voor watertemperatuur

Dan nog een blauw-rood schaal.

Als die 23*C dan geen buitentemp is, dan is het de watertemp.

Maar waar mis ik nu het oliekannetje+thermometer symbool? :?

FWIW, ik begreep middels Bimmerpost dat de getoonde temp een mix van en olie en water temp is (??)

IMO is 23gr idd de water temp

Cold staat voor olie temp met pijltje in blauw

Robin

Bericht door Robin » 21 jan 2016, 12:40

Het zal dat +23 gr C de watertemp is, maar welk merk in de geschiedenis geeft/gaf de watertemp zó cijfermatig aan (ipv symbolen)?

Ik denk dat dat de buitentemp is....

Maar het kán alles kan.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2016, 12:41

ff wennen, maar daarna goed te doen lijkt me, opzich een 'helder' systeem.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 jan 2016, 12:44

Het is wat met die BMW kopers... De 1 weet niet dat ie een 3-cilinder koopt en de anderen weten niet hoe ze symbooltjes moeten verklaren. Laat staan de kleur kiezen :tooth:
:wink:

romo

Bericht door romo » 21 jan 2016, 12:45

Robin schreef:Het zal dat +23 gr C de watertemp is, maar welk merk in de geschiedenis geeft/gaf de watertemp zó cijfermatig aan (ipv symbolen)?

Ik denk dat dat de buitentemp is....

Maar het kán alles kan.

Kan ook nog de digitale uiting zijn van het pijltje in het temp raster.

Het kan, alles kan.......kortom; ik weet het ook niet.

Robin

Bericht door Robin » 21 jan 2016, 12:47

Dat onding onder de toerenteller: Zo goedkoop, zo 114i, zo onnodig: Zur Hölle damit!

De wereld gaat ten onder aan wereldverbeteraars, moraalridders en beancounters:)

romo

Bericht door romo » 21 jan 2016, 12:54

Arthur schreef:Het is wat met die BMW kopers... De 1 weet niet dat ie een 3-cilinder koopt en de anderen weten niet hoe ze symbooltjes moeten verklaren. Laat staan de kleur kiezen :tooth:
:wink:

1st world problems.... :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 21 jan 2016, 12:54

Dat onding kun je uitschakelen :wink:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 21 jan 2016, 12:58

Daarom dus. Als het olietemp zou zijn, dan is er echt geen reden om daar niet het olietemp symbool (oliekannetje + thermo) naast te zetten.

Dat zijn gewoon universele regels.

Dus tenzij iemand al een owners manual heeft...

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2016, 12:59

Romo dat kun je alleen maar beweren als je een gegarandeerde inruilprijs zou krijgen. En we weten dat het niet zo werkt. Een handbak wil BMW NL niet verkopen omdat die dingen in de wederverkoop slecht liggen (de dealers zitten er ook niet op te wachten blijkbaar) Het maakt BMW Duitsland gene flikker uit of ze een handbak of DCT leveren aan een NL klant., BMW NL besodemieterd gewoon zijn klanten imho.

Als je een handbak uit Duitsland haalt of een handbak in NL besteld en daar 6800 euro voor extra betaald.. Bij inruil zit er geen enkele USP voor de dealer in die handbak om daar meer voor te "geven" hoe de restwaarde van een M2 zal uitpakken over 3 a 4 jaar is een beetje afwachten. Maar ik denk dat je nu al kunt invullen dat je tegen die tijd minder er voor krijgt dan een DCT uitvoering.. Dus je betaald nu 6800 "teveel" en over 4 jaar krijg je 2000 tot 3000 minder inruil dan een DCT.. Die handbak gaat dan onder de streep 10000 euro kosten.. Voor dat bedrag haalde ik echt wel eentje uit Duitsland op. Helemaal als je zonder inruil eentje kunt kopen. BMW verkopers zijn trouwens niet de meest betrouwbare mensen op aarde... Preken alleen maar voor eigen parochie en weten de klant perfect in te pakken als die eenmaal om is.. Het is net drijfzand geen ontsnappen mogelijk aan :wink:

romo

Bericht door romo » 21 jan 2016, 13:03

^doen alle autoverkopers /merken....................

Vooraf moet je het wel aanschaffen voor de inruil (veul heel veul opties)

Achteraf vertellen ze je dat je net de verkeerde hebt aangevinkt en nu niet meer "in" zijn

Kortom; je bent altijd de l.l..........

Afschrijving is meestal toch een % van aanschafwaarde maar ook voor wat je dan weer "nieuw" aanschaft en bij een HB ligt in NL de aanschafwaarde hoger, dus blijft er onder de streep iets meer over dan bij DCT, althans IMO

Haal je een HB uit Duitsland dan zijn ze hier ook niet op hun achterhoofd gevallen, dat wordt keurig "verrekend"

Robin

Bericht door Robin » 21 jan 2016, 13:17

En 'een M2' is nu opeens 'n probleemgeval(?)

Mooie wending. :roll:

Robin

Bericht door Robin » 21 jan 2016, 13:21

'We'praten allemaal onze aankopen goed, daar zijn we mens voor en 'we' praten ook allemaal goed om om welke reden dan ook(en die reden is vaak dezelfde) het niet te doen. Daar hoort ook ontkenning van dat laatste bij.

Dit past weer niet op een tegeltje:)

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2016, 13:24

Ik snap dat je met de inruil van de cayman zat/zit en zonder teveel gedoe is inruilen en even flink slikken de kortste klap. Maar het gaat er toch om wat je NU moet betalen?! Dat hele verhaal van zelf uit Duitsland halen en er dan tegen die tijd minder voor krijgen geloof ik niet zo. Misschien als je zelf een gebruikte zou kopen.. Maar nieuw van de fabriek/Duitse dealer?! Dat zogenaamde verekenen is onzin.. Als je tzt de auto wil inruilen krijg je bij 10 dealers 10 verschillende inruilprijzen.. Met de hoogste bieder doe je zaken.. Eigenlijk toch niet anders dan je cayman inruilen toch?

flieger

Bericht door flieger » 21 jan 2016, 13:38

RVV schreef:Als je een handbak uit Duitsland haalt of een handbak in NL besteld en daar 6800 euro voor extra betaald.. Bij inruil zit er geen enkele USP voor de dealer in die handbak om daar meer voor te "geven" hoe de restwaarde van een M2 zal uitpakken over 3 a 4 jaar is een beetje afwachten. Maar ik denk dat je nu al kunt invullen dat je tegen die tijd minder er voor krijgt dan een DCT uitvoering.. Dus je betaald nu 6800 "teveel" en over 4 jaar krijg je 2000 tot 3000 minder inruil dan een DCT..
Je vergeet de factor vraag/aanbod. Als er veel vraag komt naar gebruikte M2's met handbak, dan gaan de prijzen van gebruikte exemplaren vanzelfsprekend ook omhoog. Juist doordat ze nieuw minder aantrekkelijk zijn gemaakt door BMW NL, denk ik dat de handbak straks bij de gebruikte M2's juist wel eens een USP kan worden. Dan zal men de factor reguliere/grijze import voor lief nemen.

ErikS

Bericht door ErikS » 21 jan 2016, 13:43

Robin schreef:En 'een M2' is nu opeens 'n probleemgeval(?)

Ja, gelukkig heeft ie een mooi interieur.
Kleur kijk ik toch niet naar als ik erin zit.

:mrgreen: :bag:

Andre

Bericht door Andre » 21 jan 2016, 14:30

Er word niks verrekend romo.

Als jij 4 jaar rijdt met de auto dan maakt het geen drol uit waar ie vandaan komt. Wat wel uitmaakt is die 3900 euro die je kado geeft aan BMW NL. Die krijg je niet weer terug.

Als ik in Nederland zaken zou doen dan altijd DCT. Wil je een handbak dan doe je zaken in Duitsland.

Arthur

Bericht door Arthur » 21 jan 2016, 14:37

Lijkt mij niet. Of je een handbak of DCT moet hebben, bij inruil straks, zal dan wel weer blijken. Denk dat beide elkaar niet veel zullen ontlopen. Overal is wel weer een koper voor. Als je zelf de lol er maar in hebt gehad. Dat het geld gaat kosten weet je ook. En als dat over 4 jaar 4k meer of minder inruil is, wat maakt het uit, het is maar 1k per jaar dan :tooth: Het is een hobby en het mag wat kosten.
Maar de redenaties voor de één, danwel de ander, snap ik best. Bij de M2 doe je het niet gauw fout.
Ga je een 5-er touring bestellen in uniwit met stoffen bekleding, simpele wieltjes en simpelste navi. Ja, dan kan ik begrijpen dat men die straks niet graag inruilt. Maar ook daar is (vast of mss) wel een koper voor... :)
Robin schreef:En 'een M2' is nu opeens 'n probleemgeval(?)

ErikS

Bericht door ErikS » 21 jan 2016, 15:25

Andre schreef:Er word niks verrekend romo.

Als jij 4 jaar rijdt met de auto dan maakt het geen drol uit waar ie vandaan komt. Wat wel uitmaakt is die 3900 euro die je kado geeft aan BMW NL. Die krijg je niet weer terug.

Als ik in Nederland zaken zou doen dan altijd DCT. Wil je een handbak dan doe je zaken in Duitsland.
Dus jij heb 'm gekocht in Duitsland?

Tim N

Bericht door Tim N » 21 jan 2016, 15:29

Andre schreef:Er word niks verrekend romo.

Dat dus.

Minder bij inruil "omdat" in duitsland gekocht is als het ooit al zo was iig achterhaald. Zoals hier al vaker geschreven, jahreswagen worden met grote getallen door BMW, VW, Porsche uit D opgehaald en hier verkocht.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2016, 16:04

scheelt wel 'te' veel, er zijn dacht ik redelijk wat lieden die voor jou zo'n auto nieuw uit DLD kunnen regelen toch?
en als het goed is dan is de garantie overal bruikbaar, niet dat ik der verstand van heb, maar wel eens gelezen.

Plaats reactie