130 Cup Racer

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Karel

130 Cup Racer

Bericht door Karel » 13 jan 2016, 07:44

Heren,

ik heb BMW 130 Cup racer maar nu zoek ik iemand die me over de technische kant meer kan vertellen?
Iemand die eraan gesleuteld heeft en een BMW kenner is of iemand die mee de opbouw gedaan heeft van deze cup auto's of mensen die er nu ook nog mee racen en veel van kennen of....

Wat ik vb wil weten maar dus zelf niet ken omdat ik geen doorgedreven BMW kennis heb:
(spijtig genoeg kan ik dus de firma ook niet meer bereiken die de opbouw gedaan heeft voor NL in de tijd)

1) welke eindverhouding zit in de drexlers?

2) Welk stuurhuis zit erin? (is niet hetzelfde als dat op een straat 130 waar servo opzit)

3) wat is er exact allemaal anders op de cup dan op een straat 130?
draagarmen? stuurhuis? Blok? spruitstuk?

(wat ik vb wel weet, duh :kikker: :
kooi, remmen, poly deuren, interieur, blijkbaar schotten in de carter...)

4) wat is er anders aan deze mapping die erop zit?

5) hoe hebben ze het gedaan dat de tractiecontrole volledig uitstaat bij het starten en ook niet kan worden opgezet?
(dat zou ik dan weer willen weten om hetzelfde te doen op de straat 130, want dat moet ik nu elke keer weer afzetten)

Hoeft niet via hier maar zou dus in ctc willen komen met iemand die er meer over weet :-)

Dennis Cavallino

Re: 130 Cup Racer

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2016, 09:18

Hoi Karel,

Alles goed daar?

Ik zal zorgen dat Dennis Schroyen, Bjorn en Peter even reageren hier. Bjorn en Dennis zitten niet ver bij jou vandaan. Dus dat is denk ik het handigste.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 jan 2016, 09:37

Veel ex 130i cup auto's zijn allang niet meer in cup staat, maar verder verbouwd en motorisch veranderd.

De originele auto's hadden volgens mij software van Carly Motors. Ik denk ook dat het daarin zit dat de TC af staat. Die auto's gebruikten namelijk wel ABS en normaal zit alles samen in DSC. Dus TC is niet te verwijderen door zomaar een sensor te verwijderen. Hooguit hebben de de schakelaar weten te overbruggen waardoor DSC uit staat en ABS aan blijft.

De originele cup auto had volgens mij de originele overbrenging en volgens mij een standaard BMW sperretje, geen drexler. 3.45 overbrenging even uit mijn hoofd, zelfde als op de gewone 130i.

Ondersteldelen en stuurhuis zouden ook standaard 130i moeten zijn. Maar dat kon je ook verbouwen door er oa M3 draagarmen op te zetten en dat is bij veel ook gedaan.

Jurrian

Bericht door Jurrian » 14 jan 2016, 15:11

ik heb al een aantal 130i cup diffs binnen gehad, allemaal met drexler en indd standaard ratio 3.46.

Karel

Bericht door Karel » 19 jan 2016, 17:25

ok super.
Weten we dat alvast.

iemand die deze toevallig weet?

hoe hebben ze het gedaan dat de tractiecontrole volledig uitstaat bij het starten en ook niet kan worden opgezet?
(dat zou ik dan weer willen weten om hetzelfde te doen op de straat 130, want dat moet ik nu elke keer weer afzetten)

Joy

Bericht door Joy » 19 jan 2016, 18:21

Dit is wat iemand anders heeft gedaan op zijn E46 M3 en 130i:
For the E46 M3 and 130i I overcame the problem by using a time delay relay that would wait for the DSC to do its self diagnostics and then simulate pressing the button to disable the DSC. The switch either applied power or earth to the DSC when pressed. Remove the button and every time you power on the car the DSC automatically gets turned off. ECU still communicates with the DSC but doesn't go into limp mode as the DSC is still present, saying its OK but in disabled mode.

Vanreijmersdal

Bericht door Vanreijmersdal » 19 jan 2016, 20:49

Ik heb de DSC knop op mijn E46 330 circuitauto afgekoppeld en heb het idee dat daardoor ook het ABS niet meer werkt. dus pas daar op!
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ga dit in het voorjaar op het circuit weer testen.

Plaats reactie