aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
Wie weet of je ergens te weten kunt komen hoeveel van een bepaald merk/type auto's er in Nederland nog op kenteken staan?
Ik heb namelijk iets op het oog wat in Nederland nooit nieuw geleverd is.
Ben wel benieuwd hoeveel er ooit in Nederland geïmporteerd zijn.
Ik heb namelijk iets op het oog wat in Nederland nooit nieuw geleverd is.
Ben wel benieuwd hoeveel er ooit in Nederland geïmporteerd zijn.
Laatst gewijzigd door EricYellow op 17 jan 2016, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: aantal rijdende/bestasande auto's op te vragen?
Hier kan je misschien verder komen!
https://www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/Open-data.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/Open-data.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: aantal rijdende/bestasande auto's op te vragen?
http://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan op merk verder klikken/zoeken.
En dan op merk verder klikken/zoeken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
deze vind ik heel mooi werken
https://www.rdwdata.nl/merken" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rdwdata.nl/merken" onclick="window.open(this.href);return false;
- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
De RDW data site kent de auto niet, alleen de meest voorkomende types...
De voertuigzoeker werkt wel goed, als ik die moet geloven staan er op dit moment 2 van deze auto's op NL kenteken waarvan ik er 1 morgen ga halen.
De voertuigzoeker werkt wel goed, als ik die moet geloven staan er op dit moment 2 van deze auto's op NL kenteken waarvan ik er 1 morgen ga halen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
bij die rdw data kan je op verschillende manieren zoeken, weet wel bijna zeker dat die daar ook te vinden is,EricYellow schreef:De RDW data site kent de auto niet, alleen de meest voorkomende types...
De voertuigzoeker werkt wel goed, als ik die moet geloven staan er op dit moment 2 van deze auto's op NL kenteken waarvan ik er 1 morgen ga halen.
maar je houd het nog ff geheim, deel het maar als je de auto hebt welk type e.d. het is

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
Ok, nu is het klaar Eric, wat heb je nu weer gekocht...
- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
Het is een beetje hetzelfde verhaal als van de Fiesta MK1 XR2 uit 1982 die ik pas geleden heb gekocht, die had ook 16 jaar ergens stil gestaan, 1e eigenaar, boekjes, 85.000km gelopen, enz
Alleen moest daar wel wat meer aan gebeuren dan de auto die ik vanmiddag ga halen.
Het is weer een gevalletje van een auto die 15 jaar ergens gestald heeft gestaan.
Nu is het ook weer een Ford, alleen dan een Sierra XR4Ti, 2.3 4 cilinder turbo die alleen geleverd is in de USA en onder de naam Merkur.
Ooit in een heel ver verleden ben ik eens wezen kijken om zo'n auto voor mezelf te kopen, stond er toen ook maar 1 te koop in Nederland, toen niet gedaan en toch altijd wel een zwak gehad voor zo'n foute auto.
En nu kwam ik er weer 1 tegen en dan kun je em natuurlijk niet laten staan.
Er moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren qua lakwerk en interieur, maar dat mag de pret niet drukken.


En ik heb ze meteen maar even op een rijtje gezet.
Van klein naar groot:
Ford Fiesta MK1 XR2
Ford Escort XR3i
Ford Sierra XR4Ti



Alleen moest daar wel wat meer aan gebeuren dan de auto die ik vanmiddag ga halen.
Het is weer een gevalletje van een auto die 15 jaar ergens gestald heeft gestaan.
Nu is het ook weer een Ford, alleen dan een Sierra XR4Ti, 2.3 4 cilinder turbo die alleen geleverd is in de USA en onder de naam Merkur.
Ooit in een heel ver verleden ben ik eens wezen kijken om zo'n auto voor mezelf te kopen, stond er toen ook maar 1 te koop in Nederland, toen niet gedaan en toch altijd wel een zwak gehad voor zo'n foute auto.
En nu kwam ik er weer 1 tegen en dan kun je em natuurlijk niet laten staan.

Er moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren qua lakwerk en interieur, maar dat mag de pret niet drukken.
En ik heb ze meteen maar even op een rijtje gezet.
Van klein naar groot:
Ford Fiesta MK1 XR2
Ford Escort XR3i
Ford Sierra XR4Ti
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
kijk, de site kent het wel, zijn er idd 2 van waar de gegevens zo zijn ingevoerd als zijnde xr4 tiEricYellow schreef:De RDW data site kent de auto niet, alleen de meest voorkomende types...
De voertuigzoeker werkt wel goed, als ik die moet geloven staan er op dit moment 2 van deze auto's op NL kenteken waarvan ik er 1 morgen ga halen.
https://www.rdwdata.nl/merken/ford/sierra+xr+4+ti" onclick="window.open(this.href);return false;
van de xr4 i zijn er veel meer van
https://www.rdwdata.nl/merken/ford/sierra+xr+4i" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar leuk spul, ga je een Ford collectie beginnen?

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
Wat een gaaf ding. Gelijk even aan het Googlen geslagen. Wist niet van het bestaan af van deze versie. 

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
Leuk om de historie van dit type te lezen. Zo te zien een mislukt project van Ford. Maakt het wel weer uniek.
Fundamentally, the Karmann-built Merkur XR4Ti was a three-door Sierra XR4i with 5-mph bumpers and other changes required for U.S. safety and emissions certification. The V6 was replaced with the turbocharged 2.3-liter Pinto engine from the contemporary Thunderbird, Cougar and Mustang. With a five-speed gearbox, the Brazilian-built four had 170 hp, compensating for the XR4Ti’s 280-pound weight gain over the 148-hp XR4i.
The XR4Ti was an intriguing, but schizophrenic, automobile. The styling screamed “boy racer,” but the turbo four’s powerband was narrow, body control and lateral support were lackluster and the disc/drum brakes didn’t inspire confidence. Buyers who wanted an automatic also had to settle for a three-speed and 25 fewer hp.
A plush ride and strong midrange punch lent themselves to fast highway cruising. But the XR4Ti was hardly stealthy, and cruise control wasn’t initially available. The XR4Ti was otherwise well equipped, with excellent ergonomics, but the pretense of luxury was undermined by the coarse engine and occasional reminders of the Sierra’s fleet-car DNA.
Worse, the XR4Ti suffered annoying mechanical gremlins and a noticeable lack of dealer enthusiasm. Whatever the division’s ambitions for Merkur, the attitudes of Lincoln-Mercury dealers and salespeople ranged from puzzlement to disinterest, in part because the XR4Ti had thinner margins than Lincoln’s big cars.
The XR4Ti found a few buyers who recognized and appreciated its strengths, but overall, the car and the Merkur marque were commercial failures. Positive reviews and considerable success in the SCCA Trans-Am series didn’t make up for a hazy identity and a brand name even some Ford spokespeople couldn’t pronounce.
XR4Ti production totaled only 42,464 units in five model years—that’s barely a few months’ worth of 3-series sales for BMW of North America.
Frustratingly, many XR4Ti shortcomings could have been rectified if sales had justified the cost. Later European Sierras offered a four-door notchback body style, a 2.9-liter V6, 4WD, four-wheel disc brakes and ABS. Plus, there were the wild, homologation-oriented Sierra Cosworth and RS500. The XR4Ti received only minor changes, including 15-inch wheels (1987), a less-ostentatious spoiler and 5 more hp (1988) and standard cruise control (1989).
Ultimately, the XR4Ti was the victim of muddled, unrealistic expectations. It might never have matched BMW’s prestige, but the car itself was sound, and with a few nips and tucks, an independent dealer network and an easier-to-pronounce name, it could have found its niche.
As it was, the XR4Ti remained an answer in search of a question.
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: aantal rijdende/bestaande auto's op te vragen?
Gaaf, leuke collectie begint het te worden.
Gekke yanks met hun mega bumpers.
Gekke yanks met hun mega bumpers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, BartMS, Bing [Bot], Google [Bot] en 8 gasten