BMW M2
- Tim N
Re: BMW M2
Komt op de Joop foto's meer overeen met Atlantis blue, tweede foto is EB van MINI, is toch wel een stuk lichter van kleur lijkt mij?

\

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tim N schreef:Wat jij nu zegt over LBB vs EB van MINI zou je tot de foto's van Joop niet zeggen.
Op alle overige foto's vind ik hem veel donkerder blauw zelfs iets naar zeegroen nijgen.
Zoals op de platen van Joop is LBB erg mooi.
Long Beach Blue...................er zal iets van blauw-groen (Turquoise?) in zitten al naar gelang licht condities. FWIW; ik heb middels Bimmerpost begrepen dat de kleur nogal "complex" is..
Lang, heel lang geleden in een ander universum had Romo een Honda CRX VTEC, in in ongeveer de zelfde kleur, die ook varieerde met licht condities, prachtig !
- Tim N
Ah ja idd celestial blue pearl is dat Romo

- GTRene
yep, mooi zo'n M2
dat wordt de zoeker (gezocht voor leuke prijs) van de komende jaren
proporties lijken ook mooi in verhouding, bv de 4 gts lijkt meer langgerekt oid op de foto's,
nah, dan is zo'n M2 een mooi dik bommetje.
Kleur, mooi, een looker, weet niet of ik dat zelf zou kiezen, vind het wel mooi, maar denk dat ik zelf iets meer
low profile qua kleur zou kiezen, 1 die pas opvalt voor/door kenners en of als je er langer naar kijkt zeg maar.

dat wordt de zoeker (gezocht voor leuke prijs) van de komende jaren

proporties lijken ook mooi in verhouding, bv de 4 gts lijkt meer langgerekt oid op de foto's,
nah, dan is zo'n M2 een mooi dik bommetje.
Kleur, mooi, een looker, weet niet of ik dat zelf zou kiezen, vind het wel mooi, maar denk dat ik zelf iets meer
low profile qua kleur zou kiezen, 1 die pas opvalt voor/door kenners en of als je er langer naar kijkt zeg maar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tim N schreef:Ah ja idd celestial blue pearl is dat Romo![]()
Jahaaaaaaaa, wat was dat toen een machtig ding, wat een lol, 1.6i 16V VTEC 150 paarden, bij een goddelijke 1010 kg, ik meen 144 Nm, 7,2 naar de 100 en een top van 222km/h, dat ding ging tot 8K RPM met een fantastische F1 jank als dat VTEC systeem vanaf 5200 RPM d`r in kwam, bij 6K RPM waren al de 4 cilinders dan op het systeem over......briljant voor die tijd........
Fantastische stoelen, interieur, wegligging voor een voorwiel aandrijver.
Sorry, ik ga hier even uit de bol.......................

- Macboy
Na 50 pagina's zijn de meesten al om. Hoe lang duurt het nog voordat iedereen om is ?
-
Nou ik kijk misschien wel iets meer uit naar de focus RS. Een M2 is eigenlijk een 1M in een nieuw jasje. Dus veel vernieuwing zal het niet zijn als je al 4 jaar een 1M rijdt. Ik heb nog geen dag gehad dat de 1m verveeld. Hoop dat het bij de m2 hetzelfde is!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
1m rijdt weergaloos ook op lange afstanden behalve vanochtend 3 kwartier werk uit Brussel centrum te komen...dan is n dct wel n uitkomst
Anyway die kleuren : dan is mini s electric blue misschien n tint lichter maar komt zwaar in de buurt. In mijn ogen is de blauwe crx ook net n tint te donker?? Wat maakt t uit een M2 deed mij denken proportioneel aan een E46 m3 maar dan frisser en compacter . Het is eerder n xl M235i dan een tamme M235i racing imho. En dat is voor een straatauto een goed ding ; 1m is extremer qua look, m2 is imho de meest uitgewogen BMW van het moment naast een m3 , maar de neus van de m2 is weer mini m5 f10, wat ik qua lichtunits meer 'waardeer' dan de units in M3/4. M4 gts ook gezien : impressive maar wat een grote kar. Net als de m4 naast /achter de m2.
Ik snap dat velen een m4 meer auto vinden want dat is ie letterlijk ook, maar eromheen lopend is een m2 in mijn ogen dé coupevorm zoals t hoort. Kijkend naar e46 m3 etc.'
Zelfs die luchtinlaat fangs(?) links en rechts in de frontbumper voor de aërodynamica zijn totaal 'afwezig' in t gehele plaatje imho . Gewoon n heel erg mooie auto, tammer eigenlijk dan 1m

Anyway die kleuren : dan is mini s electric blue misschien n tint lichter maar komt zwaar in de buurt. In mijn ogen is de blauwe crx ook net n tint te donker?? Wat maakt t uit een M2 deed mij denken proportioneel aan een E46 m3 maar dan frisser en compacter . Het is eerder n xl M235i dan een tamme M235i racing imho. En dat is voor een straatauto een goed ding ; 1m is extremer qua look, m2 is imho de meest uitgewogen BMW van het moment naast een m3 , maar de neus van de m2 is weer mini m5 f10, wat ik qua lichtunits meer 'waardeer' dan de units in M3/4. M4 gts ook gezien : impressive maar wat een grote kar. Net als de m4 naast /achter de m2.
Ik snap dat velen een m4 meer auto vinden want dat is ie letterlijk ook, maar eromheen lopend is een m2 in mijn ogen dé coupevorm zoals t hoort. Kijkend naar e46 m3 etc.'
Zelfs die luchtinlaat fangs(?) links en rechts in de frontbumper voor de aërodynamica zijn totaal 'afwezig' in t gehele plaatje imho . Gewoon n heel erg mooie auto, tammer eigenlijk dan 1m
- Sperdy
Helemaal waar natuurlijk. Alhoewel mijn ervaring is dat in het ' eggie' de M2 best wel eens kan meevallen. Maar dat lijkt mij ook het hoogst haalbare: meevallen. Ik vind de vormgeving van de hedendaagse BMW's (behalve de huidige 5-serie) knip en plak werk van de bovenste plank. Het ergste vind ik de 1 en 2 serie. De 3 serie is vooral karakterloos maar niet storend slecht ('t is een slap aftreksel van de 5 serie). De basis qua design zit het bij BMW gewoonweg niet goed en daar blijven de ontwerpers last van houden.Hielke schreef:Het is gewoon een feit dat de achterspatborden van de 2 zwak gelijnd zijn. Dat mag, en als je smaak hebt moet gezegd worden. Daarvoor hadden ze even een Italiaan erbij moeten halen om dat weer recht te breien.
Gelukkig zie je er achter het stuur niks van.
Ik voorspel ook dat de automaat in de M2 een tegenvaller gaat worden..

-
Ja en het knopje van de airco heeft ook geen mooi design.
- Hielke
GVD, dat is de druppel. Nu zie ik ervan af!Andre schreef:Ja en het knopje van de airco heeft ook geen mooi design.

- MParallel
- Auto: BMW
Daar zeg je wel iets. Ik snap niet waarom BMW is afgestapt van het sneeuwvlok symbool en nu AC gebruikt.Andre schreef:Ja en het knopje van de airco heeft ook geen mooi design.
Goed, ik zou er geen auto om laten staan, maar toch.
- Sperdy
Kijk, ik raak een gevoelig snaar bij de BMW-fappers hierzo

-
Do'n't feed the troll:)
Nog even de kleur: IRL lijkt ie verdomd veel hier op, dat blauwe.

Nog even de kleur: IRL lijkt ie verdomd veel hier op, dat blauwe.
- Joy
Ik zou ook zeggen Atlantisblue op de foto waar ie al rijdend is gespot. Er zit een zweem van groen doorheen lijkt het. Maar in de showroom lijkt het weer voornamelijk blauw. Aparte kleur.
-
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1216162" onclick="window.open(this.href);return false;
Derde foto laat imho de kleur irl beter zien vooral bovenste gedeelte:

Derde foto laat imho de kleur irl beter zien vooral bovenste gedeelte:
- Joy
Het is een mooie kleur. Ik denk dat kunstlicht of daglicht ook verschil geeft. Bijna alle foto's buiten geven een wat groenere tint weer.

-
Ik heb ooit een paar blauwe auto s gehad. Maar het is niet mijn ding.
- Joy
En dat op blauwe maandag.
- MParallel
- Auto: BMW
Blauw is ook mijn kleur niet. Heb ook nooit gesnapt waarom (bijna) iedereen Estoril blauw zo mooi vindt...
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
+1MParallel schreef:Heb ook nooit gesnapt waarom (bijna) iedereen Estoril blauw zo mooi vindt...
-
Tja, hier idem, Estoril zegt me niks, en de rest van dat blauw ook niet bij BMW, Rico had 'n wonderschone M3 CS E46, maar die kleur , yech...
Enige mooie blauw was op 'n Impreza 555:)
MAAR aangezien BMW/M zo verrekte scheutig(not) is met z'n kleuren op de M2, waarbij (IMHO) mineralgrau zo dodelijk saai is en elke 114i daarmee rijdt, zwart de contouren van de M2 niet op uitkomen, plus gauw smerig, bleven wit en LBB over, nu zag ik verscheidene witte nieuwe einsers en ook 'n 220d Coupe M pakket gisteren...tja, de 1M was veel meer geproportioneerd voor wit, ik 'durf' wit nu niet aan(adhv de weinig beschikbare foto's in AW) en LBB durf ik wel aan, want irl bekeken. That's all.
Vind het wel des //M. Maar had liever meer keus gehad...
Enige mooie blauw was op 'n Impreza 555:)
MAAR aangezien BMW/M zo verrekte scheutig(not) is met z'n kleuren op de M2, waarbij (IMHO) mineralgrau zo dodelijk saai is en elke 114i daarmee rijdt, zwart de contouren van de M2 niet op uitkomen, plus gauw smerig, bleven wit en LBB over, nu zag ik verscheidene witte nieuwe einsers en ook 'n 220d Coupe M pakket gisteren...tja, de 1M was veel meer geproportioneerd voor wit, ik 'durf' wit nu niet aan(adhv de weinig beschikbare foto's in AW) en LBB durf ik wel aan, want irl bekeken. That's all.
Vind het wel des //M. Maar had liever meer keus gehad...
-
En anders wrappen dat ding in dat M3 CSL Silbergrau of Silverstone II 

- tomgtr
Genoeg gel@ld over een tintje blauw! Pffff
- Martijn_bmw
OmgAndre schreef:Ja en het knopje van de airco heeft ook geen mooi design.