Niet helemaal standaard C70 2.3 T5

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
MarkoC70T5
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 feb 2009, 17:52
Locatie: Maassluis

Niet helemaal standaard C70 2.3 T5

Bericht door MarkoC70T5 » 16 jan 2016, 17:33

Te koop een van de mooist getunde C70's van Europa al diverse prijzen mee gewonnen. C70 T5 2.3, origineel Nederlands geleverde versie, handgeschakeld, modeljaar 1998 en in de kleur Saffron pearle , 238.000KM
De C70 is nu een kleine 10 jaar in mijn bezit. En heeft de afgelopen 7 jaar alleen maar mooi zomerdagen gezien. (12.000KM) In de winter maand en op regenachtige dagen staat de C70 binnen.
In 2015 heeft de  auto groot onderhoud gehad. Alle slangen en leidingen zijn vervangen in de motor ruimte. De motor zelf heeft allemaal nieuwe pakkingen gekregen en de  cilinderkop is gereviseerd. Distributie is vernieuwd, tevens is de auto voorzien van een 3 inch inlaat systeem en nieuw lucht filter.
Schutten heeft de motor afgesteld hij heeft nu 311Pk en 448nm op de wielen.

In de afgelopen jaren is zo'n beetje alles aan de auto vernieuwd en verbeterd.  
Taxatie rapport aanwezig
Hier onder een overzicht van de aanpassingen.

Onderstel:
Voorremmen CTF 330 4 pots remmen met stalen leidingen
Achterremmen Brembo 330mm 4 pots remmen met  S60R schijven
Intrax HDA instelbaar schroefveren set  
Volvo sport onderstel stablisator stangen
18 inch gelakte Mesh Velgen (zonder schade) met Falken Azenis semi slicks (1000Km oud)
Achter 15mm spacers met custom langen wielbouten
Volvo veerpootbrug
Volvo Carterbeschermings plaat

Buitenkant:
2004 originele  Heldere achterlichten
BMA xenon lampen aan de voorkant met dagrij verlichting
2004 originele Volvo C70 Blokjes grill
V70R bumper met VST glasvezel spoiler
Mee gespoten buiten spiegels
Universele  Bmw M3 spoiler
Het dak is hoogglas zwart gewrapped

Binnenkant
Cobra daytona kuipstoelen met kantelwerking
Sabelt 4 punts gordel met snelkoppeling zodat je goed achter de stoelen kan komen
Custom blauwe tellerplaten
Door biesheuvel Motorsport gemaakte Rolbeugel zodat de gordels goed bevestigd zijn
L-Tec 350mm sportstuur met naaf verlenger en werkende klaxon knop
3M Carbondelen ipv de  standaard hout afwerking
Short shift schakel systeem
Versnellings pook en handremhendel en de middenarmsteun zijn net vernieuwd en voorzien van zwart leer en blauw stiksels
Custom meter houder in het midden van het dashboard met daar in DEFI 60 mm computer gestuurde meters voor Olie temp Olie druk en Turbo druk (alleen al 1100 euro)
Custom meter houder op het stuurkolom met daarin een Plex DM6 AFR meter (6 maanden oud )
JVC dubbeldin radio met extra USB aansluiting in het dashboard kastje  ( standaard is de auto al voor zien van dolby prologic speakers van dynaudio)
De radio is  als echte 5.1 set aangesloten, met een apart versterker voor de centerspeaker en 2 losse versterkers voor de voor- en achter speakers.
Tevens aanwezig  Volvo S60R klapsleutel


Motorruimte
19T Turbo (7000km oud)
Ferrita 3inch downpipe met sportcat
DO88 3 inch inlaat systeem
Volvo Short intercooler buizen (gepolijst)
JBR dump valve
D088 3.5inch luchtfilter met custom hitteschild
Inlaatspuitstuk en kleppendeksel zijn gepolijst
Ferrita 2,5inch Ferrita uitlaat met de laatste demper verwijderd
Groene Volvo injectoren (vorig jaar gereinigd)
Walbro 255L benzinepomp
Custom tuned ECU
Gereviseerde kop  maart 2015 (kleppen opnieuw ingeslepen, seals vervangen en  alles is gereinigd)
Alle orginele Volvo slangen zijn vervangen door D088 slangen
Grotere caterventilatie slangen

En ik ben vast nog wel wat dingen vergeten die vervangen zijn.
Alle onderdelen die benodigd zijn om hem weer als 4 zitter te maken zitten er bij.

Voor de mensen die de auto nog niet kennen, hier zijn een paar foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Vraagprijs EUR 13.500
Bij serieuze interesse graag mailen naar: marko@kloppies.nl
De auto staat op dit moment geschorst voor de wintermaanden. Als er een serieuze koper is wil ik de auto al voor maart/april weer op kenteken zetten en de APK regelen.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 2179
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Niet helemaal standaard C70 2.3 T5

Bericht door 350 Z » 17 jan 2016, 10:18

Wat was er gebeurt dat de cilinderkop moest worden gereviseerd?

MarkoC70T5
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 feb 2009, 17:52
Locatie: Maassluis

Re: Niet helemaal standaard C70 2.3 T5

Bericht door MarkoC70T5 » 18 jan 2016, 15:44

350 Z schreef:Wat was er gebeurt dat de cilinderkop moest worden gereviseerd?
Bij deze motor gaat vaak na een aantal jaar (+10) de kleppen seal lekken als ze hard gaan worden.
Daardoor krijg je ook vuil op de kleppen en sluiten ze steeds slechter.
En ik had nog meer onderdelen gekocht waarvoor de motor opnieuw moest worden afgesteld.
Heb toen gelijk maar besloten om de kop er af te halen. Omdat daar nooit wat aangedaan was ,en de distributie riem toch ook vervangen moest worden.

Nu hebben ze alles uit elkaar gehaald kleppen schoon gemaakt en opnieuw opgemeten.
Alles was nog binnen de tolerantie en hebben ze de kleppen opnieuw ingeslepen en nieuwe kleppen veren seals geplaatst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Majestic-12 [Bot], WJ en 1 gast