BMW M2
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Slightly OT, maar even voor het idee en comment verschil 8 traps ZF en DCT;
Dinan 440PK M235i
Dinan 440PK M235i
-
Simpel maar duur?! Toch eerste jaar afschrijving van ~20k. Heb je wel een auto van binnen en van buiten leren kennen.romo schreef:jacobt schreef:Ik verbaas me daar ook wel over, maar je geeft zelf het antwoord al vermoed ik. Marketing.Riceaux schreef:Maar is de 1M nou minder legendarisch dan hier altijd afgespiegeld, of is de marketing van BMW zo goed dat jullie nu bijna allemaal van 1M naar M2 overstappen, ongezien en ongereden?
En voordat de 1m de echte klassieker status heeft die hem hier al vast wordt toevertrouwd is iedereen al lang zat van die auto. Er moet toch gewisseld worden af en toe, is toch gewoon leuk
Voor mij is het simpel; nieuwe ronde nieuwe kansen.
De 1M, hoe leuk en goed ook, had >60K km er op staan, ik wil het ding niet passief hebben staan als toekomstige belegging, ik wil rijden. De Porker was ik om reeds bekende reden klaar mee.
Kortom; ik heb nog nooit zo makkelijk besloten om voor de M2 te gaan, ja ongezien en ongereden. Na al mijn BMW ervaring durf ik dat aan, kan het fout gaan? Ja dat kan, dat kon ook met de Porker, de oplossing is simpel; op naar de volgende
- Tim N
Als het kan kan het, en weet je wel wat je wil. centenkwestie
Romo's gok om het ultime plezier in een porsj
te vinden heeft verkeerd uitgepakt, voordeel is dat hij weet dat een propeller het wel kan bieden.
Denk dat menigeen het zou willen kunnen leiden, "zo'n probeersel" ik wel iig.
Uiteidelijk kun je je geld niet menemen naar de eeuwige jachtvelden, en zoals neerlands befaamde band N3uk!het vermeld: Je leeft maar 1x. Dus maak er wat van
Romo's gok om het ultime plezier in een porsj

Denk dat menigeen het zou willen kunnen leiden, "zo'n probeersel" ik wel iig.
Uiteidelijk kun je je geld niet menemen naar de eeuwige jachtvelden, en zoals neerlands befaamde band N3uk!het vermeld: Je leeft maar 1x. Dus maak er wat van

-
Hoe Romo zijn keuzes maakt en zijn centjes uitgeeft is helemaal top.
Deed iedereen dat maar, ging het een stuk beter in NL.
Je haalt het maximale uit je auto hobby, zolang het kan altijd doen!
Zelfs van een grote afstand kan ik mee genieten van de afwegingen en keuzes
Deed iedereen dat maar, ging het een stuk beter in NL.
Je haalt het maximale uit je auto hobby, zolang het kan altijd doen!
Zelfs van een grote afstand kan ik mee genieten van de afwegingen en keuzes

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
@Twist;
Moet ik dan 2 jaar rijden om €40K af te schrijven om te "ontdekken" wat ik na een jaar reeds wist?
Kortom; als het klaar is, dan is het klaar, dan wil ik verder.
Voor de rest is het precies als ik mijn bovenstaande post heb vermeld.
Duur is relatief begripSimpel maar duur?! Toch eerste jaar afschrijving van ~20k. Heb je wel een auto van binnen en van buiten leren kennen.
Moet ik dan 2 jaar rijden om €40K af te schrijven om te "ontdekken" wat ik na een jaar reeds wist?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Leuk liedje met prima text van N3uk! Tim.
*haalt verder z'n schouders op en pakt een bak koffie*

*haalt verder z'n schouders op en pakt een bak koffie*

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Congrats Robin! Wil 'em tegen die tijd wel eens bewonderen, echt een mooi ding zo'n M2. 

-
Helemaal mee eens, is absoluut juiste keuze. Is weliswaar duurder om op twee nieuwe auto's het eerste jaar af te schrijven dan op één nieuwe auto het eerste en tweede jaar. Je gooit natuurlijk geen jaar afschrijving weg, alleen de extra afschrijving van een nieuwe t.o.v. nog een jaar houden. Maar als het niet bevalt moet hij natuurlijk weg.romo schreef:@Twist;
Duur is relatief begripSimpel maar duur?! Toch eerste jaar afschrijving van ~20k. Heb je wel een auto van binnen en van buiten leren kennen.
Ter vergelijking: is net alsof je tickets hebt gekocht voor een voorstelling waar je eigenlijk niet naartoe wil; dat je er al voor hebt betaald is voor mij geen argument om toch te gaan. Geld is toch weg, gegeven die situatie moet je nu de juiste keuze maken!
-
Net wat interessants gevonden: als je de handbak in DE koopt koopt komt hij dan op 56700 + 25000 BPM = 81700, excl importkosten. Dit is excl 8% korting die op APL24.DE te vinden is of 14% op neuwagenzulassungen24.de. Duitse versie heeft standaard wel wat minder opties maar heb je wel een handbak voor zelfde geld als DCT in NL!matthyssie schreef:De BPM is 7k hoger op de handbak. Het probleem is dat je de DCT bak alsnog betaalt. Immers de handbak is in Duitsland €4.000 goedkoper omdat je de DCT dan niet hoeft te betalen. BMW NL neemt de DCT prijs als basisprijs en gooit de extra bpm voor de handbak er simpelweg bij op.
Laatst gewijzigd door Twist op 16 jan 2016, 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Vorig bericht aangepast, leek even of BPM veel lager was maar bleek verkeerde calculator van Autoscout gebaseerd op BPM in 2013
Laatst gewijzigd door Twist op 16 jan 2016, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Bij import met minder dan 6kkm gelopen en jonger dan 6 maanden, krijg je nog btw naheffing.
-
Bedragen zijn incl BTW die ik noem, dus idd alleen relevant voor particuliere koopJP schreef:Bij import met minder dan 6kkm gelopen en jonger dan 6 maanden, krijg je nog btw naheffing.
- Wouter
Feli Popma,
BMW nederland is knettergek met hun handbak.
Dat de bpm hoger is kan je weinig aan doen.
Maar zolang BMW Nederland een handbak voor dezelfde prijs afrekent als voor een DCT dan gaat er wat mis.
Dat betekend dat ze hier in Nederland gewoon 4k extra marge hebben.
Als je een handbak wil kan je beter bij een duitse dealer aankloppen.
Scheelt ook 2% aan btw en kan je zelf je opties bepalen.
BMW nederland is knettergek met hun handbak.
Dat de bpm hoger is kan je weinig aan doen.
Maar zolang BMW Nederland een handbak voor dezelfde prijs afrekent als voor een DCT dan gaat er wat mis.
Dat betekend dat ze hier in Nederland gewoon 4k extra marge hebben.
Als je een handbak wil kan je beter bij een duitse dealer aankloppen.
Scheelt ook 2% aan btw en kan je zelf je opties bepalen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Weet niet wat jij bedoelt maar als de auto jonger is dan een jaar en meer gelopen dan 3kkm dan wordt hij niet meer als nieuw beschouwd bij import. Dus ook geen BTW naheffing lijkt mij.
JP schreef:Bij import met minder dan 6kkm gelopen en jonger dan 6 maanden, krijg je nog btw naheffing.
- Arthur
Nog ff gezocht, met de BTW is dat idd anders, dat is zo zoals jij beschrijft.
Arthur schreef:Weet niet wat jij bedoelt maar als de auto jonger is dan een jaar en meer gelopen dan 3kkm dan wordt hij niet meer als nieuw beschouwd bij import. Dus ook geen BTW naheffing lijkt mij.JP schreef:Bij import met minder dan 6kkm gelopen en jonger dan 6 maanden, krijg je nog btw naheffing.
- Macboy
Helaas wil niet iedereen een auto uit Duitsland halen, juist vanwege wederverkoop. Een NL auto levert dan gevoelsmatig iets meer op.
Wat betreft het verbruik: op de testbank vanwege die 8-bak natuurlijk. In de praktijk veel minder zuinig vanwege het constant onnodig terugschakelen. Met een handbak heb je daar geen last van. De DCT zal iets anders zijn denk ik. Gelukkig verandert er binnenkort (2017) iets aan deze onzin.
Wat betreft de 1M: ieder zijn ding natuurlijk, klassieker, net zoals de E30 M3 een klassieker is. Veel mensen willen echter niet in het verleden blijven hangen. Nieuw is (voor mij dan!) bijna altijd leuker en bijna altijd beter. Het exterieur van de 1M en (vooral) het interieur is gewoon wat ouder aan het worden. Niets ten nadele van die auto verder. Meesten boeit dit ook niks. Sommigen zullen het er niet mee eens zijn. Rijden met dat ding. Over een E30 M3 ook niks negatiefs. Maar dan gewoon voor erbij. Heb je nog nooit zon auto gehad of gereden is het uiteraard een ander verhaal.
Al het positieve over de nieuwe M2 zegt dus niks negatiefs over de 1M wat mij betreft. Maar wel tijd voor iets nieuws, iets fris.
Wat betreft het verbruik: op de testbank vanwege die 8-bak natuurlijk. In de praktijk veel minder zuinig vanwege het constant onnodig terugschakelen. Met een handbak heb je daar geen last van. De DCT zal iets anders zijn denk ik. Gelukkig verandert er binnenkort (2017) iets aan deze onzin.
Wat betreft de 1M: ieder zijn ding natuurlijk, klassieker, net zoals de E30 M3 een klassieker is. Veel mensen willen echter niet in het verleden blijven hangen. Nieuw is (voor mij dan!) bijna altijd leuker en bijna altijd beter. Het exterieur van de 1M en (vooral) het interieur is gewoon wat ouder aan het worden. Niets ten nadele van die auto verder. Meesten boeit dit ook niks. Sommigen zullen het er niet mee eens zijn. Rijden met dat ding. Over een E30 M3 ook niks negatiefs. Maar dan gewoon voor erbij. Heb je nog nooit zon auto gehad of gereden is het uiteraard een ander verhaal.
Al het positieve over de nieuwe M2 zegt dus niks negatiefs over de 1M wat mij betreft. Maar wel tijd voor iets nieuws, iets fris.
-
Een nieuwe in Duitsland bestellen zonder eerste registratie is geen probleem toch?Helaas wil niet iedereen een auto uit Duitsland halen, juist vanwege wederverkoop. Een NL auto levert dan gevoelsmatig iets meer op.
Gewoon factuurtje incl btw. Dan naar 't RDW en hoppa, eerste registratie is Nederlands. FF BPM aftikken en klaar.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Mijn ervaring tussen de ZF8 en de DCT7 is dat de DCT7 op geen enkel vlak vergeleken kan worden.
De DCT7 is een ongekend goede (en ook robuuste) bak.
In dit geval zou ik altijd de wagen bestellen in Duitsland als je echt een handbak wilt hebben.
Laten ze bij BMW NL even heel snel de tering krijgen zeg.
Vergelijk maar eens de ex ex prijzen tussen NL en Duitsland.
Launchen met de DCT7 bak was wel wat onvoorspelbaar.
Als de olie temp of de watertemp of de diff temp of de bak temp zich niet binnen de voorgeschreven bandbreedte bevinden launched hij niet. Dat is niet erg, maar geef daar dan even een melding van (wat er niet in orde is want het gebeeurde ook na een uur normaal rijden). Ik had overigens alles onder de M1 knop voorgeprogrammeerd dus het was alleen:Linkervoet licht op rem, TCS volledig uit (dat kan/mag je niet als preset zetten), pook naar voren (finish vlag in beeld), rem los, volgas (evt rpm afstellen mbv TCS knopje links op stuur) en pook los.
Volgens mij heeft de M2 geen M-knoppen op het stuur, dus dan ben ik benieuwd naar de launch procedure.
De M2 met DCT7 bak, ja graag.
Popma, je slottermijn interesseert me niet
rijden met dat hok

De DCT7 is een ongekend goede (en ook robuuste) bak.
In dit geval zou ik altijd de wagen bestellen in Duitsland als je echt een handbak wilt hebben.
Laten ze bij BMW NL even heel snel de tering krijgen zeg.
Vergelijk maar eens de ex ex prijzen tussen NL en Duitsland.
Launchen met de DCT7 bak was wel wat onvoorspelbaar.
Als de olie temp of de watertemp of de diff temp of de bak temp zich niet binnen de voorgeschreven bandbreedte bevinden launched hij niet. Dat is niet erg, maar geef daar dan even een melding van (wat er niet in orde is want het gebeeurde ook na een uur normaal rijden). Ik had overigens alles onder de M1 knop voorgeprogrammeerd dus het was alleen:Linkervoet licht op rem, TCS volledig uit (dat kan/mag je niet als preset zetten), pook naar voren (finish vlag in beeld), rem los, volgas (evt rpm afstellen mbv TCS knopje links op stuur) en pook los.
Volgens mij heeft de M2 geen M-knoppen op het stuur, dus dan ben ik benieuwd naar de launch procedure.
De M2 met DCT7 bak, ja graag.
Popma, je slottermijn interesseert me niet

- Joost
Zakelijk afschrijven op een auto (zoals Romo deed op de Cayman GTS) is natuurlijk een compleet ander verhaal dan prive afschrijven op een auto. Dat maakt het een stuk makkelijker om van auto te wisselen zonder dat het je heel veel geld kost.Simpel maar duur?! Toch eerste jaar afschrijving van ~20k. Heb je wel een auto van binnen en van buiten leren kennen.
M2 lijkt me een prima keus. Hoe lang wachten nog

- romo
Zo is het.............Joost schreef:Zakelijk afschrijven op een auto (zoals Romo deed op de Cayman GTS) is natuurlijk een compleet ander verhaal dan prive afschrijven op een auto. Dat maakt het een stuk makkelijker om van auto te wisselen zonder dat het je heel veel geld kost.Simpel maar duur?! Toch eerste jaar afschrijving van ~20k. Heb je wel een auto van binnen en van buiten leren kennen.
M2 lijkt me een prima keus. Hoe lang wachten nog?
16 april ...........eind april/begin mei gaat ie mee......de stal in........
- romo
Macboy schreef:Helaas wil niet iedereen een auto uit Duitsland halen, juist vanwege wederverkoop. Een NL auto levert dan gevoelsmatig iets meer op.
QED
- MParallel
- Auto: BMW
Ik blijf erbij, verkoopargument "origineel nederlands geleverd" is geen verkoopargument. Eerder nog een argument om hem niet te kopen.ErikS schreef:Een nieuwe in Duitsland bestellen zonder eerste registratie is geen probleem toch?Helaas wil niet iedereen een auto uit Duitsland halen, juist vanwege wederverkoop. Een NL auto levert dan gevoelsmatig iets meer op.
Gewoon factuurtje incl btw. Dan naar 't RDW en hoppa, eerste registratie is Nederlands. FF BPM aftikken en klaar.
Maar hierin ben ik authistisch. Mijn BMW moet van origine duits zijn. Alle labels en boekjes etc in duits.
Uit principe gun ik de nederlandse staat geen nieuwe auto verkoop. Al kom je helaas nooit onder die bmp uit.
- romo
BMW NL is importeur, die weet welke karren er binnen komen en met wel registratie nummer.ErikS schreef:Een nieuwe in Duitsland bestellen zonder eerste registratie is geen probleem toch?Helaas wil niet iedereen een auto uit Duitsland halen, juist vanwege wederverkoop. Een NL auto levert dan gevoelsmatig iets meer op.
Als jij er eentje uit Duitsland haalt en zelf importeert komt ie dus niet middels BMW NL binnen, die weten dat precies, want het knalt letterlijk uit de PC.........ik zeg je dat je dat bij inruil op de volgende kar je dit gegeven glashard voor de voeten geworpen krijgt.
- Joost
Hoop dat ze hun belofte waar gaan maken wat betreft levering.
Ik sprak donderdag in Maastricht een dealer die me vertelde dat de door hun bestelde dealer auto's (4 stuks) waarschijnlijk niet de aanvankelijk afgesproken levertijd gaan halen.
Mij boeit het ook vrij weinig waar een auto vandaan komt. Bijna al mijn auto's (op de Kever, de F80 M3 en de M Coupe na) komen oorspronkelijk van buiten Nederland (Duitsland, Belgie, Frankrijk, GB, USA).
Heb nog maar weinig auto's ingeruild maar kan me best voorstellen dat een dealer of autobedrijf daar een punt van maakt. Dan doen ze namelijk met alles (kleur, opties, velgen, banden etc).
Ik sprak donderdag in Maastricht een dealer die me vertelde dat de door hun bestelde dealer auto's (4 stuks) waarschijnlijk niet de aanvankelijk afgesproken levertijd gaan halen.
Mij boeit het ook vrij weinig waar een auto vandaan komt. Bijna al mijn auto's (op de Kever, de F80 M3 en de M Coupe na) komen oorspronkelijk van buiten Nederland (Duitsland, Belgie, Frankrijk, GB, USA).
Heb nog maar weinig auto's ingeruild maar kan me best voorstellen dat een dealer of autobedrijf daar een punt van maakt. Dan doen ze namelijk met alles (kleur, opties, velgen, banden etc).
- Arthur
Klopt. Echter doen de "Premium" merken dat tegenwoordig ook gewoon zelf. Kijken wat er bij "fabriek" staat en binnenhalen. Dan moet je het spul dus ook inruilen anders vernaggel je de klant behoorlijk.