En wij maar denken dat we een geode flow nodig hebben
Uitlaatspruitstukken flow?
- Knot
- Berichten: 41019
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Uitlaatspruitstukken flow?
En wij maar denken dat we een geode flow nodig hebben
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Uitlaatspruitstukken flow?
Interessant filmpje !
Ben wel benieuwd wat het resultaat zou zijn bij een compleet gedempt uitlaatsysteem over de hele auto lengte.
Ik denk namelijk dat de effecten dan groter zijn aangezien er tegen druk bestaat en daar kun je in de test set-up (alleen een open voorpijp) niet van spreken.
Ook vermoed ik dat bij hoog toerige motoren de spruitstuk deuken meer invloed krijgen.
Ben wel benieuwd wat het resultaat zou zijn bij een compleet gedempt uitlaatsysteem over de hele auto lengte.
Ik denk namelijk dat de effecten dan groter zijn aangezien er tegen druk bestaat en daar kun je in de test set-up (alleen een open voorpijp) niet van spreken.
Ook vermoed ik dat bij hoog toerige motoren de spruitstuk deuken meer invloed krijgen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Uitlaatspruitstukken flow?
dat ze er op slaan terwijl die nog aan het blok zit, dat doet pijn...
wel mooi om te zien dat op een spruitstuk wat er al op zit, en je wat ruimte nodig hebt, het dan wel kan en je niets of slechts weinig verliest.
maar dat er verschil is tussen spruitstukken geloof ik zeker, bv slechte flow standaard vs mooie flow en wat dikker tuning, zeg bv zo 1 van de e39 M5 en 540i 740i enz, die zijn heel krap, als je daar een mooi systeem op zet haal je aardig wat winst.
Ik heb nog een nieuw spaghetti spruitstuk liggen voor zo'n M60/M62/S62 motor, nieuw in doos, wilde dat ooit op mijn Hartge V8 zetten, maar niet van gekomen, dacht bewaar ik mooi, komt ooit vast weer eens van pas
heb trouwens ook nog een nwe rubber pakking set incl alle bout rubbers e.d voor zo'n V8 hier liggen
wel mooi om te zien dat op een spruitstuk wat er al op zit, en je wat ruimte nodig hebt, het dan wel kan en je niets of slechts weinig verliest.
maar dat er verschil is tussen spruitstukken geloof ik zeker, bv slechte flow standaard vs mooie flow en wat dikker tuning, zeg bv zo 1 van de e39 M5 en 540i 740i enz, die zijn heel krap, als je daar een mooi systeem op zet haal je aardig wat winst.
Ik heb nog een nieuw spaghetti spruitstuk liggen voor zo'n M60/M62/S62 motor, nieuw in doos, wilde dat ooit op mijn Hartge V8 zetten, maar niet van gekomen, dacht bewaar ik mooi, komt ooit vast weer eens van pas
heb trouwens ook nog een nwe rubber pakking set incl alle bout rubbers e.d voor zo'n V8 hier liggen
- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Uitlaatspruitstukken flow?
Ik heb gelezen dat een M60 er behoorlijk van opknapt kwa vermogen. Wat voor merk is het rene?
Helaas zijn ze behoorlijk prijzig anders had ik er graag een gemonteerd onder mijn e34 530 v8.
Helaas zijn ze behoorlijk prijzig anders had ik er graag een gemonteerd onder mijn e34 530 v8.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Uitlaatspruitstukken flow?
klopt de M60 en M62 maar ook S62 knappen er heel goed van op, allemaal zelfde spruitstuk, weet het niet meer zeker maar dacht iets van 15 tot 20 pk oid? maar zal meer voor de grotere motoren zijn.yorick schreef:Ik heb gelezen dat een M60 er behoorlijk van opknapt kwa vermogen. Wat voor merk is het rene?
Helaas zijn ze behoorlijk prijzig anders had ik er graag een gemonteerd onder mijn e34 530 v8.
Merk weet ik zo niet iets van racing sports oid, dacht dat ik nog wel foto's heb gemaakt ff kijken of ik ze kan vinden (spruitstukken zelf heb ik boven liggen) ah hier een paar.
zitten ook pakkingen bij, weet niet of er ook moeren bij zitten en dacht destijds ergens gelezen te hebben, dat
bij een bepaalde motor/bak combo? je 1 buis aan de linkerkant? iets moet bij drukken oid ivm dat ie daar net de bak/huis? kan raken oid ? dus niet bij elke combo past het direct.
Heb dit systeem gekozen omdat het schijnbaar direct? op het bestaande systeem past, dus niet dat je nog moet lassen oid.
edit naam al gevonden tussen mijn gekochte onderdelen, heb de link nog, moet je ff naar onder scrollen want zijn verkocht >>
http://www.ebay.com/itm/OBX-Racing-Spor ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
- Berichten: 10896
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Uitlaatspruitstukken flow?
Het zal wellicht iets beter flowen dan stock maar er zit verder geen technisch ontwerp achter die buizen.
Zoek de verschillen met (de onbetaalbare) Supersprint versie:

Zoek de verschillen met (de onbetaalbare) Supersprint versie:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Uitlaatspruitstukken flow?
ah hier een meer rechtstreekse link
http://www.ebay.nl/itm/200935868802" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb er destijds minder voor betaald, vond ze wel mooi en heel wat beter dan de originele
als je die ziet dan
magoed zullen opzich wel 'goed' zijn en dan zijn ze nog dubbelwandig (lees dunner) ook
nieuw incl doos, heb ze alleen voor de foto's eruit gehaald, komt met pakkingen.
interesse pm me dan maar.
http://www.ebay.nl/itm/200935868802" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb er destijds minder voor betaald, vond ze wel mooi en heel wat beter dan de originele
als je die ziet dan
achja, ik zou zeggen, doe een goed bod en misschien zijn ze van jou (die-geen die het bod doen)MANUFACTURER: OBX Racing Sports
PART NUMBER: N/A
CONDITION: New
WHAT IS IT?:
You are bidding on an OBX Racing Sports Stainless Steel Exhaust Manifold Headers. Item is brand new and still sealed in box. Don't settle for the cheaper headers on eBay which are known to crack over time due to cheap welding, thin flanges, and very thin wall thickness. Includes all gaskets and hardware necessary for the install. Also comes with a lifetime warranty from manufacturer defects. Dyno proven to increase horsepower.
PRODUCT DESCRIPTION:
OBX High performance racing headers are made out of pure SUS-304 stainless steel. Dyno tested at low end and top speed to increase horsepower. Precision mandrel-bend to enhance exhaust gas flow. These headers are easy to install. Value-added bolt-on headers for any racing sport performance enthusiast.
Includes all parts shown in pictures below
Dyno tested and proven
Direct bolt-on without modification
16 gauge T-304 stainless steel mandrel bend for ultra fast flow
3/8" CNC machine flanges with TIG and MIG welded construction
Utilizes factory 02 sensor position
Gaskets and hardware included
Lifetime warranty from manufacturer defects
ADDITIONAL INFORMATION:
None
GUARANTEED FITMENTS:
ALL 1997 to 2001 BMW 740i 4.4L V8 (E38) models
ALL 1997 to 2001 BMW 740iL 4.4L V8 (E38) models
nieuw incl doos, heb ze alleen voor de foto's eruit gehaald, komt met pakkingen.
interesse pm me dan maar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
