BMW M2
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW M2
BPM!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M2
phhfff
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M2
De BPM is 7k hoger op de handbak. Het probleem is dat je de DCT bak alsnog betaalt. Immers de handbak is in Duitsland €4.000 goedkoper omdat je de DCT dan niet hoeft te betalen. BMW NL neemt de DCT prijs als basisprijs en gooit de extra bpm voor de handbak er simpelweg bij op.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M2
Maar waarom die BPM extra? Ik kan me niet voorstellen dat een handbak slechter/milieu vervuilender is dan een dct bak. Is dit niet een groot gegoochel met uitstootcijfers? Is toch geen enkele logica voor te bedenken?
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M2
Tsjah, blijkbaar stoot de handbak dus minder bloemetjes uit dan de DCT. Ik heb het ook niet bedacht.
-
- Berichten: 55326
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Ik vind 't ook sneu van BMW NL en 'de overheid', maar het zij zo.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M2
Ik neem aan dat je de 1M blijft rijden tot mei? Of moet je hem al eerder inleveren?Robin schreef:Ik vind 't ook sneu van BMW NL en 'de overheid', maar het zij zo.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M2
Maar is de 1M nou minder legendarisch dan hier altijd afgespiegeld, of is de marketing van BMW zo goed dat jullie nu bijna allemaal van 1M naar M2 overstappen, ongezien en ongereden?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW M2
Lees maar eens hoe men moet 'rijden' voor de NEDC, dan zie je al snel dat een automaat die vlot naar een hogere versnelling gaat in het voordeel is: https://en.wikipedia.org/wiki/New_Europ ... ving_Cycle" onclick="window.open(this.href);return false;RVV schreef:Maar waarom die BPM extra? Ik kan me niet voorstellen dat een handbak slechter/milieu vervuilender is dan een dct bak. Is dit niet een groot gegoochel met uitstootcijfers? Is toch geen enkele logica voor te bedenken?
-
- Berichten: 55326
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Ik rij eerst door t/m mei.
Maar misschien hou ik de 1M ook wel.
Hangt van factoren af.
Verder geen verantwoording verschuldigd hoe en waarom:)
Maar misschien hou ik de 1M ook wel.
Hangt van factoren af.
Verder geen verantwoording verschuldigd hoe en waarom:)
-
- Berichten: 55326
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Adhv deze ongein is er maar één mogelijkheid en da's kilometerheffing(tov de tveel e duur betaalde bolides in dit skitterende land).MartijnGizmo schreef:Lees maar eens hoe men moet 'rijden' voor de NEDC, dan zie je al snel dat een automaat die vlot naar een hogere versnelling gaat in het voordeel is: https://en.wikipedia.org/wiki/New_Europ ... ving_Cycle" onclick="window.open(this.href);return false;RVV schreef:Maar waarom die BPM extra? Ik kan me niet voorstellen dat een handbak slechter/milieu vervuilender is dan een dct bak. Is dit niet een groot gegoochel met uitstootcijfers? Is toch geen enkele logica voor te bedenken?
De avg 1M rijdt misschien 3-10k km per jaar(ik ook nog geen 10k km gemiddeld) dus zwaar oneerlijk om dat zo te doen, maar da's een andere discussie.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
Elke automaat stoot minder uit en verbruikt minder bij een constante snelheid. Rollenbank dus. Daarom wordt de handbak afgestraft bij BMW en Porsche. Wordt al heel lang op dit forum besproken hoe onterecht dat is.
In de praktijk is de handbak juist veel zuiniger, zelfs tot wel 20%.
Kut overheid.
In de praktijk is de handbak juist veel zuiniger, zelfs tot wel 20%.
Kut overheid.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2
lijkt mij ook, vooral bij dit soort meestal sportief bereden auto, ls je bij beide gaat planken kan wellicht zelfs de automaat meer belastend zijn, is het niet qua verbruik dan wel levensloop/delen misschien?
magoed, ook al zou zoiets kunnen kloppen dan nog maakt dat qua roverheid niet wat uit, wel jammer.
maar..DCT lijkt me ook wel leuk in zo'n auto, helemaal als je er later nog eens een tuning overheen gooit
maja, dan zit je weer met de garantie
magoed, ook al zou zoiets kunnen kloppen dan nog maakt dat qua roverheid niet wat uit, wel jammer.
maar..DCT lijkt me ook wel leuk in zo'n auto, helemaal als je er later nog eens een tuning overheen gooit
maja, dan zit je weer met de garantie

-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: BMW M2
Juist niet bij een constante snelheid.Macboy schreef:Elke automaat stoot minder uit en verbruikt minder bij een constante snelheid.
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M2
Automaten hebben tegenwoordig zoveel verzetten dat het hoogste verzet vaak een stuk langer van overbrenging is dan de 6e versnelling van een handbak. Daarmee is de automaat dan toch zuiniger.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: BMW M2
Met een langere totale overbrenging wel inderdaad. De M2 DCT heeft toch 7 versnellingen? Ben wel benieuwd naar de verschillen in overbrengingen.
- romo
- Berichten: 27067
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Mark schreef:Met een langere totale overbrenging wel inderdaad. De M2 DCT heeft toch 7 versnellingen? Ben wel benieuwd naar de verschillen in overbrengingen.
Ik ook, dus even gezocht, bij deze;
Transmission
Type of transmission 6-speed manual (7-speed M Double Clutch Transmission with Drivelogic)
Gear ratios
I :1 4.110 (4.806)
II :1 2.315 (2.593)
III :1 1.542 (1.701)
IV :1 1.179 (1.277)
V :1 1.000 (1.000)
VI :1 0.846 (0.844)
VII :1 ----- (0.671)
R :1 3.727 (4.172)
Final drive :1 3.462 (3.462)
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW M2
En het ontbreken van een koppelomvormer zorgt voor de grootste brandstofbesparing bij de DCT/DSG/TCT-achtigen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28655
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M2
precies! vooral die ouderwetse koppelomvormer was een brandstofslurper waardoor automaten vroeger meer verbruikten nu is vaak idd het laatste verzet langer en is er geen koppelomvormer meer dus is een automaat (iig op de testbank) zuiniger en dus minder CO2 uitstoot.Fabian schreef:En het ontbreken van een koppelomvormer zorgt voor de grootste brandstofbesparing bij de DCT/DSG/TCT-achtigen.
-
- Berichten: 55326
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
De 8 traps ZF AUTOMAAT in de 535i was 't laatste aan die lompe logge (edoch mooie) F10 waar ik over klaagde.
Niet om 'n handbak af te schrijven(Graag aub!), maar de 7DCT zal nog even scherper zijn dan de 8AT.
Niet om 'n handbak af te schrijven(Graag aub!), maar de 7DCT zal nog even scherper zijn dan de 8AT.
- MParallel
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2
Dat is waar.Bert ///M3 schreef:Zelfde idee als die burn-out mode.
SMGI regelt geen toerental of wielsnelheden. Pook naar voren, zelf toerental bepalen en loslaten.
Je kan dus rustig een burn-out doen met 7500 RPM.
Alleen is het wel zo dat SMGI de koppeling vertraagd op laat komen, dus het kost je wel koppelingspedalen dat soort acties. Een echte clutchdump kan niet.
Ik heb het zelf 1x getest, maar alleen de launch, toen meteen gas los op de koppeling te sparen. Grens ligt zo rond de 3500rpm. Daar beneden geen launch.
Af en toe gebruik ik het nog eens op alleen even te revven zonder dat de auto begint te rijden.
Je bedoelt vast koppelingsplaten, een koppelingspedaal kent SMG niet

Maar wat je zegt, de koppeling zou soms wel eens wat sneller mogen opkomen. Al is dat wel enigszins te beïnvloeden: hoe sneller je gaspedaal indrukt, hoe sneller de koppeling opkomt. Maar echt een clutchdump niet.
Na plaatsen verse accumulator wel het idee dat het allemaal wat beter werkt.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW M2
Ik verbaas me daar ook wel over, maar je geeft zelf het antwoord al vermoed ik. Marketing.Riceaux schreef:Maar is de 1M nou minder legendarisch dan hier altijd afgespiegeld, of is de marketing van BMW zo goed dat jullie nu bijna allemaal van 1M naar M2 overstappen, ongezien en ongereden?
En voordat de 1m de echte klassieker status heeft die hem hier al vast wordt toevertrouwd is iedereen al lang zat van die auto. Er moet toch gewisseld worden af en toe, is toch gewoon leuk

-
OnlineWJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
Mooi mannen, gefeliciteerd. Geweldig bommetje volgensmij.
Marketing, beter sturend, hardcore minder hardcore, etcetc.... Ik zou me kunnen voorstellen dat je ook gewoon wat nieuws wil na verloop van tijd.


Marketing, beter sturend, hardcore minder hardcore, etcetc.... Ik zou me kunnen voorstellen dat je ook gewoon wat nieuws wil na verloop van tijd.


- romo
- Berichten: 27067
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
jacobt schreef:Ik verbaas me daar ook wel over, maar je geeft zelf het antwoord al vermoed ik. Marketing.Riceaux schreef:Maar is de 1M nou minder legendarisch dan hier altijd afgespiegeld, of is de marketing van BMW zo goed dat jullie nu bijna allemaal van 1M naar M2 overstappen, ongezien en ongereden?
En voordat de 1m de echte klassieker status heeft die hem hier al vast wordt toevertrouwd is iedereen al lang zat van die auto. Er moet toch gewisseld worden af en toe, is toch gewoon leuk
Voor mij is het simpel; nieuwe ronde nieuwe kansen.
De 1M, hoe leuk en goed ook, had >60K km er op staan, ik wil het ding niet passief hebben staan als toekomstige belegging, ik wil rijden. De Porker was ik om reeds bekende reden klaar mee.
Kortom; ik heb nog nooit zo makkelijk besloten om voor de M2 te gaan, ja ongezien en ongereden. Na al mijn BMW ervaring durf ik dat aan, kan het fout gaan? Ja dat kan, dat kon ook met de Porker, de oplossing is simpel; op naar de volgende

- romo
- Berichten: 27067
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Beetje scherper wel idd, maar het verschil is toch kleiner dan gedacht volgens verschillende testberichten.Robin schreef:De 8 traps ZF AUTOMAAT in de 535i was 't laatste aan die lompe logge (edoch mooie) F10 waar ik over klaagde.
Niet om 'n handbak af te schrijven(Graag aug!), maar de 7DCT zal nog even scherper zijn dan de 8AT.
Wellicht wordt de HB op de M2 toch ook wel wat overschat, gezien het feit dat er een auto-rev match functie op zit die alleen dan uit kan als alle stumperhulpjes zijn uitgeschakeld. Dan wordt het verschil met een DCT wederom kleiner.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett, Paul76, zegmaarboris en 9 gasten