BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 18:16

ErikS schreef:
Rnd schreef:Gefeliciteerd Robin. Dit heeft wel mijn ogen geopend en vandaar mijn order vandaag gecancelled, tenzij hij in mei alsnog geleverd wordt zoals ze mij tot tweemaal toe hadden beloofd (totdat vorige week levertijd ineens niet meer vast stond en "mogelijk september" werd genoemd). Vreemde gang van zaken, maar goed...we zien het wel. Zou hetzelfde zijn als jij nu je krabbel zet en volgende week de Beier zegt "uhhh, wordt toch september".
Het kan gewoon dat de dealer nog een mogelijkheid heeft staan, toch?

Of ben je bij dezelfde dealer geweest?
Een dealer koopt wel vaker al zo vast wat orderplaatsen, die ze dan later op smaak v/d eventuele klant kunnen invullen.

Dit inderdaad ...

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 18:43

Ik heb nog even om te kijken wat ik wil, maar gelukkig zijn er maar 4 kleuren en weinig opties:)

Afbeelding

Toch wel leuk en dik hoor.

Repost, maar gewoon om even de kar bewegend te zien:

Gewoon op de rechterbaan in de file, het wordt 'n blauwe. Klaar.

Afgezaagd, niet origineel, maat wat voor keus hebben we?

Afbeelding

Handig dat die wielen grijs zwart zijn. Ik ben al geen poetser daarvan....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jan 2016, 18:50

Kleur om het even, das een persoonlijk ding, wat ik al eerder op Bimmerpost schreef; kar wordt niet gemaakt door de kleur, deze kar maakt zichzelf.

Dan de dealers, die hebben vorig jaar al ingekocht, daar hebben de Duitsers weer een fraaie term voor;

händler erstausstattung
[/i]

Dus als er eentje open staat, dan is ie en te koop en nog naar eigen smaak met opties (al zijn het er niet veel) in te richten.

De productie is nog niet gestart, maar veel verkocht natuurlijk al wel.

Rnd

Bericht door Rnd » 13 jan 2016, 19:04

Ik ben bij dezelfde dealer geweest. Offerte getekend op 31-12-2015. Tweemaal nagevraagd of er voor 1-6-2015 geleverd kan worden omdat ik daar in het verleden slechte ervaringen mee heb gehad (levertijden die plotseling verplaatst worden). " Neehoor, ik heb het nogmaals nagevraagd. Levering in mei gaat zeker lukken." Oke, maar zet de datum toch maar in het contract. Gaat om een dealer van de importeur, dus ik ging er vanuit dat het goed zat.

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 19:09

Rnd schreef:Ik ben bij dezelfde dealer geweest. Offerte getekend op 31-12-2015. Tweemaal nagevraagd of er voor 1-6-2015 geleverd kan worden omdat ik daar in het verleden slechte ervaringen mee heb gehad (levertijden die plotseling verplaatst worden). " Neehoor, ik heb het nogmaals nagevraagd. Levering in mei gaat zeker lukken." Oke, maar zet de datum toch maar in het contract. Gaat om een dealer van de importeur, dus ik ging er vanuit dat het goed zat.
Ben je bij de mijne in Heerenveen geweest of snap ik 'm niet?

Anyway, die brochure van de M2, als je die downloadt krijg je de brochure van de 2er.

Is er 'n aparte M2 brochure al?

Ik moet me even inlezen in dit avontuur wat ik weer aanga, was niet echt op de hoogte van dat ding eerlijk gezegd:)

Koffie maar.

:coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jan 2016, 19:12

romo schreef:Brochure;

https://juicelp-dev.s3.amazonaws.com/up ... 15_GBE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin, bij deze

Rnd

Bericht door Rnd » 13 jan 2016, 19:19

Nee, je snap 'm niet. Het gaat erom dat ze voor mij levertijd mei garandeerden (dealer BMW Den Haag) en daar na ondertekening van mij op terug kwamen. Onder het mom van veel vraag en we weten geen harde levertijden. Dan blijkt dat er bij de andere dealers dus nog wel auto's voor mei te koop zijn (die ze dan eerder besteld hebben, dat begrijp ik). Den Haag heeft natuurlijk ook ingekocht en weten de harde levertijden van de eerste voorraad. Ze hebben mij eerste voorraad beloofd, maar kunnen (of willen) dat nu niet leveren. Ik weet niet of het nu duidelijk is, anders geef ik het op :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 19:20

romo schreef:
romo schreef:Brochure;

https://juicelp-dev.s3.amazonaws.com/up ... 15_GBE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin, bij deze
Aha die zocht ik.

OK Rnd...

romo

Bericht door romo » 13 jan 2016, 19:24

@RND, ik zou alle dealers een mailtje sturen, wellicht kan Erik K ook nog wat voor je betekenen?

Via hem (nog altijd dankbaar) heb ik in Hoorn (BMW Maaral) toentertijd met alle pijn en moeite toch een 1M kunnen kopen.

MarkS

Bericht door MarkS » 13 jan 2016, 19:27

Rnd schreef:
Nee, je snap 'm niet. Het gaat erom dat ze voor mij levertijd mei garandeerden (dealer BMW Den Haag) en daar na ondertekening van mij op terug kwamen. Onder het mom van veel vraag en we weten geen harde levertijden. Dan blijkt dat er bij de andere dealers dus nog wel auto's voor mei te koop zijn (die ze dan eerder besteld hebben, dat begrijp ik). Den Haag heeft natuurlijk ook ingekocht en weten de harde levertijden van de eerste voorraad. Ze hebben mij eerste voorraad beloofd, maar kunnen (of willen) dat nu niet leveren. Ik weet niet of het nu duidelijk is, anders geef ik het op :coffee:
Dit is klip en klaar. Maar je schreef eerst "ik ben bij dezelfde dealer geweest". Dus snap de verwarring wel.
Dacht ook dat het om de Beijer ging.

romo

Bericht door romo » 13 jan 2016, 19:35

^Dat dacht ik eerlijk gezegd ook.

maar goed, er zijn dealers zat, maar niet veel M2`s, ik zou er nog snel werk van maken.

Wat ik niet goed snap; je hebt een contract, met levertijd, ondertekend, vervolgens komt men (dealer Den Haag) dat niet na.

Kan dat zo maar zonder consequenties?

Rnd

Bericht door Rnd » 13 jan 2016, 19:36

Mijn excuses voor de verwarring.

Ze zeggen niet dat het niet gaat lukken, maar ook niet dat het wel gaat lukken. Ze gaven aan dat het nog wel eens september kon worden, maar ze het niet zeker weten. Dat is dus vreemd als je een dealer van de importeur bent. Maar goed, daarom annulering zodat ik er niet meer achteraan hoef te lopen. Ze gaan me nog bellen voor het weekend.
Laatst gewijzigd door Rnd op 13 jan 2016, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 jan 2016, 19:37

Robin schreef: Is er 'n aparte M2 brochure al?

Ik moet me even inlezen in dit avontuur wat ik weer aanga, was niet echt op de hoogte van dat ding eerlijk gezegd:)

Koffie maar.

Doe je nou echt alsof je quasi nonchalant een M2 gekocht hebt en je die brochure gemist hebt :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 19:50

Tim N schreef:
Robin schreef: Is er 'n aparte M2 brochure al?

Koffie maar.

Doe je nou echt alsof je quasi nonchalant een M2 gekocht hebt en je die brochure gemist hebt :lollerdelol:
Is niet de bedoeling dat dat zo overkomt hoor, ik ben wel in voor 'n geintje en sarcasme is me ook niet vreemd, maar had eigenlijk 'geen weet' van de M2 (relatief dan he, ben wel autogek net als jij/jullie) , las dit en andere draadjes maar half, vond 't serieus wel gesneden met de 1M. Maar 'offers you almost can't refuse' etc deden mij 'n ander licht schijnen op/over(?) het fenomeen M2 sinds vandaag...

Ik kom er ook achter dat er 'carboninleg' (fake?) in het dashboard zit. Ik taalde er eerst niet naar(interieur) ...

Heb nog nooit gehad dat een auto me in beginsel zo weinig boeide als potentieel koper (RELATIEF) als de M2, en dan toch...:)

Dus nu moet ik me even wat meer gaan verdiepen in de M2 qua diffs en chassis etc.

De 116d die ik 2 weken terug 500km mee reed had wel 'n optimized iDrive met mooi(er) scherm. Ha dat krijg ik nu ook(schaam me kapot dat me dat boeit in 't grotere plaatje)

En denk ook aan die achterste zijruiten donker. Heb daar >3 jaar niet over nagedacht, comfort access: Wel/ niet. Neerklapbare achterbank zowieso, geen electr stoelen, maar standaard verwarmd. Prima.

Optielijs is kort. Haleluja.
Laatst gewijzigd door Robin op 13 jan 2016, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 13 jan 2016, 19:51

Tim, jij en ik weten allebei dat Robin al maanden onder een M2 dekbed slaapt, vandaag een taart heeft laten bezorgen met daarop een M2 van fondant en afgelopen weken de folder handgeschreven in het Spaans heeft vertaald voor zijn vrouw.
Nice try Robin. :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jan 2016, 19:54

Comfort acces doen!

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 19:55

¡No me jodas señor! :tooth:

Anyway die run op dat ding is dat hier 'n beetje zo, of wereldwijd, ken de USA(Bimmerpost) , maar daar wil men vaak M3/4(?)

1erforum.de kan ik niet echt wegwijs worden wie daar wat besteld heeft qua aantallen? 500 stuks of 1000 dit jaar naar Duitsland alleen? Ik moet echt ff verder info vergaren...

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2016, 19:57

Ok Arthur dat is me inderdaad vroeger wel bevallen ja...

Rnd

Bericht door Rnd » 13 jan 2016, 20:05

@Robin: mij werd verteld dat er standaard al een neerklapbare achterbank in zit. Ik had het in eerste instantie ook aangevinkt, maar die optie houdt in dat het in drie delen neerklapbaar is in plaats van in twee delen.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 jan 2016, 20:13

Joy schreef:Tim, jij en ik weten allebei dat Robin al maanden onder een M2 dekbed slaapt, vandaag een taart heeft laten bezorgen met daarop een M2 van fondant en afgelopen weken de folder handgeschreven in het Spaans heeft vertaald voor zijn vrouw.
En dit op zijn bureau, toch Robin?
Afbeelding

Edit: Robin on a serious note, je bent hartstikke gek dat je die 1m de deur wijst.

romo

Bericht door romo » 13 jan 2016, 20:26

Rnd schreef:@Robin: mij werd verteld dat er standaard al een neerklapbare achterbank in zit. Ik had het in eerste instantie ook aangevinkt, maar die optie houdt in dat het in drie delen neerklapbaar is in plaats van in twee delen.

Even nagezocht, klopt idd, maar voor die €200 en nog wat laat ik het zo, dat vinkje dus

Tim N schreef:
Joy schreef:Tim, jij en ik weten allebei dat Robin al maanden onder een M2 dekbed slaapt, vandaag een taart heeft laten bezorgen met daarop een M2 van fondant en afgelopen weken de folder handgeschreven in het Spaans heeft vertaald voor zijn vrouw.
En dit op zijn bureau, toch Robin?
Afbeelding

Edit: Robin on a serious note, je bent hartstikke gek dat je die 1m de deur wijst

Waarom gek?

Tijd gaat door, km stand gaat door, onderhoud gaat door.

Verandering van spijs doet eten.......

romo

Bericht door romo » 13 jan 2016, 20:37

Zo dus;

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 13 jan 2016, 20:46

Robin zit mij gewoon in de maling te nemen....

Fabian

Bericht door Fabian » 13 jan 2016, 21:27

Super Robin! Gefeli!

Verkoop mij je 1M maar! :crazy:

Joost

Bericht door Joost » 13 jan 2016, 23:32

Gefeliciteerd aan alle (voorlopige) M2 kopers.

Ben nog steeds niet overtuigd. Blijf het een raar ding vinden op foto's en film.

1M zou ik houden en zuinig op zijn als dat tot de mogelijkheden behoort. Future classic die alleen maar in waarde toeneemt.

Plaats reactie