De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: De EU

Bericht door Arthur » 12 jan 2016, 13:30

Dat kan ook gewoon hoor.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2016, 13:36

Klopt, alleen is het dan wel meer belast. Het deel wat je zelf spaart, daar betaal ie eerst IB over en dan nog eens vermogensheffing. Plus een groot deel van de premie komt normaal bij de werkgever vandaan.

In sommige landen is het trouwens zodat je gewoon een individueel pensioen opbouwt. Ik heb via mijn werkgever bijvoorbeeld een individueel pensioen en dat geld wat er in gaat blijft ook gewoon van jou als het ware.

Misschien dat dat in Nederland ook te regelen is bij sommige werkgevers, dat weet ik zo niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 13:41

Arthur schreef:Dat kan ook gewoon hoor.
ik heb een pensioen lopen in de metaal, zou je dat dan bv ook eruit kunnen halen en dan zelf (met hulp) wat op kunnen zetten zodat je alleen voor jezelf wat opbouwt? en dat dat geld ook al ga je de pijp uit, van jou/familie blijft? if not...wellicht dat ze dat of zoiets in de toekomst dan wel mogelijk maken...?

edit, ik weet wel dat je apart pensioen bij kan laten lopen (wat dan van jou blijft), maar bedoel die oude vanuit vroegere werkgevers.

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2016, 13:54

Bert ///M3 schreef:Klopt, alleen is het dan wel meer belast. Het deel wat je zelf spaart, daar betaal ie eerst IB over en dan nog eens vermogensheffing. Plus een groot deel van de premie komt normaal bij de werkgever vandaan.

In sommige landen is het trouwens zodat je gewoon een individueel pensioen opbouwt. Ik heb via mijn werkgever bijvoorbeeld een individueel pensioen en dat geld wat er in gaat blijft ook gewoon van jou als het ware.

Misschien dat dat in Nederland ook te regelen is bij sommige werkgevers, dat weet ik zo niet.

Nee hoor wat je stort betaal je geen ib over, kan je zelfs van de belasting aftrekken, als je dan boven je pensioengerechtigde leeftijd laat uitbetalen betaal je er weer ib over, maar dat is zoals de regelgeving nu is minder dan dat je nu af trekt, dus best gunstig.

Jij hebt het over een werkgeverspensioenregeling, maar je kunt gewoon bijsparen voor je pensioen hoor, alleen de meeste doen dat niet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 jan 2016, 14:10

@Rene: voor zover ik weet kun je je pensioen niet nu al laten uitbetalen om er zelf mee te speculeren. Je kunt het wel overhevelen naar een ander pensioenfonds zover ik weet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 jan 2016, 14:51

GTRene schreef:ziet er idd triest uit...
eigenlijk zou je geld voor jezelf moeten sparen (automatisch) en dan worden uitgekeerd wanneer jij het nodig hebt tegen die tijd, wel gecontroleerd.
Als je dan overlijd mag het geld ineens naar je familie/echtgenoot zodat jou gespaarde geld ook van jou blijft en niet als je komt te overlijden van de staat/pensioen directeuren is zeg maar...
Tja sorry hoor. Ik ben wel met je eens, maar het staat werkelijk zo haaks op wat je normal roept. Normaal zijn mensen die zo min mogelijk met anderen die het zwaarder hebben delen maar graaiende dieven, maar pensioen wil je niet delen met mensen die het minder hebben of langer leven dan jij? Not in my back yard ha? Anderen die meer hebben moeten solidair met jou zijn maar jij hoeft niet solidair met anderen te zijn. Right?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2016, 14:54

Luco schreef:
Bert ///M3 schreef:Klopt, alleen is het dan wel meer belast. Het deel wat je zelf spaart, daar betaal ie eerst IB over en dan nog eens vermogensheffing. Plus een groot deel van de premie komt normaal bij de werkgever vandaan.

Nee hoor wat je stort betaal je geen ib over, kan je zelfs van de belasting aftrekken, als je dan boven je pensioengerechtigde leeftijd laat uitbetalen betaal je er weer ib over, maar dat is zoals de regelgeving nu is minder dan dat je nu af trekt, dus best gunstig.

Jij hebt het over een werkgeverspensioenregeling, maar je kunt gewoon bijsparen voor je pensioen hoor, alleen de meeste doen dat niet.
Bedoel meer wanneer je het zelf op een rekening zet.

Stel ik gooi 500 euro per maand zelf naar een rekening om voor een pensioen te sparen dan is die 500 euro al 52% belast en word jaarlijks nog weer belast.

Bij een bedrijfspensioen is het eerst onbelast, rendeert het vervolgens en als ze aan jou uitkeren dan ga je belasting betalen. Dat is inderdaad gunstiger als bovenstaande situatie.

Misschien dat het mogelijk is om een extra pensioenplan af te sluiten en er zo onderuit te komen, dat zou wel kunnen. Of dat je gewoon de premie voor je huidige pensioen verhoogd.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 17:44

tomgtr schreef:
GTRene schreef:ziet er idd triest uit...
eigenlijk zou je geld voor jezelf moeten sparen (automatisch) en dan worden uitgekeerd wanneer jij het nodig hebt tegen die tijd, wel gecontroleerd.
Als je dan overlijd mag het geld ineens naar je familie/echtgenoot zodat jou gespaarde geld ook van jou blijft en niet als je komt te overlijden van de staat/pensioen directeuren is zeg maar...
Tja sorry hoor. Ik ben wel met je eens, maar het staat werkelijk zo haaks op wat je normal roept. Normaal zijn mensen die zo min mogelijk met anderen die het zwaarder hebben delen maar graaiende dieven, maar pensioen wil je niet delen met mensen die het minder hebben of langer leven dan jij? Not in my back yard ha? Anderen die meer hebben moeten solidair met jou zijn maar jij hoeft niet solidair met anderen te zijn. Right?
huh? volgens mij begrijp je mij niet helemaal :D en haal je er uit wat je graag wilt 'gebruiken' ?
geeft niet, je kan ook niet alles weten hoe ik het bedoel, en of internet kan goed plat zijn :D

Maar bedoel zoals huidige zaken erbij liggen en de heren/dames van hogerhand niet helemaal blindelings te vertrouwen zijn, zou je beter zelf een pensioen kunnen opbouwen, ala bv een soort spaarrekening, niet beleggen oid maar wel dat het vast staat zeg maar en als een soort uitkering tegen die tijd wordt uitbetaald, je 'eigen' geld zeg maar wat dan bv anderen ook kunnen doen.

Dus bv dat geld wat door de vele jaren al is opgebouwd, overhevelen van in mijn geval, de metaal sector, naar een 'eigen' pensioen rekening, dus ook meer 'controle en 'zekerheid' zover dat kan.
Maar ook mocht je overlijden bv, dat dan je familie oid dat geld wat er nog staat, krijgt uitgekeerd.

voor andere zaken zijn nog potjes zat in NL kijk naar uitkeringen en of subsidies e.d. dat is er ook al buiten pensioen potten, dus voor nood is er wel wat...nog wel, al zal het heel hard minder worden met al de nwe inloop e.d. en EU zaken enz...dus pensioen potten kunnen ze ook zo wat uithalen...zie bv die video.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 18:12

Hoe de Duitse rechtstaat wordt uitgelachen door Noord-Afrikaanse jonge mannen
en er schijnen er nog veel meer aan te komen.
Samenvatting: in de grote Duitse steden (in de reportage gaat het over Keulen, Hamburg en Düsseldorf) is er een serieus en groot probleem met ‘jonge mannen van Noord-Afrikaanse afkomst’. Het probleem is zo groot dat de politie sommige wijken heeft omgedoopt to klein-Maghreb.

Aan het woord komen verdachten (sommigen reeds veroordeeld) van de diefstallen en aanrandingen tijdens de oudejaarsavond: allemaal wonen ze in een asielzoekerscentrum, allemaal zijn ze een jongeman, allemaal hebben ze ‘echt niets gedaan’ en waren ze op oudejaarsavond niet eens buiten, en allemaal lachen ze de rechtstaat uit. Als ze al worden gestraft dan is het een week voorwaardelijk: meestal betekent het dat ze na veroordeling weer op vrije voeten zijn. Lachend gaan ze weer naar huis.
http://media.tpo.nl/2016/01/12/oudejaar ... nstructie/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 19:02

zow...nog iets vanuit DLD hoe ze over het gastland en inwoners spreken.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 19:19

dit kan ook spannend worden.
De bewoners van het vluchtelingenkamp in Calais hebben aangekondigd dat ze zich zullen verzetten tegen de plannen van de politie om een deel van het kamp met bulldozers op te ruimen. De Franse politie gaf een derde van de ruim 5000 vluchtelingen die in 'The Jungle' verblijven tot donderdag om hun geïmproviseerde tenten af te breken en op te krassen. De Franse overheid wil een deel van de vluchtelingen onderbrengen in het containerdorp in het kamp.
dan denk je, ze ruimen het op...maar hebben ondertussen een compleet containerdorp erbij gebouwd, en dus blijven de meesten nog daar ga ik van uit, mag wat kosten schijnbaar.

Jungle 2.0 :hmmm:

Afbeelding

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtel ... ent=nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 12 jan 2016, 20:18

Tsja, als je ze midden in een stad opgevangen waren is het ook weer niet goed. Nog altijd goedkoper dan ze in huizen stoppen wat ze toch niet willen. Dit lijkt mij een prima begin om er meer controle over te krijgen.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 20:39

dat waarschijnlijk wel, als ze geregistreerd (willen) worden, dat is al wat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jan 2016, 22:37

http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/01/1 ... ra-1579947" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaruit;
Hierin haalt Tania Kambouri, geboren uit Griekse ouders, hard uit naar de Sozialromantiker en Kulturrelativisten die niet willen erkennen dat in veel Duitse steden „parallelle samenlevingen met vaste structuren” zijn ontstaan. Ze hekelt een cultuur van „wegkijken, verdringen, negeren” en constateert dat de meeste collega’s bij de politie hun mond houden uit angst als rechtse racist of zelfs een regelrechte nazi weggezet te worden.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 12 jan 2016, 23:07

Hele artikel is de moeite waard om te lezen, maar verteld eigenlijk ook niets nieuws. Wel mooi dat langzaam aan meer gaat publiceren hierover.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jan 2016, 08:51

Nu is het zo: de vrouwen en kinderen blijven daar en de testosteronbommen komen hier.

De oplossing is simpel: vluchtelingen zijn welkom, behalve mannen in de leeftijd 18 tot 45. Die blijven daar maar. Kunnen ze daar de lokale geiten verkrachten.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 jan 2016, 12:40

Rene, ik snap heel goed wat je zegt, alleen lijk je het zelf niet te snappen of vergeten te zijn.

"zodat je alleen voor jezelf wat opbouwt? en dat dat geld ook al ga je de pijp uit, van jou/familie blijft".

Dus nogmaals, iedereen die meer verdient dan jij moet solidair zijn met jou en willen delen van wat hij verdient, want anders zijn het een stel egoistische graaiers. Maar wanneer jij het risico loopt dat centjes niet precies naar jou of je erven gaan dan is dat onterecht?

Ik zie trouwens niet in hoe jij dat beetje pensioen beter kan beleggen dan een pensioenfonds, zeker niet als je daar hulp bij nodig hebt (die messtal niet gratis is. Dat beetje spreiden zal niet meevallen dus wordt altijd een nog meer risicovolle belegging dan huidige pensioen of 0 rendement.

Nog even over ons pensioen system wat je niet lijkt te weten of onterecht lijkt te vinden:

qte

4.1 Solidariteit
In het Nederlandse collectieve stelsel van aanvullende pensioenen bouwt een
deelnemer ieder jaar een vast percentage van het loon op als toekomstige
pensioen aanspraak. Alle deelnemers betalen hiervoor dezelfde premie aan het
pensioenfonds. Er wordt dus bij het bepalen van de premiehoogte geen rekening
gehouden met individuele verschillen zoals leeftijd, geslacht, gezondheid en
inkomen. Op deze manier is er sprake van solidariteit tussen groepen deelnemers.
Immers, een door een jongere ingelegde premie rendeert veel langer dan een door
een oudere ingelegde premie, maar toch bouwen zij voor dezelfde premie allebei
dezelfde pensioenrechten op. Vrouwen worden gemiddeld ouder dan mannen maar
toch betalen zij geen hogere premie dan mannen. Ook medische keuringen bij
aanvang deelname aan de pensioenregeling zijn niet toegestaan.

unqte

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2016, 14:19

tomgtr schreef:Rene, ik snap heel goed wat je zegt, alleen lijk je het zelf niet te snappen of vergeten te zijn.

"zodat je alleen voor jezelf wat opbouwt? en dat dat geld ook al ga je de pijp uit, van jou/familie blijft".

Dus nogmaals, iedereen die meer verdient dan jij moet solidair zijn met jou en willen delen van wat hij verdient, want anders zijn het een stel egoistische graaiers. Maar wanneer jij het risico loopt dat centjes niet precies naar jou of je erven gaan dan is dat onterecht?

Ik zie trouwens niet in hoe jij dat beetje pensioen beter kan beleggen dan een pensioenfonds, zeker niet als je daar hulp bij nodig hebt (die messtal niet gratis is. Dat beetje spreiden zal niet meevallen dus wordt altijd een nog meer risicovolle belegging dan huidige pensioen of 0 rendement.
waar zeg ik dat dik gedrukte in mijn hypothetische gedachte wat ik opschreef?
jij maakt er wat van wat jij vind dat ik denk, ik kan best voor mezelf denken, alhoewel dat soms wat
lastiger gaat de laatste jaren :mrgreen: maar je begrijpt me hopelijk wel ;-)

en beleggen? waar heb ik dat ergens over, weer zo'n aanname van jou wat ik niet noemde.
denk dus ff na voor je zomaar wat roept omdat je een 'trigger' ergens 'voelt' :D

het gaat me niet om het beleggen, mij veels te ingewikkeld en die wereld niet echt te vertrouwen,
het ging me er meer om wat ze bv met de pensioenpot doen en bv er zomaar geld uit halen en of
zichzelf verrijkende 'beheerders' e.d.
als je het zelf in 1 of ander pensioen plan stopt zijn wat zaken duidelijker, een pensioen is eigenlijk ook
niets anders dan een soort uitkering, wat ze bv ook aan vluchtelingen e.d. uit geven en vele voorbeelden meer,
daar hebben ze ook niet voor gespaard zeg maar, maar toveren ze ook zo ergens weg bewijze van.

Het is gewoon een 'raar' wereldje het 'geld' wereldje, dus die sociale voorzieningen al dan niet beperkt, blijven wel linksom of rechtsom, anders gooi je je paspoort weg en zeg je, ik ben een blanke neger uit Afrika :mrgreen:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 13 jan 2016, 15:29

GTRene schreef: anders gooi je je paspoort weg en zeg je, ik ben een blanke neger uit Afrika :mrgreen:
Geen idee of dat voldoende oplevert qua vrije tijd en geld (bv. een uitkering zoals WAO, je weet wel dat collectieve financiële vangnet...) om een Z3 Coupé van een V8 te voorzien.... :bag: :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2016, 16:23

SlowCo schreef:
GTRene schreef: anders gooi je je paspoort weg en zeg je, ik ben een blanke neger uit Afrika :mrgreen:
Geen idee of dat voldoende oplevert qua vrije tijd en geld (bv. een uitkering zoals WAO, je weet wel dat collectieve financiële vangnet...) om een Z3 Coupé van een V8 te voorzien.... :bag: :tooth:
vast niet, maar tegen die tijd is een leuke stoel en uitzicht op wat leuk uitziende zusters wellicht genoeg :mrgreen:
sommige maken alles op en of leiden een vrij duur leven, als je wat oplet en verstandig koopt zodat je bv, als
je later weer wilt verkopen wat leuke centen overhoud, kan je best veel bereiken :ongeveer als:

gewoon nergens heen, geen vakanties, niet uit eten, roken, drinken, enz enz enz en je ex huizen met dikke winst hebt verkocht enz geen schulden maken enz, dan heb je ook een soort spaarpotje wat je meeneemt/meespeelt, als je het maar goed verzekerd e.d. low risico, en niet te veel 'willen' leven als een 'monnik' :tooth: :wheelchair:

dan kan er meer dan je denkt qua financiële ruimte.

zie...kale plek lijkt er al op en dat schrijven is nu PC typen :lol:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2016, 17:04

GTRene schreef:
tomgtr schreef:Rene, ik snap heel goed wat je zegt, alleen lijk je het zelf niet te snappen of vergeten te zijn.

waar zeg ik dat dik gedrukte in mijn hypothetische gedachte wat ik opschreef?
jij maakt er wat van wat jij vind dat ik denk, ik kan best voor mezelf denken, alhoewel dat soms wat
lastiger gaat de laatste jaren :mrgreen: maar je begrijpt me hopelijk wel ;-)

en beleggen? waar heb ik dat ergens over, weer zo'n aanname van jou wat ik niet noemde.
denk dus ff na voor je zomaar wat roept omdat je een 'trigger' ergens 'voelt' :D

het gaat me niet om het beleggen, mij veels te ingewikkeld en die wereld niet echt te vertrouwen,
het ging me er meer om wat ze bv met de pensioenpot doen en bv er zomaar geld uit halen en of
zichzelf verrijkende 'beheerders' e.d.
als je het zelf in 1 of ander pensioen plan stopt zijn wat zaken duidelijker, een pensioen is eigenlijk ook
niets anders dan een soort uitkering, wat ze bv ook aan vluchtelingen e.d. uit geven en vele voorbeelden meer,
daar hebben ze ook niet voor gespaard zeg maar, maar toveren ze ook zo ergens weg bewijze van.

Het is gewoon een 'raar' wereldje het 'geld' wereldje, dus die sociale voorzieningen al dan niet beperkt, blijven wel linksom of rechtsom, anders gooi je je paspoort weg en zeg je, ik ben een blanke neger uit Afrika :mrgreen:
Hoelang heb jij "gespaard"voor je huidige uitkering?
Ik denk dat jij ook al meer gekost hebt dan opgeleverd, dus als je die maatstaaf gaat gebruiken dan zijn er hele volksstammen die nergens meer "recht" op hebben.
Maar er zal vast wel weer een verhaal komen dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt en dat jij er wel recht op hebt en een ander niet.
Je gedrag lijkt iig wel al op een blanke neger uit afrika :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 jan 2016, 17:14

En daar gaan we weer :tooth:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2016, 17:20

Ik wordt een beetje moe van mensen die altij overal en vooral over anderen zeiken.

graaiers
oplichters
alle ambtenaren zijn klootzakken
gemeente/overheid zijn prutsers enz enz enz

Dankzij die overheid is er:
een sociaal stelsel
plaatsen om te sporten en deel te nemen aan een sociaal leven, zoals bibliotheek, zwembad, sporthal, sportvelden
en ga zo maar door
en natuurlijk gaan er dingen fout
dan kunnen we weer lekker zeiken dat het belastingcenten zijn die verkwanselt worden.
Maar ook in een commercieel bedrijf zijn minimaal net zoveel faalkosten die ook gewoon in de prijs van bv je bmw of vag verwerkt zitten, maar nee daar zeiken we niet over.
Het is natuurliijk veel leuker om te zeiken over mensen met een publieke functie terwijl je zelf dan ook niks, maar dan ook helemaal niks bijdraagt aan deze samenleving.

want dat kan men allemaal niet aan, dat kost teveel energie, nee heel de dag zoeken op internet om maar over bepaalde groepen te zeiken kost natuurlijk geen energie. :please:

Eric Z

Bericht door Eric Z » 13 jan 2016, 18:50

Grotendeels met je eens Luco, maar als bij een bedrijf iets niet goed gaat heb je nog een vorm van garantie en/of kan je enige druk uitvoeren om iets voor elkaar te krijgen.
Bij de overheid is zoiets een stuk lastiger.

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2016, 18:56

Eric Z schreef:Grotendeels met je eens Luco, maar als bij een bedrijf iets niet goed gaat heb je nog een vorm van garantie en/of kan je enige druk uitvoeren om iets voor elkaar te krijgen.
Bij de overheid is zoiets een stuk lastiger.
Klopt, en sommige fouten zijn ook wel eens onvoorstelbaar en er spelen soms dingen die je als leek niet weet.
Over het algemeen zijn het ook gewoon hard werkende mensen en is ook een gemeente/overheid een afspiegeling van de maatschappij, en mensen die werken maken nu eenmaal fouten.
Als je niet werkt of niks doet kan je ook geen fouten maken.

Plaats reactie