Geen idee. Leuke uitslag ! First world problems

Niels schreef:Voor mij een 520d Touring en een 987 S graag
Niels schreef:Voor mij een 520d Touring en een 987 S graag
Jonguh. Zelfs toen je een trackday-auto had reed je geen trackdays dus om dat mee te nemen in je overweging is echt volslagen onzinnigMacboy schreef:Bijkomend probleem voor mij zou zijn: met de M2 af en toe een trackday is geweldig, maar je gaat er dan niet het maximale uithalen denk ik. Dure grap om er mee op het circuit te gaan af en toe om dan een keer dikke pech te hebben en de auto volledig af te schrijven. Dat is met de Megane natuurlijk ook niet leuk, maar €20k in de vernieling rijden is toch iets anders. En dan kan ik toch wat "onbezorgder" genieten op het circuit. Voelt wat minder spannend denk ik dan de daily daarvoor inzetten.
In het weekend en circuit dan van de Megane genieten en door de week met die heerlijke 6-cilinder diesel zakelijk genieten en privé vakanties en met familie en gezin etc. Meer ruimte voor spullen ook. Praktische inzetbaarheid zou bij mij dan ook zeker tellen !
Dat de 330d wat duurder is in belasting is leuk en aardig, maar zal vast niet het voornaamste probleem zijn bij mensen die €85k te besteden hebben toch ?
Hoe leuk de M2 ook is, maar voor mij een no brainer: optie 1.
Zouden jullie de 320d of boxster inruilen voor een m135i? Het voelt als een enorm domme keuze omdat het altijd een compromis is: of de zuinige familiebak is weg of de open funcar is weg. Lijkt slimmer om wat vaker de boxster te pakken als ik zin heb om in een leuke auto te rijden. Maar toch speel ik steeds met het idee omdat ik weer een wat spannendere bmw met 6 in lijn wil rijden.Twist schreef:Niels schreef:Voor mij een 520d Touring en een 987 S graag
Ik heb ook een variant van optie 1 nl een 320d en een 987 s. Ideaal!
Twijfel we eens om voor optie twee te gaan zodat je altijd een 6 cyl benzine hebt, bijvoorbeeld een m235i of 435i gran coupe. Echter brandstof verbruik schiet omhoog en je hebt niet iets echt speciaals, 987 s geeft toch echt aparte sensatie om in het weekend in te rijden.
Arthur schreef:Vanwege de km's wil ik m'n 20d niet missen. Maar de BoxsterS had ik al wel een poosje willen inruilen op wat anders. 1M van Romo wilde ik wel... Helaas is m'n vrouw het daar niet mee eens. En voordat Andre weer uit de bocht vliegtJa, die heeft ook wat te vertellen
Zij vindt de BoxsterS geweldig en ontspannend na een drukke dag. Ff toeren met het dak open. Ik neem hem zelf niet zo vaak mee maar kan er wel mee leven dat ie blijft. Als ik er in rijd vind ik het prima. Maar voor woon-werk pak ik hem niet... Dan wil ik rust en comfort aan "de kop"
![]()
Oh, en het antwoord op je vraag: ja, weer eens wat anders
Heerlijk, een eigen oprit straks.Niels schreef:Twee auto's hangt van meerdere variabelen af. Je moet b.v. ruimte hebben maar ook tijd. Tijd is nog wel eens een issue in mijn geval maar als je moet vechten om een parkeerplek bij huis dan heb je ook geen zin in meerdere auto's lijkt me. Ik snap best dat mensen dan voor 1 "alles kunnende" auto kiezen. Alleen weet ik inmiddels ook wel dat 1 alleskunner ook weer altijd een compromis is waar je je uiteindelijk aan kunt gaan storenDaarnaast verzamel ik best graag dus doe mij maar twee voor de prijs van één