Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera & Turbo & Targa e.d.

Bericht door GTRene » 11 jan 2016, 00:41

zo'n R is met zo'n 15 jaar wel veel geld waard, alhoewel het ook wat er aan ligt in wat voor oplage die komt,
maar denk geen hoge oplage, mede omdat porsche bijna alles naar turbo doet.

dat maakt die auto nog begeerlijker, weet niet hoelang porsche bestaat in 2017?
wellicht maken ze dan zo'n aantal(zou dan wel laag zijn), maar als het zeg onder de 2.000 stuks blijft, dan kun je zoiets gerust kopen en kan je best af en toe rijden.

in mijn geval, kom weinig het huis uit en dus rijd ik maar zo'n 2.000 per jaar, als ik zo'n auto zou hebben en
na 15 jaar verkopen, kan ik altijd rijden en toch maar zo'n 30.000 km op de klok zetten :tooth:

en dan voor hetzelfde geld of dubbele?? verkopen, win win ;-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 jan 2016, 09:19

Sperdy schreef:+1 Tomgtr

Denk ook dat qua toekomstige restwaarde etc. de 911R handbak/atmo dé investerings Porsche is die je moet doen. Vraag die ik dan heb is, moet je die auto dus kopen, wegzetten en nooit in rijden zodat ie over 50 jaar nagelnieuw is en dik geld oplevert. Das toch ook jammer, want je wilt er in rijden...

Auto's zijn om in te rijden. Wegzetten is zonde. Maar dat geldt als 2e/3e auto. Als hoofdvervoersmiddel met de kilometers die jij op de klok zet is mischien wel wat veel.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jan 2016, 11:33

Goed verhaal Tom :thumbup:

Die 911R gaat wel extreem begeerlijk worden ... maar er komt vast nog een GT3 RS 5.0 limited ?

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 11 jan 2016, 12:06

911R is al compleet uitverkocht. Prijs vergelijkbaar of duurder dan de RS. Jaar geleden hebben mensen al aanbetalingen gedaan bij dealers zonder enige informatie over de auto.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 jan 2016, 12:16

Typische Porsche marketing. Nou reopen ze altijd dat ze uitverkocht zijn wat vaak nogal meevalt, Maar en handbak in een poormans RS zetten en dan duurder maken slaat werkelijk alles.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 jan 2016, 12:42

Kijk Tom, Porsche weet toch wel dat ze verkocht worden. En dat deze auto's op termijn veel waard zijn voor de koper. Dus ik snap het wel. 't Is wat een gek er voor geeft. Overigens weet nog niemand van ons de prijs. Denk ook dat 'alles uitverkocht' wel meevalt, maar misschien ook niet ...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 jan 2016, 13:37

Ik probeer tussen de middag wat meer te bewegen dus zal eens vragen Bij Porsche Rotterdam deze week.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jan 2016, 20:43

Geloof dat verhaal over jaar uitverkocht niet. Never nooit niet dat Porsche een jaar geleden een handbak GT3 op de markt wilde brengen. Dan zouden ze namelijk bewust liegen en gedacht moeten hebben dat een GT3 PDK niet goed genoeg zou verkopen naast een handbak. Want ze hadden makkelijk kunnen zeggen dat er nog een R versie zou komen. Dat zouden ze dan bewust verzwegen hebben. En daarmee geld hebben verdiend aan mensen die om die reden een PDK kochten terwijl ze eigenlijk liever een handbak hadden gewild. En dan alsnog een jaar later een R versie aanbieden ? Te vergezocht denk ik ...

Prijs boven die van de GT3 RS lijkt me ook totaal niet realistisch. Ik denk rond €200k.

Maar wat weet ik ervan, ik geloofde ook niet dat ie zonder achterspoiler zou komen ... maar goed daarmee vermaskeren en rechtvaardigen ze alleen maar hun domme keuze om enkel PDK aan te bieden bij de GT3 ...

Joy

Bericht door Joy » 11 jan 2016, 21:03

Ik denk dat Porsche juist een knaller van een zet heeft gemaakt door nu pas de handbak te introduceren. Ze hadden het idee wellicht al lang op de plank liggen maar lieten eerst de markt zijn zegje doen of in haar sop gaar koken. Nu is de hype zo enorm dat een handbak versie net een blank meisje is wat in Keulen oud en nieuw probeert te vieren. Iedereen duikt er bovenop.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2016, 22:05

:lol:

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 11 jan 2016, 22:16

Het gaat weer een limited edition worden net als de 997 RS 4.0 en bijvoorbeeld de 997 GT2RS waarvan er beide maar 600 en 500 stuks gemaakt zijn. Hier zijn er ook niet meer van gemaakt en verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren met de 911R. Er zijn een aantal mensen die elke speciale Porsche ongezien kopen. Deze mensen krijgen als eerste de keuze en aangezien alle dealers hooguit 1 of 2 auto's krijgen zijn ze zo weg. Ik heb bij meerdere dealers navraag gedaan en het had niet eens zin om nog op de reservelijst te staan. Hopelijk zakt de gebruikte automarkt snel in elkaar en worden de prijzen van GT3's etc weer betaalbaar zodat ze niet in een stoffige loods verdwijnen maar weer op het circuit gebruikt gaan worden. Dan kunnen de liefhebbers weer de auto's kopen ipv de mensen die er niet mee rijden maar het alleen als investering doen.

Tom

Bericht door Tom » 12 jan 2016, 09:10

Joy schreef:Ik denk dat Porsche juist een knaller van een zet heeft gemaakt door nu pas de handbak te introduceren.
Ja en nee.

Nee, omdat ze destijds wel erg overtuigd van PDK waren (zie interview Evo met GT-baas, staat op YouTube). Daar kreeg ik de indruk dat ze handbak wel vaarwel hadden gezegd en waren ze in de veronderstelling dat de klant ook overtuigd zou zijn na een proefrit (verhaal met twee flippers om te ontkoppelen). Dat bleek toch wat anders te lopen, de voorliefde voor handbak was toch iets groter.
Ja, nu de prijzen omhoog schieten is het makkelijk om met een limited-edition met handbak aan te komen en kunnen ze het doen voorkomen alsof het zo gepland was. En dan is het makkelijk cashen... dus in dat opzicht een goede zet.

Denk dat ze voor het volgende model eens goed moeten nadenken. Zou de handbak weer terugkomen bij de normale GT3? Dat is ook een soort gezichtsverlies, ze waren zo overtuigd van PDK bij de 991. Of weer met een limited-edition komen, daarmee houd je sommige kopers een beetje voor de gek nu ze aangegeven hebben de voorkeur voor handbak te hebben, en dat alleen krijgen voor een (waarschijnlijk) flinke meerprijs die niet helemaal in verhouding staat.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 12 jan 2016, 10:33

maarten22 schreef:Dan kunnen de liefhebbers weer de auto's kopen ipv de mensen die er niet mee rijden maar het alleen als investering doen.
Mensen die een auto in een verzameling zetten kunnen ook liefhebber zijn. :whistle:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 jan 2016, 11:04

Macboy schreef:Geloof dat verhaal over jaar uitverkocht niet. Never nooit niet dat Porsche een jaar geleden een handbak GT3 op de markt wilde brengen. Dan zouden ze namelijk bewust liegen en gedacht moeten hebben dat een GT3 PDK niet goed genoeg zou verkopen naast een handbak. Want ze hadden makkelijk kunnen zeggen dat er nog een R versie zou komen. Dat zouden ze dan bewust verzwegen hebben. En daarmee geld hebben verdiend aan mensen die om die reden een PDK kochten terwijl ze eigenlijk liever een handbak hadden gewild. En dan alsnog een jaar later een R versie aanbieden ? Te vergezocht denk ik ...

Prijs boven die van de GT3 RS lijkt me ook totaal niet realistisch. Ik denk rond €200k.

Maar wat weet ik ervan, ik geloofde ook niet dat ie zonder achterspoiler zou komen ... maar goed daarmee vermaskeren en rechtvaardigen ze alleen maar hun domme keuze om enkel PDK aan te bieden bij de GT3 ...
Ik denk persoonlijk dat je de 911R in hetzelfde rijtje kan scharen als de Sport Classic. Limited en een stúk duurder. Prijs blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar geschat wordt richting de GT3 RS.

En dat vergezochte: Ik denk dat het niet zo vergezocht is. :)

flieger

Bericht door flieger » 12 jan 2016, 15:31

Macboy schreef:Geloof dat verhaal over jaar uitverkocht niet. Never nooit niet dat Porsche een jaar geleden een handbak GT3 op de markt wilde brengen. Dan zouden ze namelijk bewust liegen en gedacht moeten hebben dat een GT3 PDK niet goed genoeg zou verkopen naast een handbak. Want ze hadden makkelijk kunnen zeggen dat er nog een R versie zou komen. Dat zouden ze dan bewust verzwegen hebben. En daarmee geld hebben verdiend aan mensen die om die reden een PDK kochten terwijl ze eigenlijk liever een handbak hadden gewild. En dan alsnog een jaar later een R versie aanbieden ? Te vergezocht denk ik ...

Dit lijkt me wat naïef. Waarom zou Porsche bij de introductie van de GT3 al een R versie aankondigen die pas veel later gepland is? Het kan ook andersom: door de reacties op de GT3 met PDK en de vraag om een handbak dacht Porsche: daar is ook nog geld te verdienen.

Mijns inziens heel erg slim: de 991 GT3 en GT3 RS zijn zéér succesvol. Puur op snelle rondetijden op de Nürburgring. Nu komt er een 991 R met handbak die vooral bedoelt zal zijn voor de omgeving van de Nürburgring in plaats van er op. ;) En reken maar dat ze daar ook goed op zullen verdienen. De vergelijking met de Classic lijkt me een goede. Die R gaat wel over de 200k heen.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2016, 17:53

denk het ook wel, zal in NL zo de 220<>230k worden schat ik zo :D

Macboy

Bericht door Macboy » 13 jan 2016, 07:45

Tom begrijpt me gelukkig. Iedereen die me niet begrijpt: check het introductie filmpje nou eens van de GT3 afdeling baas.
Die man staat daar gewoon NIET te liegen.

Dat er misschien altijd al een 911R versie zou komen is dus niet relevant. Dat lijkt me juist logisch ergens.

Het gaat erom dat Porsche een inschattingsfout heeft gemaakt met de handbak versie van de GT3.

De 911R is in dat geval slechts een masker...

flieger

Bericht door flieger » 13 jan 2016, 13:28

Macboy schreef:Tom begrijpt me gelukkig. Iedereen die me niet begrijpt: check het introductie filmpje nou eens van de GT3 afdeling baas.
Die man staat daar gewoon NIET te liegen.

Dat er misschien altijd al een 911R versie zou komen is dus niet relevant. Dat lijkt me juist logisch ergens.

Het gaat erom dat Porsche een inschattingsfout heeft gemaakt met de handbak versie van de GT3.

De 911R is in dat geval slechts een masker...
Dat filmpje heb ik gezien. Dat gaat over de GT3 en die is samen met de GT3 RS bedoelt om snel op het circuit te zijn (met behulp van PDK). De 911 R is er gewoon een variant naast en om het niet een GT3 zonder spoiler te maken zit er verschil in configuratie (onderstel set-up en versnellinsbak).

Die inschattingsfout betwijfel ik. Het succes van de GT3 (RS) is er niet minder om.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 jan 2016, 14:01

Tuurlijk geen inschattingsfout: PDK in de GT3(RS). Het gaat het om de snelste, beste etc. ten opzichte van de concurrentie. De 911 R is er voor de marketing/imago; ' terug naar de roots, de geur van old-school, pure sports brand', etc. etc.. Dat imago versterken HOORT bij de marketingstrategie Porsche, is zelfs van levensbelang! Welke fabrikant gaat voor zo'n lage oplage 'een special' maken? Geen enkele, maar Porsche wel.. Porsche ziet de 911 R als een investering in het merk. Ze verdienen er (verhoudingsgewijs) geen reet op. Dus de 911R zijn marketing kosten. Porsche is business. Alhoewel dat marketing-autootje best een aardig potje zal sturen uiteraard :coffee:

Macboy

Bericht door Macboy » 13 jan 2016, 19:58

@Flieger en Sperdy: misschien moet ik het maar zo zien inderdaad :thumbup:

Maakt het allemaal wel wat logischer in elk geval.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 jan 2016, 08:50

Chris Harris niet blij met nieuwe 911 motoren
Aangezien de modellen van ons favoriete automerk zich op een gezonde belangstelling van de internationale media mogen verheugen, delen wij op deze pagina’s dikwijls de bevindingen van diverse collega’s over al het moois dat de fabriekspoorten van Porsche verlaat. Vooral de filmpjes van diverse Amerikaanse en Britse media spannen in dit verband de kroon.

TopGear
Een van de meest geziene gasten is Chris Harris. Groot geworden bij het beste Britse autoblad EVO, verhuisde hij kortstondig naar het YouTube-kanaal Drive, om na twee jaar zelf verder te gaan onder de vlag “Chris Harris on Cars”. Inmiddels wordt zijn naam genoemd als nieuwe presentator van het BBC programma TopGear.

Harris staat bekend als fervent Porsche-liefhebber. Een van zijn eerste auto’s was een felgroene, klassieke Porsche 911. Zijn laatste ‘daily driver’ was een 911 Carrera GTS (type 991.1) – een auto die hij omschreef als de beste dagelijkse Elfer die hij ooit reed. Zijn liefde voor het Zuid-Duitse merk gaat zelfs zover dat hij op diverse internetfora van vooringenomenheid wordt beschuldigd.

Minst succesvol
Kort voor de kerst was het eindelijk Harris’ beurt om de nieuwe 991.2 Carrera aan de tand te voelen. In zijn woorden is het een “mighty complete machine” en “a very very good car“. Hij was erg te spreken over het nieuwe stuurwiel en infotainment systeem. Het chassis is volgens Harris “spot-on” en ook over de uiterlijke verschijningsvorm was de Brit enthousiast.

Goed nieuws, dus? Nou, niet helemaal. Van alle sportwagens die recent zijn overgestapt van ongeblazen motoren naar turboblokken – Ferrari (458 naar 488), BMW (M3) en Porsche (991.1 naar 991.2) – beschouwt hij de Porsche als “least successful“. Zijn klacht: “I really miss the zing of that old engine. (…) That 9A1 normally aspirated 6 in the last GTS was just a stunning engine. New one has more mid-range but loses so much noise/excitement.” Dat zullen ze in Zuffenhausen niet leuk hebben gevonden…

witje

Bericht door witje » 15 feb 2016, 10:14

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 feb 2016, 10:21

:love: :love: :love: wie is die meid ?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 feb 2016, 10:41

Cindie Alleman. ;)

Bizar snel zo'n turbo S. Zoveel snelheid is volgens mij alleen maar leuk op de snelweg en het circuit.

witje

Bericht door witje » 15 feb 2016, 10:49

Vraag mij af wat een GT3 RS voor tijd gereden zou hebben.
Lichter en beter onderstel vs meer vermogen/koppel

Plaats reactie