Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joy

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joy » 04 jan 2016, 12:44

Dat leveranciers hun onbetaalde spullen kwijt zijn en V&D deze wel mag verkopen is echt ongekend. Dan voel je je als toeleverancier toch gewoon minder dan een hoop stront?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 jan 2016, 13:15

De toeleverancier die een contract met die voorwaarden heeft getekend maakt toch een gecalculeerd risico?

Joy

Bericht door Joy » 04 jan 2016, 13:22

Zeker. Maar de vraag is in hoeverre je keuze hebt als V&D deze contracten er doorheen duwt en anders voor jou een ander zoekt. Het is geen kleine jongen om als klant te hebben met zoveel vestigingen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 jan 2016, 13:50

Ik zou een slechte ondernemer zijn, omdat ik alles kapot calculeer, en het risico niet zou durven nemen om mijn zaak helemaal afhankelijk te maken van 1 grote klant.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 08 jan 2016, 20:06

De stakers en vakbonden snijden zichzelf in de vingers met hun acties, BMW verplaatst een deel van de MINI productie van Born naar Oxford....

http://fd.nl/ondernemen/1134460/vakbond ... dsplaatsen

Joy

Bericht door Joy » 08 jan 2016, 20:09

Even een stukje van een site zonder inlogverplichting:
EINDHOVEN - Volgens VDL heeft BMW een order teruggetrokken voor de bouw van een paar duizend Mini's bij de autofabriek in het Limburgse Born. Dat meldt 1Limburg. Het Duitse concern heeft dat gedaan naar aanleiding van de stakingen die de fabriek van VDL Nedcar hebben platgelegd.

De autofabriek heeft in het afgelopen half jaar drie keer te maken gehad met stakingen waardoor de productie kwam stil te liggen.

Vrijdag werd er niet gewerkt bij Nedcar, omdat zo'n 900 medewerkers actievoerden voor een nieuwe cao, stelt 1Limburg. De werknemers strijden al maanden voor een loonsverhoging van drie procent en meer zeggenschap over werktijden.

Ook maandag zal er weer worden actiegevoerd door de bonden. Daardoor loopt de fabriek een productieachterstand op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jan 2016, 21:29

Don't bite/cut the hand that feeds you...

Vakbonden voelen zich 'n hele pief, (maar zijn vaak zwaar irritant, worden in 't leven gehouden dóór 't bedrijfsleven voor de vorm, want ze maken meer kapot dan ze klaarspelen, maar ja ze moeten toch wat want de leden betalen 'n contributie he.... terwijl de gemiddelde wernemer gewoon van toeten noch blazen weet en rustig meeholt en schreeuwt, de schapen) maar internationale autoconcerns zijn geen watjes natuurlijk hè. Dat blijkt.

Vind 't wel leedvermaak eigenlijk.
:tong uitsteken:

JP

Bericht door JP » 08 jan 2016, 22:04

Zijn dat dezelfde Nedcar medewerkers die 2 jaar doorbetaald thuis hebben gezeten, totdat de hele fabriek omgebouwd was om MINI's te bouwen ?

Joy

Bericht door Joy » 08 jan 2016, 22:07

Jep. Ik snap niet waarom ze dit soort risico's nemen. Voor die paar procent je baan op het spel zetten nadat alles zo op de schop is geweest en BMW in feite de boel heeft gered. Ik niet begrijp.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2016, 22:34

In Duitsland is het een eer als je voor BMW werkt, het is met stip, de meest gerespecteerde werkgever van Duitsland.
Als je bij onze oosterburen een rondvraag doet in een willekeurige supermarkt en je vraagt waar men en voor wie men graag zou willen werken; BMW it is.

Hier begrijpen ze daar niets van..............

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jan 2016, 22:36

dat klinkt idd triest, ipv blij te mogen zijn dat je daar nog mag werken, klote vakbonds af en toe.

Pica
Auto: Ford Focus CC Titanium

Bericht door Pica » 09 jan 2016, 08:58

Die paar duizend Mini's worden in een paar weken gebouwd als de "band"goed rolt en toeleveranciers ook op tijd leveren.

Begrijp ook om die reden niet waarom het geweigerd wordt. Niet handig en verstandig!

JP

Bericht door JP » 09 jan 2016, 09:15

De fabriek heeft onlangs het "alleenrecht" gekregen om de MINI cabrio te bouwen. Die bouwen ze blijkbaar nergens anders meer.

De fabriek kan jaarlijks 200.000 auto's produceren, maar die capaciteit wordt nog niet ten volle benut. Dus ze zoeken nog andere modellen die ze kunnen maken, ook buiten BMW om. Deze stakingen doen dan ook geen goed aan lopende onderhandelingen met andere autofabrikanten.

Ze snijden zich zó in de vingers....... :coffee:

Bij VDL Nedcar werken nu zo'n 2350 mensen.
Na de sluiting van Ford in Genk zijn er nu veel Belgen overgekomen naar Nedcar.

allen

Bericht door allen » 09 jan 2016, 09:45

Misschien moeten die werknemers eens het nieuws gaan volgen en kijken naar het aantal faillisementen van de afgelopen tijd hier. Vooral niet blij zijn met wat je hebt en herrie schoppen met je hobby die 'vakbond' heet.
In mijn ogen kunnen ze de tijdsbesteding samen met de vakbond beter gebruiken voor een potje voetbal of vissen.
Voor je het weet zijn ze de volgende groep mensen die een uitkering nodig hebben...

ErikS

Bericht door ErikS » 09 jan 2016, 10:07

Idioten zijn 't.
Lekker weg met die fabriek, dat zal ze leren. :kotsen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 jan 2016, 10:16

Die vakbonden zitten er ook gewoon meestal voor zichzelf en niet voor de leden. In de offshore in Noorwegen bijvoorbeeld zijn de vakbonden heel erg sterk en de enige reden dat het kan is omdat je olie nou eenmaal niet naar een ander land verplaatsen kan. Die dachten een paar maanden geleden ook gezellig te kunnen gaan staken voor de jaarlijkse loonsverhoging terwijl de hele sector op zijn gat ligt op het moment. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Ik ben zelf ook geen lid van de vakbond omdat ik er van walg. Mooiste voorbeeld vind ik bij ons dat een elektricien in de allerhoogste loonschaal zit. Enige wat ze doen zijn simpele klusjes, lampjes verwisselen, apparaatjes aansluiten enz. Bij meer ingewikkelde storingen moet de IT engineer of de Electric engineer er bij komen, die zijn een stuk hoger opgeleid. En qua verantwoordelijkheden hebben de elektriciens er 0,0. Toch zitten die jongens 2-3 loonschalen lager als de elektricien. Nu mag je raden welke achtergrond de leiders van de vakbond hebben. Zo krom als een hoepel allemaal.

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2016, 10:16

Joy schreef:Jep. Ik snap niet waarom ze dit soort risico's nemen. Voor die paar procent je baan op het spel zetten nadat alles zo op de schop is geweest en BMW in feite de boel heeft gered. Ik niet begrijp.
En dan te bedenken dat je 70% van je (basis)loon krijgt als je staakt, dus als je drie weken staakt heb je met een verhoging van 3% (als het uiteindelijk lukt) weer jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren nodig om die verloren inkomsten tijdens de staking weer te compenseren.
Slim volk daar :lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 09 jan 2016, 10:48

Vakbond FNV gaat onderzoek doen naar mogelijke intimidatie van autofabrikant VDL Nedcar.
De directie van de autofabreiek in Born zou mensen onder druk zetten om niet te staken.

Ook zouden medewerkers, die eerder een vast contract was toegezegd, na een staking te horen hebben gekregen dat ze toch moeten vertrekken. De vakbond zegt dat het gaat om acht concrete gevallen. Binnenkort wil FNV met de directie van VDL Nedcar gaan praten om de onderste steen boven te krijgen. Want het recht om te staken is in het geding, zo stelt de bond.

Volgens de directie van VDL Nedcar kloppen de aantijgingen niet en is er niets aan de hand.
:coffee:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 jan 2016, 10:54

9 van de 10 keer als ik VDL voorbij hoor komen gaat het over een staking. Snappen die lui nou echt niet dat ze juist blij moeten zijn dat er werk is in die regio en op deze manier keihard hun eigen werk om zeep helpen?
Walgelijk en verschrikkelijk dom volk :hammer:

Robin

Bericht door Robin » 09 jan 2016, 11:13

Recht om te staken....

Doei Nederland daar ga je, het wás me 'n genoegen.

:dood:

JP

Bericht door JP » 09 jan 2016, 11:16

Sh*t.....mij had een werkgever ook wel eens een vast contract toegezegd, en toen ik de dag dat mijn tijdelijke contract af liep, wou gaan tekenen, mocht ik de hele rotzooi inleveren....... :( .....en ik had helemaal niet eens gestaakt.

edit; dit was niet bij Nedcar
Laatst gewijzigd door JP op 09 jan 2016, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

HJ2

Bericht door HJ2 » 09 jan 2016, 11:25

Ahw ... Dat is pas een schoftenstreek.

Ach, en anders gewoon lekker weggaan bij NEDcar. De banen liggen voor het oprapen daar in de regio! :bag:

JP

Bericht door JP » 09 jan 2016, 11:31

Bericht ff aangepast, was namelijk niet bij Nedcar, maar het gaat me erom dat je met toezegging, van een vast contract, niet moet gaan staken. Je hebt dan op papier nog een tijdelijk contract en geeft ze dan een stok om mee te slaan...... :hammer:

Vraag me wel af, wat kun je als je niet wilt staken in zo'n situatie ? Je kan niet in je eentje een hele fabriek laten draaien.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 jan 2016, 12:07

Bij vakbonden moet ik altijd denken aan het tijdperk van de industriële revolutie. Toen misschien zinvol maar inmiddels volledig irrelevant geworden.

Ik was een paar weken terug in Dubai. Dat bestaat grotendeels uit buitenlanders die daar werken. Als je daar werkloos raakt heb je exact 3 weken de tijd om een nieuwe baan te vinden. Anders kun je gelijk het land uit, maakt niet uit hoe lang je daar al werkt. Ik sprak daar een Pakistaan, zo iemand zorgt daar wel dat zijn baan niet in gevaar komt.

En hier zetten ze bewust keer op keer hun baan op het spel voor een miezerige 3%. :ziek:

Daaruit concludeer ik 2 dingen. Één is dat we volledig doorgeslagen zijn in onze werknemersbescherming in dit land en twee is dat het duidelijk niet het slimste volk is daar wat nu staakt. Maar dat is eigenlijk ook geen verrassing.

Speel het maar hard BMW, haal de productie er maar eens voor een geheel jaar (of zelfs helemaal) weg.

Robin

Bericht door Robin » 09 jan 2016, 12:14

+1 Wouter

Werknemersbescherming. tell me about it.Niet leuk. Maar ik heb ervan geleerd:)

Neomarxistisch gekloot hiero :devil:

Plaats reactie