I'm pissed, very pissed
- Macboy
-
- markk
Nieuwe ontwikkelingen:
Bij laatste gesprek was afgesproken dat de politie nog even bij OM zou nagaan waarom ze direct het beroep gegrond hadden verklaard. Dit om antwoord te geven op mijn vraag "als ik het toch allemaal mis had, waarom heeft het OM dan zonder slag of stoot mijn beroep aannemelijk verklaard".
Welnu. Het heeft lang geduurd maar enige tijd geleden (maart ofzo) heeft de dienstdoende politie ambtenaar naar mn huis gebeld toen ik aan het sporten was. Mn dochter heeft opgenomen en hij zou terugbellen. Is enkel niet gebeurd. Heb zelf 2x gebeld en bericht achter gelaten maar niets.
Kortom ik heb onlangs (wederom) een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman dat mn klacht bij de politie niet correct in behandeling wordt genomen en in de "doofpot" wordt gestopt
En ja hoor, gisteren z'n chef, de klachtencoordinator weer op de voicemail. Hij was het wel met me eens dat er wat meer moeite gedaan had mogen worden (briefje ofzo). Gaat ie dus nu ook doen.
Formele antwoord: OM kan niet meer achterhalen waarom mn beroep aannemelijk is verklaard.
Status is dus dat we het nog niet eens zijn over de gang van zaken, er niet onderling uitkomen en de originele klacht alsnog bij een onafhankelijke klachtencommisie ingediend moet worden. De chef van de betrokken ambtenaar is tenslotte niet volledig onpartijdig / objectief in het geheel.
Was ie niet blij mee. Hij had gehoopt dat het hiermee was afgedaan.
Wordt weer vervolgd...
Mark.
Bij laatste gesprek was afgesproken dat de politie nog even bij OM zou nagaan waarom ze direct het beroep gegrond hadden verklaard. Dit om antwoord te geven op mijn vraag "als ik het toch allemaal mis had, waarom heeft het OM dan zonder slag of stoot mijn beroep aannemelijk verklaard".
Welnu. Het heeft lang geduurd maar enige tijd geleden (maart ofzo) heeft de dienstdoende politie ambtenaar naar mn huis gebeld toen ik aan het sporten was. Mn dochter heeft opgenomen en hij zou terugbellen. Is enkel niet gebeurd. Heb zelf 2x gebeld en bericht achter gelaten maar niets.
Kortom ik heb onlangs (wederom) een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman dat mn klacht bij de politie niet correct in behandeling wordt genomen en in de "doofpot" wordt gestopt
En ja hoor, gisteren z'n chef, de klachtencoordinator weer op de voicemail. Hij was het wel met me eens dat er wat meer moeite gedaan had mogen worden (briefje ofzo). Gaat ie dus nu ook doen.
Formele antwoord: OM kan niet meer achterhalen waarom mn beroep aannemelijk is verklaard.
Status is dus dat we het nog niet eens zijn over de gang van zaken, er niet onderling uitkomen en de originele klacht alsnog bij een onafhankelijke klachtencommisie ingediend moet worden. De chef van de betrokken ambtenaar is tenslotte niet volledig onpartijdig / objectief in het geheel.
Was ie niet blij mee. Hij had gehoopt dat het hiermee was afgedaan.
Wordt weer vervolgd...
Mark.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Jochem Vaartjes
-
Voor laten komen, zeggen dat je het er niet mee eens bent. Dan kan de rechter niet tot het bepalen van de strafmaat overgaan, maar moet wegens tijdgebrek de zaak aanhouden en je doorverwijzen naar de rechter commisaris die hoor-en wederhoor toepast.
De uitkomst is onzeker, maar i.i.g kost dit de overheid meer dan het opbrent en zijn twee agenten die een ambst misdrijf hebben begaan voor een paar uur van de straat af. Hebben ze een hekel aan.
De uitkomst is onzeker, maar i.i.g kost dit de overheid meer dan het opbrent en zijn twee agenten die een ambst misdrijf hebben begaan voor een paar uur van de straat af. Hebben ze een hekel aan.
- Maus335i
Even nog wat reacties op oude posts:Peter Tunissen schreef:En misschien hebben we nog wel maximum snelheden uit een tijd dat auto's verkocht werden met een topsnelheid van 110km/u, een remweg van 100-0 die in kilometers uitgedrukt kan worden en de rechtuitstabiliteit van een herfstblaadje?Rebel schreef:Misschien omdat steeds meer mensen een auto hebben die 0-100 in 6 sec doet, of die over de 240 rijdt?
Naja die snelheidsbeperkingen komen voort uit de oliecrisis in 1970 ofzo? Het is hier ooit sneller geweest dan 120 als ik me niet vergis, het is alleen nooit teruggedraaid omdat ze op deze manier meer boetes/geld incasseren. Om diezelfde reden zie ik de snelheidslimiet ook nooit omhoog gaan, alleen maar naar beneden (100 wegen, 80 zones)..
Laatst gewijzigd door Maus335i op 08 jun 2007, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Ook nog even uit de wereld helpen:Rebel schreef:
Ja maar in die tijd was het minder druk en gebeurde er minder ongelukken![]()
Mark sterkte/succes
In Oostenrijk is onlangs de maximum snelheid naar 160 verhoogd met als gevolg: minder files, minder co2 uitstoot en minder ongelukken. Het aantal ongelukken in Nederland hebben naar mijn mening NIETS met de snelheden te maken, puur met asociaal en onveilig rijgedrag.
Hoe vaak gebeurd het je wel niet dat opa of moeder (vaak vrouwen), de auto vlak voor je gaat inhalen hem er snel voor gooien? Links hangen omdat er 1km verderop nog een vrachtwagen rijdt (die boetes zijn imo niet hoog genoeg)? Mensen die 80 op de SNELWEG rijden?!
edit: en trouwens.. die Duitsers die zo gedisciplineerd rijden.. ze hebben niet eens een snelheidslimiet. Laten we daar idd eens een voorbeeld aan nemen :p
-
men zou de cijfers eens moeten geven hoeveel ongelukken er rondom een flitspaal gebeuren omdat bestuurders in paniek hard remmen etc.
en ik heb er ook een beetje aan moeten wennen dat de politie een wapen (laserGUN) op mij richt.
Verder moet je nooit bezwaar e.d. maken tegen bekeuringen want dan heeft de politie straks helemaal geen tijd meer om boeven te vangen
In het ergste geval moeten we meer belasting gaan betalen.
slechte zaak die politie.....
John
en ik heb er ook een beetje aan moeten wennen dat de politie een wapen (laserGUN) op mij richt.
Verder moet je nooit bezwaar e.d. maken tegen bekeuringen want dan heeft de politie straks helemaal geen tijd meer om boeven te vangen

In het ergste geval moeten we meer belasting gaan betalen.

slechte zaak die politie.....
John
- Joop
Dit lijkt er wel op... Hier in de buurt is de maximum snelheid van 80 op een flink aantal wegen teruggebracht naar 60. Een aantal daarvan kan ik inkomen, maar merendeel is dusdanig breed en overzichtelijk dat ik er met mijn gedachte niet bijkan.Maurice Graber schreef:Even nog wat reacties op oude posts:Peter Tunissen schreef:En misschien hebben we nog wel maximum snelheden uit een tijd dat auto's verkocht werden met een topsnelheid van 110km/u, een remweg van 100-0 die in kilometers uitgedrukt kan worden en de rechtuitstabiliteit van een herfstblaadje?Rebel schreef:Misschien omdat steeds meer mensen een auto hebben die 0-100 in 6 sec doet, of die over de 240 rijdt?
Naja die snelheidsbeperkingen komen voort uit de oliecrisis in 1970 ofzo? Het is hier ooit sneller geweest dan 120 als ik me niet vergis, het is alleen nooit teruggedraaid omdat ze op deze manier meer boetes/geld incasseren. Om diezelfde reden zie ik de snelheidslimiet ook nooit omhoog gaan, alleen maar naar beneden (100 wegen, 80 zones)..
- Bert ///M3
Dat kan ook nog wel eens te maken hebben met de indeling van de overige wegen. Hier bijvoorbeeld heb je 1 hoofdweg tussen de dorpen door en die is 80 km/u, alle kronkelige parralelweggetjes zijn 60. Op die manier is men eerder geneigd de hoofdweg te pakken als de binnenweggetjes wat an sich veiliger is. Ook al kan je op die binnenweggetjes met gemak 3x60 halen.