BMW 120i F20 B48 ZF8
- MartijnGizmo
Re: BMW tracktool E46 330CI
Het is toch een circuitauto? Kan prima zo! 

- Vanreijmersdal
Ik heb van het weekend een begin gemaakt met het verwijderen van het Butumen (volgens mij het dat zo), dat zijn die zwarte isolatie matten onder de stoelen en o.a. op de middentunnel.
Nou blijft daar natuurlijk van die vieze plakresten achter. Wat kan je het beste gebruiken voor het verwijderen van de plakresten zonder dat de lak van de carrosserie ook meegaat?
Nou blijft daar natuurlijk van die vieze plakresten achter. Wat kan je het beste gebruiken voor het verwijderen van de plakresten zonder dat de lak van de carrosserie ook meegaat?
-
Wasbezine werkt heel erg goed,
Ik heb een doek doorweekt met wasbezine, tijdje over de plekken heen laten liggen en daarna veeg je het er zo af.
Zo was mijn 306 binnenkant zo schoon.
Mvg Dennis
Ik heb een doek doorweekt met wasbezine, tijdje over de plekken heen laten liggen en daarna veeg je het er zo af.
Zo was mijn 306 binnenkant zo schoon.
Mvg Dennis
- E36-italia
- Auto: Laro Discovery TD5
verschilt van auto tot auto denk ik..
de bitumen matten op de tunnel/vloer waren er zo af, lijmresten met remmenreiniger + doek er zo afgeveegd..
maar de bitumen in de achterbak waren een ramp, niet er af te krijgen.. op een gegeven moment de slijptol met een staalborstel er op gezet...dat ging wel, maar dan moet je daarna wel de complete werkplaats schoonmaken, je vindt overal kleine bolletjes bitumen.
lak schade was voor mij toch niet erg, de auto moest erna toch gelast (kooi) en gespoten worden.
de bitumen matten op de tunnel/vloer waren er zo af, lijmresten met remmenreiniger + doek er zo afgeveegd..
maar de bitumen in de achterbak waren een ramp, niet er af te krijgen.. op een gegeven moment de slijptol met een staalborstel er op gezet...dat ging wel, maar dan moet je daarna wel de complete werkplaats schoonmaken, je vindt overal kleine bolletjes bitumen.

lak schade was voor mij toch niet erg, de auto moest erna toch gelast (kooi) en gespoten worden.
- Vanreijmersdal
alle bitumen gaat er makkelijk af, dus daar zie ik geen problemen.
Ik ga beide eens proberen, thnx.
Ik ga beide eens proberen, thnx.
- Vanreijmersdal
Ik ben nu begonnen met het weghalen van overtollige bedrading vanuit de motorruimte en de kofferbak. Maar in de kofferbak zitten kastjes waar ik de werking nog niet van weet en dus ook niet weet of ik ze zomaar weg kan halen. Maar misschien kan iemand mij hier verder helpen.
De eerste foto zit rechts in de kofferbak, op een steunje net boven de accu
en de 2e foto is een setjes van 3 kastjes en zitten links als rechts aan de achter verlichting vast, maar wat ze precies doen weet ik dus niet.

De eerste foto zit rechts in de kofferbak, op een steunje net boven de accu
en de 2e foto is een setjes van 3 kastjes en zitten links als rechts aan de achter verlichting vast, maar wat ze precies doen weet ik dus niet.
- GTRene
goede vraag...volgende
zou het niet weten, wat een zooi heb je dan zo nog in de auto met al die kastjes.

zou het niet weten, wat een zooi heb je dan zo nog in de auto met al die kastjes.
- Macboy
Dat is de geluidsbox volgens mij voor geluid door de speakers.
- GTRene
ow wacht, achter de verlichting? zou misschien (jaja heb je niks aan) voor iets als led of halogeen (naam van die andere vergeten ah, Xenon HID oid
) oid verlichting zijn, wat voor verlichting heb je?

- MartijnGizmo
Dat eerste kastje staat zelfs op wat het is, namelijk de hellingssensor van het alarmsysteem. 

- witje
Als je de typenummers googlet dan kom je er meestal wel achter wat iets doet.
Ik heb laatst een Alfa 156 gesloopt en daar zaten wel 10 kastjes onder de bekleding verstopt: airbag sensor, radio module, antenne ontstoorder etc.
Ook handig als je weet wat het is, kunnen ze gelijk op marktplaats.
Ik heb laatst een Alfa 156 gesloopt en daar zaten wel 10 kastjes onder de bekleding verstopt: airbag sensor, radio module, antenne ontstoorder etc.
Ook handig als je weet wat het is, kunnen ze gelijk op marktplaats.
- Vanreijmersdal
Mijn Duits is niet zo fantastisch en ook met google kwam ik er niet uit.
Op het setje van 3 kastjes staan ook geen onderdeelnummers.
Maar met de toelichting van Martijn is het kastje op de eerste foto opgelost en kan ik deze er prima uit halen.
En wat Rene zegt klinkt ook wel aannemelijk. Volgens mij heb ik van die led achterlampen die ze na de facelift er in hadden. Dan zullen die kastje wel omvormers zijn.
Waarschijnlijk heb de normale lampen niet die kastjes.

Op het setje van 3 kastjes staan ook geen onderdeelnummers.
Maar met de toelichting van Martijn is het kastje op de eerste foto opgelost en kan ik deze er prima uit halen.
En wat Rene zegt klinkt ook wel aannemelijk. Volgens mij heb ik van die led achterlampen die ze na de facelift er in hadden. Dan zullen die kastje wel omvormers zijn.
Waarschijnlijk heb de normale lampen niet die kastjes.
- GTRene
ah LED kijk...hier een setje met delen die lijken op

in dit draadje ook de OEM set en wat anders (imi?) als in getoonde foto, heb het verder niet gelezen nog,
de OEM e46 set is veel compacter qua delen....heb je net pech.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ail-lights" onclick="window.open(this.href);return false;

in dit draadje ook de OEM set en wat anders (imi?) als in getoonde foto, heb het verder niet gelezen nog,
de OEM e46 set is veel compacter qua delen....heb je net pech.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ail-lights" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vanreijmersdal
Dat lijkt er idd heel erg op.
Dat betekend accepteren dat ze er zitten, of ze vervangen voor non led varianten.
Je kan ook zien dat deze later ingebouwd zijn, omdat deze kastje gewoon met tyraps vast zaten ipv op een bracket zoals de rest van de kastjes.
Dat betekend accepteren dat ze er zitten, of ze vervangen voor non led varianten.
Je kan ook zien dat deze later ingebouwd zijn, omdat deze kastje gewoon met tyraps vast zaten ipv op een bracket zoals de rest van de kastjes.
- GTRene
die originele units hebben idd minder/niet van die grote aparte kastjes er bij, maja zullen ook wel duurder zijn dan?
kijken of je wat origineels of de originele led van bmw 2de hands op de kop tikken en dan deze verkopen?

kijken of je wat origineels of de originele led van bmw 2de hands op de kop tikken en dan deze verkopen?
Here is the OEM taillights......See the diffuser
- Martijn_bmw
die kastjes zitten er vaal tussen om storingen op je dash van melding kapotte verlichting te voorkomen
- Vanreijmersdal
Ik heb een begin gemaakt met het verwijderen van de Bitumen en het uitdunnen van de kabelboom.
Dit was het resultaat nadat ik er 1 keer met wasbenzine overheen was gegaan.
De rest maak ik schoon nadat de rolkooi erin zit.

Toen ik bezig was met de kabelboom, drong het ook tot mij door dat je de kabelboom nooit echt mooi kan wegwerken zonder dashboard. Een aantal van jullie hadden dat natuurlijk al aangegeven, maar ik wilde graag met mijn "anti gewicht tik" de 10kg besparen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat dit een nette racer moest gaan worden. Ik ben dus overstag gegaan en heb geaccepteerd dat deze 10kg dan toch maar terug moet.
Dus ik ben opzoek gegaan naar een dashboard en heb aangeklopt bij de persoon die mijn gehele interieur had overgenomen, met de vraag of ik het dashboard terug kon kopen. Dat was gelukkig geen probleem.

Maar met mijn "anti gewicht tik" heb ik toch de haakseslijper erin gezet en ben ik van 10kg naar 5,6 kg gegaan
In het kader van een nette racer, heb ik ook meteen het e.e.a. (met dit eerste opzetje) netjes gemaakt.

Dit was het resultaat nadat ik er 1 keer met wasbenzine overheen was gegaan.
De rest maak ik schoon nadat de rolkooi erin zit.
Toen ik bezig was met de kabelboom, drong het ook tot mij door dat je de kabelboom nooit echt mooi kan wegwerken zonder dashboard. Een aantal van jullie hadden dat natuurlijk al aangegeven, maar ik wilde graag met mijn "anti gewicht tik" de 10kg besparen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat dit een nette racer moest gaan worden. Ik ben dus overstag gegaan en heb geaccepteerd dat deze 10kg dan toch maar terug moet.
Dus ik ben opzoek gegaan naar een dashboard en heb aangeklopt bij de persoon die mijn gehele interieur had overgenomen, met de vraag of ik het dashboard terug kon kopen. Dat was gelukkig geen probleem.
Maar met mijn "anti gewicht tik" heb ik toch de haakseslijper erin gezet en ben ik van 10kg naar 5,6 kg gegaan

In het kader van een nette racer, heb ik ook meteen het e.e.a. (met dit eerste opzetje) netjes gemaakt.
- Knot
Ziet er netjes uit hoor!
- GTRene
ja leuk zo met dat alcantara folie 

- Vanreijmersdal
thnx.
Ja dat folie werkt perfect en ziet er super uit.
Ik wilde de rest ook met folie beplakken, had alleen niet genoeg in huis.
Ja dat folie werkt perfect en ziet er super uit.
Ik wilde de rest ook met folie beplakken, had alleen niet genoeg in huis.
- martll
Ziet er goed uit die folie. Waar heb je dat gekocht als ik vragen mag?
- Vanreijmersdal
Bij http://tuningonline.eu/, maar ze verkopen het niet meer, of hebben nu geen voorraad.martll schreef:Ziet er goed uit die folie. Waar heb je dat gekocht als ik vragen mag?
- GTRene
volgens mij heb ik daar het laatste gekochtVanreijmersdal schreef:Bij http://tuningonline.eu/, maar ze verkopen het niet meer, of hebben nu geen voorraad.martll schreef:Ziet er goed uit die folie. Waar heb je dat gekocht als ik vragen mag?

heb nog een stuk van een 1 bij 1.30 oid liggen
hier kan je ook wel stukjes kopen
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... e&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
ook bv 30 bij 30 oid, vragen ze dan 16.50 voor ex verzenden
http://www.ebay.nl/itm/Alcantara-Selbst ... qmFmcNcLzw" onclick="window.open(this.href);return false;
denk dat ik ook maar wat stukjes van 30 bij 30 ga verkopen

- Peric
Je bent anti-gewicht maar laat wel je electrische ramen er inzitten?
- Vanreijmersdal
Ja voorlopig wel. Heeft met budget te maken.Peric schreef:Je bent anti-gewicht maar laat wel je electrische ramen er inzitten?
De coupe heeft geen raamstijlen, dus dan moet ik voorgevormde polycarbonaat ruiten kopen en als nog moet ik dan een frame maken/kopen want anders sluit het ruit niet goed aan. Maar eigenlijk ziet het er ook niet echt mooi uit.
Voorgevormde ruiten zijn veel duurder dan zelf maken.
Dus dan wil eigenlijk meteen polyester deuren, want dan zijn ze ook echt meteen lichter en heb je een raamstijl als hieronder. Deze moeten dan natuurlijk wel weer in kleur gespoten worden, dus het is niet echt de goedkoopste oplossing.