Prins Bernard van Oranje wil Circuit Zandvoort kopen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Prins Bernard van Oranje wil Circuit Zandvoort kopen

Bericht door Andre » 31 dec 2015, 23:46

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... kopen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mijn twijfels! Ik denk dat er over 10 jaar een mooi onroerendgoed project op staat, dan kan je via de Tarzan bocht je parkeer garage inrijden onder je luxe appartement.

Tristan

Re: Prins Bernard van Oranje wil Circuit Zandvoort kopen

Bericht door Tristan » 01 jan 2016, 01:07

Ik denk het niet. Bernard is een liefhebber van racen en ook al ken ik hem niet goed genoeg (rij samen in EU GT4), ik denk dat zijn intenties goed zijn om Zandvoort een toekomst te geven.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jan 2016, 11:20

eerlijk is eerlijk, het circuit aldaar is ook al wat 'maf' met al die huizen bouw en toerisme er al omheen enz.
wat door de vele jaren zo gegroeid en wat ze daar allemaal omheen hebben gebouwd.
het past er niet meer zo op die plek eigenlijk in de plaatst zelf omringd door, tis al bijna een soort Monaco circuit alleen nog bruikbaar (vanwege wat zaken) op bepaalde dagen en of evenementen bewijze van.

dus als het op den duur wordt 'verplaatst' en vervangen wordt door bv een luxe hotel/resort e.d. is dat ook logish
en zou dat niet direct komen door de Prins.

Er zal dan (mag je toch hopen) een leuk circuit komen ergens anders, waar meer ruimte is en geen huizen e.d. staan en of komen en hopelijk meer naar het midden en oosten van het land :D

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 06 jan 2016, 13:20

CPZ in Zandvoort is in de toekomst onhoudbaar.
Bernard gaat dat uitbuiten en maakt uit dat gegeven een business case.
Dat kan op 2 manieren; electrisch racen zonder banden gekrijs, of idd ontwikkelen als vakantie pretpark.
Ik zet in op dat laatste. Vergis je niet in die man. Een zeer bekwaam zakenman.
Die koopt dit niet voor zijn hobby, geloof ik niets van.
Uiteindelijk zal ook hij er zo'n 6 miljoen euro voor betaald hebben (bedrag is vaak genoemd als reeds geboden sommen door andere partijen), dat moet wel gaan renderen.

Joy

Bericht door Joy » 06 jan 2016, 14:49

Waarom wilde Zandvoort in het verleden niet in zee gaan met andere gegadigden? Ik begrijp dat Peter Tunissen ook serieuze interesse heeft getoond maar dat ie in principe afgewimpeld werd. Zitten ze dan JUIST niet te wachten op iemand die er verder mee wil als racecircuit?

Knot

Bericht door Knot » 06 jan 2016, 15:17

Daar lijkt het haast wel op he...

WJ

Bericht door WJ » 06 jan 2016, 15:20

Koopje natuurlijk als je het plat gooit en er gaat bouwen. ;) Kwestie van tijd.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 jan 2016, 15:25

Geloof me, Zandvoort wordt echt niet omgedoopt tot pretpark of vakantiepark. Veel te dure grond en sloopkosten van circuit. Naar mijn weten heeft Zandvoort een hard nodig een opknapbeurt nodig. Circuit Zandvoort heeft geprobeerd om investeerders te vinden om dit mogelijk te maken maar is niet gelukt. Dus nu hopen ze dat Bernard van Oranje samen met zijn investeerders wel met de juiste financiële middelen komen om alsnog Zandvoort naar een hoger plan te tillen.

Toekomst heeft Zandvoort wel, alleen niet als F1 circuit. Maar er is meer dan F1. Enige struikelblok blijft de lokale politiek en millieuzeikers rond het circuit.

AnthonyR

Bericht door AnthonyR » 06 jan 2016, 15:57

Waarom niet ergens in de polder een nieuw circuit met high tech geluidschermen. Zandvoort is oud en zoals de reeds eerder genoemde argumenten niet interessant om veel geld tegen aan te gooien. Ik denk dat de huidige bebouwing om het circuit juist de grootste beperking is.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2016, 16:16

het kan wel als beschermend cultuurgoed oid neergezet gaan worden, wil je de boel blokkeren als ze het willen ombouwen tot pensionado's gebied :lol:

edit en dan onder monumentenzorg de boel op laten knappen :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2016, 16:19

Als die het als circuit verder wil ontwikkelen is dit op zich een handige zet, ik denk dat de politiek daar zich minder zal verzetten tegen plannen van iemand die van het koninklijke huis is dan van een willekeurig iemand.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 jan 2016, 17:19

Precies.

Laat die geluidszeikadvocaat uit zandvoort maar opkomen met zijn zak waxinelichtjes :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 06 jan 2016, 17:28

Zul je zien dat ze in Zandvoort vanaf 2018 alle auto's ouder dan 10 jaar met verbrandingsmotoren gaan verbieden in verband met het milieu... :kikker:

Erik

Bericht door Erik » 06 jan 2016, 17:29

Te dure grond ?
6 miljoen is een koopje op die locatie.

Circuit slopen. Kost werkelijk geen reet je schuift het zo aan de kant. In ruil gaat hij dan natuurlijk ergens anders een circuit bouwen, want hij gaat natuurlijk de gemeente Zandvoort en omringende gemeenten (fors) laten bijdragen voor de verhuizing. Denk eens out of de box mannen. Dit is klip en klaar.

Ik weet niet hoor, hoe gaaf ik een circuit ook vind, wij hebben kennissen in Aerdenhout, de geluidoverlast die zij hebben van CPZ kun je niet zomaar wegwimpelen.........dat zeg ik als liefhebber, maar als ik op 5km afstand kan horen of er Subaru's of Vtecjes rondjagen, dan gaat er iets niet goed.

Ik denk juist dat ze gewacht hebben op iemand die het NIET als circuit wil gaan uitbaten op die locatie.
Kwestie van omdenken.
Huidige burgemeester is redelijk pro, wacht maar totdat die weg is.
Van CPZ heeft heel Zandvoort en omgeving alleen maar last.
Al die schraapidioten die komen trackdayen brengen ook niet echt geld in het laatje behoudens een paar goedkope gehaktstaven bij de lokale tankstations :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jan 2016, 17:50

6 miljoen voor zo'n gigantische lap grond op die lokatie is inderdaad helemaal niks als je het door een projektontwikkelaar wilt laten ombouwen tot woon/recreatie weet ik veel.

Maar waarom dan maar 6 miljoen vragen?

Erik

Bericht door Erik » 06 jan 2016, 18:03

Die 6miljoen is een aanname, laten we het niet tot feit worden.
Het is een vaker in de wandelgangen genoemd bedrag.
En persoonlijk vind ik het voor een lapje asfalt + veel gezeik uit de omgeving veel geld voor een business model met een ROI waarschijnlijk ver onder de 10%. Dat laatste is dan ook weer een aanname, maar goed als het meer is dan 10% wordt het niet verkocht natuurlijk :mrgreen:

MarkS

Bericht door MarkS » 06 jan 2016, 19:06

Tristan schreef:Ik denk het niet. Bernard is een liefhebber van racen en ook al ken ik hem niet goed genoeg (rij samen in EU GT4), ik denk dat zijn intenties goed zijn om Zandvoort een toekomst te geven.
+1

dvh

Bericht door dvh » 08 jan 2016, 09:28

Circuit moet nog wel even blijven...
Heb in juni ofzo een dagje met mijn leveranciers waar ik voor uitgenodigd ben.

Dat wordt mijn eerste 'race'ervaring op Zandvoort ( of waar dan ook.. )
Wel zin in.. Geen idee hoe de agenda eruit gaat zien.. Ik hoop een hoop exclusieve wagens die (kort)gereden mogen worden.

Wacht rustig af :-)

Knot

Bericht door Knot » 08 jan 2016, 09:45

Ik rij liever wat langer ipv kort ;)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 jan 2016, 10:11

dvh schreef:Dat wordt mijn eerste 'race'ervaring op Zandvoort ( of waar dan ook.. )
Wel zin in.. Geen idee hoe de agenda eruit gaat zien.. Ik hoop een hoop exclusieve wagens die (kort)gereden mogen worden.
Leuk man :thumbup:

Die incentive auto's rijden wel meestal korte stintjes, en echte snelheid zit er nog niet in.
Als je aan het einde het gevoel hebt dat het echt leuk is, zou ik zeker eens de "coureur voor een uur" auto proberen.
Dat zit een stuk dichter bij circuit rijden.

Andre

Bericht door Andre » 08 jan 2016, 11:12

Wat kan Bernard het schelen als ie in Zandvoort of Barcelona gaat racen. Als er meer rendement met iets anders dan een circuit gemaakt kan worden dan is het klaar met cpz en van het rendement lacht ie om een paar ton extra uit te geven om lekker bij een prof race team in Barcelona te racen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 jan 2016, 12:16

Aan de andere kant kan Bernard 6 miljoen vast ook wel missen, en kan hij er sowieso niet echt een miskoop aan doen, vanwege de waarde van de grond. Die word waarschijnlijk alleen maar meer waard dus renderen doet het wel.

Wat is er nou leuker? Je eigen circuit hebben of een suf vakantiepark hebben. Er zijn best veel zakenlui die zo een hoop geld verkwanselen, denk maar aan lui die bijvoorbeeld een voetbalteam kopen waar vervolgens nog sloten geld achteraan moeten.

Ik kan wel wat verhalen vertellen over zakenlui. Een vrouw welke ik via via ken is eigenaar van een groot 5 sterren zakenhotel. Ze gebruikt er 5 keer per week de fitnessruimte en komt er vaak eten. Ik ken haar doordat een vriend van mij general manager is in dat hotel. Als de targets niet gehaald worden dan lacht ze er alleen maar om, het is een familie met veel bedrijven en dat hotel is alleen maar hobby. Ik zat met diezelfde vriend toevallig in 1 van de hotelbars en die vrouw kwam even gedag zeggen. Liet tussen neus en lippen vallen dat ze een nieuwe handtas had welke ca. 30.000 euro kostte. En, omdat diezelfde handtas in 6 kleuren verkrijgbaar was heeft ze er meteen van elke kleur 1 gekocht. Grootste deel van de winst van dat hotel zat dus in de handtassen :mrgreen:

Voor mensen die allang binnen zijn boeit de ROI van zo'n hobbyproject meestal niks.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 jan 2016, 22:43

Herkenbaar Bert. Familielid van ons is hotelmanager in Zwitserland, bij de betere hotels zeg maar. Hij heeft al aardig wat luxe hotels gerund, zijn meestal eigendom van lui met veel geld die het als speeltje zien.

Natuurlijk hopen ze dat ze de centen weer terugverdienen maar ze hoeven er ook geen boterham minder om te eten als dat niet lukt. Hoor van hem ook wel van dit soort bizarre verhalen.

Anyway, 6 miljoen voor CPZ lijkt me een schijntje, als je weet dat een beetje F1 circuit al minimaal 25 miljoen per jaar aan Ecclestone overmaakt om 1 weekend de F1 op bezoek te hebben.

Joy

Bericht door Joy » 08 jan 2016, 22:50

Zou Zandvoort momenteel winstgevend draaien over een jaar heen gezien?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2016, 23:08

Het gaat IMHO niet over het circuit, dit is gewoon geld met geld maken, een investering. Dat circuit is het vehicle

Intussen is er een politieke discussie over het mogen bouwen in de kuststreek, nou wat een kutstreek van Bernhard :tooth:

http://nos.nl/artikel/2079181-pvda-tege ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom; hij weet meer, kopen, straks doorverkoop aan een projectontwikkelaar en cashen natuurlijk, nee, niet crashen...........

Plaats reactie