Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke dan?
- sitechris
- Berichten: 4898
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke dan?
Ik worstel een beetje met een automobiel dilemma. Vanaf januari 2015 rijd ik naar volle tevredenheid in een nieuwe Seat Leon Cupra. Echt een geweldige auto (stage 2, 400 pk), die ik nog lang niet zat ben, maar.............
Vlak na de aanschaf van mijn auto besloot ik om een andere baan te nemen (ver buiten de randstad) en ook een nieuw huis te zoeken. Dagelijkse woon-werkverkeer bedraagt een stevige 280 kilometer (Utrecht - Venlo en weer terug). Omdat de Cupra te duur was, heb ik een gebruikte Golf 6 Bluemotion 1.6 TDI (2011) gekocht om deze tijdelijke kilometers te overbruggen, totdat we een huis gevonden hebben.
Nu zijn we een jaar verder en hebben we helaas nog steeds geen huis gevonden (meerdere oorzaken). De vraag is ook of we deze op korte termijn gaan vinden. Dus kachel ik braaf door in mijn kwalitatief goede, maar ook weinig spannende Golf Bluemotion en staat mijn Cupra 6 dagen per week stof te happen. Daarnaast betaal ik voor beide auto's een allriskverzekering, wegenbelasting, onderhoud etc. Het is prijzig. Net wat te prijzig. Dus overweeg ik - met pijn in het hart - om mijn Cupra toch maar te verkopen en dan meteen de Golf er maar bij. Ook acht ik de kans groot dat we een huis gaan zoeken in een andere regio, waarbij mijn dagelijkse woon-werkkilometers nog altijd 100/150 kilometer zullen bedragen. Dan is een diesel (in dat geval tik ik inc privekilometers makkelijk op jaarbasis de 45k aan) nog steeds lonend. Nu rijd ik 90.000 km per jaar.
Het plan: voor mezelf en voor de vakanties een redelijke snelle diesel (180 pk) en voor mijn vriendin een (pak hem beet een Clio, Yaris van tussen de 5 en 10 jaar oud). Mijn vriendin reist namelijk met het OV naar het werk. Die heeft 1 keer in de week de auto nodig voor kort ritje, meer niet. Met deze move gaan mijn maandelijkse kosten flink omlaag en rijd ik mijn woon-werkverkeer in een leukere en snellere auto. Het gebrek aan power in de Bluemotion begint me toch wat te ergeren. Minpunt is dat ik wel een geweldige auto inlever en niet meer de kicks heb van 400 pk.
Mijn eisen:
1) Diesel
2) Ik verwacht voor de Golf en Seat samen ergens tussen de 40 en 43k te vangen. Ik wil die eigenlijk met gesloten beurs inruilen tegen een nieuwe auto. Een paar duizend euro bijbetalen is niet onoverkomelijk.
3) Runningcosts moeten te overzien zijn. Een 530D/730D etc zijn verleidelijk, maar ook duur in verzekering, onderhoud en brandstofkosten.
4) Diesel vind ik niet de meest spannende motorisering, dus voor de beleving vind ik een handbak echt een must. Plus dat ik het zelf schakelen begin te missen.
5) Minimaal 180 pk.
6) Ruimte is niet zo belangrijk. Wij hebben geen kinderen en/of huisdieren.
7) Auto moet een allrounder zijn. Je moet er leuk mee kunnen sturen, maar je moet er ook fatsoenlijk je woon-werkverkeer mee kunnen doen.
8) Praktijkverbruik van 1 op 18 of beter is toch wel wenselijk.
9) Ik heb een voorkeur voor nieuwe auto's (i know....geld weggooien), maar een jong gebruikte (met max 40k kilometers) is nog wel een overweging als dit een bijzondere auto is.
10) Opties als navi, xenon (of LED), goede stoelen (vaak de sportstoelen), PDC zijn echt een musthave. Een schuifdak is zeer wenselijk
Ik wil eigenlijk wel in iedere auto nog even proefrijden, dus ga de komende tijd wat afspraken maken. Maar vooraf alvast mijn lijstje:
1) BMW 120d of jong gebruikte 125d. Voegt de 125d qua snelheid veel toe aan de 120d. Een nieuwe 120d gaat gezien mijn wensen wel richting de 47k, maar een beetje bijbetalen is niet onoverkomelijk. Een Einser rijdt natuurlijk wel fijn en heeft mijn voorkeur boven de Dreier vanwege het compacte formaat (gewicht!) en de minder hoge prijs.
2) VW Golf GTD. Die gaat nieuw overigens ook hard richting de 47k met de door mij gewenste opties, maar is wel een hele doordachte en fijne auto.
3) Seat Leon 2.0 TDI FR 184 pk. Het zou mijn derde Leon worden van het nieuwe model (voor de Cupra had ik als leaseauto een 2.0 TDI 150 pk FR). Misschien is drie keer hetzelfde wat teveel van het goede. De nieuwprijs is inc alle voor mij relevante opties 37k. Scheelt toch 10k met de Golf GTD en ik weet uit ervaring dat een Leon FR een prima auto is.
4) Mini Cooper SD. Heeft 'maar' 170 pk, maar is wel een bijzonder wagentje om te zien en de rij-eigenschappen zijn mogelijk wel de moeite waard. Is wel duur speelgoed, want kom uit op 43k. Maar zou er wel eens mee willen kennismaken.
5) Mijn VAG dealer krijgt in april een gebruikte Audi TT 2.0 TDI 184 pk binnen die ze als huurauto hebben ingezet. Pro-line S model inc quattro en handbak. Qua prijs valt hij (volgens verkoper) ook binnen mijn range. Is ook een ideaal tuningobject vanwege de 4WD.
6) Volvo S40 D4 Carbon Edition. Van deze auto staan er in NL nog veel op voorraad en met een beetje geluk zit er nog een leuke marge op deze auto's. Met 190 pk geen stakkertje en de Carbon edities zijn lekker uitgerust en semi-sportief.
7) Jonggebruikte BMW 420d. Prachtige auto om te zien, maar natuurlijk wel wat zwaarder als een 1-serie.
Niet in mijn lijstje:
- Audi A3 met 2.0 TDI 184 pk handbak. Nadeel van deze auto is dat ik de toegevoegde waarde van de Audi tov de Seat Leon eigenlijk te klein vind.
- Peugeot GT (180 pk diesel, maar alleen met automaat leverbaar)
- gebruikte BMW zescilinders. Hoe begeerlijk ze ook zijn (heb ooit een 330xd gehad), maar ik vind de runningcosts net wat te stevig en ze zijn maar sporadisch met handbak verkrijgbaar. Eigenlijk geldt hetzelfde ook voor de Audi A4 en A5 3.0 TDI. Plus dat ik die auto's niet bijster prettig vindt sturen.
- Ford Focus ST met 180 pk diesel. Stoelen vind ik echt te krap en het model doet mij net wat te weinig (muv de Focus RS). Plus dat ik iets meer een cruiser wil, de Focus ST is een hothatch met een diesel.
- BMW 220d/225d. De meerprijs tov de 1-serie vind ik zonde.
Zeg het maar, wat zou jullie keus zijn? En zie ik nog opties over het hoofd?
Vlak na de aanschaf van mijn auto besloot ik om een andere baan te nemen (ver buiten de randstad) en ook een nieuw huis te zoeken. Dagelijkse woon-werkverkeer bedraagt een stevige 280 kilometer (Utrecht - Venlo en weer terug). Omdat de Cupra te duur was, heb ik een gebruikte Golf 6 Bluemotion 1.6 TDI (2011) gekocht om deze tijdelijke kilometers te overbruggen, totdat we een huis gevonden hebben.
Nu zijn we een jaar verder en hebben we helaas nog steeds geen huis gevonden (meerdere oorzaken). De vraag is ook of we deze op korte termijn gaan vinden. Dus kachel ik braaf door in mijn kwalitatief goede, maar ook weinig spannende Golf Bluemotion en staat mijn Cupra 6 dagen per week stof te happen. Daarnaast betaal ik voor beide auto's een allriskverzekering, wegenbelasting, onderhoud etc. Het is prijzig. Net wat te prijzig. Dus overweeg ik - met pijn in het hart - om mijn Cupra toch maar te verkopen en dan meteen de Golf er maar bij. Ook acht ik de kans groot dat we een huis gaan zoeken in een andere regio, waarbij mijn dagelijkse woon-werkkilometers nog altijd 100/150 kilometer zullen bedragen. Dan is een diesel (in dat geval tik ik inc privekilometers makkelijk op jaarbasis de 45k aan) nog steeds lonend. Nu rijd ik 90.000 km per jaar.
Het plan: voor mezelf en voor de vakanties een redelijke snelle diesel (180 pk) en voor mijn vriendin een (pak hem beet een Clio, Yaris van tussen de 5 en 10 jaar oud). Mijn vriendin reist namelijk met het OV naar het werk. Die heeft 1 keer in de week de auto nodig voor kort ritje, meer niet. Met deze move gaan mijn maandelijkse kosten flink omlaag en rijd ik mijn woon-werkverkeer in een leukere en snellere auto. Het gebrek aan power in de Bluemotion begint me toch wat te ergeren. Minpunt is dat ik wel een geweldige auto inlever en niet meer de kicks heb van 400 pk.
Mijn eisen:
1) Diesel
2) Ik verwacht voor de Golf en Seat samen ergens tussen de 40 en 43k te vangen. Ik wil die eigenlijk met gesloten beurs inruilen tegen een nieuwe auto. Een paar duizend euro bijbetalen is niet onoverkomelijk.
3) Runningcosts moeten te overzien zijn. Een 530D/730D etc zijn verleidelijk, maar ook duur in verzekering, onderhoud en brandstofkosten.
4) Diesel vind ik niet de meest spannende motorisering, dus voor de beleving vind ik een handbak echt een must. Plus dat ik het zelf schakelen begin te missen.
5) Minimaal 180 pk.
6) Ruimte is niet zo belangrijk. Wij hebben geen kinderen en/of huisdieren.
7) Auto moet een allrounder zijn. Je moet er leuk mee kunnen sturen, maar je moet er ook fatsoenlijk je woon-werkverkeer mee kunnen doen.
8) Praktijkverbruik van 1 op 18 of beter is toch wel wenselijk.
9) Ik heb een voorkeur voor nieuwe auto's (i know....geld weggooien), maar een jong gebruikte (met max 40k kilometers) is nog wel een overweging als dit een bijzondere auto is.
10) Opties als navi, xenon (of LED), goede stoelen (vaak de sportstoelen), PDC zijn echt een musthave. Een schuifdak is zeer wenselijk
Ik wil eigenlijk wel in iedere auto nog even proefrijden, dus ga de komende tijd wat afspraken maken. Maar vooraf alvast mijn lijstje:
1) BMW 120d of jong gebruikte 125d. Voegt de 125d qua snelheid veel toe aan de 120d. Een nieuwe 120d gaat gezien mijn wensen wel richting de 47k, maar een beetje bijbetalen is niet onoverkomelijk. Een Einser rijdt natuurlijk wel fijn en heeft mijn voorkeur boven de Dreier vanwege het compacte formaat (gewicht!) en de minder hoge prijs.
2) VW Golf GTD. Die gaat nieuw overigens ook hard richting de 47k met de door mij gewenste opties, maar is wel een hele doordachte en fijne auto.
3) Seat Leon 2.0 TDI FR 184 pk. Het zou mijn derde Leon worden van het nieuwe model (voor de Cupra had ik als leaseauto een 2.0 TDI 150 pk FR). Misschien is drie keer hetzelfde wat teveel van het goede. De nieuwprijs is inc alle voor mij relevante opties 37k. Scheelt toch 10k met de Golf GTD en ik weet uit ervaring dat een Leon FR een prima auto is.
4) Mini Cooper SD. Heeft 'maar' 170 pk, maar is wel een bijzonder wagentje om te zien en de rij-eigenschappen zijn mogelijk wel de moeite waard. Is wel duur speelgoed, want kom uit op 43k. Maar zou er wel eens mee willen kennismaken.
5) Mijn VAG dealer krijgt in april een gebruikte Audi TT 2.0 TDI 184 pk binnen die ze als huurauto hebben ingezet. Pro-line S model inc quattro en handbak. Qua prijs valt hij (volgens verkoper) ook binnen mijn range. Is ook een ideaal tuningobject vanwege de 4WD.
6) Volvo S40 D4 Carbon Edition. Van deze auto staan er in NL nog veel op voorraad en met een beetje geluk zit er nog een leuke marge op deze auto's. Met 190 pk geen stakkertje en de Carbon edities zijn lekker uitgerust en semi-sportief.
7) Jonggebruikte BMW 420d. Prachtige auto om te zien, maar natuurlijk wel wat zwaarder als een 1-serie.
Niet in mijn lijstje:
- Audi A3 met 2.0 TDI 184 pk handbak. Nadeel van deze auto is dat ik de toegevoegde waarde van de Audi tov de Seat Leon eigenlijk te klein vind.
- Peugeot GT (180 pk diesel, maar alleen met automaat leverbaar)
- gebruikte BMW zescilinders. Hoe begeerlijk ze ook zijn (heb ooit een 330xd gehad), maar ik vind de runningcosts net wat te stevig en ze zijn maar sporadisch met handbak verkrijgbaar. Eigenlijk geldt hetzelfde ook voor de Audi A4 en A5 3.0 TDI. Plus dat ik die auto's niet bijster prettig vindt sturen.
- Ford Focus ST met 180 pk diesel. Stoelen vind ik echt te krap en het model doet mij net wat te weinig (muv de Focus RS). Plus dat ik iets meer een cruiser wil, de Focus ST is een hothatch met een diesel.
- BMW 220d/225d. De meerprijs tov de 1-serie vind ik zonde.
Zeg het maar, wat zou jullie keus zijn? En zie ik nog opties over het hoofd?
Laatst gewijzigd door sitechris op 05 jan 2016, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
http://www.jaguarapproved.nl/jaguar/xe/ ... /overzicht" onclick="window.open(this.href);return false;
- sitechris
- Berichten: 4898
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
3-serie is een goede auto, maar ik heb dan net zo lief een Einser.
Die Jaguar XE is wel een auto waar mijn hart wat sneller van gaat kloppen. Deze is qua opties heel riant, maar 164 pk vind ik net wat te weinig. Maar er zullen vast ook 180 pk's op de gebruikte markt komen. Helaas wel weinig met handbak verkrijgbaar, maar desondanks een goede suggestie! XE vind ik echt een prachtige auto.
Die Jaguar XE is wel een auto waar mijn hart wat sneller van gaat kloppen. Deze is qua opties heel riant, maar 164 pk vind ik net wat te weinig. Maar er zullen vast ook 180 pk's op de gebruikte markt komen. Helaas wel weinig met handbak verkrijgbaar, maar desondanks een goede suggestie! XE vind ik echt een prachtige auto.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Die.7) Jonggebruikte BMW 420d. Prachtige auto om te zien, maar natuurlijk wel wat zwaarder als een 1-serie.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dit is een nieuwe XE, wellicht haalbaar met wat korting.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
- sitechris
- Berichten: 4898
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Damn. Toch maar eens gaan riijden met zo'n XE. Maar wel mogelijk budgetissue
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik merk uit jouw verhaal op dat het vooral gaat om geld besparen. Waarom ben je dan aan het kijken naar autos waarop je zo duizenden euro's afschrijft? Dat lijkt me niet echt een gegronde reden om je cupra en de daily golf voor weg te doen. Die zij namelijk beiden al aardig afgeschreven.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
5k voor die Cupra Chris. 5,5 als je de chip laat zitten. 

- Arthur
- Berichten: 43190
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Je hebt zo'n beetje alles opgenoemd.
1-serie lijkt me een auto voor jou. Audi A3 sedan in S-line trim? En anders een V40 nog...
Die Jag is erg mooi en is een voorraadauto. Wie weet kun je daar (heel) wat mee.
1-serie lijkt me een auto voor jou. Audi A3 sedan in S-line trim? En anders een V40 nog...
Die Jag is erg mooi en is een voorraadauto. Wie weet kun je daar (heel) wat mee.
- veejay
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Oh noes, de drivaholic permanent aan de satanssap infuus
De Jaguar is te lomp voor Chris denk ik. Ik denk dat hij uiteindelijk een 125D (of 120D met chips) met volle M pakket gaat kiezen want hij wil er leuk mee kunnen sturen. Ik zou adviseren jong gebruikt te kopen als er genoeg keus is, wellicht eentje uit DL?
Wat vind je hiervan, 2 jaar garantie en hou je lekker centen op zak voor dikke velgen/chip naar 270PK/500NM en andere leuke zaken: http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

De Jaguar is te lomp voor Chris denk ik. Ik denk dat hij uiteindelijk een 125D (of 120D met chips) met volle M pakket gaat kiezen want hij wil er leuk mee kunnen sturen. Ik zou adviseren jong gebruikt te kopen als er genoeg keus is, wellicht eentje uit DL?
Wat vind je hiervan, 2 jaar garantie en hou je lekker centen op zak voor dikke velgen/chip naar 270PK/500NM en andere leuke zaken: http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- sitechris
- Berichten: 4898
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
@veejay
De 1-serie en de TT zijn mijn favorieten, maar ik ga de XE wel eens proberen, ook al denk ik dat je wel een punt hebt. Het is wel een prachtige auto.
Mbt 125d. Deze is qua prijs erg interessant (alleen jammer van de automaat). http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
@martll: ik snap je punt mbt de kosten, maar het is nooit zo zwart wit. De meest economische keus is gewoon mijn Cupra verkopen (verlies pakken) en met de Slowmotion doorrijden. Alleen begin ik die auto gewoon zat te worden. Te traag, te braaf, te grijs, te saai. Prima auto (vooral uitmuntende stoelen), maar niet leuk genoeg. Zeker niet om er 5 dagen per week in te rijden. Stap met steeds meer tegenzin in.
Mbt afschrijving, die is bij de Golf wel grotendeels achter de rug, bij de Cupra gaat er nog wel wat vanaf de komende tijd. Hij is net 1 jaar oud, dus die zakt nog wel even (wel iets minder hard). Plus dat ik 2 keer allrisk verzekering aftik, 2 keer wegenbelasting en een Cupra in onderhoud (elke 15k nieuwe voorbanden a 250 per stuk om maar wat te noemen) en brandstofverbruik (1 op 9 max) geen goedkope jongen is. Met de Cupra op en neer is daarom ondoenlijk. Dan sta ik (letterlijk) iedere dag te tanken. Met 90.000 op jaarbasis (ik rijd ook vrij veel privekilometers) tank ik 10.000 liter in het geval van de Cupra. Euro 98, dus dat is 15.000 euro brandstof. Slik. Zelfs voor Macboy zou dat te gortig zijn, zelfs met zijn M135i haalde hij volgens mij zulke getallen niet
Het klopt dat een nieuwe diesel ook veel afschrijft, maar het is ook niet zo dat een auto niets mag kosten. Het blijft tenslotte mijn hobby. Een onsje minder vaste lasten zou al fijn zijn. En dagelijks een leuke dailydrive. Dan maar geen 300 km/h op de Autobahn. Been there, done that inmiddels
Alhoewel ik de Cupra wel echt ga missen. Geweldige auto.
De 1-serie en de TT zijn mijn favorieten, maar ik ga de XE wel eens proberen, ook al denk ik dat je wel een punt hebt. Het is wel een prachtige auto.
Mbt 125d. Deze is qua prijs erg interessant (alleen jammer van de automaat). http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
@martll: ik snap je punt mbt de kosten, maar het is nooit zo zwart wit. De meest economische keus is gewoon mijn Cupra verkopen (verlies pakken) en met de Slowmotion doorrijden. Alleen begin ik die auto gewoon zat te worden. Te traag, te braaf, te grijs, te saai. Prima auto (vooral uitmuntende stoelen), maar niet leuk genoeg. Zeker niet om er 5 dagen per week in te rijden. Stap met steeds meer tegenzin in.
Mbt afschrijving, die is bij de Golf wel grotendeels achter de rug, bij de Cupra gaat er nog wel wat vanaf de komende tijd. Hij is net 1 jaar oud, dus die zakt nog wel even (wel iets minder hard). Plus dat ik 2 keer allrisk verzekering aftik, 2 keer wegenbelasting en een Cupra in onderhoud (elke 15k nieuwe voorbanden a 250 per stuk om maar wat te noemen) en brandstofverbruik (1 op 9 max) geen goedkope jongen is. Met de Cupra op en neer is daarom ondoenlijk. Dan sta ik (letterlijk) iedere dag te tanken. Met 90.000 op jaarbasis (ik rijd ook vrij veel privekilometers) tank ik 10.000 liter in het geval van de Cupra. Euro 98, dus dat is 15.000 euro brandstof. Slik. Zelfs voor Macboy zou dat te gortig zijn, zelfs met zijn M135i haalde hij volgens mij zulke getallen niet

Het klopt dat een nieuwe diesel ook veel afschrijft, maar het is ook niet zo dat een auto niets mag kosten. Het blijft tenslotte mijn hobby. Een onsje minder vaste lasten zou al fijn zijn. En dagelijks een leuke dailydrive. Dan maar geen 300 km/h op de Autobahn. Been there, done that inmiddels

Laatst gewijzigd door sitechris op 05 jan 2016, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- sitechris
- Berichten: 4898
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Lol, voor 32.5k mag je de Cupra tot de jouwe noemen. Inc chip, Milltek uitlaat, Pipercross luchtinlaat en cuppende voorbanden (heb ze net ff gewisseld).Joy schreef:5k voor die Cupra Chris. 5,5 als je de chip laat zitten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Gastank in de Cupra en knallen maar! 

- Luco
- Berichten: 29395
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dat zou bij mij zeker een overweging zijn als ik in die situatie zou zittenallen schreef:Gastank in de Cupra en knallen maar!
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
67 liter ringtank, effectief 54 liter. 1 op 8 verbruik is elke 350-400 km bij de pomp staan. Dat is dus vrijwel iedere dag voor Chris met zijn kilometers. Nou dat zou 'm niet worden voor mij.
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Alpina D3 Biturbo wellicht?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt,
Adwo
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... ommend_DES" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt,
Adwo
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ik zou gaan voor een 120d/125d. Daar valt nog zat DF uit te halen. Ik heb zelf 160k met een 123d gereden en die auto heeft mij een diepe indruk achtergelaten. Zeker na de remap naar 250pk en 480Nm.
- sitechris
- Berichten: 4898
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Eens. Word ik niet vrolijk van.Joy schreef:67 liter ringtank, effectief 54 liter. 1 op 8 verbruik is elke 350-400 km bij de pomp staan. Dat is dus vrijwel iedere dag voor Chris met zijn kilometers. Nou dat zou 'm niet worden voor mij.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Dat haalde ik inderdaad niet met die van mij 
Duidelijk verhaal voor mij: de 120d is de beste allrounder in alle opzichten. Een 125d is toch iets duurder, amper sneller en wel iets minder zuinig. Een 120d met een goede powerbox is al helemaal top.
Je moet een keer in die van mij rijden ! Dat was toch al de bedoeling.
Verder zou ik die TT toch ook wel heel graag willen, super mooie auto. En natuurlijk de Jag, maar das wel een andere type auto (echt iets voor mij in groen met bruin leder).

Duidelijk verhaal voor mij: de 120d is de beste allrounder in alle opzichten. Een 125d is toch iets duurder, amper sneller en wel iets minder zuinig. Een 120d met een goede powerbox is al helemaal top.
Je moet een keer in die van mij rijden ! Dat was toch al de bedoeling.
Verder zou ik die TT toch ook wel heel graag willen, super mooie auto. En natuurlijk de Jag, maar das wel een andere type auto (echt iets voor mij in groen met bruin leder).
-
- Berichten: 55285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Wat 'n verhaal man. Begrijpelijk. En wat 'n rij/reistijden maak je...
Ik denk ook 120/125d of 320d of de Jag XE(da's de 'mooiste')
Dan de kleuren...
RENÉ!!!1111!!! kom er even bij
Ik denk ook 120/125d of 320d of de Jag XE(da's de 'mooiste')
Dan de kleuren...
RENÉ!!!1111!!! kom er even bij

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
Ruimte achter noodzakelijk, dan de XE.
Niet nodig had ik de TT gepakt. Interieur van de huidige Audi's vind ik erg mooi. Voor mij belangrijk als ik er veel tijd in moet doorbrengen.
Niet nodig had ik de TT gepakt. Interieur van de huidige Audi's vind ik erg mooi. Voor mij belangrijk als ik er veel tijd in moet doorbrengen.
- veejay
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
@Macboy: een 125D is met stage 1 al op 270pk te krijgen, dan lukt niet met een 120D. Chris kennende zal hij niet lang standaard blijven rijden.
Gevoelsmatig is 4WD bij een TT met 184PK een beetje overkill? Veel meer kietelen dan 225PK wordt prijzig en vereist de nodige hardware aanpassingen (oa turbo).
Gevoelsmatig is 4WD bij een TT met 184PK een beetje overkill? Veel meer kietelen dan 225PK wordt prijzig en vereist de nodige hardware aanpassingen (oa turbo).
- Geert.
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43
Re: Toch maar weer (noodgedwongen)aan de diesel? Maar welke
220D
riij er nu zelf iets meer dan 2 maandjes in maar vind hem heerlijk! Zelf vind ik hem zeker de meerprijs waard, maar dat is persoonlijke voorkeur. Automaatje erin en wat performance parts maken hem wel af.
De kleur komt op de foto niet zo mooi tot zijn recht, maar de EB is echt gaaf

De kleur komt op de foto niet zo mooi tot zijn recht, maar de EB is echt gaaf

- Bijlagen
-
- 20151126_141848_resized.jpg (572.86 KiB) 1982 keer bekeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 3 gasten