Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
- RVV
Re: Interessepeiling Verkoop E46 M3 H6
Eens met Tom. Boel gezeur om niks.. 4 ton is 4 ton dat zal nooit meer een museumstuk worden. Alles boven de 2 ton is een risico. Strak maken velgen dit en dat stoelwang opvullen... Etc je snapt toch wel dat je er geen "nieuwe" auto van maakt. Of je koopt een up van 10k met 4 jaar garantie of je koopt een M3 met 4 ton op de teller.. De laatste geeft meer smile per mile 

- Knot
Tsja, voor 10k heb je er een met een ton minder... keuze snel gemaakt lijkt mij.Arthur schreef:Uit z'n eerste reacties kreeg ik het id dat 8-9k te weinig is?
- MarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Ha, ik welKnot schreef:Vond vorig jaar een E46 die dikker in de opties zat (schuifdak, leder, smg2 etc) waar 240k op stond geen 10k waard, en die motor was onlangs compleet opnieuw opgebouwd (preventief)....

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Geen idee hoe de verhoudingen onderling zijn maar voor een Audi RS2 met drie ton op de teller vragen ze behoorlijke prijzen.
- Joy
Van de RS2 zijn er 2.891 gebouwd. De M3 schopt het tot 85.766 stuks. Dat maakt wel iets uit, ondanks dat de E46 M3 al vrij vroeg in zijn carriere een waardevast punt heeft bereikt.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ok dat is dan duidelijk bedankt.
-
Ik haal hem morgen op voor 7k :p
Facelift achterlichten, m3 CSL kofferklep, CSL Voorbumper, carbon splitters, OEM CSL velgen, goede Schroefset, Carbon airbox, grote beurt, poetsbeurt en gaan met die banaan!
Facelift achterlichten, m3 CSL kofferklep, CSL Voorbumper, carbon splitters, OEM CSL velgen, goede Schroefset, Carbon airbox, grote beurt, poetsbeurt en gaan met die banaan!

-
Zo iedereen,
was even een dagje offline.
Wat een reacties zo'n oude M nog teweeg brengt.
Bizar hoe snel dit allemaal gaat, word via PM ook vaak benaderd.
Ben met een aantal serieus in gesprek. Laat jullie weten wat gaat gebeuren.
MVG
Friso
was even een dagje offline.
Wat een reacties zo'n oude M nog teweeg brengt.
Bizar hoe snel dit allemaal gaat, word via PM ook vaak benaderd.
Ben met een aantal serieus in gesprek. Laat jullie weten wat gaat gebeuren.
MVG
Friso
- Macboy
Ik dacht al daar moet volgens Rene toch wel een V8 in kunnenGTRene schreef:Als de motor op den duur ploft, dan is zo'n auto met zo'n hoge kmst een ideale basis voor een motor conversie, immers de originaliteit geld dan niet meer zo in vergelijking met een m3 met 70k op de klok en dan ombouwen zeg maar. Dan mooi te gebruiken voor bv een S62B50 of liever de S65B40 conversie

- Bert ///M3
Persoonlijk zou ik in dit geval niet zo bang zijn voor ploffende motoren.
Die auto is altijd bij de dealer in onderhoud geweest, er zitten nieuwe lagers in. Het enige waar je naar zou kunnen kijken is of er geen vanos issues zijn en een compressie test doen. Evt met camera een kijkje in de cilinders nemen en kijken hoe de cilinderwand er uit ziet.
Plus het helpt dat het een handbak is en geen SMG. SMG zou ik dan liever niet hebben bij standen over de 2 ton omdat dat geheid een keer problemen gaat geven.
De eigenaar die hem nieuw kocht en tot 2015 gehad heeft, heeft hem waarschijnlijk gewoon voor dagelijks vervoer gebruikt en niet als trapauto. Anders had die hem al weg gedaan.
Die auto is altijd bij de dealer in onderhoud geweest, er zitten nieuwe lagers in. Het enige waar je naar zou kunnen kijken is of er geen vanos issues zijn en een compressie test doen. Evt met camera een kijkje in de cilinders nemen en kijken hoe de cilinderwand er uit ziet.
Plus het helpt dat het een handbak is en geen SMG. SMG zou ik dan liever niet hebben bij standen over de 2 ton omdat dat geheid een keer problemen gaat geven.
De eigenaar die hem nieuw kocht en tot 2015 gehad heeft, heeft hem waarschijnlijk gewoon voor dagelijks vervoer gebruikt en niet als trapauto. Anders had die hem al weg gedaan.
- MarkS
FYI, vanos staat ook bij recent onderhoud.
- GTRene
slijtage klepgeleiders/vingers en nokkenas, daar had ik toen last van bij een lage kmst, magoed ligt er ook aan wat voor oliepomp en hoe gek je met zo'n s54 omgaat
als je een beetje normaal rijd van A naar B met het verkeer mee heb je natuurlijk veel minder last van slijtage her en der en ach, hoe duur zijn die motoren nog.
is ook al wat jaren oud en de aanschafprijs zal niet zo hoog liggen, dus ruimte voor 'eventuele' reparaties, welke je ook kan krijgen bij een lage kmst auto.

als je een beetje normaal rijd van A naar B met het verkeer mee heb je natuurlijk veel minder last van slijtage her en der en ach, hoe duur zijn die motoren nog.
is ook al wat jaren oud en de aanschafprijs zal niet zo hoog liggen, dus ruimte voor 'eventuele' reparaties, welke je ook kan krijgen bij een lage kmst auto.
-
Kun je idd wel shaken .. 8KKnot schreef:Als 8k te weinig is denk ik dat de verkoop weinig kans van slagen heeft eerlijk gezegd....
- Knot
Ben benieuwd of ie al verkocht is...... en anders hoor ik graag mijn eerder gestelde vragen over onderhoud.
-
All,
auto is gereserveerd. Morgen meer nieuws.
MVG
Friso
auto is gereserveerd. Morgen meer nieuws.
MVG
Friso
-
OnlineMartijn_bmw
Hoe snel kan het gaan 

- dvh
Ik zag Martijn reageren... Vol verwachting klik ik het topic aan... Al helemaal klaar om: ' HELD ' eruit te gooien...
Het mocht niet zo zijn ... :*-(
-
OnlineMartijn_bmw
helaas idd... denk dat 7K niet genoeg was heb geen reactie gehaddvh schreef:Ik zag Martijn reageren... Vol verwachting klik ik het topic aan... Al helemaal klaar om: ' HELD ' eruit te gooien...

- FreudeamFahren
Niet? Wel toch?

Prachtig draadje dit. Iedereen jammert incourant en vind je niemand voor, de helft begint te bieden en binnen een week lijkt hij al verkochtFriso Talsma schreef:Tsja,
ik denk dat ik hem voor 8K maar gewoon schors en onder een zeiltje weg zet.![]()

- Joy
Het is mooi dat ie alsnog een ander baasje krijgt. Ik zou zelf niet op mijn handen kunnen blijven zitten met het opknappen van bepaalde zaken en dan maak je zo een auto te duur tov de dagwaarde. Richting 10 mille zou ik er niet voor willen betalen, ondanks de goede techniek en waarschijnlijk jaren plezier die er nog in zitten.
Ik hoop dat ie niet op een circuit terecht komt in gestripte toestand.
Ik hoop dat ie niet op een circuit terecht komt in gestripte toestand.
-
All,
Bedankt voor de constructieve discussies en de diverse inzichten.
Na de auto diverse malen bijna verkocht te hebben (ongezien), en dat dit toch niet door ging heb ik maar bedacht de auto te houden.
Ik zet hem weg onder een zeiltje, word geschorst en ga hem van de zomer maar eens opknappen.
Verwacht niet dat M3's goedkoper worden, en de mijne zal altijd onderkant van de markt blijven (lees makkelijk tarief).
Nogmaals dank voor alle input en leuke PB's.
Mag wat mij betreft een slotje op.
MVG
Friso
Bedankt voor de constructieve discussies en de diverse inzichten.
Na de auto diverse malen bijna verkocht te hebben (ongezien), en dat dit toch niet door ging heb ik maar bedacht de auto te houden.
Ik zet hem weg onder een zeiltje, word geschorst en ga hem van de zomer maar eens opknappen.
Verwacht niet dat M3's goedkoper worden, en de mijne zal altijd onderkant van de markt blijven (lees makkelijk tarief).
Nogmaals dank voor alle input en leuke PB's.
Mag wat mij betreft een slotje op.
MVG
Friso
- Joy

- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Voor een vaste prijs op marktplaats zetten geen optie? Je weet waar hij voor weg mag. Lukt dat niet, dan alsnog houden.
En natuurlijk wel even langs 'Klokje Rond' van Autoweek, zoals al eerder geopperd in dit draadje.
En natuurlijk wel even langs 'Klokje Rond' van Autoweek, zoals al eerder geopperd in dit draadje.
-
OnlineMartijn_bmw
idd veel plezier en succes met de auto en meld hem aan bij autoweek.
geweldige kandidaat voor klokje rond
geweldige kandidaat voor klokje rond

- GTRene
geen verkeerde keus Friso (als je de ruimte hebt), mooi wat kleine zaken strak/goed maken en ff laten staan, mocht er dan toch nog iemand een heel goed bod doen kan je hem altijd nog verkopen.