Op zondag 31 januari organiseert Driving Fun voor de 4e keer een driftdag op het circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Goed kunnen driften is de ultieme vorm van voertuigcontrole, waarbij mens en machine in perfecte harmonie over het asfalt glijden.
Onze instructeurs helpen u graag (dwars) op weg!
Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 12:45 - Inschrijven in VIProom 17
12:45 - 13:00 - Briefing
13:00 - 17:00 - Open pitlane driften
Prijs
Deelname aan de hele dag (13:00 - 17:00) kost €275 per auto.
Tweede rijders of bijrijders betalen €25 per persoon (inclusief catering).
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Uiteraard is het ook mogelijk om deze dag gebruik te maken van een huurauto.
Deelname in een BMW E36 325i kan al voor €550 p.p. all inclusive (gebaseerd op twee rijders per auto) of €950 p.p. all inclusive (één rijder per auto).
Desgewenst kan u ook een BMW M3 huren om te driften; stuur s.v.p. een mailtje naar peter@driving-fun.com om te informeren naar de mogelijkheden indien u hier interesse in hebt.
Circuit
We gaan op deze dag op het nationale circuit op droog driften. De Scheivlak lus gebruiken we ook en deze wordt nat gemaakt. U mag zelf kiezen waar uw voorkeur naar uit gaat en het is ook mogelijk om gedurende de dag van parcours te wisselen.
Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.
Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt streng op gecontroleerd.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.
DF driftdagen
Driving Fun driftdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen wedstrijden en zaken als twindriften (tenzij vooraf samen afgesproken) of driftend om een gespinde auto heen rijden zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren drifter tot beginnend drifter en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De betere drifter dient rekening te houden met de mindere goden en van de beginnende drifters wordt verwacht dat ze niet boven hun kunnen rijden en proberen zo weinig mogelijk te spinnen.
Circuit
Informatie over het circuit volgt nog.
Rondje Zandvoort
Volgt nog.
Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.
Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.
De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.
Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Rick Hoek - BMW E36 V8
3. Mark Hoek - BMW E30 V8
4. Eelco - ?
5. Eelco - ?
6. Olivier Naaktgeboren - ?
7. Claudia Doornbos - ?
8. Clint van Oord - Nissan Skyline
9. Adrian Mellin - huurauto
10. Timo Wagenaar Hummelinck - huurauto
11. Reyer van de Hee - BMW E90 Viper
12. Joost Colsen - huurauto (2-3u)
13. Erwin Blom - huurauto
14. Herman Koehler - BMW E34 5-serie
15. Rene Uriot - BMW E36 325i
16. Luc Brandts - BMW 3-serie
17. Vincent Romont - BMW 325i
18. Jordy Ritstier - BMW
19. Peter Meijer - BMW E36 328i
20. Erik Lepage - BMW E36
21. Dennis Huijbers - BMW E36 328i
22. Elmar - BMW E39 M5
23. Rory Kozak - ?
24. Kevin de Kruijf - BMW E46 328i (2u)
25. Martijn Schoenmakers - ? - via Wout
26. Gerard Dol - ? - via Wout
27. Tom Dol - ? - via Wout
28. Jim Zandvliet - ? - via Wout
29. Marc Meihuizen - ? - via Wout
30. Monder vd Ploeg - ? - via Wout
31. Dennis van Loon - ? - via Wout
32. Remco Wendel - ? - via Wout
33. Johnny Willems - ? - via Wout
34. Pascal Boogaard - ? - via Wout
35. Perry Zwaans - ? - via Wout
36. Maurice Nieland - ? - via Wout
37. Dennis Kos - ? - via Wout
38. Robin Zwanenburg - ? - via Wout
39. Jaap Bosma - ? - via Wout
40. Geert Geerts - ? - via Wout
41. Mark Reijne - ? - via Wout
42. Mike v Oostende - ? - via Wout
43. Cees Kok - ? - via Wout
44. Marco Kok - ? - via Wout
45. Arno Bakker - ? - via Wout
46. Jasper Spaan - ? - via Wout
47. Wout de Jong - ? - via Wout
48. Jan de Jong - BMW
49.
50.