Koffieapparaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Koffieapparaat

Bericht door Arthur » 23 dec 2015, 14:29

Ja, ik vind van wel. Die melkopschuimer doet het goed. Je kunt ze ook los op een voet kopen maar ik heb de uitvoering genomen dat hij er altijd naast staat en de stroom heeft van het apparaat zelf. Niet nog een snoer en stekker :)

RVV

Bericht door RVV » 23 dec 2015, 14:31

Niels schreef:Nespresso vind ik wel een aardige opvolger van de Senseo maar haalt het imho toch echt niet bij een verse bonen apparaat. Lidl bonen staan goed bekend maar ze hebben niet mijn voorkeur. DE bonen vind ik dan toch echt wel lekkerder. Er stond nu weer iets anders aan bonen in de keuken, straks maar ff proeven :coffee:
Wij hebben een magimix nespresso ding en een Senseo.. Het nieuwtje van de Nespresso is er al weer af en ik drink weer Senseo.. Extra Dark van DE.. Meestal 3 pads in kleinste hoeveelheid in een grote mok. Lekker sterk heb je het gevoel dat je wat binnen krijgt. Met die pieterpeuterige nespresso heb ik het gevoel dat ik Haagse bakkies drink.. Qua smaak vind ik het ook allemaal wat overrated.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 dec 2015, 14:57

@Richard: Ik zou nog wel even wachten op een aanbieding van die Nespresso machines. Vrij vaak hebben ze een cashback. Dan kost het al helemaal geen drol meer. :)

@Cupjes discussie: Ik drink *iets* teveel koffie, dus bij mij kan het wel uit zeg maar. :tooth:

allen

Bericht door allen » 23 dec 2015, 15:03

Macboy schreef:Hier ook liefhebber van Nespresso, puur omdat het zo praktisch is. Ik hou er niet van om te doen wat je 'moet' doen. Zo drink ik de Ristretto toch het liefst niet als espresso. Voor de fijnproever misschien wat te bitter vanwege meer water wat door de bonen heen gaat. Maar vind het heerlijk als het wat minder sterk mag. Ben ook geen echte koffiedrinker. Als je Macedonische koffie gewend bent is alles lekker.

Mijn vriendin wel en die geniet ook enorm van Nespresso. Maar haar droom is zodra ze haar eerste fulltime baan heeft om haar eerste salarissen op te maken aan een echte italiaanse apparaat zoals Allen post. Dat vind ik wel zo geweldig in de keuken !

Dus die gaat er nog wel komen binnenkort. Zijn er op dat vlak nog goede tips ? Prijs maximaal €2500 denk ik.
Een megaduur apparaat hoeft echt niet hoor. Losse maler en een goede espressomachine kun je al rond de 1.000 euro krijgen. De zoektocht naar de koffieboon en de maalgraad daarvan is veel belangrijker.
Na ieder bakkie koffie even het apparaat doorspoelen en de oude koffieresten verwijderen.
Heb zelf een tijdje een volautomaat en daarna Nespresso gehad omdat ik even geen zin meer had in de hele rompslomp. Maar koffie is voor mij een momentje van rust. Dan kan ik er maar beter maximaal van genieten.
Uit m'n hoofd donk ik vaak Ristretto en Roma (grijze kleur dacht ik).

Rond de filetijd wil ik onderweg oog nog weleens een tussenstop maken.
Die tijd gebruik ik dan meestal even om te ontspannen. Boontjes in een handmolentje, afgesteld voor de percolator. En daarna... :tooth:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 23 dec 2015, 15:12

En daarna... Schoenen vol met klei en modder :-P

allen

Bericht door allen » 23 dec 2015, 15:31

Nee Rico, dat soort dingen maak ik alleen mee als ik de auto in de berm parkeer om de telefoon op te nemen... Nooit zo fijn als de wagen plotseling tot aan de achterbak wegzakt en je uitgerekend dan geen laarzen en geen koffie bij je hebt! :bag: :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 23 dec 2015, 15:43

Ik vind het er altijd wel gezellig en kneuterig uitzien Allen. Zo'n bijzettafeltje met een James-May koffieding... :-)
Alleen wat een gedoe joh, voor een bakkie koffie ! Gewoon knoppie drukken en klaar.. Ik ben simpel. Dus mijn koffie moet ook simpel zijn :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 23 dec 2015, 16:00

voor mensen als jij hebben ze benzinestations met koffie in kartonnen bekertjes uitgevonden. James May is een held! :lol:

dvh

Bericht door dvh » 23 dec 2015, 16:17

Joh, ik heb dit staan.
Afbeelding

Gewoon net een tankstation. Maar dan met brillen :ken ik jou: :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 23 dec 2015, 17:46

Sorry Krups hier maar beloof plechtig dat volgende magimix wordt
:hosanna: mijn dank is groot :wink:
@Richard: Ik zou nog wel even wachten op een aanbieding van die Nespresso machines. Vrij vaak hebben ze een cashback. Dan kost het al helemaal geen drol meer. :)
Cashbacks komen niet meer. Das war einmals :D

Op dit moment loopt er een actie met gratis capsules ipv cashback, € 30 zonder melkopschuimer en € 60 bij een versie met melkopschuimer.
Marge zit er amper meer op die apparaten met alle prijsconcurrentie.

@Richard als je maximaal wilt profiteren zou ik even tot eind januari wachten. Dan zijn er weer BTW dagen (17.6% korting op toch al lage prijzen) en dat zijn de laatste dagen dat de koffie credit actie nog loopt. Een betere actie zie ik in 2016 niet komen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 23 dec 2015, 18:10

Kijk daar kunnen we wat mee!!! :thumbup:

allen

Bericht door allen » 23 dec 2015, 18:16

Geen idee dat er zoveel Nespresso liefhebbers waren hier. Pas nog een kaart weggegooid waarmee je een paar honderd cupjes kon bestellen en er een apparaat bij kreeg. Had hier vast iemand blij mee geweest lees ik al...

David, dat apparaat van jou is leuk maar wat omslachtig voor me om mee te nemen. :bag:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 dec 2015, 18:29

Om mee te nemen is dit wellicht iets voor je, Allen? ;)

Afbeelding

Denk dat ik wel zo'n ding ga halen voor de roadtrip volgend jaar. :df:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 dec 2015, 18:44

HansD schreef:
Sorry Krups hier maar beloof plechtig dat volgende magimix wordt
:hosanna: mijn dank is groot :wink:
Cashbacks komen niet meer. Das war einmals :D

Op dit moment loopt er een actie met gratis capsules ipv cashback, € 30 zonder melkopschuimer en € 60 bij een versie met melkopschuimer.
Marge zit er amper meer op die apparaten met alle prijsconcurrentie.

@Richard als je maximaal wilt profiteren zou ik even tot eind januari wachten. Dan zijn er weer BTW dagen (17.6% korting op toch al lage prijzen) en dat zijn de laatste dagen dat de koffie credit actie nog loopt. Een betere actie zie ik in 2016 niet komen.
Dank voor de tip! Das ook precies het moment dat ik de sleutels van m'n woning krijg, dus een goede timing :)

allen

Bericht door allen » 23 dec 2015, 23:49

Robin, ik heb een Handpresso liggen hier. Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is?
In de praktijk is het niet altijd even handig.
Je moet voor heet water zorgen, dat ding moet op druk gebracht worden.
Erg leuk in als je met twee man bent en ieder wil twee kopjes, terwijl het koud is.
Koffie koelt dan te hard af.
Heb doorgaans twee maten percolators in de auto liggen. Afhankelijk van hoeveel man is koffie dan veel makkelijker gezet.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 dec 2015, 09:52

RVV schreef:
Niels schreef:Nespresso vind ik wel een aardige opvolger van de Senseo maar haalt het imho toch echt niet bij een verse bonen apparaat. Lidl bonen staan goed bekend maar ze hebben niet mijn voorkeur. DE bonen vind ik dan toch echt wel lekkerder. Er stond nu weer iets anders aan bonen in de keuken, straks maar ff proeven :coffee:
Wij hebben een magimix nespresso ding en een Senseo.. Het nieuwtje van de Nespresso is er al weer af en ik drink weer Senseo.. Extra Dark van DE.. Meestal 3 pads in kleinste hoeveelheid in een grote mok. Lekker sterk heb je het gevoel dat je wat binnen krijgt. Met die pieterpeuterige nespresso heb ik het gevoel dat ik Haagse bakkies drink.. Qua smaak vind ik het ook allemaal wat overrated.
ik heb een jaar lang nespresso gedronken en idd drink nu vaak nespresso en senseo om en om het maakt voor mij weinig verschil als je van senseo idd gewoon de extra dark hebt

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 dec 2015, 12:35

allen schreef:Robin, ik heb een Handpresso liggen hier. Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is?
In de praktijk is het niet altijd even handig.
Je moet voor heet water zorgen, dat ding moet op druk gebracht worden.
Erg leuk in als je met twee man bent en ieder wil twee kopjes, terwijl het koud is.
Koffie koelt dan te hard af.
Heb doorgaans twee maten percolators in de auto liggen. Afhankelijk van hoeveel man is koffie dan veel makkelijker gezet.
Ja, voor jouw doelen is een percolator handiger inderdaad. Maar zo'n Minipresso of een Handpresso is in principe prima voor een roadtrip in de zomer. In principe is zo'n Minipresso geschikter als je geen gasstelletje bij je hebt.

Luco

Bericht door Luco » 24 dec 2015, 16:48

Koffie is binnen Allen.
Kan alleen het bonenreservoir niet leegmaken :cry:

allen

Bericht door allen » 25 dec 2015, 16:43

Ok, ik heb even de moeite genomen om de Minipresso te bekijken. Je bent knettergek als je zoiets handig denkt te vinden. Koop dan een Handpresso en voor vertrek een paar doosjes ESE pads.
Werkt schoner en sneller.

Benzinebrander is handig in de winter. Sindskort ook een lichtgewicht gasbrander (was eigenlijk voor een wandelvakantie bedoeld, maar mocht niet mee het vliegtuig in. :bag: ).
Werkt super efficient en handig. Kan het je dus aanraden als je tijdens een roadtrip graag een lekker bakkie koffie wilt. Ook handig om een lekkere lap vlees op klaar te maken in the middle of nowhere kan ik je vertellen. :mrgreen:

Ben benieuwd Luco. Trek heb apparaat uit de kast en keer hem ff om. ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 dec 2015, 14:11

allen schreef:Ok, ik heb even de moeite genomen om de Minipresso te bekijken. Je bent knettergek als je zoiets handig denkt te vinden. Koop dan een Handpresso en voor vertrek een paar doosjes ESE pads.
Werkt schoner en sneller.

Benzinebrander is handig in de winter. Sindskort ook een lichtgewicht gasbrander (was eigenlijk voor een wandelvakantie bedoeld, maar mocht niet mee het vliegtuig in. :bag: ).
Werkt super efficient en handig. Kan het je dus aanraden als je tijdens een roadtrip graag een lekker bakkie koffie wilt. Ook handig om een lekkere lap vlees op klaar te maken in the middle of nowhere kan ik je vertellen. :mrgreen:

Ben benieuwd Luco. Trek heb apparaat uit de kast en keer hem ff om. ;)
:thumbup:

Toevallig hebben mijn ouders sinds een paar dagen een bonen machine, dus binnenkort maar even Death Wish coffee bestellen. :tooth:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 27 dec 2015, 18:08

Allen zo maken wij ook onze koffie. Lekkerder is er niet. Probleem is dat de koffie op kantoor/werk niet meer te zuipen is.

allen

Bericht door allen » 27 dec 2015, 18:38

Op een gegeven moment is zelf je spullen meenemen een mogelijkheid. :lol:

Zat even te denken Robin. Als het goed is heeft Handpresso nu eentje die zelf het apparaat op druk brengt en waar je koud water in kunt gieten. Werkt op 12 volt dus ideaal voor je roadtrip.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 dec 2015, 22:33

Nespresso heeft tot 31-12 een actie waarbij je max 60eu aan cups cadeau krijgt bij de aanschaf van een Nespresso apparaat. Wat ze mij vanmorgen bij de Mediamarkt niet konden vertellen (überhaupt hebben de verkopers daar weinig toegevoegde waarde...) en wat ik zo snel ook niet op de site vind is of ik na de aanschaf dan ook nog dit jaar de cups moet bestellen om gebruik te maken van de actie.

Ik wil eerst de standaard meegeleverde smaken uit proberen voordat ik ga bestellen en om in drie dagen tijd alle smaken uit te proberen zie ik ook niet zo zitten.

Is hier iemand met meer kennis van zaken die mij kan vertellen of de actie betrekking heeft op de aanschaf van het apparaat voor 31-12 en ik in 2016 dus nog gewoon gebruik kan maken van die 60eu "gratis" cups?

Macboy

Bericht door Macboy » 28 dec 2015, 22:58

http://www.koffiecenter.nl/download/100 ... ing_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was goed zoeken naar deze voorwaarden :)

Voorwaarde is voor 31/12 registreren én bij je eerste bestelling meteen 60 cups bestellen. Dus je eerste bestelling online kan gewoon na 1/1/16 zoals ik het lees.

Gewoon even registreren en dan zal je meer specifieke regels moeten zien. Als die niet verschijnen dan klopt gewoon wat ik zeg:

https://www.clubpromo-nespresso.com/NL/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HansD

Bericht door HansD » 29 dec 2015, 08:19

Klopt wat Macboy post.

Overigens is deze actie verlengd tot 31-01-2016. Tijd genoeg dus om te registreren bij Nespresso.

Toch maar niet gewacht op januari om er een aan te schaffen?

Plaats reactie