Volvo S-60 T3 R-design nordic+
- Fernando
Re: de BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport is ingeruild
Ben toch heel benieuwd naar de reactie van Luca op het moment dat ik meldde dat het een 3 cilinder was. Ik bedoel het is geen radio (had ik) die ontbreekt maar een cilinder...
- ErikMartijn
Gefeliciteerd Luca!
Die 3 cilinder zou ik me niet aan storen, ik reed laatst met een Ford C-max met zo'n ecoboost 3 cilinder en dat was dikke prima! Meer karakter en een vettere sound dan een 4 cilinder. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Die 3 cilinder zou ik me niet aan storen, ik reed laatst met een Ford C-max met zo'n ecoboost 3 cilinder en dat was dikke prima! Meer karakter en een vettere sound dan een 4 cilinder. Ben benieuwd naar je ervaringen.

- dvh
Arthur schreef:Wat dacht je?
![]()
http://www.autoweek.nl/auto/84316/bmw-3 ... rt-edition" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, top.. 3 in lijn zelfs :*-)
Maar... Dat ding kun je nog chippen! Dan issie vast helemaal snel stuk

- Fernando
Ik heb m'n portie wel gehad met die 3 cilinder in m'n toenmalige Focus. 2x opgeblazen motor zorgt ervoor dat je niet echt enthousiast bent over dat hele downsizing gebeuren. Hopelijk hebben die Beierse motoren bouwers dat beter voor mekaar.
- Knot
3 cilinder is niks mis mee, klinkt zelfs sportiever dan een 4 cilinder.
Alleen een transactie van maar 2300 euro op dat inruilbedrag... daar verbaas ik me over.
Alleen een transactie van maar 2300 euro op dat inruilbedrag... daar verbaas ik me over.
- RVV
Motor zal prima zijn. Hele karakter van een auto hangt grotendeels van de motor af. los daarvan verbaast het me dat je voor meer dan 42000 euro aan kapitaal investeert, zonder dat je nou weet wat je precies gekocht hebt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Boeit toch niet, Rico. Luca is zo zuinig op z'n auto's dat hij er in de zomer niet mee rijdt omdat er vliegjes opkomen. Hij komt niet op de snelweg ivm steenslag. En in de winter rijdt ie niet ivm zout. Z'n kinderen mogen er niet in evenals z'n vrouw.
Wat maakt het dan uit wat het nu precies is? Er zit 2 jaar garantie op, meeeeeeer dan genoeg! Plus d'r komen toch niet veel km's op dus als inruiler ook weer gewild.

Wat maakt het dan uit wat het nu precies is? Er zit 2 jaar garantie op, meeeeeeer dan genoeg! Plus d'r komen toch niet veel km's op dus als inruiler ook weer gewild.

- RVV

Luca even serieus, gewoon veel plezier toegewenst

- Luca
Ik dacht effe WTF. Klopt vast niet.Fernando schreef:Ben toch heel benieuwd naar de reactie van Luca op het moment dat ik meldde dat het een 3 cilinder was. Ik bedoel het is geen radio (had ik) die ontbreekt maar een cilinder...
Effe Google en het bleek idd zo te zijn.
Het is puur gevoelsmatig. Dit gezien het vermogen niet minder is.
Ik was verbaasd dat BMW over is gegaan naar 3 cilinders.
- Fernando
Ik waardeer je eerlijkheid je had ook kunnen doen alsof je het wel wist
Buiten dat vind ik die 3 cilinders wel heel lekker klinken en jouw motor heeft ook nog een halve liter meer inhoud dus hopelijk iets meer bullitproof. Nogmaals veel plezier!

Buiten dat vind ik die 3 cilinders wel heel lekker klinken en jouw motor heeft ook nog een halve liter meer inhoud dus hopelijk iets meer bullitproof. Nogmaals veel plezier!
- Joost
Heb je nog snel geregeld.
Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd.
- RutgerK
En straks gaan julllie Luca ook nog vertellen dat de achterwielen aangedreven worden!
Gefeliciteerd met je nieuwe auto iig.
Dit is over twee jaar een goedkopere optie.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto iig.
Dit is over twee jaar een goedkopere optie.
- Luca
Weinig bedoel je?Knot schreef:3 cilinder is niks mis mee, klinkt zelfs sportiever dan een 4 cilinder.
Ik "ruil" altijd van auto icm dit soort bedragen. (Max 5k)
Mogelijk hebben ze al een koper of ze willen graag van hun voorraad af voor het einde van het jaar. Is toch weer een auto in 2015 als boodschap richting de importeur.
Wie zal het weten. Audi wilde graag, Volvo niet heel erg en BMW in eerste instantie ook niet totdat ze weer een mailtje stuurde. Resultaat is bekend.
- Luca
Is ook een beetje dom. Maar niet in een auto rijden; 95% van mijn gekochte auto's zijn ongereden gekocht. Mijn DF heeft niet zulke hoge eisen. De looks zeker wel. Volgens mij ben ik geslaagd omtrent de looks mbt de 3.RVV schreef:Motor zal prima zijn. Hele karakter van een auto hangt grotendeels van de motor af. los daarvan verbaast het me dat je voor meer dan 42000 euro aan kapitaal investeert, zonder dat je nou weet wat je precies gekocht hebt.
- RVV
Absoluut een mooie auto Luca! En die motor dat zal wel "loslopen"
- Knot
Tuurlijk kan dat, maar meestal verwacht je op 40k toch wel een transactie van minimaal 5k.
Heb mijn F30 ongereden gekocht omdat er een hoop mensen oren naar de auto hadden dus meteen gehapt. Zou ik in het vervolg niet zo snel meer doen, ik vind het onderstel aan de softe kant, waar het standaard onderstel van de E90 en de Z4 juist aan de stugge kant waren, daar had ik me even in vergist.
Heb mijn F30 ongereden gekocht omdat er een hoop mensen oren naar de auto hadden dus meteen gehapt. Zou ik in het vervolg niet zo snel meer doen, ik vind het onderstel aan de softe kant, waar het standaard onderstel van de E90 en de Z4 juist aan de stugge kant waren, daar had ik me even in vergist.
- Luca
Als ik de "extra's" niet had genomen was de bijbetaling 2K geweest 

- Macboy
He Luca gefeliciteerd man
Prachtige auto gekocht. Mooi M-pakket. Heb je meer foto's ? Ook van binnenkant etc of volgt dat nog ?
Je eerlijkheid wordt gewaardeerd. Denk dat 3-cilinder prima is. Je verwacht daar ook niets van. Van een 520i verwacht ik nog iets en valt juist tegen. Van een 3-cilinder zou ik niks verwachten en dus valt het mee. Een 3-cilinder heeft ook een paar voordelen. Koppel bij lage toeren is ideaal. Heb je een handbak eigenlijk ? In bochten en lage snelheden zou die veel beter moeten oppakken dan je 520i. Veel soepeler ook. Daarnaast heeft elke motor met oneven aantal cilinders een beter geluid dan 4 cilinder. Dus 3 en 5 cilinder klinkt lekkerder dan 4 (natuurlijk niet lekkerder dan 6).
Ben heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen !

Prachtige auto gekocht. Mooi M-pakket. Heb je meer foto's ? Ook van binnenkant etc of volgt dat nog ?
Je eerlijkheid wordt gewaardeerd. Denk dat 3-cilinder prima is. Je verwacht daar ook niets van. Van een 520i verwacht ik nog iets en valt juist tegen. Van een 3-cilinder zou ik niks verwachten en dus valt het mee. Een 3-cilinder heeft ook een paar voordelen. Koppel bij lage toeren is ideaal. Heb je een handbak eigenlijk ? In bochten en lage snelheden zou die veel beter moeten oppakken dan je 520i. Veel soepeler ook. Daarnaast heeft elke motor met oneven aantal cilinders een beter geluid dan 4 cilinder. Dus 3 en 5 cilinder klinkt lekkerder dan 4 (natuurlijk niet lekkerder dan 6).
- Knot
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 7524-318i/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmmm, zit niet heel veel marge in, valt me tegen.
Hmmmm, zit niet heel veel marge in, valt me tegen.
- Arthur
Die 180nm standaard is 220nm. Je praat hier wel voor een 1500cc met 3 cilinders. Dan vind ik 165pk/300nm niet verkeerd. Pk's blijven dan wat achter bij een standaard 2.0i maar het koppel is dan wel hoger. Niet onaardig vind ik voor een 1,5.
- Luca
Bedankt! Het is idd een handbak. Foto's van het interieur krijg ik nog opgestuurd. Mijn vrouw heeft een twee cilinder. Behalve het rauwe geluid niks mis mee.Macboy schreef:He Luca gefeliciteerd man![]()
- Bijlagen
-
- image.jpeg (938.4 KiB) 1569 keer bekeken
- Arthur
Vind ik ook "knap". Ik ga volgende keer toch eens zo te werk als Luca
Meestal pak ik de telefoon en ga om tafel. En ik zoek altijd auto's waarvan ik denk dat de verkoper dat interessant vindt. Dus een 10-20k bijleggen. Nu was ik er vorig jaar al achter gekomen dat voorraadauto's de auto's zijn die je (nieuw) moet hebben dus dat ga ik vast nog een keer uitproberen. Lekker (veilig) achter de PC en "kiek'n wat wordt"
Nee heb je, ja kun je krijgen. Zo lang je auto niet af en versleten is kun je een paar maand later het nog eens proberen. En wie weet komt de verkoper, zoals hier bij BMW, erop terug? Toen ik vorig jaar de F31 kocht werd ik ook platgemaild door de dealers die ik benaderd had. Ze konden steeds lager. Uiteindelijk in juli gehapt want toen moest ik wel zo ongeveer een andere auto. Wellicht met nog iets langer wachten een nog betere deal kunnen maken. Aan de andere kant, ik had nu een uitvoering die toch wel aan mijn wensen voldeed. Die dat niet deden bleven ook langer staan.
Maar iig, netjes gedaan deze deal, lijkt mij

Maar iig, netjes gedaan deze deal, lijkt mij

Luca schreef:Weinig bedoel je?
Ik "ruil" altijd van auto icm dit soort bedragen. (Max 5k)
Mogelijk hebben ze al een koper of ze willen graag van hun voorraad af voor het einde van het jaar. Is toch weer een auto in 2015 als boodschap richting de importeur.
Wie zal het weten. Audi wilde graag, Volvo niet heel erg en BMW in eerste instantie ook niet totdat ze weer een mailtje stuurde. Resultaat is bekend.
- Knot
Hmmz, misschien moet ik ook ff gaan kijken.
Bij VW is er een mooie site/overzicht van voorraadmodellen, daar had ik de Golf7 ook vandaan geplukt.
Is dat er bij BMW niet?
Bij VW is er een mooie site/overzicht van voorraadmodellen, daar had ik de Golf7 ook vandaan geplukt.
Is dat er bij BMW niet?
- Macboy
Dan weet ik zeker dat je de motor heerlijk gaat vinden, bochten moet je denk ik makkelijk in zijn 3 kunnen pakken en dan zou ie prima op moeten pakken. Laat je de ervaringen meteen weten ?
- Luca
Ik ben gaan kijken op alle auto's sites ed. Met instelling km stand op max 2500. Dan komen de nieuwe auto's ook naar voren.Knot schreef:Hmmz, misschien moet ik ook ff gaan kijken.
Is dat er bij BMW niet?
Maar BMW heeft ook zo'n overzicht van alle voorraadauto's. Kan ik gisteravond tegen. Weet alleen niet meer precies waar. Vast BMW.nl
Kwam nog een grijze tegen. Precies dezelfde als de mijne alleen een automaat.