BMW M3 van Joost of ... fietsen ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

Kiest u maar een occassion !

BMW M3 DCT van Joost
54
55%
Porsche Cayman GTS van Romo
45
45%

Totaal aantal stemmen: 99

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?

Bericht door Robin » 20 dec 2015, 09:43

Dennis Cavallino schreef:
Robin schreef:OK leuk , volgende keer handjes schudden maar:) die witte op de foto naast de mijne dat was toch niet jouw M3?
Ik zal jullie volgende keer wel aan elkaar voorstellen. Morgen ben je er niet bij toch, Robin? 27e wel?

Joost is er morgen wel.
Neh, koopzondag straks. Geld verdienen voor nieuw rubber enzo:)

27 da's derde kerstdag..ik denk dat er dan maar één gedachte is: paracetamol:)

Volgend jaar dus!

Robin

Bericht door Robin » 20 dec 2015, 09:50

Macboy schreef:Voor de duidelijkheid: ik zou heeeeeeel graag een M3 willen hebben. Fantastische droom auto. Maar het is voor mij geen contest met de GTS tenzij het idd om praktische zaken gaat.

Maar dat je voor de M3 kiest als je kinderen of ruimte nodig hebt snapt iedereen natuurlijk :mrgreen:
Je snapt wel meer niet Ilja:)

Romo heeft de vinger op de zere plek gelegd bij de GTS, da's jammer maar goed, geen enkele auto is flawless. Een GTS moet zó extreem bereden worden, dat kunnen er niet veel(hier) en als ze dat doen dan balen ze want snelheid te hoog, gewoon te gek. Fun moet toch ook wat fysiek bereikbaar zijn nietwaar?
Zo dacht Chris Harris ook die nu een felgroene F80 M3 heeft/rijdt:)

Zoals André al vaak stelde: Wil ik dat een auto als op rails rijdt, dan pak ik de trein wel:)

Bedankt voor de whatsapp Ilija zojuist. Mooi klokje.

Deze is voor jou, deze is voor jou ook over 'n klokje. Moet meteen aan jou denken bij die gast sorry:)

4:20 "You got the Turkey on?" :lol:

Prettige feestdagen alvast, mensen!

Macboy

Bericht door Macboy » 20 dec 2015, 20:14

Robin met alle respect maar die mensen die geen fun uit een GTS kunnen halen zullen dat ook zéker niet uit een M3 halen, dus dat noemen we nou een onzin argument.

Andre is een grens overstuur/onderstuur drifter en geniet van BMW. Terecht.
Romo is gewoon een BMW liefhebber in hart en nieren. Ook terecht.

Voor alle anderen heeft onze heer de GTS gemaakt ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2015, 20:50

Kijk, de GTS is by no means een slechte auto of zo, maar een auto die IMHO die alleen dan het beste van zich laat zien als je tussen 75 en 100% van de max rijdt, hup de Eifel in en dat soort werk, gewoon een dag lekker los, daarna mooi parkeren in de garage.

Voor een dd doe je de kar, hoe mooi ook, te kort, je wil gassen met het ding, je wil sturen met het ding, je wil hem hoeken, je wil dat ie in de veren gaat hangen, je wil werken in het ding.......................alleen doe je dat niet als je achteraan sluit in woon werk verkeer. (althans ik niet :tooth: )
Het heeft ook niets te maken met rij comfort, die is bij de GTS waanzinnig goed, het heeft te maken met de competenties van de kar en wanneer die competenties het best tot zijn recht komen. Een M2-3-4 hebben IMHO een betere dd competentie, omdat je ze niet tot de max hoeft te gebruiken voor max DF, de GTS moet dat dus wel !!

Je wil toch horen hoe het ding machtig prachtig jankt bij 7-8 k RPM, das nagenoeg niet haalbaar in het normale verkeer, dus ik wil dit als een 2e auto, een kar erbij zoals reeds eerder gemeld, doe me dan maar een turbo M2-3-4 als dd.

Ik ga kijken of ik de GTS mogelijk toch als zodanig voor me zelf zo kan behouden. Bij een dagje knallen past alles wel degelijk op zijn plek !!

Het antwoord op dit draadje is duidelijk dus, beide karren, met ieder een eigen specifiek inzet moment. Toen ik de 1M erbij had had ik meer lol aan de GTS, gewoon omdat je er dan echt voor gaat zitten, nu als dd valt dat aspect weg.

Tom

Bericht door Tom » 20 dec 2015, 22:49

Je haalt geen DF uit een GTS want: "alleen doe je dat niet als je achteraan sluit in woon werk verkeer. (althans ik niet :tooth: )"
En vervolgens zeg je:
"Een M2-3-4 hebben IMHO een betere dd competentie, omdat je ze niet tot de max hoeft te gebruiken voor max DF"

Met een M2-3-4 is het leuker (meer DF) om achteraan aan te sluiten?
Een beetje met het verkeer meesukkelen is in geen enkele auto leuk. Snap niet hoe dat in het nadeel van de Porsche kan zijn en in het voordeel van een M?

Porsche is perfect voor dagelijks gebruik mits je met minder ruimte kan leven. Comfortabeler dan menig normale personenauto. En ja: dan haal je er niet uit wat erin zit... dat doe je pas als je gaat knallen. Maar dat is bij een M toch hetzelfde? De twee gezichten vind ik wel fijn: het sportieve moet niet in de weg zitten als ik meesukkel in de file of naar de supermarkt, maar op een dag als vandaag ben ik nog even binnendoor gereden. Stukken lekker van het uitzicht genieten en rustig rijden en af en toe die naald voor je neus richting toerenbegrenzer.. heerlijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 dec 2015, 07:14

Nee Tom das niet het zelfde, een M is meer dd georiënteerd, de GTS echt een sportauto.

De GTS moet uitgedaagd, een M veel minder. Langzaam rijden doet een M beter dan de GTS, omgekeerd bij knallen.

De GTS wordt "misbruikt" bij dd..

Het karakter, de genen, van deze auto`s zijn daarvoor te verschillend.

Daarom beide dus, beter kan ik het niet zeggen.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2015, 07:30

En weer snapt Ijia m'n punt niet. Ligt aan mijn uitleg denk ik:)

Komop, op elke BMW is iets tot veel aan te merken. Ook de Ms. Zeer zeker! Vertel mij wat. Been there done that etc.

Maar de GTS is een god-given-thing? Dan is Romo atheist:)

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2015, 07:35

Macboy schreef:Robin met alle respect maar die mensen die geen fun uit een GTS kunnen halen zullen dat ook zéker niet uit een M3 halen, dus dat noemen we nou een onzin argument.
Waarom kunnen die mensen die fun niet uit 'n F80 M3 halen?
F80 M3 is qua idioterie veel bereikbaarder(op lagere snelheden al) .

Of mis ik iets? Of is dit jouw onzin argument, bedoel je dat zo?

:tooth:

allen

Bericht door allen » 21 dec 2015, 09:07

In de file aansluiten in geen wagen leuk en als je alles nog een soort van legaal wilt houden in Nederland heb je alleen het stukje ontwerp en emotie over.
Voor dat echte rijplezier begeef je je in beide wagens op artikel 5 territorium.
Als je dan toch je rijbewijs moet kwijtraken kun je het maar beter gelijk goed doen Robin.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2015, 09:40

allen schreef:In de file aansluiten in geen wagen leuk en als je alles nog een soort van legaal wilt houden in Nederland heb je alleen het stukje ontwerp en emotie over.
Voor dat echte rijplezier begeef je je in beide wagens op artikel 5 territorium.
Als je dan toch je rijbewijs moet kwijtraken kun je het maar beter gelijk goed doen Robin.
Inderdaad, een F80 M3 dus. Redelijk stijlvol stoer en extreme(tussen) accelleraties:)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 dec 2015, 14:58

iets zegt me dat het smaakgevoelig is...gelukkig maar, anders rijdt dadelijk niet alleen heel DF in een BMW, maar ook alles daarbuiten ;)

Je kunt het ook omdraaien, als je 50 jaar in een winterslaap hebt gezeten, het hedendaagse wagenpark aanschouwt en de BMW instapt, dan denk je "he een sportieve sedan" en pas als je het gas diep voorbij artikel 5 intrapt denk je "nondekannonnen, dat loopt wel lekker deur, het lijkt wel een sportauto"
Anderzijds, als je de Porsche dan instapt, dan denk je als het goed is direct "he een sportauto,wat cool!" en als je dan lekker gaat knallen, dan denk je "inderdaad, de potentie voldoet aan de verwachting"

Dus in mijn optiek hoef je in de GTS minder te knallen dan in de BMW, want het ademt al sportiviteit met de motor uit, bij het instappen en zelfs daarvoor al.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2015, 15:17

Looks can be deceiving, vraag Romo maar:)

Tom

Bericht door Tom » 21 dec 2015, 16:22

romo schreef:Nee Tom das niet het zelfde, een M is meer dd georiënteerd, de GTS echt een sportauto.

De GTS moet uitgedaagd, een M veel minder. Langzaam rijden doet een M beter dan de GTS, omgekeerd bij knallen.

De GTS wordt "misbruikt" bij dd..

Het karakter, de genen, van deze auto`s zijn daarvoor te verschillend.

Daarom beide dus, beter kan ik het niet zeggen.
Yep..
Een M is een personenauto met sportwagenprestaties.
Een Porsche is een sportwagen die ook dagelijks te gebruiken is. Dat die GTS een sportauto is vind ik juist het voordeel... we zitten op DF tenslotte :)

Bij dagelijks gebruik zitten die sportwagen-genen mij niet in de weg. Onder de 3000rpm kun je met al het verkeer meekomen, sportuitlaat kun je uit laten, je zit in alle luxe, fijne leren stoelen, onderstel is perfect en comfortabeler dan menig personenauto. Koop je daarom een Porsche? Nee natuurlijk niet, dat kan ook met een Skoda. Maar een Lotus, Morgan 3 wheeler of Ariel Atom is weer het andere uiterste.. daarmee kun je niet fatsoenlijk boodschappen doen.

Voor mij is het dus eerder andersom.. ik wil graag het geluid van de boxer, wendbaarheid, rasp uit de sportuitlaat, relatief laag gewicht. Ik vind ze beide comfortabel dus voor dagelijks gebruik voldoen ze beide, maar bij mij zou bij de M die >200kg extra meer in de weg zitten bij sportief gebruik.

Startpunt bij mij is vanuit een sportieve kar en dan zoek ik tot iets wat acceptabel is voor dagelijks (want ik wil voor nu één auto die beide kan, liefst zonder op sportiviteit in de leveren). Lotus vind ik erg gaaf, maar heb ik laten staan.. dat is weer iets te spartaans. Voor anderen is daar dagelijks ook mee te leven.. vind ik prachtig als men zoiets koopt en ook nog eens dagelijks gebruikt :df:

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2015, 16:33

Tom schreef: Yep..
Een M is een personenauto met sportwagenprestaties.

Mee eens

Een Porsche is een sportwagen die ook dagelijks te gebruiken is.

Dit lees ik hier vaker, staat heel arrogant en lullig, want er bestaan ook Cayennes, Macans en Panamera's alsmede instappers van het merk die nog niet in de schaduw van bepaalde 'personenwagens met sportwagenprestaties' kunnen staan(niet alleen doelende op M an sich)
Kortom, bij 'n GTS verwacht men al wat(looks, naam etc) snap ik ook en bij 'n F80 M3 denkt men 316 met M pakket.
We zitten hier op DF inderdaad. Volgens mij wordt de F80 M3 (hier) hopeloos onderschat:)

Verder vind ik 'Porsches' veel te rond en lief qua looks, muv GT4/GT3/TurboS en die Boxster Spyder dingetje.

Luco

Bericht door Luco » 21 dec 2015, 16:58

Gelukkig maar dat iedereen er anders over denkt.
Ik vind persoonlijk de M3 hier zwaar overschat (met name de E36 en E46)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 dec 2015, 17:08

Wel met Robin eens qua Porsche looks. Bij de Cayman GTS denk ik aldoor: Wat een schattig auto'tje. Wellicht door de combinatie van de Carrera S wielen (die ik persoonlijk niet mooi vind en veel te groot vind ogen) en de kleur, die meer richting chique gaat dan sportief. Terwijl een GT4 dat vrouwelijke en chique totaal van zich af heeft geschud. GTS van Romo komt door de samenstelling meer over als een GT dan een circuittijger.

Robin

Bericht door Robin » 21 dec 2015, 17:13

Heel veel BMWs worden(hier en overal) zwaar overschat. Er zijn nog minder dan 'n handvol pareltjes over nieuw voor wat 't waard is. Ik zeg niet dat ik daarmee qua rijden 'n F80 M3 ofzo bedoel, want 'n M2 zal serieus sportiever rijden, maar dat blok(en de looks) van de F80 M3/M4: te gek!

En Porsche als naam (hier en overal) wordt marketingtechnisch /rijden ook overschat in mijn ogen, Elfer uitgemelkt tot en met, er is zoveel meer dan 'Porsche' op autogebied, voordeliger en duurder.(geldt ook voor BMW, tot aan'n 120d kies ik any Golf/Focus/Seat weetikveel)

romo

Bericht door romo » 21 dec 2015, 18:53

Iedereen zijn of haar, door mij te respecteren mening, we spreken en discussiëren hier over individuele opinies en perceptie, ik kan alleen uit eigen ervaring spreken zowel uit BMW als Porsche standpunt waar ik mij het meest happy mee en bij voel.

De BMW heeft de betere ergonomie, de Porsche de ultieme sportiviteit, maar alleen dan als je er voor gaat zitten en de mogelijkheid hebt om te knallen, dan is ie in zijn natuurlijke habitat.

De vering, de kofferruimte, dat zijn voor mij geen argumenten die spelen, die zijn voor beide meer dan goed genoeg.

Nogmaals, deze auto`s zijn voor mij niet afzonderlijk te kiezen, ik wil ze beide. Dat is in lijn met wat ik reeds ruim 2 jaar geleden had gepost.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 dec 2015, 20:59

Het ging er mij alleen maar om dat Robin de GTS 'afkraakt' omdat Romo er negatief over zou doen. Het negatieve wat Romo er uithaalt is echter zodanig subjectief dat een ander dat niet als rechtvaardiging mag zien voor diens tekortkoming.

Tom snapt hem denk ik. De GTS is zodanig comfortabel dat hij prima dagelijks inzetbaar is. Niet alles eruit kunnen halen op daily basis kan denk ik nooit objectief als iets negatiefs worden gezien. Als dat immers anders is en een M3 voorziet daar wel in, dan is dat toch ook meteen het bewijs dat de GTS een sportwagen is en de M3 niet ? Niet mijn mening hoor maar een "als dan" argumentatie.

Wat mij betreft is de GTS onder álle omstandigheden een parel. Ook in de file dus.

Zo bedoel ik het dus Robin. En een M3 wordt hier echt wel op zijn waarde geschat.
Robin schreef:Romo heeft de vinger op de zere plek gelegd bij de GTS, da's jammer maar goed, geen enkele auto is flawless. Een GTS moet zó extreem bereden worden, dat kunnen er niet veel(hier) en als ze dat doen dan balen ze want snelheid te hoog, gewoon te gek. Fun moet toch ook wat fysiek bereikbaar zijn nietwaar?

Tom

Bericht door Tom » 21 dec 2015, 21:31

Macboy schreef: Niet alles eruit kunnen halen op daily basis kan denk ik nooit objectief als iets negatiefs worden gezien.
Dat snap ik ook niet. Tenzij ie oncomfortabel is, nerveus weg- of motorgedrag zou hebben of slecht over drempels kan, maar daar is geen sprake van. Ergonomie (ergens anders genoemd door romo) is dan wel een puntje, al herken ik dat niet. Ik heb ook geen 981 natuurlijk, maar heb zelf geen achteruitgang gemerkt na m'n overstap van BMW naar Porsche, voel mij in beide snel thuis.

Overigens vind ik een M geweldig, geen twijfel over mogelijk :)
Het zijn beide verschillende auto's dus er is geen waarheid, is erg persoonlijk. Als ik bijv. 4 zitplaatsen nodig zou hebben stond hier wellicht ook een M of AMG voor de deur. Maar dat is gewoon omdat je compromis tussen sportief en praktisch weer iets opschuift, net zoals een Lotus voor mij geen optie is zal een andere denken: stel je niet aan, daar kun je ook alles mee. Die middenweg tussen sportief/praktisch is voor iedereen anders (en kan door de tijd ook veranderen).

Joy

Bericht door Joy » 21 dec 2015, 21:33

+1

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 dec 2015, 22:17

Ik snap vooral niet waarom n gts niet ok zou zijn voor dagelijks verkeer, het is geen KTM of Ariel oid, het is gewoon een (in mijn ogen nog veel te) comfortabele sportieve auto waarmee je als de weg open ligt nog even lekker kunt blazen

Nu ik het typ dus qua gebruik niet eens zo anders dan de M3, dus blijft de persoonlijke voorkeur over en het aantal personen dat vervoerd moet worden.

Robin

Bericht door Robin » 22 dec 2015, 08:07

Ik snap 'm , het gaat er dus om welke van de twee 'een sportwagen' is.

Ja da's fysiek de GTS natuurlijk. Als er 'n definitie van sportwagens is.

Ik dacht meer aan zaken als speelbaarheid, FR balans, hooliganism en kracht icm snelheid. meer mijn idee van Driving Fun. Niet hoeveel mensen ermee kunnen:) Die grap wordt hier veel gemaakt. Lache:)

Zoiets wat 'n 1M wél voor mij heeft en 'n GTS dan weer niet. Ik weet wat voor rijder Romo is en legde dat haarfijn uit:)

Ik praat voor mezelf: Wat heb je aan een superstrakke van enorme achterbanden voorziene kleinere wagen die amper op gas omkomt tov wat ik gewend ben Zo'n ding kan je alleen maar laten schrikken. De grens ligt(ook voor mij) zo ver. Dan laat je 't wel.
De M3 heeft power vanaf 'stationair' op afroep en is meer dan zeer speelbaar op die manier. Makkelijker in de omgang voor mij.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 22 dec 2015, 08:13

En buiten dat vind ik 'n F80 M3 een stevig beetje mooier dan 'n Cayman GTS.
(Ik vind veel auto's mooier dan Porsches/Caymans, maar da's persoonlijk)

Misschien is dat ook een overweging bij mensen bij het kiezen van 'n auto? Zou zomaar kunnen :lol:

Robin

Bericht door Robin » 22 dec 2015, 08:17

Ilja, jij hebt nog 'n hoop werk te verrichten, 49(in de poll) dwazen bekeren tot het Porschefanatisme:)

En ja ik ben klaar met BMW, te groen, lelijk, een paar M modellen doen het nog maar daar hangt een prijskaartje aan...

'Tom snapt hem denk ik' ja hij rijdt 'Porsche', vreemd dat hij 't snapt:)

Objectiviteit, ik ben er geen ster in, maar anderen hier, oh boy oh boy:)
Laatst gewijzigd door Robin op 22 dec 2015, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie