BMW M3 van Joost of ... fietsen ?
- Joost
Re: BMW M3 van Joost of Cayman GTS van Romo ?
Standaard remmen achter zijn 299 mm volgens mij. Hoewel ze hun werk wellicht prima zullen doen vind ik het echt geen gezicht (op een sportauto van +100K).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joost schreef:Standaard remmen achter zijn 299 mm volgens mij. Hoewel ze hun werk wellicht prima zullen doen vind ik het echt geen gezicht (op een sportauto van +100K).
Ik zal je zeggen dat ik geïnformeerd heb om de stalen GT3remmerij er onder te plaatsen om bovenstaande reden, dat bleek niet mogelijk.
Toen uit arren moede de PCCB`s maar........
- Joost
Haha. Had precies hetzelfde gedaan denk ik.
GT3 (en dus ook de GT4) heeft standaard 380 mm remschijven rondom. Die vullen het wiel gewoon mooi. Upgraden was dus niet nodig.
GT3 (en dus ook de GT4) heeft standaard 380 mm remschijven rondom. Die vullen het wiel gewoon mooi. Upgraden was dus niet nodig.
Laatst gewijzigd door Joost op 18 dec 2015, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joost, hoe vind je de CCB van BMW?
Nu het draadje zo`n vlucht neemt moeten we eigenlijk de karren even samen op de plaat zetten.......
Nu het draadje zo`n vlucht neemt moeten we eigenlijk de karren even samen op de plaat zetten.......

- Joost
Remt super. En geen remstof.
- romo
Wellicht kan ik ze achteraf nog op de M2 plaatsen.
Ik laat me nog eens informeren, achteraf is ook geen bijtelling, prima dus.
Ik laat me nog eens informeren, achteraf is ook geen bijtelling, prima dus.
- Joost
Goed idee.
Ga zondag weer driften op Zandvoort (niet met de M3
). Dus als je in de buurt bent.
Ga zondag weer driften op Zandvoort (niet met de M3

- romo
Joost schreef:Goed idee.
Ga zondag weer driften op Zandvoort (niet met de M3). Dus als je in de buurt bent.
Ik ben niet in de buurt, eerder uit de buurt hahaha zijnde de andere kant van het land
Moeten we ergens 1/2 wege keer afspreken, Apeldoorn of omgeving, dan kan Macboy ook lekker fappen.......

- Luca
Ondanks dat ik heel graag een Porsche wil, zou ik voor de BMW gaan.
- Luco
heb 5 jaar lang met een alpine dagelijks gereden inclusief vakanties, geen enkel probleem hoor.Joy schreef:Het voordeel van tweezitters is dat ze vaak beter zijn in de rijbeleving dan hun personenwagen collega's. Het nadeel is dat ze veelal alleen daar geschikt voor zijn. Doordat er slechts 1 passagier mee kan met weinig bagage ben je genoodzaakt een ruimere auto ernaast aan te houden. Ikzelf vertik het om die kilometers in een poepsaai ding te moeten maken puur en alleen om die funauto aan te kunnen houden.
Dus dan heb ik liever wat minder puur rijplezier ten baate van een allround stukken veelzijdigere auto die net zo hard kan.
Dus in dit geval de M3, alleen niet in het wit.
niet genoeg spullen mee kunnen nemen zit tussen je oren en leren pakken is ook een optie

- dvh
Het zal allemaal wel...
Maar ik ging toch mooi deze halen...
http://link.marktplaats.nl/m993266078" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik ging toch mooi deze halen...
http://link.marktplaats.nl/m993266078" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarkS
Fair point(s) Romo.romo schreef:MarkS schreef:+1 Die Cayman GTS is helemaal goed,Robin schreef:GTS van Romo is zo als ik 'm denk ik ook zo besteld zou hebben
had er zelf alleen geen stuurbekrachtiging plus en keramische remmen op gekozen.
Ik zag de discussie op dat Porker verkoop draadje, even wat kanttekeningen mijnerzijds;
1 Stuurbekrachtiging+ is alleen actief onder de 30 km/h daarna valt ie weg, het doet niets bij en af en de de door mij genoemde stuur karakteristiek.
2 Dan de opmerking dat PCCP niet voor de straat geschikt zou zijn?
-Ze zijn voor de straat prima, voor circuit rijden wordt het afgeraden en gaan doorgewinterde circuit gangers over op staal.
-De rempower is briljant, directer dan staal
-Het on-afgeveerde gewicht gaat met +/-50% omlaag
-Geen remstof productie, dus schone velgen, grotere diameter (350mm rondom) waarbij de 20" beter gevuld lijken, killer looks
-Nadeel; aanschafprijs, maar was het op een M2 leverbaar was het voor mij de 1e aangevinkte optie !!
De opmerking op dat Porkerforum dat de PCCB niet geschikt zijn voor de straat slaat kant noch wal, waarom is de Turbo S er dan standaard mee uitgerust?? Omdat Porker ze niet geschikt voor de staat vindt?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Was jij er 2 weken terug(6-12) dan ook met Dick/Dennis/Elmar/Bart Kasteel etc (en ik zei de gek)?Joost schreef:Goed idee.
Ga zondag weer driften op Zandvoort (niet met de M3). Dus als je in de buurt bent.
- Joost
Jazeker. Ik deed mee aan de driftcursus in zo'n rood Molenaar gebakje.
-
OK leuk , volgende keer handjes schudden maar:) die witte op de foto naast de mijne dat was toch niet jouw M3?
- GTRene
M3 is leuk/dik, maar vind het een wat te groot? model.
voor mij de Porsche, als het kan de GT4 maar in dit geval qua keuze de GTS.
voor mij de Porsche, als het kan de GT4 maar in dit geval qua keuze de GTS.
- Joop
Dit zou een redelijke no brainer voor mij zijn... De Cayman GTS!
Mogelijk de laatste atmosferische Cayman, dus ouderwets genieten. Die extra portieren zijn voor mij in ieder geval overbodig en koffer voorin is groot genoeg voor dagelijks gebruik en een roadtrip op zijn tijd.
Nu de centjes nog...
Mogelijk de laatste atmosferische Cayman, dus ouderwets genieten. Die extra portieren zijn voor mij in ieder geval overbodig en koffer voorin is groot genoeg voor dagelijks gebruik en een roadtrip op zijn tijd.
Nu de centjes nog...

- Joost
Ik stond 6 december op Zandvoort in het begin van de dag naast een witte 1M inderdaad (volgens mij op 18 inch velgen).
Toen is ook die foto genomen waar nog net een deel van de 1M op te zien is.
- romo
@ MarkS
Voel je vrij mijn argumenten in het bewuste Pokerdraadje te plaatsen !!
- Robin Hartog
Ja, no brainer. De GTS. Porsche > BMW altijd. 

- MarkS
Doneromo schreef:@ MarkS
Hou er wel rekening mee dat ze "daar" minstens net zo eigenwijs zijn als "hier"

- Macboy
Voor mij zonder twijfel de GTS. De enige echte sportwagen. Nekkendraaier. Geluid is briljant. Daarbij is de GTS veel comfortabeler dan een 1M en dus prima als daily in te zetten.
De M3 is gewoon een GT cruiser. Geen contest dus wat mij betreft.
De M3 is gewoon een GT cruiser. Geen contest dus wat mij betreft.
-
Ja dat waren wij in m'n 1m;)Joost schreef:Ik stond 6 december op Zandvoort in het begin van de dag naast een witte 1M inderdaad (volgens mij op 18 inch velgen).
- Dennis Cavallino
Ik zal jullie volgende keer wel aan elkaar voorstellen. Morgen ben je er niet bij toch, Robin? 27e wel?Robin schreef:OK leuk , volgende keer handjes schudden maar:) die witte op de foto naast de mijne dat was toch niet jouw M3?
Joost is er morgen wel.
- Macboy
Voor de duidelijkheid: ik zou heeeeeeel graag een M3 willen hebben. Fantastische droom auto. Maar het is voor mij geen contest met de GTS tenzij het idd om praktische zaken gaat.
Maar dat je voor de M3 kiest als je kinderen of ruimte nodig hebt snapt iedereen natuurlijk
Maar dat je voor de M3 kiest als je kinderen of ruimte nodig hebt snapt iedereen natuurlijk