Volvo S-60 T3 R-design nordic+
- Luca
Re: BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport vervanger??
Betrof idd een Sportback.
- RVV
Maar waarom denk je dat je auto rond de 42500 euro qua inruil moet opbrengen?Luca schreef:Reactie van de dealer. Een lachwekkend bod![]()
34500,-
Einde casus Mercedes.
Dan toch maar nieuwe velgen ??
Kleur ligt "moeilijk" het spreekwoordelijke met een witte blijf je zitten speelt toch mee. Vooropgesteld dat ik een 5 touring in het wit er best goed uit vind zien. Zie je ze alledag nagenoeg nooit rijden.
De doelgroep voor dit soort auto's die een witte willen is heel erg klein. Een dealer/verkoper gaat je met een klein beetje bij betalen echt niet de hoofdprijs er voor geven. De verkoopwaarde bij een niet BMW dealer van deze auto zit rond de 41000 euro en dat geld ook nog eens voor een courante kleur.
Handelsprijs / inkoopprijs zit rond de 37000 euro voor een courante kleur. Dan is 34500 idd wat aan de lage kant maar eigenlijk zegt zo'n autobedrijf dat die niet op die 5 zit te wachten. Niet om beledigend te doen maar misschien moet je de verwachte inruilwaarde wel wat naar beneden bijstellen. Daarbij moet je het bij te leggen bedrag omhoog schroeven. Zeker als het maximale budget 45000 euro denk ik dat, wil je voor een autobedrijf zakelijk interessant zijn bereid moet zijn om minimaal 5 tot 7,5 k bij te leggen. Gaat lastig worden om dan gevoelsmatig er op vooruit te gaan denk ik.
-
Van de zomer een set ongebruikte velgen met zomerbanden te koop.Luca schreef:Dan toch maar nieuwe velgen ??
Zal mij namelijk benieuwen of je het nog wel tot na kerst redt met je 520...

- Luca
RVV schreef:Maar waarom denk je dat je auto rond de 42500 euro qua inruil moet opbrengen?Luca schreef:Reactie van de dealer. Een lachwekkend bod![]()
34500,-
Einde casus Mercedes.
Dan toch maar nieuwe velgen ??
Kleur ligt "moeilijk" het spreekwoordelijke met een witte blijf je zitten speelt toch mee. Vooropgesteld dat ik een 5 touring in het wit er best goed uit vind zien. Zie je ze alledag nagenoeg nooit rijden.
De doelgroep voor dit soort auto's die een witte willen is heel erg klein. Een dealer/verkoper gaat je met een klein beetje bij betalen echt niet de hoofdprijs er voor geven. De verkoopwaarde bij een niet BMW dealer van deze auto zit rond de 41000 euro en dat geld ook nog eens voor een courante kleur.
Handelsprijs / inkoopprijs zit rond de 37000 euro voor een courante kleur. Dan is 34500 idd wat aan de lage kant maar eigenlijk zegt zo'n autobedrijf dat die niet op die 5 zit te wachten. Niet om beledigend te doen maar misschien moet je de verwachte inruilwaarde wel wat naar beneden bijstellen. Daarbij moet je het bij te leggen bedrag omhoog schroeven. Zeker als het maximale budget 45000 euro denk ik dat, wil je voor een autobedrijf zakelijk interessant zijn bereid moet zijn om minimaal 5 tot 7,5 k bij te leggen. Gaat lastig worden om dan gevoelsmatig er op vooruit te gaan denk ik.
Rico, met alle respect maar adv welke info ben jij van mening dat deze BMW rond de +/- 36k moet/gaat opbrengen?
Speel het spel al heel lang en vaak. Weet dus wel een beetje wat de auto kan of juist moet opbrengen.
Daarnaast in de afgelopen week 3 biedingen gehad op de auto:
-34500

-39000
-40500
Allemaal bedingen icm de aankoop van nieuwe scherp geprijsde auto's. Denk wel dat een BMW dealer icm de juiste auto het meeste kan/wil bieden?!
En het verhaal omtrent de kleur.......
"Met een witte blijf je zitten" is echt verleden tijd. (Dit is mijn 6e witte auto)
Smaken verschillen maar ik heb juist voor deze gekozen door de kleur icm het m-pakket. En je zult het misschien niet geloven bij mij in de buurt rijden er nog 2 in de kleur wit en met m-pakket. Een sedan en een touring
Maar mogelijk krijg je gelijk maar zou niet weten waarom.
We zullen zien. Maar in 1 1/2 jaar van 66 naar +/- 36000 gaat niet gebeuren. Dat komt wel uiteindelijk maar niet binnen 1 1/2 jr
- RVV
Luca ik redeneer vanuit een dealer/verkoper.. Ik kan er naast zitten maar over het algemeen willen ze zo weinig mogelijk voor "jouw" perfecte auto geven en zoveel mogelijk qua bij te leggen bedrag incasseren (dit bedoel ik niet persoonlijk maar in het algemeen) als het "handel" is dan krijg je wel meer qua inruil. Is het een "lastige" auto of moeten ze hem gelijk doorstoten naar de tussenhandel dan krijg je gewoon minder dan jij hem waard vind. Persoonlijk vind ik jouw auto een erg mooi ding. Maar handelstechnish gezien liggen dit soort auto's altijd wat moeilijk in de markt. Overigens heb ik de inruilwaarde niet uit mijn duim gezogen even door autodna getrokken die is weet ik uit ervaring vrij accuraat. Overigens zou ik jouw auto ook niet voor zo'n laag bedrag inruilen of van de hand doen 

- Bijlagen
-
- image.jpeg (147.11 KiB) 1750 keer bekeken
- Fabian
Speciaal voor Rico (die er een beetje uit is.......)
http://www.automotive-online.nl/home/14 ... itten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.automotive-online.nl/home/14 ... itten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Luca
Ik bekijk zelf ook altijd meerdere online taxatie programma's. Degene die ik heb bekeken geven zeker hogere inruilprijzen aan.
Daarnaast bekijk ik ook zeker de verkoopprijzen. Voor soortgelijke auto's (vanuitgaande dat ze net als mijn BMW in perfecte staat zijn) zijn de vraagprijzen rond de 44k.
44k vaak voor 5-series met m-pakket maar dan met een executive pakket ipv een HE pakket. Het is trouwens ook een LCI.
Ik snap dat een bedrijf eraan wil verdienen. Is ook geen probleem maar dan moet een bieding wel reëel zijn.
Verkoopprijzen zijn geen inruilprijzen. Ook erg bekend.
Maar je mag altijd een (goed) bod doen hoor.
Daarnaast bekijk ik ook zeker de verkoopprijzen. Voor soortgelijke auto's (vanuitgaande dat ze net als mijn BMW in perfecte staat zijn) zijn de vraagprijzen rond de 44k.
44k vaak voor 5-series met m-pakket maar dan met een executive pakket ipv een HE pakket. Het is trouwens ook een LCI.
Ik snap dat een bedrijf eraan wil verdienen. Is ook geen probleem maar dan moet een bieding wel reëel zijn.
Verkoopprijzen zijn geen inruilprijzen. Ook erg bekend.
Maar je mag altijd een (goed) bod doen hoor.

- Luca
Het is ook nog wit metallicFabian schreef:Speciaal voor Rico (die er een beetje uit is.......)

-
Iedereen weet prima dat de uiteindelijke inruilprijs valt- of staat met de auto waar je hem op inruilt.Luca ik redeneer vanuit een dealer/verkoper.. Ik kan er naast zitten maar over het algemeen willen ze zo weinig mogelijk voor "jouw" perfecte auto geven en zoveel mogelijk qua bij te leggen bedrag incasseren (dit bedoel ik niet persoonlijk maar in het algemeen) als het "handel" is dan krijg je wel meer qua inruil. Is het een "lastige" auto of moeten ze hem gelijk doorstoten naar de tussenhandel dan krijg je gewoon minder dan jij hem waard vind. Persoonlijk vind ik jouw auto een erg mooi ding. Maar handelstechnish gezien liggen dit soort auto's altijd wat moeilijk in de markt. Overigens heb ik de inruilwaarde niet uit mijn duim gezogen even door autodna getrokken die is weet ik uit ervaring vrij accuraat. Overigens zou ik jouw auto ook niet voor zo'n laag bedrag inruilen of van de hand doen
Dit is zo nietszeggend.....
Het zegt misschien wel wat als je op zoek ben naar 1 specifieke auto/ één type model. Ik noem maar wat; Een BMW 328i touring. Als je zoiets zoekt zal je overal ongeveer evenveel terug krijgen voor de oude.
Mijn pa kreeg bij aankoop van zijn A5 bijna 5000 euro meer terug voor zijn A6 dan bij de 4 voorgangers waar hij was geweest.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het is gewoon sterk afhankelijk waar en waarop je hem inruilt. Ik denk ook dat je je vergist dat de BMW dealer meer geeft dan de rest. Dat kon wel eens andersom zijn... Je bent nu uit op aanbiedingen en/of voorraadauto's. Dan hanteert de dealer echt andere criteria, tenminste, dat heb ik "aan den lijve" ondervonden. En in 1,5 jaar van 66k naar 36k kijk ik niet van op. Niet dat ik het normaal vind
Maar je ziet nu al F11's van een paar maand oud van 70-75k voor 59-60k. Ben je weer een jaar verder dan is dat 45k. Niet heel erg raar voor dure grote auto's volgens mij 

- RVV
Fabian nou niet flauw doen.. Jij ruilt deze auto ook niet voor 42000 in op een aanschaf van 45000.
En voor grote witte zakenauto's in de premiumklasse is het verhaal toch iets anders dan bij budget auto's in het wit. Maar goed dat was het punt ook niet wat ik wilde maken.
Wat Arthur ook schrijft hoe mooi dit soort auto's mogen zijn, je schrijft als een malle af. Dit soort auto's zijn altijd minder waard in de handel dan jij er voor wilt. Particulier nagenoeg onverkoopbaar dus ben je aan de grillen van de dealers/verkopers overgeleverd. En die doen je niets cadeau.
En voor grote witte zakenauto's in de premiumklasse is het verhaal toch iets anders dan bij budget auto's in het wit. Maar goed dat was het punt ook niet wat ik wilde maken.
Wat Arthur ook schrijft hoe mooi dit soort auto's mogen zijn, je schrijft als een malle af. Dit soort auto's zijn altijd minder waard in de handel dan jij er voor wilt. Particulier nagenoeg onverkoopbaar dus ben je aan de grillen van de dealers/verkopers overgeleverd. En die doen je niets cadeau.
- Luca
Ik weet helaas ook alles af van afschrijving.
Maar inruilen op de juiste auto op het juiste moment icm de juiste deal kan veel geld schelen.
Maar waarom zijn de vraagprijzen voor soortgelijke auto's rond de 44000,- (en hoger) en zou ik akkoord moeten gaan met 37000,-
Het tegendeel heeft zich al bewezen met biedingen van 39k en 40,5 op auto's (Audi en Mercedes) van rond de 41500,-
Misschien eens een offerte vragen bij BMW bij aankoop van een 318i executive M-sport (nieuw en voorraad)
@fabian: als jij hem wil inruilen op iets leuks, dan hoor ik het graag

Maar inruilen op de juiste auto op het juiste moment icm de juiste deal kan veel geld schelen.
Maar waarom zijn de vraagprijzen voor soortgelijke auto's rond de 44000,- (en hoger) en zou ik akkoord moeten gaan met 37000,-
Het tegendeel heeft zich al bewezen met biedingen van 39k en 40,5 op auto's (Audi en Mercedes) van rond de 41500,-
Misschien eens een offerte vragen bij BMW bij aankoop van een 318i executive M-sport (nieuw en voorraad)
@fabian: als jij hem wil inruilen op iets leuks, dan hoor ik het graag

- Arthur
Dat waren toch al bestaande auto's? Stel zelf eens eentje samen bij de Audi of MB dealer en kijk dan eens wat je krijgt.
Ik heb dat bij BMW meegemaakt, met de F31 bij de (zelfde) dealer geweest op een showroom auto en een nieuwe geconfigureerde. Het is alweer een half jaar geleden (weet het niet exact meer en ik heb de offertes weggedaan...) maar het scheelde mij iets van 3-4k minder inruil en 6-7k minder korting. Om van een andere dealer (er gaat niets boven...) maar helemaal niet te spreken. Ook geen extra korting en nog eens 3k minder inruil...
Maar ik geloof ook wel dat jij het onderste uit de kan haalt, als ik dat altijd zo lees. Ben wel benieuw hoe je dat nu doet. PB mee eens, kan ik nog wat leren
Ik switch ook nog wel eens 
Ik heb dat bij BMW meegemaakt, met de F31 bij de (zelfde) dealer geweest op een showroom auto en een nieuwe geconfigureerde. Het is alweer een half jaar geleden (weet het niet exact meer en ik heb de offertes weggedaan...) maar het scheelde mij iets van 3-4k minder inruil en 6-7k minder korting. Om van een andere dealer (er gaat niets boven...) maar helemaal niet te spreken. Ook geen extra korting en nog eens 3k minder inruil...
Maar ik geloof ook wel dat jij het onderste uit de kan haalt, als ik dat altijd zo lees. Ben wel benieuw hoe je dat nu doet. PB mee eens, kan ik nog wat leren

-
Onlinetomgtr
Luca, mischien dat je je dure auto inruil hobby kan bekostigen door makelaar te spelen voor inruilkneuzen als ik!
- RVV
Ah begrijp me niet verkeerd, je moet nergens mee akkoord gaan als je er geen goed gevoel bij hebt.Luca schreef: Maar waarom zijn de vraagprijzen voor soortgelijke auto's rond de 44000,- (en hoger) en zou ik akkoord moeten gaan met 37000,-
Eigenlijk gaat het altijd maar om 1 ding.. wat moet je bijleggen op de auto die je wilt hebben. En hoeveel ben je bereid om uit te trekken om bij te leggen. 3000 tot 3500 euro is gewoon een lastig bedrag om er gevoelsmatig ook echt op vooruit te gaan. (in deze prijsklasse dan).
- JP
Krijg je het onderste uit de kan dan heb je vast je mondje mee, zo gezegd. Dan zou ik dus helemaal die BMW op marktplaats gooien. MIsschien wel met "bieden" uit. Je hebt snel genoeg door wie er wel en niet serieus interesse heeft. Kun je daarna bij de dealer betere zaken doen zonder inruil dan met inruiler.Arthur schreef:(...)
Maar ik geloof ook wel dat jij het onderste uit de kan haalt, als ik dat altijd zo lees. Ben wel benieuw hoe je dat nu doet.
- Martijn_bmw
Dat is vrij simpel volgens mij en heeft alles te maken met geen vast doel hebbenArthur schreef: Maar ik geloof ook wel dat jij het onderste uit de kan haalt, als ik dat altijd zo lees. Ben wel benieuw hoe je dat nu doet. PB mee eens, kan ik nog wat lerenIk switch ook nog wel eens

gewoon overal op schieten en als het financieel aantrekkelijk is zeg je ja en anders blijf je rijden.
Zie ook naar alle modellen en merken waar Luca tussen zwerft dat is veel makkelijker onderhandelen dan als je specifiek 1 merk/model en misschien zelfs wel specifieke auto bij "jou" dealer wil hebben...
Gaat om andere bedragen maar de auto die ik nu heb, heb ik door een half jaar geduld te hebben ook voor 2K minder bijbetalen meegenomen dan de handelaar in eerste instantie bood. En ik had dat geduld omdat ik toen max 6K bij wilde leggen en anders reed ik net zo lief in mijn eigen auto door.
- Luca
Alles is "te koop"tomgtr schreef:Luca, mischien dat je je dure auto inruil hobby kan bekostigen door makelaar te spelen voor inruilkneuzen als ik!

@arthur: auto's inruilen op bestaande voorraad auto's heeft 2 grote voordelen:
1. Je kan snel weer rijden in je nieuwe auto
2. Het is gewoon financieel wat voordeliger.
Zeg niet dat ik nooit een auto heb besteld vanaf papier (bv de golf gti 7, mijn eerste e46) maar de meeste gewoon vanuit de showroom. Veel nieuwe maar zeker ook gebruikte auto's
Eis: (altijd) de auto moet in nieuwstaat zijn!
- Luca
Omtrent: "dan heb je vast je mondje mee":JP schreef:Krijg je het onderste uit de kan dan heb je vast je mondje mee, zo gezegd. Dan zou ik dus helemaal die BMW op marktplaats gooien. MIsschien wel met "bieden" uit. Je hebt snel genoeg door wie er wel en niet serieus interesse heeft. Kun je daarna bij de dealer betere zaken doen zonder inruil dan met inruiler.Arthur schreef:(...)
Maar ik geloof ook wel dat jij het onderste uit de kan haalt, als ik dat altijd zo lees. Ben wel benieuw hoe je dat nu doet.
De eerste x dat ik een verkoper persoonlijk spreek is vaak pas bij de aflevering. Ik doe alles en ook echt alles per mail. Niet telefonisch of persoonlijk.
De fiat van mijn vrouw heb ik per mail in 30 min gekocht op een donderdagavond om 20:00 uur. Scheelde 8500,- op de nieuwprijs. Tegelijk met een andere dealer gemaild die 3000,- duurder was.
Maar er zijn ook dealers die nooit of onbeschoft kort af reageren. Zoals de Mercedes dealer die de c klasse aanbood. Kreeg een mail terug met alleen een bedrag (34500,-)
- Arthur
Ja, op voorraadauto's was ik inmiddels ook al achter met de F31. Indien mogelijk zal ik dat vaker proberen, scheelt echt.
- Luca
Mail naar de BMW dealer is de deur uit. Betreft een nieuwe voorraad auto (prijs 42500,-)
Kijken wat een BMW dealer wil doen met mijn auto.
Kijken wat een BMW dealer wil doen met mijn auto.

- Luca
Eerste bod (zonder verdere onderhandelingen) van een BMW dealer:
37500,-
Ik vermoed dat het 39 kan worden maar helaas ook te weinig. (Wil niet zoveel bijbetalen) Dealer verwees naar hun eigen gebruikte voorraad. Had een 2015 520iA F11 staan met weinig km. Vraagprijs 43000,- Daarom deed hij het bod van 37500,- op mijn BMW.
Zijn BMW was wel nieuwer maar minder luxe. Maar puur het bouwjaar een verschil te creëeren van 6k.....
37500,-
Ik vermoed dat het 39 kan worden maar helaas ook te weinig. (Wil niet zoveel bijbetalen) Dealer verwees naar hun eigen gebruikte voorraad. Had een 2015 520iA F11 staan met weinig km. Vraagprijs 43000,- Daarom deed hij het bod van 37500,- op mijn BMW.
Zijn BMW was wel nieuwer maar minder luxe. Maar puur het bouwjaar een verschil te creëeren van 6k.....
- Luca
Onderhandelingen zijn Afgerond. Hij Wilde morgen gaan kijken of er een beter bod kon komen.
40k kon de dealer zeker niet bieden. Hun eigen voorraad (5-series) was te groot om 40k te kunnen bieden. Wat het dus precies had kunnen worden is onduidelijk. Ik gok 38750,-
Einde dealer 1
40k kon de dealer zeker niet bieden. Hun eigen voorraad (5-series) was te groot om 40k te kunnen bieden. Wat het dus precies had kunnen worden is onduidelijk. Ik gok 38750,-
Einde dealer 1

- JP
Dat durven ze dan ook te zeggen dat dat hun marge is.......
Stel jij ruilt de jouwe in voor 39, staat die morgen voor 44 weer te koop.
Ik was met een A1 bezig voor erbij.Ik bood 19k, echter de eigenaar had hem echter achter mij om ingeruild bij de dealer voor 18k (de sufferd). Ik belde dezelfde dag nog naar de dealer en ze wouden er al meteen 24k voor hebben......
dikke doei dan maar..... 

Ik was met een A1 bezig voor erbij.Ik bood 19k, echter de eigenaar had hem echter achter mij om ingeruild bij de dealer voor 18k (de sufferd). Ik belde dezelfde dag nog naar de dealer en ze wouden er al meteen 24k voor hebben......

- Luca
Dat is precies wat ik eerder duidelijk probeerde te maken. Ze mogen er best wel aan verdienen maar het gevoel; "ik ben genaaid" wil ik voorkomen.
Daarom de heer vanavond bedankt voor de reactie maar de onderhandelingen beëindigd. Wel nog even mijn zienswijze duidelijk gemaakt. (Natuurlijk zinloos)
Daarom de heer vanavond bedankt voor de reactie maar de onderhandelingen beëindigd. Wel nog even mijn zienswijze duidelijk gemaakt. (Natuurlijk zinloos)