Velgen
- Stéphane
Velgen
Al een tijdje vraag ik me af wat sommige mensen bezielt om mooie velgen te kopen. Dit keer weer getriggered door zo'n plastic fantastic Nissan 100NX op Zandvoort afgelopen zondag, met 15" velgen vol met stoeprandschade en een mooie trofee op het dak. Helaas geen foto's van gemaakt.
Ook kom ik regelmatig auto's tegen met allerlei (kostbare) grote velgen waar dan zeer regelmatig schade aan is te zien. Topkomisch zijn dan de Golf/BMW lesauto's hier in de Rotterdam met 18" chroomvelgen. Dat is vragen om krassen natuurlijk.
Waarom bestellen die mensen nu zulke velgen? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ook kom ik regelmatig auto's tegen met allerlei (kostbare) grote velgen waar dan zeer regelmatig schade aan is te zien. Topkomisch zijn dan de Golf/BMW lesauto's hier in de Rotterdam met 18" chroomvelgen. Dat is vragen om krassen natuurlijk.
Waarom bestellen die mensen nu zulke velgen? Kan iemand mij dat uitleggen?
- Stéphane
- RVV
Zag vanmiddag een gozer in grunn met een A8 vorig model met 20 of 21 inch chromen velgen.. Liep heel sneu om zijn auto heen te kijken naar de velgen.. hij kwan net de parkeergarage uit.. zal wel een stoeprand mee hebben genomen..Stéphane schreef:Gaat niet om hoe de velgen er uit zien, maar dat mensen dat soort velgen kopen en er dan op die manier mee omgaan.Tom944 schreef:Smaak. Ik vind zelf dat velgen een auto echt af kunnen maken of kunnen verpesten. Chroom vind ik dan weer verschrikkelijk lelijk maar dat is weer smaak.
Blijft dik kut natuurlijk, vanochtend net een voorvelgje voor de M3 betaald, 542 eurootjes

-
Rico v Velzen schreef:
Blijft dik kut natuurlijk, vanochtend net een voorvelgje voor de M3 betaald, 542 eurootjes
4010 euro Netto... Meerprijs (!) op 17 inch wielen, die er standaard op zaten.
Mocht ik een stuk rijden haal ik hem bij de oosterburen...
[img:800:600]http://img507.imageshack.us/img507/4049/velgoj6.jpg[/img]
-
M'n Oom is zo'n kerel. Heeft een splinternieuwe Jaguar XJ 2.7 Diesel met schitterende velgen. Kwam hem een tijdje terug tegen, echt de randen helemaal kapotgereden door tegen stoepjes etc. aan te rijden. Boeit hem niet zegt hij, terwijl hij wel altijd mooie auto's wil rijden en ze ook iedere week grondig laat schoonmaken en glimmen.Stéphane schreef:Gaat niet om hoe de velgen er uit zien, maar dat mensen dat soort velgen kopen en er dan op die manier mee omgaan.Tom944 schreef:Smaak. Ik vind zelf dat velgen een auto echt af kunnen maken of kunnen verpesten. Chroom vind ik dan weer verschrikkelijk lelijk maar dat is weer smaak.
- Maus335i
http://www.audi.nl/media/index/home/ser ... jst/A8.pdfRebel schreef:Rico v Velzen schreef:
4010 euro Netto... Meerprijs (!) op 17 inch wielen, die er standaard op zaten.
Mocht ik een stuk rijden haal ik hem bij de oosterburen...
[img:800:600]http://img507.imageshack.us/img507/4049/velgoj6.jpg[/img]
Pagina 14 (5400 euro incl. banden, PR6). Ik heb er 19 inch onder liggen, gelukkig heeft de vorige eigenaar dat moeten doen

Volgens mij heeft die velgschade voornamelijk te maken met of het replica's of echte velgen zijn (en een stukje niet kunnen autorijden natuurlijk!). De velg steekt buiten de band waardoor de kans op schade vrij groot is. Bij "echte" velgen steekt de band juist een stukje uit en biedt zo meer bescherming. Je zult eerst de stoeprand met de band raken en al meteen terugsturen.
Ik weet niet of dit waar is, maar het valt me op dat veel goedkope Golfjes velgen hebben waarbij de velg buiten de band steekt.
-
Dat is tegenwoordig de nieuwe mode.Maurice Graber schreef: Ik weet niet of dit waar is, maar het valt me op dat veel goedkope Golfjes velgen hebben waarbij de velg buiten de band steekt.
Banden op velgen leggen die te smal zijn.
Echt waar

edit: geen foto te zien (hotlinken niet mogelijk?) en de opmaak word een beetje verprutst
En daarnaast is het natuurlijk ook zo dat die dikke A8 velgen(bijvoorbeeld) amper onder een Golf passen, dus losse ze het op door smalle banden te monteren, zodat het spul niet aanloopt.
- Tom V
Duitse tuningJeroenT schreef:Dat is tegenwoordig de nieuwe mode.Maurice Graber schreef: Ik weet niet of dit waar is, maar het valt me op dat veel goedkope Golfjes velgen hebben waarbij de velg buiten de band steekt.
Banden op velgen leggen die te smal zijn.
Echt waar![]()
Edit: hotlinken is blijkbaar niet mogelijk, opmaak word ook verprust.
En daarnaast is het natuurlijk ook zo dat die dikke A8 velgen(bijvoorbeeld) amper onder een Golf passen, dus losse ze het op door smalle banden te monteren, zodat het spul niet aanloopt.

-
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ik heb Sportec velgen in 8,5x19" met 235 banden, velgen zijn schade vrij.
Mooie velgen en goede verlaging maken de (meeste)auto's helemaal af.
waarom 400pk als je toch maar 120 mag in NL
Mooie velgen en goede verlaging maken de (meeste)auto's helemaal af.
waarom 400pk als je toch maar 120 mag in NL

Laatst gewijzigd door Mike R32 op 07 jun 2007, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- Daniel
- Tristan
Helaas wel. Moest pas uitwijken voor een bus en kon kiezen: Bus of stoeprand. Koos uiteraard het laatste, met het gevolg dat ik de stoep aardig hard raakte. Schade viel uiteindelijk nog wel mee, dus die gaat in de winter gerepareerd worden.Rico v Velzen schreef:Het is wel een kunst opzich om je velgen heel te houden, vandaag de dag
- Femme
Dat is het zoveelste verhaal dat ik van hoor van iemand die zijn velgen in een parkeergarage kapot heeft gereden. En dat allemaal omdat de uitbaters niet de minste interesse hebben in de bescherming van de eigendommen van hun klanten. Een simpele schuin aflopende stoeprand is voldoende om schade te voorkomen, maar wat zie je in parkeergarages: extreem krappe passages en loodrechte trottoirbanden van 20cm hoog. Betaal je zeven euro voor twee uurtjes parkeren en het recht om je velgen stuk te mogen rijden. Echt om van te kotsen.Rico v Velzen schreef:Zag vanmiddag een gozer in grunn met een A8 vorig model met 20 of 21 inch chromen velgen.. Liep heel sneu om zijn auto heen te kijken naar de velgen.. hij kwan net de parkeergarage uit.. zal wel een stoeprand mee hebben genomen..
Die prijs vind ik nog meevallen voor CSL velgen.Blijft dik kut natuurlijk, vanochtend net een voorvelgje voor de M3 betaald, 542 eurootjes
-
Zie hier voor de Belgische stijl. Duitse stijl is iets minder extreem naar mijn idee.
http://www.cleaned.be/forum/index.php?s ... 32423&st=0
Hier had ik de foto ook vandaan. Een zwarte Jetta II met ik dacht 195 bandjes op een 9J velg.
Er staan best wat mooie setjes op, maar er zijn er ook een paar die kunnen overdrijven.
Ik heb vanavond 215 bandjes op een 8,5J velg gelegd en 235 bandjes op 9,5J staat prima. Iets schuin, maar de band komt nog duidelijk over de velgrand heen.
Hier een foto van de 235 op 9,5J.
[img:480:640]http://img390.imageshack.us/img390/8655/img2553wx0.jpg[/img]
Prima toch? Misschien kan 225 ook nog wel. Binnenkort maar eens proberen.
http://www.cleaned.be/forum/index.php?s ... 32423&st=0
Hier had ik de foto ook vandaan. Een zwarte Jetta II met ik dacht 195 bandjes op een 9J velg.
Er staan best wat mooie setjes op, maar er zijn er ook een paar die kunnen overdrijven.
Ik heb vanavond 215 bandjes op een 8,5J velg gelegd en 235 bandjes op 9,5J staat prima. Iets schuin, maar de band komt nog duidelijk over de velgrand heen.
Hier een foto van de 235 op 9,5J.
[img:480:640]http://img390.imageshack.us/img390/8655/img2553wx0.jpg[/img]
Prima toch? Misschien kan 225 ook nog wel. Binnenkort maar eens proberen.
-
Rico v Velzen schreef:pfffffff maar inclusief banden toch ?
standaard heeft hij 17 inch met 225 banden
en voor 4010 euro meerprijs krijg je de 18 inch met 245 banden
dus heel zwart wit gezien, ruil je de 17 inch velgen en banden in, en moet je 4010 bijleggen.
Is natuurlijk klinkklare onzin. Maatverschil tusen beide banden is geen 100 euro per stuk, dus het resterende is voor het verschil in prijs van beide velgen.
Waarom ze deze belachelijke prijzen kunnen tellen? Omdat er nog bijna niks te verkrijgen was voor de nieuwe TT op velgengebied.
Inmiddels zijn de RS4 velgen wel te verkrijgen.
Maar daar moet je van houden.
Er is echter een voordeel. De Turbine-velgen zijn nog niet op de immitatie-markt te verkrijgen.
En de vraag is, of er een fabrikant zich aan begeeft om ze op de markt te brengen.
Zo zijn er meerdere velgen die alleen als origneel te verkrijgen zijn en niet als immitatie......simpel voorbeeld, de velgen van de A3 Ambition (die ook onder Macboy) zijn auto liggen.
-
Ben ik niet met je eens.Rico v Velzen schreef:Het is wel een kunst opzich om je velgen heel te houden, vandaag de dag
Ik heb op alle 11 nieuwe auto's nog nooit een velg beschadigd.
Voor mijn vrouw geld hetzelfde.
Sommige mensen zijn gewoon nonchalant op bepaalde momenten, of hebben minder gevoel voor hoeveel ruimte ze hebben.