Dat gaat altijd vanzelf, rondekaartje kopen (meestal 4), vervolgens baansluiting en lekker een paar uur door de omgeving "cruisen" waarbij je tot de conclusie komt dat dat eigenlijk minstens net zo bevredigend is.Andre schreef: Ik haal dan meer plezier uit een mooie route door de Eifel of Alpen.
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Knot
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- KW
Door de Eifel cruisen is voor mij heel anders. Ook prachtig, maar op een andere manier bevredigend dan op de Ring redelijk voluit buiten-binnen-buiten in bijna elke bocht de bandjes laten horen... Mag er vanuit gaan dat je dat op de vrije Eifel-wegen niet doet.
- Knot
Elke keer dat je in toeren door kunt halen in de omgeving is beter dan je koppeling branden in de wachtrij 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De Ring is voor mij de combinatie van het kijken naar mooie auto's, de prachtige omgeving en gemiddeld 1 rondje per jaar zelf sturen. Dan maakt het me niet uit of dat 23, 29 of 43 euro per ronde kost. Moet zeggen dat ik zelfs die 1900 euro voor een jaarkaart nog mee vind vallen, dat kost een lidmaatschap bij een golfclub ook.
Verder gewoon vraag en aanbod, volgend jaar zal het wel 35 euro per ronde worden.
Verder gewoon vraag en aanbod, volgend jaar zal het wel 35 euro per ronde worden.
- Knot
Ik heb het meestal met 4 rondjes wel gehad, 100 of 105, of 125 euro, tsja, inderdaad niet een heel groot drama. Gaat mij erom met een nette auto wat rondjes ervaring op te doen (728, Z4, Z4, 320i) maar als je tientallen rondjes wil draaien kan het idd wel wat harder oplopen.
- Macboy
Ik snap het gezeur ook niet zo. De Ring is al jaren veel te goedkoop geweest. Er is maar één plek op de hele wereld waar dit kan op deze manier. Zoveel autosport zoveel liefhebberij in zon mooie omgeving met een circuit waar je gewoon verzekerd op rond mag rijden als dat nog kan. Uniek.
Enige wat ik gewoon wel écht slecht vind is dat er zoveel geld wordt geinvesteerd maar achter Parkplatz je met je Ferrari en Porsche nog door de drek en modder en over grint en stenen moet rijden. Denk godverdomme nou een keer na en leg daar even iets fatsoenlijks neer. Beetje respect voor het materiaal.
Enige wat ik gewoon wel écht slecht vind is dat er zoveel geld wordt geinvesteerd maar achter Parkplatz je met je Ferrari en Porsche nog door de drek en modder en over grint en stenen moet rijden. Denk godverdomme nou een keer na en leg daar even iets fatsoenlijks neer. Beetje respect voor het materiaal.
- Knot
Gewoon avond ervoor rondekaartje kopen, aan komen rijden, blijven rijden en daarna weer de omgeving in, niks parkeren 

- Schnor
Ik zat weer goed op te letten. Ik open een topic 2016 maar had niet gezien dat het hier al werd besproken...
Die parkeerplaats bij Brunchen en de hoofdingang doen ze volgens mij ook expres niet asfalteren zodat er altijd rustig wordt gereden en niet iemand nog even een burnout trekt of een donut gaat leggen. Je ziet het nu nog wel ooit gebeuren met oude wagens. Indien het een mooi geasfalteerde parkeerplaats is wordt er sowieso veel harder gereden en dat willen ze voorkomen.

Die parkeerplaats bij Brunchen en de hoofdingang doen ze volgens mij ook expres niet asfalteren zodat er altijd rustig wordt gereden en niet iemand nog even een burnout trekt of een donut gaat leggen. Je ziet het nu nog wel ooit gebeuren met oude wagens. Indien het een mooi geasfalteerde parkeerplaats is wordt er sowieso veel harder gereden en dat willen ze voorkomen.
- Knot
Dan zetten ze er toch gewoon een Schnor neer, kunnen ze daar ook nog wat mee verdienen, zijn geen kinderachtige bedragen, burnout, donut etc....
- MParallel
- Auto: BMW
Jij maakt het helemaal mooi. Goedkoop nog wel.Macboy schreef:Ik snap het gezeur ook niet zo. De Ring is al jaren veel te goedkoop geweest...
Dat er niks anders is...sja.
Vrijwillig veel geld betalen om je eigen auto af te mogen schrijven, het gaat eigenlijk nergens over. Al doe ik er ook aan mee.
Maar goed, het is geen TF meer, daar zit een beetje het probleem. Er komen nu teveel lui met zwaar geprepareerde auto's die ronde naar ronde voor het baanrecord gaan en met een racewagen denken voorrang te hebben op al het andere verkeer, terwijl de normale wegenverkeerswet van toepassing is.
Maar iemand de racelijn gunnen in een bocht en even wachten tot ná de bocht als iemand weer naar rechts kan.
Nee ze verwachten dat je tegen alle natuurwetten in, midden in een bocht van je lijn kan afwijken, omdat meneer met z'n GT3 RS je anders van de baan kegelt.
Doe maar lekker een maximum snelheid instellen, strikt inhaalverbod en een flitspaal bij elke bocht. Kunnen de mensen met een normale auto ook weer normaal een rondje doen.
En meteen maar een maximum aantal auto's tegelijk op de baan. Blijkbaar zijn de vele baansluitingen in de weekenden nog geen helder signaal dat er misschien ietsje pietsje teveel auto's aanwezig zijn?
Dus ja over duur/goedkoop kan je discussiëren, maar prijs/kwaliteitsverhouding is wel zoek.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hebben baansluitingen te maken met teveel auto's of met zichzelf overschattende rijders?
En, @Macboy, dat verzekerd rondrijden is ook een wassen neus toch? Denk dat er onderhand geen (Nederlandse) verzekering meer is die vergoed na een schade op de Ring.
En, @Macboy, dat verzekerd rondrijden is ook een wassen neus toch? Denk dat er onderhand geen (Nederlandse) verzekering meer is die vergoed na een schade op de Ring.
- Knot
Dan kunnen we er ook wel zonder kenteken gaan rijden....
- MParallel
Beide.Arthur schreef:Hebben baansluitingen te maken met teveel auto's of met zichzelf overschattende rijders?
...
Tenzij je dus treintje rijden gaat invoeren. Dan kun je het dubbele aantal kwijt. Maar het is of of, niet en en.
Maar dan kom je weer uit bij: kaartje is toch al verkocht en je geld terug kun je vergeten, al is de rest van je verblijf de baan dicht.
Makkelijk cashen.
-
Je kan beter trackdays doen dan toeristen fahrt.
De verzekering dekt de schade niet bij toeristen fahrt maar er gelden wel de standaard regels van de wegen verkeerswet. Dus de schade aan auto of persoon als je schuldig bent ligt dan bij jou.
Rij je trackdays heb je die aansprakelijkheid niet dan is het ieder voor je eigen risico.
Toeristenfahrt is dan russisch roulette als de verzekering niks dekt.
De verzekering dekt de schade niet bij toeristen fahrt maar er gelden wel de standaard regels van de wegen verkeerswet. Dus de schade aan auto of persoon als je schuldig bent ligt dan bij jou.
Rij je trackdays heb je die aansprakelijkheid niet dan is het ieder voor je eigen risico.
Toeristenfahrt is dan russisch roulette als de verzekering niks dekt.
- FreudeamFahren
Tijdens een trackday zonder wegenverkeerswet is er écht wel een civiele aansprakelijkheid hoor. Alleen gelden dan de verkeersregels niet om aan te geven wie er schuld heeft. Maar als jij bij iemand naar binnen joopt die daarna 'n leven lang vloeibaar voer door 'n buisje mag slurpen, ben je echt niet alleen maar klaar met "trackday, pech voor je".
-
OnlinePeter-Paul
Liever vandaag als morgen, kunnen we eindelijk al die slome GT3'tjes aanduwen en kusjes gevenKnot schreef:Dan kunnen we er ook wel zonder kenteken gaan rijden....

- KW
Ze zijn de boel lekker overhoop aan het halen!

- Knot
Zo erg was het op dat stuk toch helemaal niet?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Daar komen de snelheidsdrempels denk ik.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Nee die drempels komen bovenop de heuvel. Onder in de dip komt de rotonde met een afslag naar het hotel die ze nu aan het restaureren zijn.
- MParallel
Ha ja dat spook hotel. Dit jaar voor het eerst langsgereden in al die jaren. Zou toch denken dat het best een aardige plek is om zo'n ding te exploiteren.Michel Huisman schreef:Nee die drempels komen bovenop de heuvel. Onder in de dip komt de rotonde met een afslag naar het hotel die ze nu aan het restaureren zijn.
Ergens eens gelezen dat ze daar niet op het gas/lichtnet zitten aangesloten.
- JP
Waar komen de flitspalen ? 

- Joopieboy
Spookhotel? Ik heb wat gemist geloof ik en dat terwijl ik er al een aantal jaren kom. 

- EmielS60
En water...MParallel schreef:Ha ja dat spook hotel. Dit jaar voor het eerst langsgereden in al die jaren. Zou toch denken dat het best een aardige plek is om zo'n ding te exploiteren.Michel Huisman schreef:Nee die drempels komen bovenop de heuvel. Onder in de dip komt de rotonde met een afslag naar het hotel die ze nu aan het restaureren zijn.
Ergens eens gelezen dat ze daar niet op het gas/lichtnet zitten aangesloten.
Het was vroeger dé plek voor teams/coureurs, er zijn foto's van uit de jaren 60/70, zag er prima uit. Het is op een gegeven moment naar twee eigenaren gegaan en die kregen ruzie midden in de verbouwing (dat is te zien). Toen er een hoerenkast kwam is de toko gesloten door de overheid.
Vorig jaar aan een local gevraagd toen we bij de sprong van Quiddelbacher Höhe stonden (rip).
- frankie
Als je op de 257 vanaf Quiddelbach komt, onder het circuit door direct aan je rechterhand.Joopieboy schreef:Spookhotel? Ik heb wat gemist geloof ik en dat terwijl ik er al een aantal jaren kom.