Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
OnlineWJ
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Wat belachelijk veel geld.
- Paskal
- Auto: meerdere
Zeker in vergelijking met een aantal jaren terug is het heel veel geld, maar het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Een trackday op de Ring kost ook al 500€ en da's ook niet altijd een garantie dat je de hele dag door kunt rijden als ik soms lees over de baansluitingen.
Voor 1.900€ kun je het hele jaar je hobby uitoefenen en als je het een beetje plant zijn er echt nog wel rustige dagen met mooi weer te vinden waarbij je zo veel rondjes kunt rijden als je wilt (bv 5 juni zie foto hieronder).

Voor 1.900€ kun je het hele jaar je hobby uitoefenen en als je het een beetje plant zijn er echt nog wel rustige dagen met mooi weer te vinden waarbij je zo veel rondjes kunt rijden als je wilt (bv 5 juni zie foto hieronder).
- JoostSchouten
Zolang er dit soort taferelen zijn zullen de prijzen blijven stijgen: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1072_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- MParallel
- Auto: BMW
Ik weet nog dat ik €22 per ronde betaalde.
Het is eigenlijk alleen nog leuk als je jaarkaarthouder bent en er regelmatig komt.
Als het nu ook €7 meer fun is geworden. Eerde omgekeerd. In de loop der jaren alleen maar drukker geworden.
Dus de prijs/kwaliteitsverhouding is wel zoek nu.
Het is eigenlijk alleen nog leuk als je jaarkaarthouder bent en er regelmatig komt.
Als het nu ook €7 meer fun is geworden. Eerde omgekeerd. In de loop der jaren alleen maar drukker geworden.
Dus de prijs/kwaliteitsverhouding is wel zoek nu.
- witje
Als die jaarkaart nou voor 2 personen geldig zou zijn dan was het wel 1900 waard.
Ik denk dat we volgend jaar weer 3 stuks 25 ronden kaarten gaan verbrassen
Ik denk dat we volgend jaar weer 3 stuks 25 ronden kaarten gaan verbrassen
- Paskal
- Auto: meerdere
Ik weet nog dat ik 11 DM voor een rondje betaalde in 1996 en dat ik de jaarkaart ophaalde in 2002 voor 560€MParallel schreef:Ik weet nog dat ik €22 per ronde betaalde.

Hieronder het prijsverloop per rondje en jaarkaart inclusief de procentuele stijging in de afgelopen jaren zoals je dat ook op mijn site kunt vinden.
2001: 11 en 525 € --> 3 %
2002: 12 en 560 € --> 7 %
2003: 14 en 700 € --> 25 %
2004: 14 en 700 € --> 0 %
2005: 15 en 750 € --> 7 %
2006: 16 en 798 € --> 6 %
2007: 19 en 895 € --> 12 %
2008: 21 en 995 € --> 11 %
2009: 22 en 1075 € -> 8 %
2010: 22 en 1075 € -> 0 %
2011: 24 en 1350 € -> 25 %
2012: 26 en 1445 € -> 7 %
2013: 26 en 1475 € -> 2 %
2014: 27 en 1650 € -> 12 %
2015: 27 en 1650 € -> 0 %
2016: 29 en 1900€ -> 2 tot 15 %
Laatst gewijzigd door Paskal op 03 dec 2015, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
niet leuk meer die prijzen, denk ook dat er veel omheen zit, bedrijven/instanties/veiligheid enz enz.
wel wat jammer dat het niet meer zo 'spontaan' is wat dat betreft.
wel wat jammer dat het niet meer zo 'spontaan' is wat dat betreft.
- Joy
Als uitbater van de Nurburgring zou je wel gek zijn om de prijzen niet te verhogen. Er staan op veel dagen gewoon files om de baan op te mogen. De pijngrens is duidelijk nog lang niet bereikt.
- MParallel
Dan helpt alleen een boycot, maar die werken nooit omdat nooit iedereen mee doet.
Paskal: zover ga ik niet terug, toen mocht ik nog geen auto besturen.
Mooi lijstje btw.
Paskal: zover ga ik niet terug, toen mocht ik nog geen auto besturen.

Mooi lijstje btw.
- Martijn M
Dat de prijzen stijgen is opzich niet gek, logisch gevolg.
Maar ik vind wel dat ze de in en uitrit een keer op de schop moeten nemen, het is zo enorm onlogisch...
Maar ik vind wel dat ze de in en uitrit een keer op de schop moeten nemen, het is zo enorm onlogisch...
- MParallel
Logisch? Verklaar je nader? Een indexeringscorrectie kan ik me voorstellen, maar verder...buiten commerciëel oogpunt.Martijn M schreef:Dat de prijzen stijgen is opzich niet gek, logisch gevolg.
Kijk als ze met dat geld nog iets deden, behalve achtbanen bouwen. Zoals de hoofdingang 10x zo groot maken en die aanvoerwegen 4 baans breed maken.
Bruunchen helemaal op de schop gooien er dat marslandschap fatsoeneren. En zet er een WC hok neer.
Dan betaal ik graag meer.
- JP
Brunnchen is toch al op de schop geweest, en nu mag je betalen tijdens wedstrijden.
Bij "start-finish" zou het wat vloeiender mogen, al denk wel.......de doorrijders na ongeval, die komen nu niet zo snel langs de parkeerwachters. Die vissen je nu er nog even tussenuit. Ook niet onbelangrijk.
Bij "start-finish" zou het wat vloeiender mogen, al denk wel.......de doorrijders na ongeval, die komen nu niet zo snel langs de parkeerwachters. Die vissen je nu er nog even tussenuit. Ook niet onbelangrijk.
-
Ah verdorie toch! En ik altijd maar denken dat dit een groot commercieel circus was. Hoe naïef van me...MParallel schreef:Logisch? Verklaar je nader? Een indexeringscorrectie kan ik me voorstellen, maar verder...buiten commerciëel oogpunt.Martijn M schreef:Dat de prijzen stijgen is opzich niet gek, logisch gevolg.

- Riceaux
Nou dan betaal je graag meer dus. Maanlandschap is aangepast en er staan wc's.MParallel schreef:Logisch? Verklaar je nader? Een indexeringscorrectie kan ik me voorstellen, maar verder...buiten commerciëel oogpunt.Martijn M schreef:Dat de prijzen stijgen is opzich niet gek, logisch gevolg.
Kijk als ze met dat geld nog iets deden, behalve achtbanen bouwen. Zoals de hoofdingang 10x zo groot maken en die aanvoerwegen 4 baans breed maken.
Bruunchen helemaal op de schop gooien er dat marslandschap fatsoeneren. En zet er een WC hok neer.
Dan betaal ik graag meer.

- MParallel
Klinkt mooi. Ben benieuwd. Ben er September voor het laatst geweest, toen reed ik daar nog met me Mars Rover.Riceaux schreef:Nou dan betaal je graag meer dus. Maanlandschap is aangepast en er staan wc's.
Iemand een recente foto?
- Riceaux
- MParallel
Hmm ok, ietsje beter maar not impressed. Altijd hoop gestuif.
Nou ja, ik verwacht gewoon teveel.
Nou ja, ik verwacht gewoon teveel.
- KW
Hebben ze er weer gravel van gemaakt? De laatse keer dat ik er was, een paar jaar terug, was het grotendeels een grote asfaltvlakte.
En idd, wat een belachelijke prijzen. Dat het door inflatie wat omhoog gaat snap ik, maar deze stijgingen zijn weet ik veel hoeveel keer de inflatie. Echt buiten proporties.
De eerste keer voor mij op de Ring was in 2003 of 2004 ofzo, euro of 15 per ronde, zo'n beetje de helft van nu.
En idd, wat een belachelijke prijzen. Dat het door inflatie wat omhoog gaat snap ik, maar deze stijgingen zijn weet ik veel hoeveel keer de inflatie. Echt buiten proporties.
De eerste keer voor mij op de Ring was in 2003 of 2004 ofzo, euro of 15 per ronde, zo'n beetje de helft van nu.
- FreudeamFahren
Waarom mag een commerciële onderneming alleen maar inflatie correctie toepassen op de prijzen? Gezien de files op en naast de 'Ring heeft de Nürburgring GmbH de prijselasticiteit van een rondje Touristenfahrten prima in het snotje.
- MParallel
Als hetzelfde bruine brood ineens €8,- kost, omdat al het brood toch steeds uitverkoopt, ben ik benieuwd of je dat argument ook toepast.
- Erik dB
Dan komen er wel meer bakkers.MParallel schreef:Als hetzelfde bruine brood ineens €8,- kost, omdat al het brood toch steeds uitverkoopt, ben ik benieuwd of je dat argument ook toepast.

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Daar is toch geen schaarste in? Circuits wel.MParallel schreef:Als hetzelfde bruine brood ineens €8,- kost, omdat al het brood toch steeds uitverkoopt, ben ik benieuwd of je dat argument ook toepast.
- Hielke
Je hebt je klaarblijkelijk tijdens de lessen economie in een parallel universum begeven MParallel
\
Vraag en aanbod. De Ring is de enige aanbieder. De vraag is enorm. Die prijzen blijven stijgen.
Ik geloof dat ik ergens in 1986 iets van 7 Deutschmark betaalde.

Vraag en aanbod. De Ring is de enige aanbieder. De vraag is enorm. Die prijzen blijven stijgen.
Ik geloof dat ik ergens in 1986 iets van 7 Deutschmark betaalde.
-
Sinds 3 vrienden van mij schade hebben gereden op de Ring waarbij ze gigantisch leeg getrokken zijn ben ik er wel klaar mee.
Inderdaad zolang er nog files zijn bij de poort kan je vragen wat je wil. Maar met 29 euro per rondje is de grens bij mij inmiddels wel bereikt.
Ik haal dan meer plezier uit een mooie route door de Eifel of Alpen.
Inderdaad zolang er nog files zijn bij de poort kan je vragen wat je wil. Maar met 29 euro per rondje is de grens bij mij inmiddels wel bereikt.
Ik haal dan meer plezier uit een mooie route door de Eifel of Alpen.
- Luco
In principe wordt je op elk circuit leeg getrokken als je schade aan het circuit toebrengt.
Alleen mag je op de ring zelf je auto ook niet bergen en daar laten ze je ook voor bloeden.
Maar ja, je gaat er nog altijd vrijwillig naartoe.
Alleen mag je op de ring zelf je auto ook niet bergen en daar laten ze je ook voor bloeden.
Maar ja, je gaat er nog altijd vrijwillig naartoe.