BMW M2
- Riceaux
Re: BMW M2
M235i voorkant icm M2 achterkant. 

-
Ja, de wielkasten zijn gaaf van de M2.
Maar die foute voorbumper en gekke verticale reflectoren op de achterbumper niet. Van de M235i vind ik ze beide mooier (qua model/belijning). Foto van M235i van Robin is prachtig
... als dat ding iets dikkere wielkasten had is ie echt af.
De E36 M3 was te behouden en daardoor saai, de E46 M3 perfect (mooi, dik, en dat zonder ordinair te zijn), de M2 is doorgeschoten, elke keer als ik daar de voorkant van zie met die gekke bumper vind ik het meer en meer een compensatiehok worden.
Maar die foute voorbumper en gekke verticale reflectoren op de achterbumper niet. Van de M235i vind ik ze beide mooier (qua model/belijning). Foto van M235i van Robin is prachtig

De E36 M3 was te behouden en daardoor saai, de E46 M3 perfect (mooi, dik, en dat zonder ordinair te zijn), de M2 is doorgeschoten, elke keer als ik daar de voorkant van zie met die gekke bumper vind ik het meer en meer een compensatiehok worden.
- dvh
Heb geen zin om het 1M draadje door te spitten. Maar dat was exact mijn commentaar op de 1M destijds..Tom schreef:Dacht dat ik de enige was, toch niet dus
Ben er nu meer aan gewend.. Maar juist toen viel het me erg op.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De looks, over smaak valt niet te twisten blijkt ook hier wel weer eens.
Ik neem alles voor lief op de M2 mócht ie er ooit komen.
M235i is een echte wolf in schaapskleren met nadruk op schaap.
Geen enkele auto is (qua looks) perfect natuurlijk.
Ik neem alles voor lief op de M2 mócht ie er ooit komen.
M235i is een echte wolf in schaapskleren met nadruk op schaap.
Geen enkele auto is (qua looks) perfect natuurlijk.
- dvh
Naja.. Het is ook een beetje de tijd waarin we nu zitten.
Nu Skoda's 1.2 tsfi'en met een R-line pakket + dikke r&l uitlaten het straatbeeld domineren moet je er als BMW(tje) er wel een beetje bovenuit springen..
10-15 jaar geleden was dat niet zo. Een gemiddelde auto was gewoon kaal(er) en enkel de écht sportieve modellen zagen er sportief en opvallend uit... ( niet beginnen over een Fiat Multipla.. Die was ook opvallend... Maar niet zoals we het hier graag zien.. )
Nu Skoda's 1.2 tsfi'en met een R-line pakket + dikke r&l uitlaten het straatbeeld domineren moet je er als BMW(tje) er wel een beetje bovenuit springen..
10-15 jaar geleden was dat niet zo. Een gemiddelde auto was gewoon kaal(er) en enkel de écht sportieve modellen zagen er sportief en opvallend uit... ( niet beginnen over een Fiat Multipla.. Die was ook opvallend... Maar niet zoals we het hier graag zien.. )
-
Inderdaad dvd, noem het 'sportiviteits-inflatie' qua looks in autoland. Ik zie hier wekelijks 'n A5 TDI dik ding met 19"is 'n 2.0 tdi ofzo met 'weinig vermogen' terwijl ie er als een S5 uitziet. Idem hier verderop 'n 420d M pakket en dikke jetsers , als je snel kijkt denk je M4. Beide geen typeaanduiding, maar kleine remschijfjes (vooral achter) en uitlaatjes en kentekens verraden 'n hoop:)
-
Toevallig zag ik laatst een Audi A6 station. Al paar keer gezien en vond 'm opvallend dik ogen (velgen, bumpers, etc.). Geen typeplaatje, dus even bij de rdw opgezocht
Bleek gewoon een 3.0 tdi te zijn. Niet bijzonder.
Tot ik even naar de prestaties keek: 313pk en die 1830kg gaat in 5,3 sec. naar de 100.
Gaat ook nergens meer over.
Bleek gewoon een 3.0 tdi te zijn. Niet bijzonder.
Tot ik even naar de prestaties keek: 313pk en die 1830kg gaat in 5,3 sec. naar de 100.
Gaat ook nergens meer over.
- JoostSchouten
Ja, die dingen kunnen er zo dik uit zien! Zoiets bijv:
http://www.autotrader.nl/auto/audi-a6/2 ... s-aflopend" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrader.nl/auto/audi-a6/2 ... s-aflopend" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Klopt idd. Het is dat ik Audi momenteel een beetje zat ben... Ik vind het wel mooie auto's in S-line uitvoering en heb toch stiekem naar een A6 avant in S-line trim bekeken. Met een "gewone" 2.0TDI met 190pk en S-tronic 7 traps DSG.
Niet gedaan
Niet gedaan

- WJ
JoostSchouten schreef:Ja, die dingen kunnen er zo dik uit zien! Zoiets bijv:
Holy moly wat een dik ding.
Met JD chip 400pk.

- Robin Hartog
Gaaf ding eigenlijk, die Audi. Lijkt wel een beetje op een conceptcar zo.
Maar ja, geen achterwielaandrijving en handbak he. Da's geen DF.
Maar ja, geen achterwielaandrijving en handbak he. Da's geen DF.

- Arthur
Zeker, maar niet wezenlijk anders dan de instapmotor met hetzelfde in- en exterieurpakket.
Van een M2 naar een Audi, dat is DF ten top

Van een M2 naar een Audi, dat is DF ten top

-
Aangezien we hier in 't M2 draadje zitten.
Ja Audi maakt erg mooie en kwalitatief zeer hoogwaardige auto's. Qua looks zou ik eerder/vaker 'n Audi dan'n BMW kiezen.
Maar aangezien dit 't M2 draadje is, is er meer dan 'beauty, which is just skindeep' ofzo.
Hele volksstammen zouden 'n M235i op bepaalde looks kunnen verkiezen boven het op sommige punten ietwat geforceerde M2 verhaal. Ook 'n M235i Xdrive zou goed van pas komen op momenten voor velen(niet dat de files met deze najaarsstormen er minder van worden, maar toch)
Dit is 'n M2. Een totaal nicheproductje(want de M3/4 is er ook) en dan gaat 't om andere of 'diepere' waardes dan alleen de looks(die ik prima vind, voorspoiler gaten Decepticon kan ik mee leven, want ik ga voor 't totaalplaatje ook qua engineering) en dan kom je al gauw op achterwielaandrijving(en handbak) en 'n sperretje uit. Voor De Fun.
En als je dat niet wil hou je de TC aan en kun je ook genieten van het blokje/het chassis/het sturen wat volgens mij even op 'n ander peil staat dan de (interne) concurrentie.
Of je haalt wat anders en denkt niet meer aan dit ding:)
Nu koffie.

Ja Audi maakt erg mooie en kwalitatief zeer hoogwaardige auto's. Qua looks zou ik eerder/vaker 'n Audi dan'n BMW kiezen.
Maar aangezien dit 't M2 draadje is, is er meer dan 'beauty, which is just skindeep' ofzo.
Hele volksstammen zouden 'n M235i op bepaalde looks kunnen verkiezen boven het op sommige punten ietwat geforceerde M2 verhaal. Ook 'n M235i Xdrive zou goed van pas komen op momenten voor velen(niet dat de files met deze najaarsstormen er minder van worden, maar toch)
Dit is 'n M2. Een totaal nicheproductje(want de M3/4 is er ook) en dan gaat 't om andere of 'diepere' waardes dan alleen de looks(die ik prima vind, voorspoiler gaten Decepticon kan ik mee leven, want ik ga voor 't totaalplaatje ook qua engineering) en dan kom je al gauw op achterwielaandrijving(en handbak) en 'n sperretje uit. Voor De Fun.
En als je dat niet wil hou je de TC aan en kun je ook genieten van het blokje/het chassis/het sturen wat volgens mij even op 'n ander peil staat dan de (interne) concurrentie.
Of je haalt wat anders en denkt niet meer aan dit ding:)
Nu koffie.

- RVV
Wat is eigenlijk het prijsverschil tussen een gelijkwaardig aangeklede M235i en een M2? Iemand een idee?
- Tristan
20KRVV schreef:Wat is eigenlijk het prijsverschil tussen een gelijkwaardig aangeklede M235i en een M2? Iemand een idee?
Een leuk aangeklede M235i met sper, HE etc is al gauw 70K .M2 met wat opties 90K.
-
Zoals ik 'n M2 wil 83-84k.
- RVV
Duidelijk!
- Arthur
Dan wordt het 13-14k, blijft een centenkwestie
Maar heb je het geld (ervoor over) en je wilt zoiets zou ik ook voor de M2 gaan. Zeker als je het ook echt gaat benutten, iets wat de 1M bezitters hier ook wel doen.
Kijk, een Impreza GTT was ook niet mooi, of mss wel van lelijkheid
Dat heeft me niet weerhouden om hem toentertijd te kopen. Zo zijn er meer types te bedenken. Een M2 vind ik dan nog meevallen, verkies ik toch echt wel boven een M235i. Kijk maar eens naar de Civic Type R. Ik ben nu wel zover dat die extreme hothatches me wat te ver gaan. Dan wel liever een M1/235i
Zal wel ouderdom zijn

Maar heb je het geld (ervoor over) en je wilt zoiets zou ik ook voor de M2 gaan. Zeker als je het ook echt gaat benutten, iets wat de 1M bezitters hier ook wel doen.
Kijk, een Impreza GTT was ook niet mooi, of mss wel van lelijkheid

Zal wel ouderdom zijn

-
Je kunt 'n M235i eenvoudig tot 'n M2 gelijke/ killer ombouwen en besparen.
Je kunt 'n 340i pakken en 't zelfde doen tov een M3...
Je kon 'n M3 CSL toendertijd als too much beschouwen voor wat je (niet) kreeg en de meerprijs.
Etc.
Maar ik hoop dat men snapt dat dat gewoon niet het complete plaatje is waar 't (in dit geval) bij //M etc om gaat...niet in de short run, niet in de long run.
Ik hoef geen M235i, ook niet de volste die kan, ook niet als ik $$$ toe krijg bij wijze van:)
Je kunt 'n 340i pakken en 't zelfde doen tov een M3...
Je kon 'n M3 CSL toendertijd als too much beschouwen voor wat je (niet) kreeg en de meerprijs.
Etc.
Maar ik hoop dat men snapt dat dat gewoon niet het complete plaatje is waar 't (in dit geval) bij //M etc om gaat...niet in de short run, niet in de long run.
Ik hoef geen M235i, ook niet de volste die kan, ook niet als ik $$$ toe krijg bij wijze van:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Zoals ik 'n M2 wil 83-84k.
Ik heb een offerte laten maken;
Er zit standaard al veel op en aan, paar opties nog aanvinken;
84K incluis afleverkosten
Valt mee toch? Goedkoper dan mijn 1M destijds..............
Ombouwen???? Wie is er nu gek, zeker met een nep Rolex om dan toch wel................

-
Robert ik doel op draadjes van 135i vs 1M toendertijd en dat 'men' met 'n omgebouwde M235i wel rondjes om een M2 gaan rijden snap ik ook, maar daardoor of juist daaróm is 't nog geen M2.
Het prijsverschil (ook in de VS op Bimmerpost hoor je dit soort discussies) brengt dit geneuzel nou eenmaal met zich mee:)
Het prijsverschil (ook in de VS op Bimmerpost hoor je dit soort discussies) brengt dit geneuzel nou eenmaal met zich mee:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Robert ik doel op draadjes van 135i vs 1M toendertijd en dat 'men' met 'n omgebouwde M235i wel rondjes om een M2 gaan rijden snap ik ook, maar daardoor of juist daaróm is 't nog geen M2.
Robin, ik snap hoe je er in staat, ik snap ook de discussies die hier onvermijdelijk mee verbonden zijn, wij zijn het geheel eens

-
Ik kwam op 81k. Zoals je aangeeft is het ding al heel compleet. Wat heb jij nog voor die 3k gekozen dan?romo schreef:
Ik heb een offerte laten maken;
Er zit standaard al veel op en aan, paar opties nog aanvinken;
84K incluis afleverkosten
Valt mee toch? Goedkoper dan mijn 1M destijds..............
-
3k aan stickers en striping, je kent Romo toch? 

-
De enige opties die ik heb gekozen zijn
Grijze baan
Donkere ramen achter
Grijze baan
Donkere ramen achter