Sommigen kennen mij misschien al van het bmw3seriesforum, waar ik al een tijdje meelees, maar niet heel actief post.
Tot 2007 reden mijn ouders volkswagen Passat en moest er een 'klein autootje' voor mijn moeder bijkomen. Mijn pa heeft toen een e46 318i gekocht, een leuk ding. Achteraf bleek er wel veel mis mee, maar we hebben hem nogsteeds.
Toen hij ontdekte dat dit toch wel erg fijn reed, is hij voor zichzelf ook een BMW gaan zoeken, dit werd de destijds net nieuwe F11 520d. Erg fijne en comfortabele wagen. (Deze is inmiddels afgelopen zomer vervangen door een F36 420d GC).
De e46 kwam toch wel op leeftijd zo onderhand, en heeft alle (kleine) puntjes en mankementjes die je met een e46 kunt hebben ook gehad, en dus zijn we in 2012 opzoek gegaan naar een opvolger.
Ik had inmiddels zelf ook mijn rijbewijs, dus kon nu eindelijk ook meepraten/rijden. Het is toen een 325i e91 uit Duitsland geworden, met alle mooie opties er eigenlijk wel op(behalve zwarte hemel). De 318i mocht ik toen in verder rijden, een 3e auto bleek toch wel erg handig. De 325i hebben we nogsteeds, en we zijn van plan deze door te rijden tot het einde.
De 318i is inmiddels nu echt op leeftijd, en na een olieprobleem dat niet snel genoeg is opgelost, blijken de drijfstanglager(s) te ratelen. Toen hebben we de 318i vervangen door een 320Ci van 2003.
Nu we 8 jaar verder zijn en niks van BMW/auto's afwisten, is het inmiddels bijna een hobby geworden. De 325 en 320 proberen we preventief zo goed mogelijk te onderhouden, en qua lak zien ze er uitstekend uit.
Hieronder wat plaatjes toegevoegd, toch wat leuker dan alleen lezen: