Hoe leuk hij ook reed, ik wou altijd al een rwd.
Dus de civic wordt rwd, een nieuwe uitdaging.
Voor die gene die het in detail willen volgen.
https://www.facebook.com/pocketrocketcivic
Er zit standaard een sper in een (type r) s80 versnellingsbak.Peric schreef:Ben je niet bang dat de auto erg onderstuurd gaat worden? Komt er een sper in?
Ik heb al een extra pomp gemonteerd. Dus de mechanische pomp dien alleen voor het kleine koelcircuit. De elektrische pomp ga ik laten inschakelen van zodra dat de thermostaat helemaal openstaat, gestuurt door de ecu. Dit is de radiator die ik voordien gebruikte, het is een triplecore type. Moest het dan blijken dat deze niet genoeg koelt dan komt er een andere in de plaats.Emiel schreef:Geweldig project!!
Ik ben even nieuwsgierig...
Komt er een grotere radiateur? Door verplaatsen van motor mis je rijwind koeling en zal motor het wel iets zwaarder krijgen.
Blijft de radiateur aan de voorkant? Hou je er wel rekening mee dat de waterpomp waarschijnlijk niet sterk genoeg is om de motor te koelen tijden stationair lopen? zeker met een grotere radiateur. Een secundaire electrische waterpomp kan dat oplossen ( in schakelen 5 graden hoger als de normale bedrijfs temperatuur bijvoorbeeld, zo pakt de mechanische pomp alles op zich , en dat werkt, tot dat bij stationair toerental te laag is om water rond te pompen )
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 19 gasten