Rolkooien Ervaring/ Adviezen gevraagd!
- MSGHibiza
Rolkooien Ervaring/ Adviezen gevraagd!
Heren!
Lees al jaren mee op dit forum, ook al dieverse tracktools gehad.
Login gegevens kwijt, email adres kwijt, je kent het wel.
Op dit moment ben ik een seat ibiza uit 2001 aan het opbouwen om weer lekker te gaan knallen op zandvoort/ Nordschleife.
Deze wagen heeft zandvoort al een paar keer gezien. Echter dit was zonder rolkooi.
Het doel van deze winter is voor het seizoen van 2016 hier een goede laskooi in te hebben samen met stoelframes en reeds aangeschafte OMP kuipen.
Ik lees en zie en hoor diverse verschillende verhalen over rolkooi boeren.
Mijn maat is nu bezig bij Rematech (remola) klinkt heel erg aantrekkelijk, ligt qua prijs ook iets onder biesheuvel. Ik had een schroefkooi aangeschaft die uit de DNRT kwam.
Echter als er ooit met de wagen time attack gereden gaat worden etc. moet hij toch degelijk bevestigd worden dmv platen in de auto etc. Toen bedacht ik me, als ik toch ga lassen dan ga ik voor een Laskooi.
Mijn oude golf 2 die had een rolkooi van Erik Messink, deze man levert voor het geld (750 incl.) mooi werk af maar is toch meer voor de cross etc. (in alle respect)
Graag hoor ik wat , ervaringen etc. 1300-1500 euro is wel de max wat ik hier aan kan spenderen.
Verdien geen dik geld in de maand dus ik zal er gewoon even voor moeten sparen, daarom wil ik graag geen domper begaan.
Voorderest is de wagen van top tot teen aangepakt en waren de rolkooi / stoelen eigenlijk een van de laatste dingen op het lijstje.
Alvast bedankt,
Robbert
Lees al jaren mee op dit forum, ook al dieverse tracktools gehad.
Login gegevens kwijt, email adres kwijt, je kent het wel.
Op dit moment ben ik een seat ibiza uit 2001 aan het opbouwen om weer lekker te gaan knallen op zandvoort/ Nordschleife.
Deze wagen heeft zandvoort al een paar keer gezien. Echter dit was zonder rolkooi.
Het doel van deze winter is voor het seizoen van 2016 hier een goede laskooi in te hebben samen met stoelframes en reeds aangeschafte OMP kuipen.
Ik lees en zie en hoor diverse verschillende verhalen over rolkooi boeren.
Mijn maat is nu bezig bij Rematech (remola) klinkt heel erg aantrekkelijk, ligt qua prijs ook iets onder biesheuvel. Ik had een schroefkooi aangeschaft die uit de DNRT kwam.
Echter als er ooit met de wagen time attack gereden gaat worden etc. moet hij toch degelijk bevestigd worden dmv platen in de auto etc. Toen bedacht ik me, als ik toch ga lassen dan ga ik voor een Laskooi.
Mijn oude golf 2 die had een rolkooi van Erik Messink, deze man levert voor het geld (750 incl.) mooi werk af maar is toch meer voor de cross etc. (in alle respect)
Graag hoor ik wat , ervaringen etc. 1300-1500 euro is wel de max wat ik hier aan kan spenderen.
Verdien geen dik geld in de maand dus ik zal er gewoon even voor moeten sparen, daarom wil ik graag geen domper begaan.
Voorderest is de wagen van top tot teen aangepakt en waren de rolkooi / stoelen eigenlijk een van de laatste dingen op het lijstje.
Alvast bedankt,
Robbert
- MSGHibiza
Re: Rolkooien Ervaring/ Adviezen gevraagd!
Toevoeging, Messink zit in Dinxperloo bij de duitse grens.
Ik woon in regio rotterdam en de auto zal opgebouwd worden Regio Meerkerk.
Dus dat is een bijkomend voordeel om het bijv bij Remola te laten doen.
Maar ik lees hier toch veel jammere dingen over.
Ik woon in regio rotterdam en de auto zal opgebouwd worden Regio Meerkerk.
Dus dat is een bijkomend voordeel om het bijv bij Remola te laten doen.
Maar ik lees hier toch veel jammere dingen over.

- Bert ///M3
De ervaringen bij Rematech zijn nogal wisselend, bij sommigen is het drama maar ik heb er ook genoeg gezien waar gewoon een prima kooi in zit.
Ik zou er gewoon eens langs gaan en een praatje maken. Vraag ook naar het specifieke ontwerp en zoek zelf een beetje in het autosport jaarboek, het hangt namelijk van het homologatiejaar/bouwjaar af waar je kooi exact aan moet voldoen. Dan weet je zelf ook een beetje waar je het over hebt.
Zelfde bij Biesheuvel, gewoon eens op een zaterdagmiddag langs gaan en kijken wat ze te bieden hebben.
Er zijn overigens wel meer kooienbouwers, ad verkuijlen doet hete mooie kooien maar kans dat het een beetje buiten budget is. MTM Moree heb ik een kooi van gezien in een E36 M3 en dat zag er ook gewoon prima uit.
Mijn kooi is overigens bij Biesheuvel gedaan. Iets wat ik wel weet is dat de prijs vaak een beetje rekbaar is bij al die mannen, als je maar goed onderhandeld.
Ik zou er gewoon eens langs gaan en een praatje maken. Vraag ook naar het specifieke ontwerp en zoek zelf een beetje in het autosport jaarboek, het hangt namelijk van het homologatiejaar/bouwjaar af waar je kooi exact aan moet voldoen. Dan weet je zelf ook een beetje waar je het over hebt.
Zelfde bij Biesheuvel, gewoon eens op een zaterdagmiddag langs gaan en kijken wat ze te bieden hebben.
Er zijn overigens wel meer kooienbouwers, ad verkuijlen doet hete mooie kooien maar kans dat het een beetje buiten budget is. MTM Moree heb ik een kooi van gezien in een E36 M3 en dat zag er ook gewoon prima uit.
Mijn kooi is overigens bij Biesheuvel gedaan. Iets wat ik wel weet is dat de prijs vaak een beetje rekbaar is bij al die mannen, als je maar goed onderhandeld.
- Bert ///M3
Toevoeging is dat je overigens ook kant en klare laskooien kopen kan van bijvoorbeeld sparco, omp of custom cages en die bijvoorbeeld bij Biesheuvel kan laten installeren. Maar eea hangt daar ook van het budget af.
- MSGHibiza
Hoi Bert,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb wel een idee in mijn hoofd hoe ik de rolkooi wil hebben, dus dat is ook waarmee ik diverse bedrijven benader en mij in laat adviseren.
Ik heb inmiddels Jelte gesproken, waar ik mijn stoelen en stoelframes vandaan heb. Die reed met een golf 2 rally en heeft alles bij MTM laten doen en was daar goed over te spreken.
Inmiddels heb ik ook al een prijs terug gekregen van Biesheuvel.
De kooi zoals ik hem wil kost toch bij allemaal 1350-1500 euro.
Mijn maat is bij Remola langs gereden van de week en zei dat hij inderdaad heel erg mooi spul had staan om mee te werken. Ook het werk wat hij had staan zag er goed uit, Maar door alle verhalen die ik hoor dat het soms wel en soms niet is, denk ik dat ik het daar toch niet laat doen. Dan zal mijne precies zijn waar het weer net niet is... Vanmiddag ga ik Anton van MTM telefonisch benaderen en ga ik daar even informeren.
Wat ik heb gemerkt dat is dat zich ieder niet over een ander negatief willen uitlaten, maar de ene persoon die ik spreek heeft een betere ervaring bij bedrijf1, en de ander persoon die ik spreek heeft weer een betere ervaring met bedrijf2. Dus ik word er NOG niet echt wijzer van.
Wat ik wel weet is dat dit de eerste trackday wagen is die ik zelf opbouw tot hoe ik hem wil hebben.
Voorheen heb ik altijd gereden met wat een ander al (half) had gebouwd en achteraf als het toch niet naar je zin is kost het dan een hoop om het wel zo te krijgen.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb wel een idee in mijn hoofd hoe ik de rolkooi wil hebben, dus dat is ook waarmee ik diverse bedrijven benader en mij in laat adviseren.
Ik heb inmiddels Jelte gesproken, waar ik mijn stoelen en stoelframes vandaan heb. Die reed met een golf 2 rally en heeft alles bij MTM laten doen en was daar goed over te spreken.
Inmiddels heb ik ook al een prijs terug gekregen van Biesheuvel.
De kooi zoals ik hem wil kost toch bij allemaal 1350-1500 euro.
Mijn maat is bij Remola langs gereden van de week en zei dat hij inderdaad heel erg mooi spul had staan om mee te werken. Ook het werk wat hij had staan zag er goed uit, Maar door alle verhalen die ik hoor dat het soms wel en soms niet is, denk ik dat ik het daar toch niet laat doen. Dan zal mijne precies zijn waar het weer net niet is... Vanmiddag ga ik Anton van MTM telefonisch benaderen en ga ik daar even informeren.
Wat ik heb gemerkt dat is dat zich ieder niet over een ander negatief willen uitlaten, maar de ene persoon die ik spreek heeft een betere ervaring bij bedrijf1, en de ander persoon die ik spreek heeft weer een betere ervaring met bedrijf2. Dus ik word er NOG niet echt wijzer van.
Wat ik wel weet is dat dit de eerste trackday wagen is die ik zelf opbouw tot hoe ik hem wil hebben.
Voorheen heb ik altijd gereden met wat een ander al (half) had gebouwd en achteraf als het toch niet naar je zin is kost het dan een hoop om het wel zo te krijgen.
- MSGHibiza
Dubbel kruis is al reeds afgeraden door Rens, dit zou dan een enkel moeten worden van LV naar RA.
Boven het hoofd.
- Bert ///M3
Volgens mij is een kruis boven het hoofd ook alleen van toepassing bij sommige rally applicaties. En echt nodig is het niet omdat je met 1 diagonaal al 2 driehoeken hebt.
Verder zit je ontwerp er degelijk uit, alleen zou ik geen kruis tussen de C stijlen doen, maar gewoon een enkele diagonaal. Ik zou in plaats daarvan een kruis tussen de B stijl doen, met schoren. Dat geeft meer stijfheid vooral omdat je hem ook met de B stijlen aan de koets vast zet. Kruis op die plaats is overigens ook volgens laatste FIA specificaties.
Die verbindingen onderlangs tussen de B en C stijl welke je zelf getekend hebt zou ik ook zeker gebruiken, die doen namelijk echt heel veel voor de stijfheid van de achterkant.
Ik denk dat je met zo'n ontwerp sowieso wel aan ca 1500 euro zit voor een kooi.
Wil je het echt afhebben, dan moet je aan de voorkant eigenlijk nog steunbuizen hebben tussen de voet van de a stijl en waar de a stijl in het dak over gaat.
Verder zit je ontwerp er degelijk uit, alleen zou ik geen kruis tussen de C stijlen doen, maar gewoon een enkele diagonaal. Ik zou in plaats daarvan een kruis tussen de B stijl doen, met schoren. Dat geeft meer stijfheid vooral omdat je hem ook met de B stijlen aan de koets vast zet. Kruis op die plaats is overigens ook volgens laatste FIA specificaties.
Die verbindingen onderlangs tussen de B en C stijl welke je zelf getekend hebt zou ik ook zeker gebruiken, die doen namelijk echt heel veel voor de stijfheid van de achterkant.
Wil je het echt afhebben, dan moet je aan de voorkant eigenlijk nog steunbuizen hebben tussen de voet van de a stijl en waar de a stijl in het dak over gaat.
- MSGHibiza
Heb mij tevens ondertussen hier netjes voorgesteldBert ///M3 schreef:Volgens mij is een kruis boven het hoofd ook alleen van toepassing bij sommige rally applicaties. En echt nodig is het niet omdat je met 1 diagonaal al 2 driehoeken hebt.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=32335" onclick="window.open(this.href);return false;

De reden waarom ik niet voor een dubbele A stijl ga is omdat ik / we dan naar onze gedachten NOOIT meer mijn dashboard er netjes in gaan krijgen.. ( in mijn mk2 zat dit overigens wel, en daar hebben is het dashboard echt verneukt om het nog soort van erin te krijgen , zal even foto's zoeken.)
Die had Messink overigens gelast , en heeft iemand die ik ken de schetsplaten, nuggets, en nog wat andere dingen afgelast. Alleen die woont in noordholland dus is ook een optie maar heb het liever in een keer goed nu.
Voor hoe ik het nu heb uitgetekend zit ik idd tegen de 1400-1500 euro aan.
Ik heb gekozen voor zo'n verbinding tussen de B stijlen omdat 2 dubbele kruizen naar mijn idee flink zicht naar achteren afnemen. Misschien moet ik dan kiezen voor een enkele diagonaal en op achterbank hoogte een buis van links naar rechts.
Uiteraard is het nog steviger als ik hem door doe naar de veerpoten. Enkel moet ik dan ook heel mijn kachelhuis/ ECU gaan verplaatsen gezien die daar in de parafaanbak ligt. Of er nog een buis LI-RE komt achter mijn dash is ook nog niet zeker, omdat sommige modellen achter het dash al een flinke balk hebben lopen.
de MK2

- MSGHibiza
Bert, jij bedoelt hem eigenlijk zo dus :

- MSGHibiza
Waar kan ik dit inzien/lezen?Bert ///M3 schreef:Kruis op die plaats is overigens ook volgens laatste FIA specificaties.
- Bert ///M3
Zoals op die laatste tekening bedoel ik het inderdaad, alleen heb je achterin niet persee een kruis nodig, daar kan je dan ook wel af met een enkele diagonaal.
Als je wilt zien hoe de eisen tegenwoordig zijn moet je even op de site van KNAF kijken, autosport jaarboek, daar staat een samenvatting in van FIA art 253 ann J. Daar zou het in moeten staan, even uit mijn hoofd.
In de golf ziet het er op het eerste gezicht voor een leek leuk uit, maar elke prof zal je vertellen dat het prutswerk is. De buizen komen namelijk niet overal in 1 punt uit (buizen zitten niet gecentreerd, de reden dat hij dit niet doet is omdat de lengtes lastiger uit te meten zijn en het is lastiger om de einden te profilen) waardoor je allerlei buigspanningen enz krijgt. Kruis is de deur stopt ook bij de afsteunbuis terwijl hij door zou moeten lopen naar de buis in de a stijl.
Als je wilt zien hoe de eisen tegenwoordig zijn moet je even op de site van KNAF kijken, autosport jaarboek, daar staat een samenvatting in van FIA art 253 ann J. Daar zou het in moeten staan, even uit mijn hoofd.
In de golf ziet het er op het eerste gezicht voor een leek leuk uit, maar elke prof zal je vertellen dat het prutswerk is. De buizen komen namelijk niet overal in 1 punt uit (buizen zitten niet gecentreerd, de reden dat hij dit niet doet is omdat de lengtes lastiger uit te meten zijn en het is lastiger om de einden te profilen) waardoor je allerlei buigspanningen enz krijgt. Kruis is de deur stopt ook bij de afsteunbuis terwijl hij door zou moeten lopen naar de buis in de a stijl.
- MSGHibiza
Bizar. Ik die kooi was door Messink gedaan.
Ik had altijd gedacht dat het voor het geld een beste kooi was.
Thanks voor de reactie. Zodoende leert men.
Ik had altijd gedacht dat het voor het geld een beste kooi was.
Thanks voor de reactie. Zodoende leert men.
-
Even een schop omhoog geven. Ik wil ergens komende zomer ook een kooi laten bouwen in mijn E30. Door alle mogelijkheden zie ik ook door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer. Mijn voorkeur neigt heel erg naar Biesheuvel of VA. Dan heb ik bij in de buurt Schmiedmann (E30 parts/JSM cars) zitten die ook een kooienbouwer hebben. Echter is hij wel weer duurder dan Biesheuvel (+-400 euro). Voordeel is dat ze mijn auto voor niks willen halen en brengen aangezien ik nog geen 2 kilometer bij ze vandaan zit met mijn loods. Zijn kunnen ook een knaf certificaat leveren. Kooien zagen er netjes en strak uit. Iemand ervaring bij hun toevallig. Wil er één persé met certificaat om geneuzel bij de knaf later te voorkomen. Doel is om met de mijne rally te gaan rijden over een paar jaar.
Hoop niet dat ik nu heel erg inbreek, anders maak ik alsnog een eigen topic aan
Hoop niet dat ik nu heel erg inbreek, anders maak ik alsnog een eigen topic aan

- Dennis Cavallino
Degene die jij bedoelt is Wout, zijn bedrijf heet Einzel en levert inderdaad vakwerk.
Als je rally wilt gaan rijden heb je een FIA certificaat nodig voor de kooi, die voldoet aan de eisen die gesteld worden in de rallysport. Zeg dat er wel bij.
Als je rally wilt gaan rijden heb je een FIA certificaat nodig voor de kooi, die voldoet aan de eisen die gesteld worden in de rallysport. Zeg dat er wel bij.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Al eens Wielhoven gedacht? We hebben hier het bewijs staan dat hij goed werkt aflevert.
-
Daar was hij van op de hoogte. Dat zit bij de prijs inbegrepen. Was zijn bedrijfsnaam even kwijt.Dennis Cavallino schreef:Degene die jij bedoelt is Wout, zijn bedrijf heet Einzel en levert inderdaad vakwerk.
Ga er nog even over denken, duurt ook nog even voordat de kooi erin gaat. Bedankt in ieder geval!
Gr. Casper
- Dennis Cavallino
Zelf ook de beste ervaringen met Wielhoven, niet voor niet had ik mijn 6-punts kooi eruit laten halen en een volledig doorgelaste Wielhoven kooi terug laten plaatsen. Einzel acht ik ook op dat niveau te zitten (Die heeft trouwens mijn E30 met Wielhoven kooi nog een tijdje als huurauto gerund, toevallig, en vond het ook een goede kooi). Wat ik van Wielhoven heel goed vind is dat je aan de details het verschil zo kunt zien. Net een stapje extra om de kooi goed ingebouwd te krijgen. Geen half werk, mooie lassen, alles past perfect en dan ook nog humor!Dickh. schreef:Al eens Wielhoven gedacht? We hebben hier het bewijs staan dat hij goed werkt aflevert.
- MSGHibiza
Hoi Allen, weg van terug geweest en geef dit topic nog maar een schop.
Inmiddels heb ik al aardig wat stappen gemaakt met mijn. Ibiza tracktool.
Ook zit er een gelaste rolkooi die volgens het laatste annex j regelement is gebakken.
Dit alles is uiteindelijk gedaan door Rens van rematech.
Ik lees in mijn. Eigen berichten dat ik het daar niet ging laten doen door alle verhalen etc.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik naar Rematech ben gegaan. Rens heeft de tijd er voor genomen om mij het e.e.a uit te leggen. Na overleg en wat tekeningen ben ik op een zeer uitgebreide kooi gekomen die volgens het laatste regelement is. De dubbele a stijl heb ik eruit gelaten omdat zoals eerder grnoemd ik wil dat het dash er weer normaal in kon. Het is allemaal erg mooi gelast. Samen besproken wat er moest komen. Auto is bij mijn loods opgehaald en na werkzaamheden kon ik hem daar bekijken en is hij weer netjes terug gebracht.
Ik zal mijn topic even gaan updaten met velen foto's. Kortom, Rematech is een aanrader
Inmiddels heb ik al aardig wat stappen gemaakt met mijn. Ibiza tracktool.
Ook zit er een gelaste rolkooi die volgens het laatste annex j regelement is gebakken.
Dit alles is uiteindelijk gedaan door Rens van rematech.
Ik lees in mijn. Eigen berichten dat ik het daar niet ging laten doen door alle verhalen etc.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik naar Rematech ben gegaan. Rens heeft de tijd er voor genomen om mij het e.e.a uit te leggen. Na overleg en wat tekeningen ben ik op een zeer uitgebreide kooi gekomen die volgens het laatste regelement is. De dubbele a stijl heb ik eruit gelaten omdat zoals eerder grnoemd ik wil dat het dash er weer normaal in kon. Het is allemaal erg mooi gelast. Samen besproken wat er moest komen. Auto is bij mijn loods opgehaald en na werkzaamheden kon ik hem daar bekijken en is hij weer netjes terug gebracht.
Ik zal mijn topic even gaan updaten met velen foto's. Kortom, Rematech is een aanrader

- MSGHibiza
http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=32335" onclick="window.open(this.href);return false;
Link naar mijn topic met ook veel foto,s.
Link naar mijn topic met ook veel foto,s.