Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Peric
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Apart, speciaal, bijzonder.. Maar net hoe je het wilt noemen..
-
MParallel schreef:Apart?Peric schreef:Iets oudere, aparte auto's het nieuwe goud?
Meer het idee dat de E36, toch het ondergeschoven kind in the M3 lijn, eindelijk ook erkend wordt als (toekomstige) klassieker.
Ben zeker E36 man... maar wat me altijd heeft dwarsgezeten is dat de koets van een 316 hetzelfde is als een M3...geen bodybuilder body... oke een kenner ziet en hoort wel als het om een m3 gaat.. maar qua looks weinig verschil.
-
Klopt, maar een e92 m3 vind ik in de koets ook niet veel onderscheidend tov de rest.
-
Ik had ook wel verwacht dat 'ie snel weg zou zijn.
Het komt mij gewoon nu niet uit. Ff het 'oude' jaar over, en dan eind Februari de M535i te koop zetten. (als ik dat over mijn hart verkrijg...... Dat gekke ding rijd gewoon gaaf!)
Het komt mij gewoon nu niet uit. Ff het 'oude' jaar over, en dan eind Februari de M535i te koop zetten. (als ik dat over mijn hart verkrijg...... Dat gekke ding rijd gewoon gaaf!)
- Milka
markm schreef:Klopt, maar een e92 m3 vind ik in de koets ook niet veel onderscheidend tov de rest.
nou daar zitten toch echt wel meer unieke panelen op, waar bij de e36 alles uitwisselbaar is.
Wat vroeg Han dan voor deze auto?
-
18K.
best binnen de perken, en handbak.
best binnen de perken, en handbak.
-
motorkap, koplampen, fenders, wielkasten, uitlaten, en in het geval van de coupe een carbon dak. bij de E36 zijn het allemaal (makkelijk) uitwisselbare delen.markm schreef:Klopt, maar een e92 m3 vind ik in de koets ook niet veel onderscheidend tov de rest.
- MParallel
- Auto: BMW
De widebody varianten van diverse tuners die ik heb gezien, het smoelt niet echt op een e36. Maar zou natuurlijk zomaar kunnen dat dit niet het geval was geweest als BMW het zo af fabriek had geleverd.
Het enige wat ik jammer vind is de relatief smalle banden/spoorbreedte/hoge ET waardoor je beperkt bent.
Voordeel dat alles zo hetzelfde is, is dat je er makkelijk een sleeper van kunt maken. M3 sedan met een 316i badge erop.
Het enige wat ik jammer vind is de relatief smalle banden/spoorbreedte/hoge ET waardoor je beperkt bent.
Voordeel dat alles zo hetzelfde is, is dat je er makkelijk een sleeper van kunt maken. M3 sedan met een 316i badge erop.
- GTRene
die wide body van AC Schnitzer vind ik wel heel gaaf.

- Erik K.
CLSII is dan ook wel een erg lekkere e36 

- MParallel
haha ja dat is zo ongeveer de enige uitzondering en de meest extreme E36 uitvoering.
Denk dat een coupe zich er ook beter voor leent.
Denk dat een coupe zich er ook beter voor leent.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Lol, die voorbumper. Wat een ongelooflijk extreem gedrocht.

- Joy
Dat zijn auto's die je waarschijnlijk nooit meer gaat zien rijden. Alles is zo custommade dat er bij eventuele schade geen vervangingsdelen voor zijn. Het was voor AC Schnitzer een showcase van hun kunnen.
Painted in traditional AC Schnitzer warpaint, the M3 was stripped to its bones and rebuilt from the ground up - the 3.0 liter "M" engine copping forged pistons, remapped Motronic engine management, uprated carbon fiber air intake, larger throttle bodies, re-profiled camshafts, balanced and lightened crank, titanium exhaust system, weighted rods and a partridge in a pear tree. AC Schnitzer threw the book at this engine.
The result? A towering 350bhp with an equal measure of 355 Nm of twist. The CLS II could be made to sprint to 100 in 5.0 seconds flat and go on to hit a top speed of 295kph. Now, you may not think that's fast but remember this car is 20 years old and 20 years ago this was blisteringly quick. It was one of the fastest BMW's in the world when it was created. It had the ability to lap the Nurburgring in 8:16 at an average speed of 150kph.
The chassis was stripped bare and rebuilt using piles and piles of special carbon-kevlar body panels. Virtually everything on the car is carbon-kevlar and in their pursuit to make the CLS II as light as possible AC Schnitzer jettisoned all creature comforts - including things like door handles...
The body work again is all carbon-kevlar; the panels, roof and bodykit all made from the ridiculously expensive material. Now, prices for this type of material may have come down in recent years but can you imagine how much the stuff was back then in 1995? I'd have had a heartattack if a single scratch was put on it. And that's where there's another problem for this car - where do you get spares for it should anything happen? The parts have all but since stopped being reproduced, adding to what must be an astronomical price tag for a car that is already made from virtual unobtanium.
- GTRene
de CLS type 1 is wat beschaafder

Laatst gewijzigd door GTRene op 24 nov 2015, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- ErikMartijn
Wat doet Miss China tussen die E36's René? 

- Riceaux
Haha 1 van René z'n andere hobby's.ErikMartijn schreef:Wat doet Miss China tussen die E36's René?

- Tommy
lol, niet bitch posten Rene! Eh Batch posten!
-
- GTRene
huh? ik zie alleen 4 foto's met de e36 ac schnitzer, zouden dat van die sites zijn dat als je een url met foto leent ze jou dan een rare foto meesturen die jij niet ziet maar anderen wel?
ik zie echt alleen die auto's geen dames, of mis ik wat
en in welke foto zit dat, dan verwijder ik die, ik kan namelijk als ik de linkjes volg ook alleen maar de auto's zien.
ik zie echt alleen die auto's geen dames, of mis ik wat

en in welke foto zit dat, dan verwijder ik die, ik kan namelijk als ik de linkjes volg ook alleen maar de auto's zien.
- Joy
Zie foto. 

- Bijlagen
-
- Naamloos.png (912.25 KiB) 1925 keer bekeken
- MartijnGizmo
LOL, eerder stond er op die plek trouwens een blauwe cabrio, dus Rene gaat dit keer vrijuit! 

- witje
De M3 GTR laat zien dat de E36 het moet hebben van z'n elegante slanke lijnen, niet van dikke heupen.
Deze Fiberwerkz voorkant is wel geinig alleen bij de achterkant hebben ze steken laten vallen.

Deze Fiberwerkz voorkant is wel geinig alleen bij de achterkant hebben ze steken laten vallen.
- MParallel
Puur functie over vorm. Loopt een venturi tunnel vanaf voorbumper tot aan de diffuser.matthyssie schreef:Lol, die voorbumper. Wat een ongelooflijk extreem gedrocht.![]()
![]()
- GTRene
@Joy, thanks, ik zie nog steeds die blauwe ACS e36, zal de foto img dingen weghalen zodat alleen het linkje er nog staat, dan kun je de foto wellicht wel zien wat de bedoeling was
thanks for the back up 
nu daagt het me het ook weer een beetje, die url...kwam destijds op DF vaker voor aantal jaren terug, link van tinypic.com, zegt al wat
toen zag je ook ipv de bedoelde foto soms iets heel goors...

MartijnGizmo schreef:LOL, eerder stond er op die plek trouwens een blauwe cabrio, dus Rene gaat dit keer vrijuit!

nu daagt het me het ook weer een beetje, die url...kwam destijds op DF vaker voor aantal jaren terug, link van tinypic.com, zegt al wat

- MParallel
Witje: steken laten vallen idd. Op een paar van die gepopnagelde wielkastverbreders is die standaard.