De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: De EU

Bericht door RVV » 20 nov 2015, 09:49

Robin schreef:Dus wegwezen daar, want Islam is vrede dus dat lost zich daar dan vanzelf binnen een paar weken wel weer op.

Ga ik ondertussen even verder met m'n eigen sekte :tooth:
De Islam daaro zit niet op onze op onze westerse democratische ideologie te wachten. Wij kunnen daar niks oplossen. Meer bommen er op..?! Is meer vluchtelingen deze kant op.(nou lekker dan). De Russen kregen de Afghanen er niet onder.. De Amerikanen de Irakezen niet en ook de Afghanen niet.. Iran lacht ons vierkant uit.. Syrië is opgegeven..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 nov 2015, 09:52

Weet je dan een betere oplossing Rico?

Wacht ik bel Merkel even. Schat van 'n mens.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 10:46

:mrgreen:

alles plat bombarderen raak je idd ook veel burgerslacht offers, zo'n oorlog is gewoon heel moeilijk, velen zien er hetzelfde uit zeg maar, het kan een burger zijn en of het kan een terrorist zijn in burgerkleding or whatever.

ik zat wel eens te denken, zoveel bombardementen en zo weinig dode terroristen...dan waarschuwen ze vaak ook nog voor ze bommen gooien...zodat ook de terroristen weg kunnen?
dan blijven die dus leven, je moet dat volk met wortel en al uitroeien, geen gevangenen nemen, als ze de gebouwen od stad/dorp/vesting uitvluchten, ze opwachten en ze dan naar hun geliefde maagden helpen, anders los je niks op, hooguit blijft het een tijdje rustiger/stiller tot ze weer op krachten komen en weer verder gaan, immers hun idioterie euh ideologie is het veroveren van en onderwerpen en weet ik wat al meer.

wordt al geleerd thuis en op scholen en in moskeeën enz, dus pak het ook daar aan, magoed makkelijker gezegd dan gedaan.

las ook ergens dat bv de us wel heel veel bommen heeft gegooid, maar gewoon op plekken waar niemand was om hun eigen gemaakte isis en rebellen en plan niet te veel te hinderen.

vandaar dat Rusland in zo'n korte tijd wel heel veel raakte en stuk bombardeerde, die gingen wel echt hun werk doen ipv sommige andere veelal westerse.

verder snap ik ook niet dat van Koeweit en SA en waarom het westen nog olie afneemt en bukt/buigt voor die zandhappers, ja olie e.d. maar kom op zeg, wat een vieze spelletjes worden er gespeeld wereldwijd en NL werkt er ook nog veel in mee.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 nov 2015, 10:59

Zolang onze auto´s op benzine rijden, en onze huizen met gas warmgehouden worden is er veel geld te verdienen, en zal het altijd een teringzooi blijven.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 11:09

zij hebben dat geld ook nodig, het gaat 2 kanten op, als ze echt zouden willen kan je ze zo ook dwingen en of de boel uitschakelen en innemen totdat er een beter beleid voor zo'n land komt...magoed das wel vrij agressief.

en dus blijft het een beetje bij het oude de komende 40<>60 jaar nog wel schat ik zo gezien hoe de meesten nog gehersenspoeld zijn.

smiley

Bericht door smiley » 20 nov 2015, 11:36

En met beter beleid bedoel je een puppet die wel volop olie en gas exporteert naar tarieven die het westen dicteert.

Dat vat wel een beetje samen wat er de laatste tijd gebeurd in het midden oosten ja.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 12:36

:)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 nov 2015, 13:06

Tja, laatst was er zo'n "deskundige" op die juist wel zei dat platbombarderen van IS helpt. Ze willen een Kalifaat stichten en als je die wegvaagt (Raqqa?) dan droogt de IS toestroom ook op... Wie het weet mag het zeggen. Oh wacht, dat doet iedereen al :)

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2015, 13:15

Robin schreef:Weet je dan een betere oplossing Rico?

De oplossing was geweest dat we ons als westerse wereld er niet mee bemoeid hadden maar daar is nu te laat voor.

Nu als oplossing? (Korte termijn) Door middel van diplomatie het aansturen op een wapen stilstand. Langere termijn door middel van diplomatie en in gezamelijke overleg nieuwe landsgrenzen trekken en toewijzen. Of dit realistisch is? Nee ik denk het niet.

smiley

Bericht door smiley » 20 nov 2015, 13:17

Raqqa wegvagen zal wel lukken denk ik.
Of IS daarmee ook weg is betwijfel ik.

Boots on the ground is de enige oplossing, maar dat is helaas ook precies wat IS wil.

Robin

Bericht door Robin » 20 nov 2015, 14:13

RVV schreef:
Robin schreef:Weet je dan een betere oplossing Rico?

De oplossing was geweest dat we ons als westerse wereld er niet mee bemoeid hadden maar daar is nu te laat voor.

Nu als oplossing? (Korte termijn) Door middel van diplomatie het aansturen op een wapen stilstand. Langere termijn door middel van diplomatie en in gezamelijke overleg nieuwe landsgrenzen trekken en toewijzen. Of dit realistisch is? Nee ik denk het niet.

Dit grote verhaal duurt al vanaf de geboorte van Mohammed, dit is niet iets van na 9/11.

Diplomatie nu. Teveel belangen. En 1.6 miljard die ons indirect 'haten'....

dvh

Bericht door dvh » 20 nov 2015, 14:50

IS wegvagen zal absoluut niet lukken.
Hoe meer bommen ze gooien. Hoe groter IS zal worden..
Oorzaak <> gevolg..

Hielke

Bericht door Hielke » 20 nov 2015, 14:59

dvh schreef:IS wegvagen zal absoluut niet lukken.
Hoe meer bommen ze gooien. Hoe groter IS zal worden..
Oorzaak <> gevolg..
Als de wil er is kan het rijke en militair sterke Westen alles en iedereen wegvagen. Eerst maar eens Raqqa egaliseren en dan wil ik nog wel eens zien of ze zich in een ander bolwerk durven te organiseren.

smiley

Bericht door smiley » 20 nov 2015, 15:01

Als de centjes naar de "strijders" opdrogen, is IS ineens ook niet zo groot meer hoor.
Geen sponsoring meer, geen wapens meer en de illegale verkoop van ruwe olie de kop indrukken.

Dat gaat een boel schelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 16:00

ze zijn ook niet realistisch, they want the world...
als ze nou net als de koerden bv een eigen staat wilden, dan is het relatief vrij simpel toewijzen :ongeveer als:

maar IS wil niet alleen Sirie ze willen meer, totaal onrealistisch en dus blijft er een puinhoop komen telkens weer, kan weer een jaar of 100 tussen zitten maar dan komen ze weer met die ideologie ideeën.

hoe ging dat nou na de 2de wereldoorlog, toen werden dacht ik toch ook strepen gezet in het zand? iedereen een deel...
het lijkt er op te komen dat zoiets weer in de pen staat, dus eerst vernietiging en oorlog en ellende e.d. waar we al diverse zaken van hebben gezien...
en dan komt er diplomatie en worden zaken opnieuw verdeeld of aangepast, maar welk land wil inleveren? en waar...zou betekenen dat er eerst aardig wat vernietigt moet worden en wat heersers oid een kopje kleiner gemaakt moeten worden of onder druk van oid...al met al dan nog een aardige tijd te gaan met al die ellende her en der...helaas.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2015, 17:00

dit is ook wel een goede zet, wat een geld voor onkosten, sommige in de antwoorden hebben een berekening gemaakt, of die klopt? maar als die klopt dan :shock:
Een groep journalisten uit alle 28 EU-landen sleept het Europees Parlement voor de rechter. De zaak is aangespannen bij het Europese Hof van Justitie omdat het parlement weigert inzage te geven in de manier waarop de 751 europarlementariërs hun toelages besteden.
http://www.nujij.nl/politiek/journalist ... 2020.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus

Bericht door Maus » 20 nov 2015, 19:49

romo schreef:Gisteren 1 Vandaag, een Duits journalist die met gevaar voor eigen leven daar probeerde te achterhalen wat er nu eigenlijk speelt, en wat er aan te doen valt;

-IS vernietigd alles en iedereen op haar pad die niet Soenitisch is ingesteld.
...
...
-Wapens komen uit Koeweit en Saoedi Arabië.
Turkije en de Koerden zijn Soenitisch, (waarom) zouden zij tegen hun Soenitische (IS) broeders strijden?
Koeweit en Saoedi Arabië zijn Soenitisch en pro Westers en aangezien wij daar (veel van) onze olie halen, kan je eigenlijk stellen dat wij indirect de wapens leveren aan IS.

Syrië en Iran daarentegen zijn Sjiitisch. Rusland en China steunen de Sjiitische landen.

De zogenaamde Westerse aanvallen op IS hadden maar barweinig effect. De Russische daarentegen...
Of het Westen heeft een serieus militair probleem, of is IS misschien toch door ons (het Westen) opgetuigd en gefinancierd en knapt de IS wat vuile werkjes voor ons op?

Maus

Bericht door Maus » 20 nov 2015, 19:55

Over Trump gesproken...
Powned schreef: Het moslim-database-plan van de republikeinse presidentskandidaat Donald Trump heeft in de VS voor opschudding gezorgd, het was niet lang wachten op de eerste Godwin.

Donald Trump wil een database maken voor alle mohammedanen in het Land der Vrijen, om ze streng in de gaten te kunnen houden. NBC vroeg His Trumpness wat het verschil is tussen moslims verplicht te laten registreren en de anti-Joodse maatregelen in het Derde Rijk. Trump antwoordde onbewogen: "zeg jij het maar".

Ibrahim Hooper van de raad voor Amerikaans-islamitische relaties zei stupefait te zijn. "Waar kun je dit anders mee vergelijken dan het vooroorlogse Nazi Duitsland?" Rabbijn Jack Moline van een Amerikaans multikul-clubje: "Mijn vader vocht in de Tweede Wereldoorlog om Amerika te beschermen tegen wat de Nazi's deden. Dit is precies waarom er een Amerika is, om niet zo te zijn".

Gisteren gaf The Trumpnado al te kennen lak te hebben aan eventuele gekrenkte moslim-gevoelens. Het is zeer de vraag of Trump zich iets gaat aantrekken van deze morele stellingnames. Hoe harder hij roept, hoe hoger hij peilt. Volgens de laatste Reuters-peiling wordt hij gesteund door 42 procent van de Amerikanen die waarschijnlijk op de republikeinen gaat stemmen.
bron; http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... _nazi.html

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2015, 20:31

Maus schreef:
romo schreef:Gisteren 1 Vandaag, een Duits journalist die met gevaar voor eigen leven daar probeerde te achterhalen wat er nu eigenlijk speelt, en wat er aan te doen valt;

-IS vernietigd alles en iedereen op haar pad die niet Soenitisch is ingesteld.
...
...
-Wapens komen uit Koeweit en Saoedi Arabië.
Turkije en de Koerden zijn Soenitisch, (waarom) zouden zij tegen hun Soenitische (IS) broeders strijden?
Koeweit en Saoedi Arabië zijn Soenitisch en pro Westers en aangezien wij daar (veel van) onze olie halen, kan je eigenlijk stellen dat wij indirect de wapens leveren aan IS.

Syrië en Iran daarentegen zijn Sjiitisch. Rusland en China steunen de Sjiitische landen.

De zogenaamde Westerse aanvallen op IS hadden maar barweinig effect. De Russische daarentegen...
Of het Westen heeft een serieus militair probleem, of is IS misschien toch door ons (het Westen) opgetuigd en gefinancierd en knapt de IS wat vuile werkjes voor ons op?

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/20/lon ... t-kalifaat" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2015, 08:09

Geloof/religie iets voor jezelf laten kunnen zijn is niet mogelijk ben ik bang, dus wat Trump wil, moet ie als database ook gaan doen met Prot, RK, J. Hindu, Boedhist etc. Of alles of niets.

De 'gelovige' in het algemeen vindt zichzelf het beste geloof hebben, anders geloofde hij dat niet; wees dan trots op je 'geloof' in je database. Of flikker op en wordt gewoon 'Niks' en hou 't lekker thuis voor jezelf.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is.

Peric

Bericht door Peric » 21 nov 2015, 12:21

Juist.
Er wordt gepretendeert dat het zo geweldig is allemaal, maar voorlopig zorgt het alleen maar voor ellende. Een tante van mij is zeer gelovig. Ik totaal niet, dat zorgt wel 's voor botsingen. Nu hebben we het er helemaal niet meer over en gaat het prima. Vind het zo jammer dat extreem gelovigen anderen altijd van hun geloof willen overtuigen. Dat jij gelooft, prima, maar laat mij met rust.
Wat geeft het nou als iemand een ander geloof heeft dan jij?
We rijden toch ook niet allemaal BMW?

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2015, 12:44

Peric schreef:Juist.
Er wordt gepretendeert dat het zo geweldig is allemaal, maar voorlopig zorgt het alleen maar voor ellende. Een tante van mij is zeer gelovig. Ik totaal niet, dat zorgt wel 's voor botsingen. Nu hebben we het er helemaal niet meer over en gaat het prima. Vind het zo jammer dat extreem gelovigen anderen altijd van hun geloof willen overtuigen. Dat jij gelooft, prima, maar laat mij met rust.
Wat geeft het nou als iemand een ander geloof heeft dan jij?
We rijden toch ook niet allemaal BMW?

Nieuwe tegeltjeswijsheid:

"Geloof is als verkeerd afgestelde verkeerslichten, het zorgt wel eens voor botsingen."

:coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 nov 2015, 13:07

Geloof is voor de hersendoden onder ons...........

Altijd een hogere macht nodig om eigen handelen te kunnen verantwoorden, maar vooral niet je zelf.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2015, 13:17

Als 't houvast biedt aan velen, prima. Maar hou 't voor jezelf, draag 't niet uit als 't ware verhaal. Dat mag je vinden, maar hou 't daarbij aub.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smiley

Bericht door smiley » 21 nov 2015, 13:34

Afbeelding

Plaats reactie