Custom mapping Renault Megane ecu

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn M

Re: Custom mapping Renault Megane ecu

Bericht door Martijn M » 18 nov 2015, 11:39

EricYellow schreef:Net bericht terug gehad van BR-performance:

"Wij herprogrammeren geen wagens waarvan we zelf de mechanische aanpassingen niet gedaan hebben en de onderdelen geleverd"

Daar hoeven we dus ook niet naartoe....
Ik snap zulke dingen nooit. Je wilt toch klanten als bedrijf, ga je ze afwijzen.

Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Bericht door Rogerb » 18 nov 2015, 13:41

Denk dat het ook voor garantieafhandelingen e.d. zal zijn, als er onverhoopt wat kapot gaat kan natuurlijk de vinger naar hun gewezen worden. Anderzijds zal Eric er denk ik bedrijfsmatig als klant komen? In dat geval zou je er natuurlijk goede afspraken over kunnen maken.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 18 nov 2015, 18:51

Rogerb schreef:Denk dat het ook voor garantieafhandelingen e.d. zal zijn, als er onverhoopt wat kapot gaat kan natuurlijk de vinger naar hun gewezen worden. Anderzijds zal Eric er denk ik bedrijfsmatig als klant komen? In dat geval zou je er natuurlijk goede afspraken over kunnen maken.
Exact, vast laten leggen en voor tekenen en moet dan geen probleem zijn zou he denken.

Dennis Evertse

Bericht door Dennis Evertse » 18 nov 2015, 20:01

EricYellow schreef:Ik heb kontakt gehad met Henk (Fastchip) maar hij zit nog tot het voorjaar in het buitenland, die valt dus helaas af.
Wie stelt die franse stokbroodjes nog meer af in Nederland? :migreren:
Gewoon afwachten tot Henk er weer is, via Renault-Turing club worden er ieder jaar dagen georganiseerd waar meerdere wagens afgesteld worden. Henk kent de auto's door en door, weet waar hij op moet letten en stelt ze goed (veilig) af.

Er zijn al heel vaak wagens geweest die bij andere zijn gehippeld die pingelde of waar Henk nog meer of een strakkere map uit kreeg.

Geloof me is echt de moeite waard. (Hier spreekt een tevreden Megane RS265 eigenaar) :mrgreen:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 18 nov 2015, 21:27

Als je niet wilt wachten kan Wouter Vreedijk misschien wat voor je betekenen? Ik heb wel goede ervaringen met hem met m'n EVO7 toentertijd, voor zover ik weet werkt ie nog steeds samen met Leon Verhoeven en gebruikt ie de rollenbank in Harskamp, daar zijn we regelmatig geweest met de LancerEVOClub.org ...

http://www.vreedijk.nl/

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 18 nov 2015, 22:12

Wellicht toch gewoon iets meer aftikken en naar VKV gaan? Mijn ervaringen met VKV en Fastchip zijn echt zeer positief. Zowel als dealer als de kwaliteit van de software.

EricYellow

Bericht door EricYellow » 18 nov 2015, 22:49

Wachten tot Henk er weer is, is geen optie.
Dat duurt met wat pech nog 5 maanden....
Wat meer aftikken en via VKV is dezelfde weg bewandelen, alleen dan maakt Henk in het buitenland een map en die wordt erin gezet in Goes bij Tovami.
Wordt dan geen echt maatwerk aangezien het niet live afgesteld wordt, met wat pech moet er dan 8x een andere map aangepast en in gezet worden...
Wouter kan helaas ook weinig met de franse stokbroodjes.

Ik zit nog steeds te wachten op antwoord van Beek en RV-Corse.
Via de Renault tuning club is iemand met zo ongeveer dezelfde setup en auto naar de Ringsleutel geweest, alleen weet ik niet wat ik daar van moet denken..
De naam alleen al... :mrgreen:
Aan de andere kant....hij is wel heel tevreden over hoe zijn auto is geworden na het afstellen.

Luco

Bericht door Luco » 19 nov 2015, 05:59

Er is echt maar 1 goede en dat is henk van fastchip, gewoon wachten zou mijn advies zijn.

EricYellow

Bericht door EricYellow » 19 nov 2015, 08:38

Nog 5 maanden wachten gaat niet gebeuren...dan heb ik die auto normaal gesproken allang niet meer... :tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 nov 2015, 09:22

als die Henkiepenkie gewoon online is tijdens het banken, dan is het toch net zo live als wanneer hij ernaast staat, ze moeten toch de map herschrijven en opnieuw inladen, of je dat nu op het kantoor naast de bank of in Timboektoe doet, maakt toch niks uit...alleen moet Henkie dan niet siësta gaan houden tussen de maps door, want dan staat die koets 2 dagen/weken op de bank.

dat zou ik eens proberen...

Hoppa

Bericht door Hoppa » 19 nov 2015, 11:13

Henk van de Ringsleutel s een belletje geven...?

Of Paul Welther ( Ex beek)

EricYellow

Bericht door EricYellow » 19 nov 2015, 16:04

Net een bericht terug gehad van RV-Corse, ze geven aan weinig ervaring te hebben met deze auto's en willen er om die reden liever niet aan beginnen.
Wel zo netjes dat ze het zelf aangeven, er zijn genoeg knoeiers die je gewoon laten komen en er een potje van maken...
Heb ook maar een mail gewaagd naar de Ringsleutel, eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

@Roy; met live mapping bedoel ik dus niet elke keer de map aanpassen en opnieuw inladen, maar tijdens het rollen continue bijstellen waar nodig.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 20 nov 2015, 15:45

EricYellow schreef:Net een bericht terug gehad van RV-Corse, ze geven aan weinig ervaring te hebben met deze auto's en willen er om die reden liever niet aan beginnen.
Wel zo netjes dat ze het zelf aangeven, er zijn genoeg knoeiers die je gewoon laten komen en er een potje van maken...
Heb ook maar een mail gewaagd naar de Ringsleutel, eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

@Roy; met live mapping bedoel ik dus niet elke keer de map aanpassen en opnieuw inladen, maar tijdens het rollen continue bijstellen waar nodig.

ah ok, dat kan niet bij mijn ECU, ik wist niet dat dat ook gebeurde, das wel zo effectief inderdaad, anderzijds waren ze met 5 mappings bij mij wel klaar en dat duurde 3,5 uur ofzo.

MVB

Bericht door MVB » 20 nov 2015, 16:32

Fasttech in Haaksbergen doen veel custom werk, een van mijn oude 850 T-5's had een custom map van hun.
Geen idee of ze veel Renault doen maar bellen kan altijd.

http://www.fasttech.nl/

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 20 nov 2015, 17:25

Roy RS schreef:als die Henkiepenkie gewoon online is tijdens het banken, dan is het toch net zo live als wanneer hij ernaast staat, ze moeten toch de map herschrijven en opnieuw inladen, of je dat nu op het kantoor naast de bank of in Timboektoe doet, maakt toch niks uit...alleen moet Henkie dan niet siësta gaan houden tussen de maps door, want dan staat die koets 2 dagen/weken op de bank.

Klopt, dat is ook mijn ervaring. Henk zat toen ik mijn auto chipte ook in het buitenland, maar het was echt geen halfbakken werk. Hij is 4 uur bezig geweest met het maken van de juiste map, tussendoor ging de auto steeds op de rollerbank en werden de files daarna met Henk gedeeld en daarna door Henk weer geoptimaliseerd. Dat hij niet in NL naast je staat, maakt imo helemaal niets uit. Fastchip kan ik je echt van harte aanraden.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2015, 20:53

sitechris schreef:
Roy RS schreef:als die Henkiepenkie gewoon online is tijdens het banken, dan is het toch net zo live als wanneer hij ernaast staat, ze moeten toch de map herschrijven en opnieuw inladen, of je dat nu op het kantoor naast de bank of in Timboektoe doet, maakt toch niks uit...alleen moet Henkie dan niet siësta gaan houden tussen de maps door, want dan staat die koets 2 dagen/weken op de bank.

Klopt, dat is ook mijn ervaring. Henk zat toen ik mijn auto chipte ook in het buitenland, maar het was echt geen halfbakken werk. Hij is 4 uur bezig geweest met het maken van de juiste map, tussendoor ging de auto steeds op de rollerbank en werden de files daarna met Henk gedeeld en daarna door Henk weer geoptimaliseerd. Dat hij niet in NL naast je staat, maakt imo helemaal niets uit. Fastchip kan ik je echt van harte aanraden.
+1 is echt de enige goede renault tuner.

EricYellow

Bericht door EricYellow » 27 nov 2015, 15:43

Hmm...zal nog eens kontakt opnemen met Henk dan...
Van Beek zou ik nog te horen krijgen wat er mogelijk was, tot nu toe niks meer gehoord...en bij de Ringsleutel is het ook radiostilte...
Zelf probeer ik dezelfde dag of uiterlijk de dag erop antwoord te geven op vragen, maar schijnbaar is het tegenwoordig toch lastig om potentiele klanten die wat vragen uberhaupt nog antwoord te geven...

Hoppa

Bericht door Hoppa » 27 nov 2015, 15:48

Ff bellen naar de Ringsleutel Eric

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 nov 2015, 16:28

EricYellow schreef:Zelf probeer ik dezelfde dag of uiterlijk de dag erop antwoord te geven op vragen, maar schijnbaar is het tegenwoordig toch lastig om potentiele klanten die wat vragen uberhaupt nog antwoord te geven...
Gouden regel is hoe slechter bereikbaar, hoe beter de tuner.
Oh ja, en ook een klotewebsite. :coffee:

Plaats reactie