Ervaringen met BC Racing - RM series
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Ervaringen met BC Racing - RM series
Gents,
De afgelopen 2 jr heb ik het onderstel van mijn circuit Impeza GTT behoorlijk verbeterd, denk aan dikkere stabis, endlinks, bumpsteer kit, anti lift kit, etc. Als volgende stap zat ik te denken om mijn Intrax RS onderstel (hoogte instelbaar, hardheid niet) te vervangen voor een set waarvan de hardheid instelbaar is en die van camber plates is voorzien zodat ik met meer camber kan rijden dan nu het geval is.
Nu heb ik mij oog laten vallen op de RM serie van BC Racing maar helaas kan ik hier maar weinig reviews over vinden, in tegenstelling tot de BR serie. Hebben jullie ervaringen met deze set? Wat zijn eventueel goede alternatieven? Het liefste blijf ik bij Intrax maar dan zit ik vast aan de 1K2 serie en daarvan vind ik de prijs (ruim €4000 in de BTW) te gortig.
Grt, Niels
De afgelopen 2 jr heb ik het onderstel van mijn circuit Impeza GTT behoorlijk verbeterd, denk aan dikkere stabis, endlinks, bumpsteer kit, anti lift kit, etc. Als volgende stap zat ik te denken om mijn Intrax RS onderstel (hoogte instelbaar, hardheid niet) te vervangen voor een set waarvan de hardheid instelbaar is en die van camber plates is voorzien zodat ik met meer camber kan rijden dan nu het geval is.
Nu heb ik mij oog laten vallen op de RM serie van BC Racing maar helaas kan ik hier maar weinig reviews over vinden, in tegenstelling tot de BR serie. Hebben jullie ervaringen met deze set? Wat zijn eventueel goede alternatieven? Het liefste blijf ik bij Intrax maar dan zit ik vast aan de 1K2 serie en daarvan vind ik de prijs (ruim €4000 in de BTW) te gortig.
Grt, Niels
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Ik ben zeker geen expert, maar in de "Viperwereld" is BC racing het goedkope straatalternatief voor de bekende merken, veel gebruikt door cruisers die hem wat lager willen hebben en verder niet op t circuit komen oid
- Vanreijmersdal
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Ik heb onder mijn E36 tracktool 1,5 jaar de BR serie gehad. Die deed het voor mij meer dan prima. Er is nooit wat lek of stuk gegaan. Ik heb deze toen wel met aangepaste veersterkte besteld. Voor 10kg en achter 12kg.
Ik heb nu onder mijn nieuwe tracktool de E46 weer de BC racing geplaatst. Ik heb deze keer voor de RM serie gekozen. Omdat daarbij de demper ondersteboven gemonteerd zit, zodat het bewegende deel lichter is dan het vaste deel. Ook hier heb ik weer aangepaste veersterkte besteld. Voor 140kg en achter 180kg. Tevens naast de camberplates ook casterverstelling besteld. A.s. zaterdag 27 juni ga ik er voor het eerst mee rijden, dus ik kan je verder nog niks uit ervaring over de RM serie vertellen.
Bij mij was Budget ook 1 van de redenen om voor BC racing te gaan en natuurlijk de ervaring met de BR serie.
Ik heb nu onder mijn nieuwe tracktool de E46 weer de BC racing geplaatst. Ik heb deze keer voor de RM serie gekozen. Omdat daarbij de demper ondersteboven gemonteerd zit, zodat het bewegende deel lichter is dan het vaste deel. Ook hier heb ik weer aangepaste veersterkte besteld. Voor 140kg en achter 180kg. Tevens naast de camberplates ook casterverstelling besteld. A.s. zaterdag 27 juni ga ik er voor het eerst mee rijden, dus ik kan je verder nog niks uit ervaring over de RM serie vertellen.
Bij mij was Budget ook 1 van de redenen om voor BC racing te gaan en natuurlijk de ervaring met de BR serie.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Bedankt voor de feedback! In de Subaru wereld rijden behoorlijk wat mensen met BC en van hen hoor/lees ik positieve berichten. Het verschil is alleen dat zij hoofdzakelijk op het straat rijden en daarom hechten zij ook waarde aan zaken als comfort. Voor mijn tracktool is dat totaal niet relevant... Ik vind het vooral belangrijk hoe de set zich op de baan gedraagt!Vanreijmersdal schreef:Ik heb onder mijn E36 tracktool 1,5 jaar de BR serie gehad. Die deed het voor mij meer dan prima. Er is nooit wat lek of stuk gegaan. Ik heb deze toen wel met aangepaste veersterkte besteld. Voor 10kg en achter 12kg.
Ik heb nu onder mijn nieuwe tracktool de E46 weer de BC racing geplaatst. Ik heb deze keer voor de RM serie gekozen. Omdat daarbij de demper ondersteboven gemonteerd zit, zodat het bewegende deel lichter is dan het vaste deel. Ook hier heb ik weer aangepaste veersterkte besteld. Voor 140kg en achter 180kg. Tevens naast de camberplates ook casterverstelling besteld. A.s. zaterdag 27 juni ga ik er voor het eerst mee rijden, dus ik kan je verder nog niks uit ervaring over de RM serie vertellen.
Bij mij was Budget ook 1 van de redenen om voor BC racing te gaan en natuurlijk de ervaring met de BR serie.
Ik twijfel overigens nog tussen de RM en ER serie van BC. De ER serie schijnt ivm het externe reservoir echt beter te zijn maar die set is complexer om in te stellen (rebound enzo). Daar heb ik totaal geen ervaring mee en daarom ben ik huiverig om daaraan te beginnen...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
ik heb de BR serie van BC met wat hardere veren 8/8 op de Hartge Z3 coupe, bevalt goed, wel stugger natuurlijk dan de 6/6 (meer straat/comfy), maar dat zocht ik ook, al rijd ik er alleen mee op straat.
wou achter namelijk iets stugger dan de KW 2 set die eronder zat, voor is ongeveer zelfde stug als de KW en achter nu iets stugger, achter van KW en ook andere merken vond ik iets te slap, zakt dan iets te ver in achter bij hard accelereren.
Nu dus wat minder, zal ook wat schelen met overhellen, niet dat die dat deed maar toch
natuurlijk moet je het achter ook niet te stug maken bij een RWD, anders spint ie te snel bij hij gas vloeren.
de RM serie waar jij over vraagt is wel meer voor het circuit zo te lezen, met redelijk wat voordelen, magoed dan moet je wel veel rijden om er profijt uit te halen en of ervaring qua verschil mee te kennen lijkt me.
Lijkt me voor wat jij zoekt wel interessant, sowieso qua prijs vergeleken.
wou achter namelijk iets stugger dan de KW 2 set die eronder zat, voor is ongeveer zelfde stug als de KW en achter nu iets stugger, achter van KW en ook andere merken vond ik iets te slap, zakt dan iets te ver in achter bij hard accelereren.
Nu dus wat minder, zal ook wat schelen met overhellen, niet dat die dat deed maar toch

natuurlijk moet je het achter ook niet te stug maken bij een RWD, anders spint ie te snel bij hij gas vloeren.
de RM serie waar jij over vraagt is wel meer voor het circuit zo te lezen, met redelijk wat voordelen, magoed dan moet je wel veel rijden om er profijt uit te halen en of ervaring qua verschil mee te kennen lijkt me.
Lijkt me voor wat jij zoekt wel interessant, sowieso qua prijs vergeleken.
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
http://apexperformance.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Qua aftersales en informatie verstrekken zou dit bedrijf je wel verder kunnen helpen. is een grote dealer in de UK. Alle spareparts en aftersales van BC gaan via hun.
Al 3 jaar BR serie onder de S60 en dat is al 2 jaar langer dan verwacht. Prijs/kwalitieit dik in orde.
Qua aftersales en informatie verstrekken zou dit bedrijf je wel verder kunnen helpen. is een grote dealer in de UK. Alle spareparts en aftersales van BC gaan via hun.
Al 3 jaar BR serie onder de S60 en dat is al 2 jaar langer dan verwacht. Prijs/kwalitieit dik in orde.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
RA Performance in Dieren verkoopt dat spul ook, heb al meerdere tevreden gebruikers voorbij zien komen op het MINI-forum. Is misschien iets dichterbij dan de UK...
http://www.ra-performance.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
heb destijds mijn BC set via>
http://www.fineline-imports.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gekocht.
http://www.fineline-imports.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gekocht.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
En ik via http://www.motexperformance-shop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de juiste manier en vriendelijk geholpen, ook tijdens de after sales.
Op de juiste manier en vriendelijk geholpen, ook tijdens de after sales.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Bedankt allemaal voor de feedback; ik hoop morgen een set te kunnen bestellen. Ik denk dat ik voor de RM set ga!
-
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Check wel even of de set ook echt voor voor en achter is. Voor mijn Twingo is de RM "set" alleen de voordempers/veren.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Naast de standaard geleverde camberplates, kan je hier bovenop dus ook casterplates verkrijgen. Dat koste mij ongeveer 120,- extra.
Tevens kan je dus om aangepaste veersterkte vragen, dit koste mij niks extra. Ook bij het bestellen voor de E36 koste dit niks extra.
Als je standaard achter geen coilcover hebt, kan dit dit wellicht wel als coilcover bestellen. Dit kon bij mijn E46 in ieder geval wel. Ik heb dit trouwens niet gedaan.
Tevens kan je dus om aangepaste veersterkte vragen, dit koste mij niks extra. Ook bij het bestellen voor de E36 koste dit niks extra.
Als je standaard achter geen coilcover hebt, kan dit dit wellicht wel als coilcover bestellen. Dit kon bij mijn E46 in ieder geval wel. Ik heb dit trouwens niet gedaan.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Je kunt tevens ast overwegen als goedkoper alternatief voor Intrax. Ik zou zelf Intrax bellen en aangeven wat jouw wensen en budget zijn. Misschien dat ze jou kunnen verrassen
. Voor een 1k2 set ben je geen 4000+ kwijt. (Ook niet met Black Titan en veerverstellers)

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Mijn keuze voor een trackday set zou momenteel op Bilstein Clubsport vallen.
Dan heb je namelijk dempers die afzonderlijk voor compressie en rebound verstelbaar zijn plus er zitten camberplates bij enz.
Maar goed dan zit je prijstechnisch wel wat hoger als een BC kit.
Dan heb je namelijk dempers die afzonderlijk voor compressie en rebound verstelbaar zijn plus er zitten camberplates bij enz.
Maar goed dan zit je prijstechnisch wel wat hoger als een BC kit.
-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Met het bezit van een Intrax set, is een aanpassing van de huidige dempers geen goedkope optie?
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Nogmaals bedankt allemaal voor de adviezen! Gisteren heb ik de RM-RH set besteld met rondom camber plates. Ik hoop dat ik de set volgende week binnen heb wat dan kan ik ze nog snel voor mijn vakantie monteren zodat ik ze 4 augustus kan gebruiken.
Ik zal mijn ervaringen hier posten!
Ik zal mijn ervaringen hier posten!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Inmiddels heb ik 3 trackdays op Assen gedaan met de BC schroefset en zoals toegezegd hierbij mijn eerste ervaringen. Uitendelijk had ik bij ShowOff Imports de RM/RH set besteld met 12/10 veren. Samengevat kan ik wel zeggen dat ik erg tevreden bent!
De schroefset kent 30 standen waarmee de (inbound) hardheid van de demping kan worden ingesteld. Nou ben ik zeker geen prof in het afstellen van een onderstel en heb ik hier nog weinig mee getest maar duidelijk is dat met het verstellen van de hardheid het weggedrag sterk kan worden beïnvloed. De laatste trackday begon op een natte baan en naarmate de dag vorderde werd de baan droger waardoor ik de hardheid diverse keren heb aangepast. Als je de veerpoten enkele klikjes geeft dan verandert het weggedrag duidelijk.
Op een droge baan ben ik zowel voor als achter begonnen op 15 kliks. Dit heb ik gaandeweg aangepast tot 25 kliks en mijn conclusie was dat dat hoe harder ik de demping zette hoe stabieler de auto lag en hoe sneller ik ging. Op versleten Federal semi's heb ik uiteindelijk mijn tijd verbeterd tot een 2:06 terwijl mijn snelste ronde op de Intrax RS set 2:11 was. Op betere banden moet hier echter nog wel wat rek in zitten. Overigens zal deze tijdwinst ook voor een deel toe te schrijven zijn aan het feit dat ik meer ervaring heb gekregen. Het was mijn bedoeling om de set nog harder te testen maar dat ging helaas niet door omdat mijn benzinepomp de geest gaf. Dat ga ik dus de volgende keer testen.
Overigens heeft deze set wel 1 nadeel: omdat de set inverted is zit de instelknop onderaan de veerpoten. Dit houdt in dat elke keer als je een aanpassing wilt doen je de banden eraf moet halen. Dat is nog best een bewerkelijk klusje en als je het 5x op een dag moet doen krijg je daar een sik van! Op de tast is erg lastig omdat je er moeilijk bij kunt en je moet ook nog uitkijken omdat de remmen enzo natuurlijk loeiheet worden.
Als iemand vragen of opmerkingen heeft dan hoor ik het wel!
Grt, Niels
De schroefset kent 30 standen waarmee de (inbound) hardheid van de demping kan worden ingesteld. Nou ben ik zeker geen prof in het afstellen van een onderstel en heb ik hier nog weinig mee getest maar duidelijk is dat met het verstellen van de hardheid het weggedrag sterk kan worden beïnvloed. De laatste trackday begon op een natte baan en naarmate de dag vorderde werd de baan droger waardoor ik de hardheid diverse keren heb aangepast. Als je de veerpoten enkele klikjes geeft dan verandert het weggedrag duidelijk.
Op een droge baan ben ik zowel voor als achter begonnen op 15 kliks. Dit heb ik gaandeweg aangepast tot 25 kliks en mijn conclusie was dat dat hoe harder ik de demping zette hoe stabieler de auto lag en hoe sneller ik ging. Op versleten Federal semi's heb ik uiteindelijk mijn tijd verbeterd tot een 2:06 terwijl mijn snelste ronde op de Intrax RS set 2:11 was. Op betere banden moet hier echter nog wel wat rek in zitten. Overigens zal deze tijdwinst ook voor een deel toe te schrijven zijn aan het feit dat ik meer ervaring heb gekregen. Het was mijn bedoeling om de set nog harder te testen maar dat ging helaas niet door omdat mijn benzinepomp de geest gaf. Dat ga ik dus de volgende keer testen.
Overigens heeft deze set wel 1 nadeel: omdat de set inverted is zit de instelknop onderaan de veerpoten. Dit houdt in dat elke keer als je een aanpassing wilt doen je de banden eraf moet halen. Dat is nog best een bewerkelijk klusje en als je het 5x op een dag moet doen krijg je daar een sik van! Op de tast is erg lastig omdat je er moeilijk bij kunt en je moet ook nog uitkijken omdat de remmen enzo natuurlijk loeiheet worden.
Als iemand vragen of opmerkingen heeft dan hoor ik het wel!
Grt, Niels
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
ow? ik heb het BR systeem en de stelknop gewoon boven, ideaal
ben ook zeker tevreden over BC racing, na de Hartge Z3 nu op de Z3 coupe, maar veren 12/10
op de hartge had ik 8/8 dat was al hard, achter iets harder qua vering (moest ook) dan de KW set,
nu heb ik 7/7 nog steeds stug maar goed sportief.

ben ook zeker tevreden over BC racing, na de Hartge Z3 nu op de Z3 coupe, maar veren 12/10

op de hartge had ik 8/8 dat was al hard, achter iets harder qua vering (moest ook) dan de KW set,
nu heb ik 7/7 nog steeds stug maar goed sportief.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 jun 2015, 10:04
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
GTRene schreef:maar veren 12/10![]()

- Vanreijmersdal
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Ervaringen met BC Racing - RM series
Goed om te horen dat ze bevallen.
Ik had ze zelf ook onder de E36 BR versie en nu ook weer onder de E46 RM/RH versie met 14/18 verhouding.
Met E46 heb ik nu 2 keer gereden (1x Zandvoort en 1x Assen) en dat bevalt prima. Ik heb ze nog op 15 kliks staan, maar ben ook nog niet echt maximaal gegaan.
Ik had ze zelf ook onder de E36 BR versie en nu ook weer onder de E46 RM/RH versie met 14/18 verhouding.
Met E46 heb ik nu 2 keer gereden (1x Zandvoort en 1x Assen) en dat bevalt prima. Ik heb ze nog op 15 kliks staan, maar ben ook nog niet echt maximaal gegaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten